Lääkärin mukaan kuulun koronan riskiryhmään, koska olen liian lihava
Lääkäri sanoi minulle tänään, että kuulun riskiryhmään, koska olen niin lihava. Olen siis täysin terve, eikä mitään perussairauksia. BMI 42.
Kuuluvatko kaikki vähänkään ylipainoiset automaattisesti riskiryhmään? :0
Kommentit (13)
Tuskin sanoi, koska kukaan ei nyt normil ääkärille pääse. Ja jokainen lihava on jo lehdestä lukenut kuuluvansa riskiryhmään. Olen joku laiha, joka haluaa aina aloittaa lihavuuskeskustelun omien fobioidensa takia.
Kuuluvat.
Saat helpommin henkeä uhkaavan version taudista ja jos sairastut väärään aikaan, saatat tulla priorisoiduksi pois teho-hoidosta.
Kyllä sairaalloisen lihavat kuuluvat riskiryhmään, mutta niin kuuluu myös sairaalloisen alipainoiset. Tosin niitä on niin vähän että tämä voi olla syynä miksi niitä ei mainita.
No ei BMI 40 oo enää vähän ylipainoinen.
auttaakoha jos sanoo ett on juuri laihtunu vähä ?
Vierailija kirjoitti:
Reilu ylipaino rasittaa keuhkoja.
Keuhkoputket eivät tuuletu eivätkä puhdistu maatessa yhtä hyvin limasta.
Jos haluaa tehdä itselleen hyvän työn niin sitten ostaa lasten uimarenkaan ja alkaa puhaltelemaan sitä muutaman kerran päivässä täyteen, että lima irtoaa niistä ahtaimmistakin paikoista.
Astmaatikkona tiedän, että keuhkoissa on aina limaa. Vaikka tunnen itseni terveeksi niin hoitavan inhalaattorin jälkeen suutani purskutellessani ja vettä sylkiessäni keuhkoista irtoaa aina venyvää kirjasta limaa. En ole ylipainoinen.
Kaikki tulehdukselliset tilat elimistössä ovat riskitekijöitä. Merkittävä lihavuus, tupakoinnin aiheuttama jatkuva keuhkoputkitulehdus, kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu ylipaino rasittaa keuhkoja.
Jos haluaa tehdä itselleen hyvän työn niin sitten ostaa lasten uimarenkaan ja alkaa puhaltelemaan sitä muutaman kerran päivässä täyteen, että lima irtoaa niistä ahtaimmistakin paikoista.
Astmaatikkona tiedän, että keuhkoissa on aina limaa. Vaikka tunnen itseni terveeksi niin hoitavan inhalaattorin jälkeen suutani purskutellessani ja vettä sylkiessäni keuhkoista irtoaa aina venyvää kirjasta limaa. En ole ylipainoinen.
Voi myös ottaa litran pullon, laittaa sinne 10 cm vettä pohjalle ja pätkän muoviletkua ja puhaltaa sinne veteen.
Ohjeet löytyy googlella puhalluspullo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu 9ylipaino rasittaa keuhkoja.
Lihavana ja keuhkosairautta sairastavana sain viime viikolla fyssarin ohjeet puhalteluun.
Pullo, vesi ja pilli. 5-10 minuuttia muutamia kertoja päivässä puhallellaan. Keuhkot puhdistuu ja voimistuu!
Mulla 37 painoindeksi. Kunto hyvä. Saa nähdä hoidetaanko jos saan tartunnan, siinä mielessä pitäisi kun olen etulinjassa koronaa torjumassa työssäni.
Ne joilla BMI ylittää 40 ovat riskiryhmää.