Mitä uskot että tapahtuu kuoleman jälkeen?
Kommentit (111)
Ihmisen sielu on energiaa, niinkuin esimerkiksi sähkö tai radioaallot. Se jää tänne ja osalla meistä saattaa olla kyky aistia ja jopa kanavoida sitä. Osalla ei. Varmaan tuo energia saattaa toisinaan aiheuttaa jotain yliluonnollisilta vaikuttavia ilmiöitä. Ehkä ääniä tai jonkun tavaran liikkumista. Minä uskon tähän, ihan sama minulle, mihin sinä uskot.
Ihmisen Luoja sanoo kirjassaan ,että ihminen on ikuisuusolento ja on 2 vaihtoehtoa kuoleman jälkeen.
Siunattu on Herraan turvaava mies(nainen)
Jonka turvana on Herra.
Hän on kuin veden partaalle istutettu puu,
joka ojentaa juurensa puron puoleen.
Helteen tuloa se ei pelästy,
vaan sen lehvä on vihanta.
Poutavuotenakaan sillä ei ole huolta
eikä se lakkaa tekemästä hedelmää.
Kirottu jonka sydän luopuu Herrasta.
Jeremia 17 raamatusta
Aavejahtiohjelmaa seuranneena toivon että olis jotain afterlaiffii.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen Luoja sanoo kirjassaan ,että ihminen on ikuisuusolento ja on 2 vaihtoehtoa kuoleman jälkeen.
Jonka turvana on Herra.
Jeremia 17 raamatusta
ÄLÄ KIERTELLE..VASTAA
pääseekö LATE taivaaseen?
Pääseekö MUFFELI taivaaseen
toinen t.appoi pahoja ,toinen viattomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei onneksi ole tietokone. Kuoleman jälkeen on taivas tai helvetti sen mukaan haluaako elää ikuisuuden Jumalan ”puolisona” vai ei (taivaassa hääjuhla jossa Kristus ja seurakunta vihitään)
Taivaassa odottaa maailmankaikkeuden suurin sadisti, joka langettaa helvettiin ikuiseen kidutukseen kaikki lapset, naiset ja hyväntekijät, jotka sattuvat uskomaan johonkin toiseen jumalaan.
Gandhista lähtien kaikki palavat iänkaikkisen helvetin tulissa vain, koska eivät sattuneet lukemaan oikeaa kirjaa nuorena.
Minä en haluaisi olla tuollaisen sadistin kanssa missään tekemisissä.
Minä en haluaisi kumartaa ikuisesti päivin ja öin tuollaista hullua sadistia ja nähdä edessäni miljoonia uskovaisten perseitä kun hekin kumartavat hirveää isäntäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonka turvana on Herra.
Jeremia 17 raamatusta
ÄLÄ KIERTELLE..VASTAA
pääseekö LATE taivaaseen?
Pääseekö MUFFELI taivaaseen
toinen t.appoi pahoja ,toinen viattomia?
Late on suorittanut vankeustuomionsa ja ottanut J7umalan sydämmeensä =PÄÄSEE
Muffeli on koira = arkkipiispan mielestä PÄÄSEE
Minä en usko jumalaan..enkä ole t.appanut
minne minä joudun?
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko jumalaan..enkä ole t.appanut
minne minä joudun?
H E L V E T T I I N
Kuoleman jälkeen on samanlaista kuin ennen syntymää. Ei sitä tarvitse pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen sielu on energiaa, niinkuin esimerkiksi sähkö tai radioaallot. Se jää tänne ja osalla meistä saattaa olla kyky aistia ja jopa kanavoida sitä. Osalla ei. Varmaan tuo energia saattaa toisinaan aiheuttaa jotain yliluonnollisilta vaikuttavia ilmiöitä. Ehkä ääniä tai jonkun tavaran liikkumista. Minä uskon tähän, ihan sama minulle, mihin sinä uskot.
Ei ole ainakaan energiaa niinkuin sähkö tai radioaallot. Sähkö ja radioaallot voidaan havaita mittalaitteilla. Esim. pimeä materia ja pimeä energia ovat täysin teoreettisia energian muotoja, joita ei kyetä havaitsemaan millään koejärjestelyillä. Jos vertaat sieluja johonkin energiaan, niin niihin sitten. Mutta ylipäätään puhe sieluista "energiana" on järjetöntä fysiikan kannalta, sen keksivät new age-hörhöt jotka eivät ymmärrä mitä energia on ja se tuntuu heille mystiseltä näkymättömältä voimalta joka saa aikaan ihmeellisiä vaikutuksia maailmassa.
Kaikki mitä on olemassa on joko energiaa, aikaa tai avaruutta, ja todennäköisesti aika-avaruuskin on jonkinlaista energiaa tai tila ja energia ovat jonkin ne yhdistävän ilmiön ilmenemismuotoja. Mitään muuta ei ole olemassa. Toteamus "sielu on energiaa" ei sisällä mitään tietoa, se on täysin yhteensopiva sellaisen tulkinnan kanssa, että "sielu" syntyy aivotoiminnasta.
Se on selvästi sulle thought-terminating cliche. Eikä siinä mitään, johonkin yhtä satunnaiseen me kaikki lopetetaan kaikki kyselymme, hyvä vaan että olet löytänyt vastauksen joka tyydyttää sen uteliaisuuden jota sulla aiheesta on.
Jos nämä tekopyhät fariseukset ja muut hurskastelijat pääsee taivaaseen, haluan jonnekin muualle.
Joka uskoo Häneen,sitä ei tuomita.
mutta joka ei usko ,se on jo tuomittu, kun ei ole uskonut Jumalan ainokaisen pojan nimeen.
Johanneksen evankeliumi 3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ainakaan energiaa niinkuin sähkö tai radioaallot. Sähkö ja radioaallot voidaan havaita mittalaitteilla. Esim. pimeä materia ja pimeä energia ovat täysin teoreettisia energian muotoja, joita ei kyetä havaitsemaan millään koejärjestelyillä. Jos vertaat sieluja johonkin energiaan, niin niihin sitten. Mutta ylipäätään puhe sieluista "energiana" on järjetöntä fysiikan kannalta, sen keksivät new age-hörhöt jotka eivät ymmärrä mitä energia on ja se tuntuu heille mystiseltä näkymättömältä voimalta joka saa aikaan ihmeellisiä vaikutuksia maailmassa.
Kaikki mitä on olemassa on joko energiaa, aikaa tai avaruutta, ja todennäköisesti aika-avaruuskin on jonkinlaista energiaa tai tila ja energia ovat jonkin ne yhdistävän ilmiön ilmenemismuotoja. Mitään muuta ei ole olemassa. Toteamus "sielu on energiaa" ei sisällä mitään tietoa, se on täysin yhteensopiva sellaisen tulkinnan kanssa, että "sielu" syntyy aivotoiminnasta.
Se on selvästi sulle thought-terminating cliche. Eikä siinä mitään, johonkin yhtä satunnaiseen me kaikki lopetetaan kaikki kyselymme, hyvä vaan että olet löytänyt vastauksen joka tyydyttää sen uteliaisuuden jota sulla aiheesta on.
Muuten olen jotakuinkin samaa mieltä, mutta pimeä aine ja pimeä energia ovat olemassa konsepteina juuri siksi että ne (niiden vaikutus) on havaittu mittalaitteilla, ne eivät ole ensisijaisesti teoreettisia sen enempää kuin esim. radioaallot.
Jeesukseen uskovat menee taivaaseen ja ne jotka ei usko Jeesukseen menee helvettiin. Lue Johanneksen ilmestys kirjaa siellä kerrotaan mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Lue myös muuten Raamattua esim Evankeliumeita.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman jälkeen on samanlaista kuin ennen syntymää. Ei sitä tarvitse pelätä.
Jumala antaa elämän ja ottaa sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten olen jotakuinkin samaa mieltä, mutta pimeä aine ja pimeä energia ovat olemassa konsepteina juuri siksi että ne (niiden vaikutus) on havaittu mittalaitteilla, ne eivät ole ensisijaisesti teoreettisia sen enempää kuin esim. radioaallot.
Se voidaan havaita, että jotakin siellä on joka aiheuttaa vaikutuksia, mutta kyllä kaikki niitä kuvaavat mallit ovat tässä vaiheessa aivan täysin teoreettisia. Termit "pimeä energia" ja "pimeä aine" ovat tilapäisiä placeholdereita ja viittaavat niihin malleihin, eivät siihen mitä siellä tosiasiassa onkaan. Sitten kun taustalla olevat todelliset ilmiöt mallinnetaan ja ymmärretään paremmin ja mallit vahvistetaan kokeellisesti, termit lähes varmasti korvataan muilla.
Ba-lintu, "Hieroglyfi" kirjoitti:
Jeesus Kristus on Saatana Saatanalle, toisin sanoen Jeesus Kristus, isänsä kanssa heittää Saatanan ikuiseen kärsimykseen, isänsä valmistamaan helvettiin, koska Saatana on ikuinen kärsimys.
Siksi Jeesus Kristus on Hammurabin lapsi. Silmä silmästä, hammas hampaasta.
Tämä tulee esille kun lukee Matt. 25
Onkin olemassa parempi totuus, kuin tuossa kirjoituksessa ja ikuinen Elämä on olemassa.
Mutta tassa siis ensin tuo Matt. 25.
41 Then shall he say also unto them on the left hand, Depart from me, ye cursed, into everlasting fire, prepared for the devil and his angels:
42 For I was an hungred, and ye gave me no meat: I was thirsty, and ye gave me no drink:
43 I was a stranger, and ye took me not in: naked, and ye clothed me not: sick, and in prison, and ye visited me not.
44 Then shall they also answer him, saying, Lord, when saw we thee an hungred, or athirst, or a stranger, or naked, or sick, or in prison, and did not minister unto thee?
45 Then shall he answer them, saying, Verily I say unto you, Inasmuch as ye did it not to one of the least of these, ye did it not to me.
46 And these shall go away into everlasting punishment: but the righteous into life eternal.
Annan vielä ensin toisen näkokulman aiheeseen. Ennen kuin tulen lopulliseen Tämä näkokulma ei kuitenkaan ole vastaukseni, vaikka sen tähan laitan. Kyse on Ronnie James Dion lyriikasta Black Sabbath:in kappaleeseen Heaven And Hell. Lyriikka ei anna vastausta kristillisen helvetin ja taivaan olemassaolon ongelmaan, vaikka tekstin voi ymmartaa tunnistavan sellaisen ongelman olemassaolon. Ennemmin Dio hyväksyy sen, että ongelma on olemassa, mutta ei tuo esille enempää,
Vastaus loytyykin muualta, mutta tassä siis kuitenkin ensiksi Heaven and Hell:
Sing me a song, you're a singer
Do me a wrong, you're a bringer of evil
The devil is never a maker
The less that you give, you're a taker
So it's on and on and on, it's heaven and hell
Oh well
The lover of life's not a sinner
The ending is just a beginner
The closer you get to the meaning
The sooner you'll know that you're dreaming
So it's on and on and on, oh it's on and on and on
It goes on and on and on, Heaven and Hell
I can tell
Fool, fool
Oh uh
Yeah, yeah, yeah
Well if it seems to be real, it's illusion
For every moment of truth, there's confusion in life
Love can be seen as the answer, but nobody bleeds for the dancer
And it's on and on, on and on and on and on and on and on and on
They say that life's a carousel
Spinning fast, you've got to ride it well
The world is full of kings and queens
Who blind your eyes and steal your dreams
It's heaven and hell, oh well
And they'll tell you black is really white
The moon is just the sun at night
And when you walk in golden halls
You get to keep the gold that falls
It's heaven and hell, oh no
Fool, fool
You've got to bleed for the dancer
Fool, fool
Look for the answer
Fool, fool, fool
Vierailija kirjoitti:
Mitä tietokoneelle tapahtuu kun sähkö katkeaa?
Kaikki jää talteen ja palaa takaisin, kun virta kytketään uudestaan? Kovalevyltä löytyvät teot, jotka punnitaan.
Tietoisuuteni sammuu. Minulle ei ole enää mitään.
Elukat syö ne..ei siinä sen kummempaa:)