"Kauhukuvia keksitään siksi, että ne myyvät paremmin kuin tosiasioihin perustuvat uutisotsikot."
Oletteko huomanneet, että mm. Iltalehti ja Iltasanomat kilvan julistavat sivuillaan kuolemasta. Ruumisarkun kuvankin olivat ottaneet kuvapankista. :) Kypsemmät ihmiset tietävät, että näiden lehtien tehtävä on tehdä kärpäsestä härkänen. Mitä hurjemman arvion joku huomionkipeä heittää, sitä varmemmin se pääsee kohulehtien sivuille.
Sitten esimerkiksi YLEn otsikot ovat paljon "tylsempiä" ja faktapohjaisia.
Jos Iltalehti ja Iltasanomat kiellettäisiin toistaiseksi, olisi itse asiassa ihan hyvä asia.
Kommentit (3)
Ei ne ylen jutut ole oikeasti juuri yhtään sen parempia. Esimerkkinä se yksi parin päivän takaa, jossa koitettiin kovasti synnyttää vaikutelma, että tauti olisi vaarallinen myös nuorille ja perusterveille, vaikka faktat eivät vähänkään tue tätä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ylen jutut ole oikeasti juuri yhtään sen parempia. Esimerkkinä se yksi parin päivän takaa, jossa koitettiin kovasti synnyttää vaikutelma, että tauti olisi vaarallinen myös nuorille ja perusterveille, vaikka faktat eivät vähänkään tue tätä.
Tämä! Ensin Yle tekee itse jutun jossa opastaa valeuutisista jne ja sitten julkaistaan jonkun yksittäisen ranskalaisen henkilön mielipide nettisivuilla koko kansan kauhisteltavaksi ”NUORETKIN KUOLEE!!” Ainiin unohtui mainita että näillä kaikilla oli syöpä, sydänsairaus tai jokin muu vakava sairaus....
Sama juttu tämän ibuprofeeni jutun kanssa, perustuu neljän ihmisen sanomiin asioihin, mutta yle tuuttaa mediaan totuutena.
Hyvin sanottu, itse tuumin samaa :/