IS: Hannu Jortikka raivostui Espanjaan jumiutuneiden rikkaiden suomalaisten puolesta: ”Täällä on monen suomalaisen papat ja mummot”
Kommentit (94)
Ei tänne tarvitse lennättää sairaita faareja saati lyijyarkkuja. Tuhkataan siellä ja loota kotiin käsimatkatavarana, istuimen yläpuolella olevassa lokerossa. Overhead lockers vai mikä se nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Jortikka haluaa puhua etenkin ikäihmisten puolesta. Jortikka ei laske vielä itseään mainittujen ikäihmisten joukkoon ja sanoo itse pärjäävänsä.
– Ikäihmiset pitää saada nyt kotiin! Suomessa terveydenhuolto kestää, mutta täällä se ei tule kestämään. Se on aivan saletti asia.
Kummallista. nämä ikäihmiset ovat aivan itse tarkoituksella hakeutuneet sinne Fuengirolaan ja mitä niitä onkaan, kilpaa kehuen miten aurinko on ihana ja miten hyvin sikäläinen systeemi ikäihmisiä kohtelee: hoidot ja lääkkeet ilmaisia ja heti pääsee hoitoon.
Nyt onkin kiiru kotiin ja tietenkin juuri Suomen pitäisi ponnistella kovin sen eteen.
Jorvakko olisko n 64 vee
Vierailija kirjoitti:
Jortikka haluaa puhua etenkin ikäihmisten puolesta. Jortikka ei laske vielä itseään mainittujen ikäihmisten joukkoon ja sanoo itse pärjäävänsä.
– Ikäihmiset pitää saada nyt kotiin! Suomessa terveydenhuolto kestää, mutta täällä se ei tule kestämään. Se on aivan saletti asia.
Kummallista. nämä ikäihmiset ovat aivan itse tarkoituksella hakeutuneet sinne Fuengirolaan ja mitä niitä onkaan, kilpaa kehuen miten aurinko on ihana ja miten hyvin sikäläinen systeemi ikäihmisiä kohtelee: hoidot ja lääkkeet ilmaisia ja heti pääsee hoitoon.
Nyt onkin kiiru kotiin ja tietenkin juuri Suomen pitäisi ponnistella kovin sen eteen.
Jortikka on kyllä itse sen näköinen ettei viikatemies kovin kaukana ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Eikö se olisi parempi kotiuttaa ihmiset nyt, ettei tarvitsisi niitä joskus sitten lyijyarkussa kotiuttaa, Jortikka lataa Ilta-Sanomille.”
Tietääkö, joku paljonko maksaa vainajan kuljettaminen lyijyarkussa Espanjasta Suomeen? Onko paljon kalliimpi kuin nuo 509-950 € lennot?
Oon kuullut että n 10 000 sinkkiarkussa ja kai noilla on vakuutus . Eriasia korvaako nyt.
Kuinka monta ruumista saa pakattua yhteen arkkuun? Jos vaikka kymmenen perikuntaa osallistuisi ja pakkaisi vainajat yhteen arkkuun kukin pääsisi melkein normilipun hinnalla ja pesään jäisi enemmän jaettavaa.
Te joilla ei lapsia ja iäkkäitä niin tehkää nyt testamenttijollei oo jo tehty.
Itsekin asun ulkomailla. Ei silti tulisi mieleenkään vinkua, että Suomen pitää nyt järjestää minulle lento ilmaiseksi takaisin Suomeen.
Kun lähtee, on tietoinen siitä, että asuinmaan terveydenhuoltoa käytetään tarvittaessa. Jos on valinnut maan, jossa terveydenhuolto ei toimi, on se täysin oma valinta.
On se nyt kumma, että verovaroilla pitäisi näiden elämisen lisäksi kustantaa heidän terveydenhuoltonsa, kun kerran kaikki vastine meneekin johonkin muuhun maahan. Toisin sanoen rahat käytetään Espanjan talouden hyväksi, mutta Suomelta pitäisi silti kaikki saada ilmaiseksi.
Ikävää että kuolleita tulee mutta realistisesti ajatellen tulee niin moni saa ennenaikaisen perinnön. Enkä minäkään tyhjätaskuna kuolisi.
Miksi Finnair olisi jotenkin vastuussa näistä ihmisistä vain siksi, että ovat sinne joskus Finnairin lennoilla menneet? Tästä koronasta ja lentojen vähenemisestä on nyt jo aika kauan puhuttu mediassa. Miksi eivät varanneet paluulentoja ennen kuin tuli tieto, ettei sinne kohta enää lennetä? Aina on joku muu vastuussa.
Onko stadissa avattu kauppakeskus? Hertsikan vai?????
Ai lisää tautisia seniilejä juoksemaan ostoskeskuksiin. Hell no. Pysyköön siellä. Taas säälisukupolven vinkumista. Ette te niistä lapsenlapsistanne silloinkaan välittäneet kun sinne tungitte asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka heitä estää tulemasta takaisin?
Eivät varmaan ota koneeseen, jos on vaikka kuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää että kuolleita tulee mutta realistisesti ajatellen tulee niin moni saa ennenaikaisen perinnön. Enkä minäkään tyhjätaskuna kuolisi.
Ja valtio säästää eläkkeiden maksuissa.
Vierailija kirjoitti:
Ai lisää tautisia seniilejä juoksemaan ostoskeskuksiin. Hell no. Pysyköön siellä. Taas säälisukupolven vinkumista. Ette te niistä lapsenlapsistanne silloinkaan välittäneet kun sinne tungitte asumaan.
Boomers. Nyt minäkin käsitän sen termin ekaa kertaa.
Jortikalla painoa mitä, 125kg? 150kg?
Hyi h...vetti, kun mua ällöttää korut läskeillä miehillä. Yhdistelmä saa mut kakomaan joka kerta.
Tää kuva jotenkin tuntuu musta muutenkin pahalta. Ylensyönyt porsas vinkumassa kaiken yltäkylläisyyden keskellä.
Täällä pienipalkkaiset, nyt pakkotyössä isolla riskillä käyvät, veronmaksajat yrittää pitää valtiota pystyssä vakavan lomautus- ja irtisanomisuhan alla. Ja nää valittaa, kun pullasta ei löytynytkään rusinoita.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa sulla on Espanjassa ketään:)!
Oon kuullut että n 10 000 sinkkiarkussa ja kai noilla on vakuutus . Eriasia korvaako nyt.