Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka epäilette saaneenne koronatartunnan, mitä oireita on?

Vierailija
19.03.2020 |

Täällä on useampi epäillyt saaneensa tartunnan, millaisista oireista aloitte epäillä juuri koronaa?

Oma hengitykseni on työlästä jos edes puhun hieman enemmän tai kävelen rappusia tms. Hirveä lihas-, nivel- ja päänsärky aina välillä, mutta ei kuumetta, yskää, kurkkukipua tai muuta. Pitäisikö näistä oireista jo epäillä, vai onko kuume/yskä ne kriittisimmät oireet. Muutama päivä sitten oli sellainen outo paineentunne kaulan alueella ja keuhkot tuntuu jotenkin "oudolta", siis sillä tavalla että tiedostan niiden olemassaolon jatkuvasti oikeinkin hyvin, kun eihän normaalisti hengitykseen kiinnitä mitään huomiota.

Hengenahdistus ei ole mitenkään erityisen pahaa ainakaan toistaiseksi. Aina välillä tulee hetkittäin hirveän heikko/kipeä olo ja olen varma että nousee kuume, mutta ei nouse. Nyt kun koronaa tulee "joka tuutista" niin mietin onko tämä nyt sitä vai jotain muuta. Minulla on todettu rasitusastma, mutta olen jo 6 vuotta selvinnyt ilman lääkkeitä. Koskaan ennen en ole sairaana ollessa kärsinyt hankaluudesta hengittää. Toisaalta olen useampaan kertaan joutunut lääkäriin hengittämään spirasta lääkettä, kun allerginen reaktio on saanut hengityksen tukkoon. Osaan siis verrata tätä hengityksen raskaalta tuntumista vaikeampiin hengitysvaikeuksiin ja tämä on lievää, mutta kuitenkin sellaista että sen huomaa.

Millaisista oireista muut ovat epäilleet että olisi koronaa eikä jotain muuta?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kai te kaikki pysytte kotona ettekä käy missään kaupassa tms? Joku kertoi nousseensa monen kerroksen rappuset... Miksi?

Minä ainakin huomasin oireet ensi kertaa nimenomaan kotiin tullessa. Kävelin rappuset kolmanteen kerrokseen, kuten tavallista ja huomasin hengästyväni. Tämän jälkeen alkoi tulla muitakin oireita, enkä luonnollisesti ole poistunut kotoani. Ja olin vältellyt julkisia paikkoja jo ennen suosituksia ja hoitanut vain pakolliset ruokaostokset. Jätin menemättä kouluunkin viime viikolla, vaikka etäopetus alkoi vasta tänä maanantaina.

Vierailija
82/102 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yskii keuhkoista asti. Minulla on tuntunut kylmäävää tunnetta keuhkoissa, pientä räkäisyyttä. Väsymys.

Liekkö koronaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. päivä menossa jo. En oo ikinä ollu missään flunssassa näin kauan. Yskittää, hengästyttää ja kurkkuun sattuu edelleen.

Vierailija
84/102 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt lähemmäs kaksi viikkoa juuri sellaista outoa tunnetta keuhkoissa mitä moni muukin on kertonut. Muuten koen itseni terveeksi, olen ulkoillut (kaukana muista) ja treenannut kotona ja jaksanut sen kaiken ihan hyvin. Mutta kurkunpäässä tuntuu painetta mikä ajoittain pahenee kivuliaaksi ja keuhkoissa tuntuu hassulta. En oikein pysty kuvaamaan tunnetta muuten, kuin että samalta tuntuu joskus kun juoksee kylmällä ilmalla, semmoinen outo väreily ja ajoittainen kivun tunne. Väliin tämä helpottaa ja saattaa mennä päivä, pari, ettei oireita huomaa ja luulen jo päässeeni niistä eroon, ja sitten ne taas palaavat. Muutaman kerran on tullut väristyksiä, on palellut ihan hirveästi mutta mitatessa on ollut reilusti alilämpöä. Tätä kestää muutaman tunnin, ja sitten olo palautuu normaaliksi. Muuten ei ole särkyjä eikä huonoa oloa, mikä tekee tästä kaikesta vielä oudompaa.

Vierailija
85/102 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8pv korkea kuume, nielu turvoksissa pari päivää, paha yskä sekä vaikea hengittää ja toisella viikolla on tuntunut kuin keuhkot palaisi. Maha sekaisin ja huono olo, en ole pystynyt syömään. Selkä ja niska varsinkin todella kipeänä.

Vierailija
86/102 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
87/102 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä tämä olisi, mutta minulla tavallinen flunssa ei ole tällainen:

-alkoi vilunväristyksillä, lihassäryllä, kuumeella

-ensin enemmän kuumetta, sitten pari päivää vähän päälle 37

-välillä päänsärkyä

-keuhkoissa tuntuu, mutta se ole kipua

-nyt ei kuumetta, mutta väsynyt ja voimaton olo

Minkälainen sinulla on tavallinen flunssa? Nuo oireet kuulostavat minusta juurikin ihan tavallisen kuumetaudin oireilta.

Tavallinen flunssa minulla

-kuumetta vähän päälle 37

-nuhaa ja yskää

-ei päänsärkyä

-ei tuntua keuhkoissa

-väsymys, mutta ei totaalinen voimattomuus

Siksi oireet ovat minulla erilaiset kuin flunssassa.

En ole myöskään koskaan sairastanut influessaa, niin en tiedä, miltä se tuntuu.

Vierailija
88/102 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkukipu, yskä, lämpö, hengenahdistus, kesto n viikko.

Vierailija
89/102 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse epäilen saaneeni koronan, olen Kainuussa. Ei ole testattu. Oireita ovat:

- Erittäin voimakas päänsärky useamman viikon ajan

- Lihaskivut

- Kova nuha ja yskä

- Sellainen "lyhyt" hengitys, happea piti erikseen haukkoa

- Ripuli

- Väsymys ja huimaus

Vierailija
90/102 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kerrotaan tartunnan saaneiden ikäihmisten oireena olleen punaiset silmänympärykset, ikään kuin silmien ympärillä olisi punaista luomiväriä:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronavirus-jyllasi-hoivakodissa-ho…

Koronavirus jylläsi hoivakodissa Washingtonissa – hoitaja kertoo yllättävän oireen, joka paljasti tartunnan: "Sen näin heissä kaikissa"

Vierailija
91/102 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän ajan oli päänsärkyä, mitä en muista olleeni vuosikymmeniin, vuoroin palelsi ja välillä oli kuuma ja hikinen olo. Mieluummin alilämpöä kuin 37 lämpöä. Posket punoittivat vaikka en ollut käynyt lenkillä.

Sitten se outo asia, että aamuisin alkoi tulla hieman kirkasta limaeritettä nenästä ja se oli haaleanveristä?

Tuota haaleanveristä limaa tuli eiliseen asti. Sen jälkeen ei ole näkynyt mitään vereen viittavaa. Nyt kiinnostaa, onko muilla joilla on ollut korona ollut samaa?

Onko tosiaan ollut korona? Olin lähikontaksissa oireettoman kanssa.

Vierailija
92/102 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Lihaskivut

- Kova nuha ja yskä

- Ripuli

- Väsymys ja huimaus

Justiinsa. Kainuu yrittää pysyä alueena, jossa ei kotimaa todeta kun eivät ota testejä. Ei voi noin toimia.

Vierailija
93/102 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Lihaskivut

- Kova nuha ja yskä

- Ripuli

- Väsymys ja huimaus

Justiinsa. Kainuu yrittää pysyä alueena, jossa ei kotimaa todeta kun eivät ota testejä. Ei voi noin toimia.

Eli ei testata koronaa. Tekstinsyöttö ehtii edelle.

Vierailija
94/102 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joskus kuukausi sitten noin kymmenen päivän ajan edestakaisin sahaava kuume, iltaisin kylmä ja öisin hikoiluttavan kuuma. Lisäksi kurkkua aristi, keuhkoissa rohisi ja vinkui, tuntui kuin ei olisi saanut kunnolla henkeä, kylkiluut olivat kosketusarat, yskitti ja väsytti. Muutamana viimeisenä päivänä päätäkin särki.

Sitten se meni ohitse, ihan itsellään. Pari panadolia otin päänsärkyyn, siinä se. Epäilen koronaa siksi, etten normaalisti nappaa yhtikäs mitään kausiflunssia yms, enkä ole koskaan ikinä milloinkaan kipeänä.

Vierailija
95/102 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman päivän ajan oli päänsärkyä, mitä en muista olleeni vuosikymmeniin, vuoroin palelsi ja välillä oli kuuma ja hikinen olo. Mieluummin alilämpöä kuin 37 lämpöä. Posket punoittivat vaikka en ollut käynyt lenkillä.

Sitten se outo asia, että aamuisin alkoi tulla hieman kirkasta limaeritettä nenästä ja se oli haaleanveristä?

Tuota haaleanveristä limaa tuli eiliseen asti. Sen jälkeen ei ole näkynyt mitään vereen viittavaa. Nyt kiinnostaa, onko muilla joilla on ollut korona ollut samaa?

Onko tosiaan ollut korona? Olin lähikontaksissa oireettoman kanssa.

Voi olla oire tuo lievä liman verisyys. Keuhkot alkavat erittää verta kovassa taudin muodossa.

Vierailija
96/102 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin maaliskuun alkupuolella, en päässyt testeihin, koska en kuulu riskiryhmään (jos ei kohonnutta verenpainetta ja psoriasista lasketa). Sairaus alkoi ärhäkästi, kroppa meni ylikierroksille. Nousi kuume, joka sahasi viisi päivää 39-39,5 välillä. Päänsärkyä, ripulia ja kuvotusta. Makuaisti meni pitkäksi aikaa. Välillä oli nuhaa, välillä ei yhtään. Yskä oli todella massiivinen ja kuiva, keuhkot ja rinta ihan finaalissa yskimisestä. Väsymys oli kuumejakson jälkeen totaalista, torkuin kesken puhelun, hereillä pysyminen oli haastavaa. Kuumeen jälkeen tuli nokkosihottuma koko kroppaan, kesto pari päivää. Kämmenistä kuoriutui iho pois, se loppumassa vasta nyt. Yskää edelleen ja hengästyn helposti. Saattoi olla myös ärhäkkä influenssa, ikinä ei ole mikään ’flunssa’ ollut näin ’monipuolinen’ ja huonoon jamaan vievä.

Vierailija
97/102 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kipeänä pari viikkoa sitten, oireeni olivat:

-todella kova päänsärky

-kuume (max 39 astetta) alkoi horkalla/vilunväristyksillä

-kuiva yskä, joka paheni taudin edetessä

-väsymys, jonka kaltaista en ollut kokenut koskaan

-voimakas kipu lihaksistossa ja luustossa, tämä esti nukkumisen, pystyin torkkumaan noin 1,5 tunnin pätkissä

- täydellinen ruokahaluttomuus, ruoka maistui kummalliselta

- janotti koko ajan, himoitsin vettä

-hengitys tihentynyttä

oireet katosivat noin viikossa, mutta makuaistini ei ole vieläkään palautunut entiselleen. Ruoka ei maistu samalta kuin ennen sairastumistani. Lisäksi uuvun töissä helposti ja olen vieläkin väsynyt.

Vierailija
98/102 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketjun alkupuolen kirjoittajia paikalla? Oletteko yhä hengissä?

Vierailija
99/102 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja oireita ollut itsellä nyt kolmisen viikkoa:

-hengenahdistus (painontunne/tunne, ettei saa tarpeeksi happea, vaikka miten syvään hengittäisi) aaltoilee, joinain päivinä pahempi, toisina lähes normaali olo. Koskaan ennen ei ole ollut tällaista oiretta flunssassa, vaikka miten olisin ollut tukossa.

-palan tunne kurkussa, nenä tuntuu tukkoiselta, mutta yskiessä/niistäessä mitään ei tule ulos

-kuumeinen olo, mutta vain lievää lämpöilyä iltaisin

-alkoi päänsäryllä ja oksentamisella, tosin saattoi olla myös migreeni silloin.

-koko ajan olen kuitenkin pystynyt tekemään peruskotitöitä, vaikka liikkuessa ja touhutessa hapettomuuden tunne voimistuu ja hiki tulee ihan pienestäkin, eli yleiskunto aikalailla nollassa.

-ajoittain vaikea keskittyä, mikä on itselle aivan uutta

-en tunne itseäni väsyneeksi, mutta olen nukkunut n. 9-12 tunnin unianormaalin 6-7 tunnin sijaan, aamuisin vaikeaa herätä, vaikka yleensä olen tikkana ylhäällä viimeistään seiskalta.

Asun Satakunnassa.

Vierailija
100/102 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengenahdistus on psykosomaattinen oire. Nyt sitä on jokaisella kun on luettu että sitä on ollut kourallisella sairaalahoitoon joutuneilla. Tiedän kolme 20-40 välillä olevaa joilla on ollut keuhkokuume ilman koronaa kuin. Kyllä näistä on ollut juttuja mutta ei ennen tätä media influenssaa noihin kiinnitetty huomiota. Nyt kausi influenssasta on tullut maailmanlopun tauti. Tämän ketjun mukaan muut koronan oireet ovat aivan samoja. Mitä minulla oli kun sairastin viime talvena influenssan.

Ei, ei todellakaan ole psykosomaattista. Parina iltana ollut itsellä niin pahat oireet, että paniikkikohtaus yritti puskea päälle. Erotan kyllä toisistaan fyysiset ja psyykkiset oireet ja omalla kohdalla ainakin psyykkiset johtuneet fyysisistä, ei toisin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi