Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka epäilette saaneenne koronatartunnan, mitä oireita on?

Vierailija
19.03.2020 |

Täällä on useampi epäillyt saaneensa tartunnan, millaisista oireista aloitte epäillä juuri koronaa?

Oma hengitykseni on työlästä jos edes puhun hieman enemmän tai kävelen rappusia tms. Hirveä lihas-, nivel- ja päänsärky aina välillä, mutta ei kuumetta, yskää, kurkkukipua tai muuta. Pitäisikö näistä oireista jo epäillä, vai onko kuume/yskä ne kriittisimmät oireet. Muutama päivä sitten oli sellainen outo paineentunne kaulan alueella ja keuhkot tuntuu jotenkin "oudolta", siis sillä tavalla että tiedostan niiden olemassaolon jatkuvasti oikeinkin hyvin, kun eihän normaalisti hengitykseen kiinnitä mitään huomiota.

Hengenahdistus ei ole mitenkään erityisen pahaa ainakaan toistaiseksi. Aina välillä tulee hetkittäin hirveän heikko/kipeä olo ja olen varma että nousee kuume, mutta ei nouse. Nyt kun koronaa tulee "joka tuutista" niin mietin onko tämä nyt sitä vai jotain muuta. Minulla on todettu rasitusastma, mutta olen jo 6 vuotta selvinnyt ilman lääkkeitä. Koskaan ennen en ole sairaana ollessa kärsinyt hankaluudesta hengittää. Toisaalta olen useampaan kertaan joutunut lääkäriin hengittämään spirasta lääkettä, kun allerginen reaktio on saanut hengityksen tukkoon. Osaan siis verrata tätä hengityksen raskaalta tuntumista vaikeampiin hengitysvaikeuksiin ja tämä on lievää, mutta kuitenkin sellaista että sen huomaa.

Millaisista oireista muut ovat epäilleet että olisi koronaa eikä jotain muuta?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mulla on just samanlaista oiretta mutta kuume ja yskä puuttuu. Olo kyllä tuntuu kuumeiselta mutta alilämmöllä mennään ja kaikki alkoi sillä, että keuhkoputki ja keuhkot alkoi tavallaan "polttelemaan" eli just hyvin kuvattu tuo että tuli niistä tietoiseksi kun eihän niitä normisti tunne ollenkaan. Samalla alkoi särkeä silmiä ja päätä, ihan kuin se kuuluisa vanne puristaisi. Tätä kesti päivän verran, sitten olo oli normaali pari päivää ja nyt sitten kaikki oireet palasi plus, että kasvoissa ja huulissa on sellainen tunne kuin olisi jokin rokko, kirvelee ja polttelee mutta mitään näppylää ei näy. Vähän ehkä posket punoittaa. Nyt myös ihan mikä tahansa tekeminen saa hengästymään ja hiki valuu päältä. Ruokahalu on myös kadonnut oikeastaan kokonaan. Kaikkinensa aivan käsittämättömän omituinen olo.

Niin joo, ja jos tämä on koronaa niin oireet tuli kyllä parissa tunnissa altistumisesta tai sitten tämä todellakin tarttuu ihan vain hengitysilmasta koska olen vältellyt ihmisiä jo viikkoja paitsi just tuo yksi kerta.

Vierailija
22/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas hikoilu ja vilunväristykset, päänsärky, kurkkukipu, väsymys, hengästyminen/"astmakeuhkot". Oireet alkoi melkein heti palattuani Saksasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet alkoi neljä päivää sitten. Alkoi lievällä kuumeella ja se kuume nousee 38 joka iltapäivä/ilta. Kipuja keuhkojen seuduilla. Ripulia ja pahoinvointia, ei vielä oksentelua, olo on heikko, lihakset tuntuu painavilta. Oireet aaltoilee ja välillä tulee hengenahdistusta.

Vierailija
24/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi 6 päivää sitten kovilla lihaskivuilla, voimattomuudella ja päänsäryllä. Maanantaina tuli pientä lämpöä, ja hengenahdistus alkoi, ei nuhaa. Tuntuu ettei saisi happea tai olisi hukkumaisillaan. Vatsa kipuilee ja on vesiripulilla.

Mistä tunnistaa oireet joista pitäisi hakeutua hoitoon?

Vierailija
25/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi 6 päivää sitten kovilla lihaskivuilla, voimattomuudella ja päänsäryllä. Maanantaina tuli pientä lämpöä, ja hengenahdistus alkoi, ei nuhaa. Tuntuu ettei saisi happea tai olisi hukkumaisillaan. Vatsa kipuilee ja on vesiripulilla.

Minä ainakin olen siinä käsityksessä, että hoitoon saa hakeutua vasta kun hengitysvaikeudet ovat pahoja tai yleistila romahtaa. Kun on pahoja hengitysvaikeuksia, ei oman kokemukseni mukaan tarvitse hirveästi arpoa täytyykö lähteä vai ei. Jos hengitys on todella vaikeaa, ei pysty enää puhumaan, apuhengityslihakset on käytössä, hengityksestä kuuluu selkeää ääntä, pahimmassa tapauksessa ihon väri alkaa muuttumaan hapenpuutteesta. Kun tuntuu siltä että happi loppuu, niin tietää kyllä että on hätä ja täytyy soittaa ambulanssi.

Vierailija
26/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aivan samanlaisia oireita! Tämä alkoi su illalla jolloin olin aivan jäässä ja oli todella kipeä olo. Kuumetta ei kuitenkaan noussut.

Tiistaina alkoi aivan kaamee hengenahdistus ja kävin sen vuoksi jopa eilen päivystyksessä. Siellä ottivat tulehdusarvot, verenpaineen ja happisaturaation. Kaikki ok ja lääkäri veikkasi että flunssaa.

Eilen illalla pystyin jo jtn tekemään (tiskit koneeseen, pesukone pyörimään). Tänään aamulla korvat kipeät ja kurkku kuivan karhea. Hengitysvaikeudet ehkä vähän helpottaneet eilisestä.

Eihän sitä koskaan saa tietää onko tämä korona vai perus flunssa.

Vierailija
27/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää yhtäkkiset hengenahdistukset on varmaan ainakin osalla psykosomaattisia.

Vierailija
28/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kiinnostaisi ihan testattujen koronapotilaiden fiilikset.

Nämä itsemutudiagnoosit voivat olla ihan mitä hyvänsä.

Vierailija
29/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengityksen vaikeus, kuumeinen olo ilman kuumetta, yskä, kurkkukipu ja keuhkokipu.

Koko perheellä samoja oireita.

Vierailija
30/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä on auttanut tuohon hengenahdistukseen? Se on ehkä kaikkein voimakkain oire itsellä tällä hetkellä. Se on myös pelottavin oire :/

Kuinka pahaksi tämä hengitys voi mennä jotta täytyy lähteä päivistykseen?

Vierailija
31/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen siinä käsityksessä, että hoitoon saa hakeutua vasta kun hengitysvaikeudet ovat pahoja tai yleistila romahtaa. Kun on pahoja hengitysvaikeuksia, ei oman kokemukseni mukaan tarvitse hirveästi arpoa täytyykö lähteä vai ei. Jos hengitys on todella vaikeaa, ei pysty enää puhumaan, apuhengityslihakset on käytössä, hengityksestä kuuluu selkeää ääntä, pahimmassa tapauksessa ihon väri alkaa muuttumaan hapenpuutteesta. Kun tuntuu siltä että happi loppuu, niin tietää kyllä että on hätä ja täytyy soittaa ambulanssi.

Yksinasuva siis enää pystyy vaan rohisemaan puhelimeen ja sillä perustella tulee lanssi hakemaan?

Vierailija
32/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo erikoinen olo keuhkoissa, jota kuvaat, oli ensimmäinen oire. Nyt se on voimistunut ja keuhkojen yläosa tuntuu hieman polttelevan. Ikään kuin närästäisi keuhkoissa. Lievästi kuumeinen olo alkoi tänään iltapäivällä. Kävelin portaat ylös monta kerrosta, normaalisti voin puhua samalla, tänään en puhumattakaan meinannut jaksaa juuri hengityksen vaikeuden vuoksi.

Onko sulla todettu korona vai arveletko vain itse että voisi olla? Kysyn koska omat oireet vähän samoja. 

Vierailija
33/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimakas hikoilu ja vilunväristykset, päänsärky, kurkkukipu, väsymys, hengästyminen/"astmakeuhkot". Oireet alkoi melkein heti palattuani Saksasta.

Onko sinut testattu eli todettu korona?

Vierailija
34/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa oireet jos  teillä on todettu testillä korona.

Mulla polttelee keuhkoja, voimakasta hikoilua (ei mitään menopaussihikeä) ollut pari viikkoa ajoittain. Mutta saan keuhko-oireita siitepölystä ja katupölystä joita molempia on ilmassa jo jonkin aikaa ollut. Keuhkojen tuntemiin vaikuttaa myös refluksi, joka on ollut melko pahana jo useamman viikon. Nyt ihmettelen voinko olla sairas vai onko tää vaan jotain muuta. Hikoilua lukuunottamatta siis kaikki oireet sellaisia joita mulla on ajoittain muutenkin.   

Vierailija
35/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän niihin testeihin pääse ellei ole ihan kuolemankielissä! Sairastuneita on jo todnäk tuhansia täällä Suomessa. Kaikenlaista koronatelttaa pystytellään, jotta porukka pysyis rauhallisena. Eikä sieltä teltastakaan saa kuumelääkettä kummempaa.

Vierailija
36/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko/oliko korona mutta 2pv olin niin väsynyt etten juurikaan mitään voinut tehdä. Nenä vuoti vähän mutta melko voimaton olo. Välillä heräsin haukoen henkeä - tuntui kuin olisin tukehtunut omaan hengitykseen. Onneksi näin kävi vain vähän. Homma meni ohi parissa päivässä.

Sen jälkeen on 2-3 vko ollut voimakkaammat astmaoireet kuin yleensä eikä piippu auttanut, hengitys oli raskasta, tuntui ettei saa happea tarpeeksi. Hengästyin pienestäkin liikunnasta, siis ihan kävelystä normaali vauhtia. Ei muuta.

2pv olin saikulla, loput töissä kun homma oli silloin meillä niin alussa etten osannut asiaa sen kummemmin ihmetellä. Olin juuri tullut ulkomailta, mutta en maasta jossa tautia (tietääkseni) oli. Suurkaupunki kumminkin

Vierailija
37/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.omaolo.fi/

Koronavirus arvio netissä, onko kyseessä koronavirus. 

Vierailija
38/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja oireita myös täällä: kuivaa yskää,lihaskipua hengen ahdistusta.Ei kuumetta.

Miten olette toimineen lääkärintodistuksen kanssa?Oletteko saaneet ajan lääkärille...?

Vierailija
39/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea olette te, joilla näitä oireita? Kiinnostaisi.

Vierailija
40/102 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä tämä olisi, mutta minulla tavallinen flunssa ei ole tällainen:

-alkoi vilunväristyksillä, lihassäryllä, kuumeella

-ensin enemmän kuumetta, sitten pari päivää vähän päälle 37

-välillä päänsärkyä

-keuhkoissa tuntuu, mutta se ole kipua

-nyt ei kuumetta, mutta väsynyt ja voimaton olo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä