Kirkot on kiinni ja kapakat auki. Aika selvä viesti mistä kansalaisten halutaan lohtua hakevan.
Kirkko on aivan täydellisesti epäonnistunut tehtävässään ihmisten lohduttajana näinä aikoina.
Kommentit (53)
Surullista, vaikka en kummassakaan käy.
Kirkosta ei saa mitään lohtua. Siellä kerrotaan satua. Se satu on hyvin ruma. Siinä on sadistinen, julma ja täysin moraaliton miespuolinen jumala, jolla tietenkin miespuolinen "poika", jonka tämä sadisti tapatti, että voisi itse muka antaa anteeksi, itse luomilleen olennoille, joille ei muuten voisi antaa anteeksi sitä millaiseksi heidät itse loi.
Oksettavaa.
Iljettävää kun tuo satu leviää totena, kun ihmiset opettavat sitä pienille lapsilleen totena.
Pieni lapsi ei ymmärrä, että vanhemmat on aivopesty. Lapsi alkaa uskoa rumaan valheeseen, kun vanhemmat kehuvat tätä iloisella äänensävyllä, kun tämä toimii heidän mieliksi, ja näyttävät rumaa naamaa ja osoittavat pettyneellä ja halveksivalla äänellä, että lapsi ei ole nyt hyvä, kun ei usko satuun.
Halveksin uskontoja koko sydämestäni.
Laskettelukeskukset auki (!) Kohta näemme missä kuolema korjaa ja leviää.
Kirkon ja seurakuntien rooli on kyllä mielenkiintoinen. Kirkonhan pitäisi olla eturintamassa lohduttamassa ja auttamassa, mutta nyt se onkin ensimmäisenä ajamassa alas toimintaansa ja sulkemassa tilojansa. Kirkkorakennukset ovat Suomessa muutenkin lähes aina kiinni ja ovet lukossa.
Jaa taas täällä haukutaan Jumalaa satu olennoksi yms, kannattaisi oikeasti ajatella vähän, loukkaa niitä jotka uskoo, jokaisella oikeus uskoa mihin haluaa kunhan ei haukuta ketään eikä niitä asioita joita jotkut pitää rakkaina ja tärkeinä
Kirkon toiminta ei ole loppunut! Netissä on monenlaisia hartaustuokioita ja samoiten myöskin radiossa. Kirkon kriisipuhelimeen tms voi soittaa.
FB: Kirkko Suomessa
Uskonasia kirjoitti:
Jaa taas täällä haukutaan Jumalaa satu olennoksi yms, kannattaisi oikeasti ajatella vähän, loukkaa niitä jotka uskoo, jokaisella oikeus uskoa mihin haluaa kunhan ei haukuta ketään eikä niitä asioita joita jotkut pitää rakkaina ja tärkeinä
Juu, uskoa saa, mutta ymmärtämättömille lapsille ei pitäisi totena kertoa.
Luulevaisilla on omat haukkumisensa rationaalisia ihmisiä kohtaan kuten helvetillä pelottelu esimerkiksi. Kannattaisi siis harhaistenkin oikeasti ajatella, jotkut näes pitävät järkeen perustuvaa maailmankuvaansa rakkaana ja tärkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Uskonasia kirjoitti:
Juu, uskoa saa, mutta ymmärtämättömille lapsille ei pitäisi totena kertoa.
Luulevaisilla on omat haukkumisensa rationaalisia ihmisiä kohtaan kuten helvetillä pelottelu esimerkiksi. Kannattaisi siis harhaistenkin oikeasti ajatella, jotkut näes pitävät järkeen perustuvaa maailmankuvaansa rakkaana ja tärkeänä.
Voisivat luulevaiset jo pitää naamansa kiinni. Heidän ruma satunsa on väkivallalla ja ihmisiä tappamalla tänne tuotu. He ovat saaneet alistaa normaalisti ja terveesti ajattelevia ihmisiä jo satoja vuosia, nyt on jo korkea aika tunnustaa muidenkin oikeudet uskoa ja olla uskomatta, kuin vain heidän.
He vaativat toisia leikkimään ja pelleilemään mukana ja eivät ymmärrä miten monia uskonnottomia inhottaa ne heidän kamalan kuuloiset ulina virtensä, rumat taulunsa, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, ja kaikki heidän rumat kannibalismi rituaalinsa.
Heidän tekopyhä "nöyryys" on rumaa, ja kaukana oikeasta kauniista nöyryydestä.
Lesbot leipäpapit. Mitä muutakaan niiltä voi odottaa.
Onhan se kummallista, että kirkot on sulkeneet ovensa. Luulisi että tulevan kriisin keskellä jos koskaan kirkon sanomalle on kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta ei saa mitään lohtua. Siellä kerrotaan satua. Se satu on hyvin ruma. Siinä on sadistinen, julma ja täysin moraaliton miespuolinen jumala, jolla tietenkin miespuolinen "poika", jonka tämä sadisti tapatti, että voisi itse muka antaa anteeksi, itse luomilleen olennoille, joille ei muuten voisi antaa anteeksi sitä millaiseksi heidät itse loi.
Oksettavaa.
Iljettävää kun tuo satu leviää totena, kun ihmiset opettavat sitä pienille lapsilleen totena.
Pieni lapsi ei ymmärrä, että vanhemmat on aivopesty. Lapsi alkaa uskoa rumaan valheeseen, kun vanhemmat kehuvat tätä iloisella äänensävyllä, kun tämä toimii heidän mieliksi, ja näyttävät rumaa naamaa ja osoittavat pettyneellä ja halveksivalla äänellä, että lapsi ei ole nyt hyvä, kun ei usko satuun.
Yhy yhy. Mene moskeijan eteen piirtelemään pilakuvia ja tarjoilemaan possua. Ai niin, et uskalla. Kivempi räkyttää poskea kääntäville kristityille.
Miksei näitä voisi yhdistää Irlannin malliin? Joko niin että ensin kiltisti kuuntelemaan padren saarnat ja sen jälkeen ilo irti pubissa, tai sitten ilo irti pubissa ja aamulla hiljaisena kuuntelemaan padrea.
Täytyy valitettavasti myöntää että luterilaisuus ei hirveän houkutteleva ole. Siitä vaan puuttuu se "jokin", mitä uskonnon tapaiseen suureen ilmiöön kaivataan. Katolilaisuus on ihan eri juttu! Muutun ulkomailla katolilaisissa maissa käydessäni aina uskonnolliseksi itsekin. Ne heidän kirkkonsa on todella vaikuttavia paikkoja ja harras mieli siellä tulee väkisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kummallista, että kirkot on sulkeneet ovensa. Luulisi että tulevan kriisin keskellä jos koskaan kirkon sanomalle on kysyntää.
Kummallista tapahtuu, mm Vatikaani sulki katoliset kirkot. Koskaan ei aikaisemmin sellaista ole tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa.
Yhy yhy. Mene moskeijan eteen piirtelemään pilakuvia ja tarjoilemaan possua. Ai niin, et uskalla. Kivempi räkyttää poskea kääntäville kristityille.
En ole piirrellyt pilakuvia teistä tekopyhistä poskenkääntäjistäkään. Älä puhu paskaa että muka kääntäisit posken, kun et nytkään niin tehnyt vaan sorrun änisemäään, känisemään ja päätäsi rääpimään.
Kääntäisit sen poskesi etkä vain puhuisi paskaasi.
Ainiin. Turha vaatia paskanpuhumattomuutta uskovaiselta.
Uskonasia kirjoitti:
Tämä. Toiset uskovat jumaliin, toiset, joulupukkiin, jotkut keijuihin tai enkeleihin. Jokaisella on oikeus uskoa mihin tahansa satuolentoon. Tietysti realistiset ihmiset voivat vähän vieroksua satuihin uskovia, mutta se on ihan ymmärrettävää. Mihin tahansa uskovan vain pitää muistaa pitää ne uskomuksensa omanaan eikä tuputtaa muille.
Inhoan ehkä eniten nimenomaan kristittyjä, koska se heidän oppinsa on niin ruma, tekopyhä ja väärä. En ole perehtynyt juutalaisuuteen tai islamiin, mutta olen aika varma etten pitäisi niistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Uskonasia kirjoitti:
Tämä. Toiset uskovat jumaliin, toiset, joulupukkiin, jotkut keijuihin tai enkeleihin. Jokaisella on oikeus uskoa mihin tahansa satuolentoon. Tietysti realistiset ihmiset voivat vähän vieroksua satuihin uskovia, mutta se on ihan ymmärrettävää. Mihin tahansa uskovan vain pitää muistaa pitää ne uskomuksensa omanaan eikä tuputtaa muille.
Tuputtaminenkaan ei ole niin paha, jos sitä tekee aikuiselle normaaliälyiselle ihmiselle, mutta kun nuo saakelin perseet menevät aivopesemään pieniä lapsia tai sitten mieleltään järkkyneitä aikuisia joilla on heikko hetki.
Se on todella kuvottavaa, väärin ja surullista. Tulen vihaiseksi siitä.
Metsässä minä olen käynyt. Siellä on Jumalaa ihan tarpeeksi. Metsä meistä ennenkin on huolen pitänyt ja toisin kuin Jumalasta, siitä on jopa tutkimuksia miten metsässä käyminen vähentää stressiä ja lisää vastustuskykyä. Kirkko taas on bakteeripesä.
Kaikki tietävät että jumala on satuolento, ihan turhaa puuhaa siis.