Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väitän, että todella moni feikkisaikuttaa nyt kun tilanne on tämä

Vierailija
19.03.2020 |

Ainakin hoitoalalla. Heti kun tuli "lupa" olla pois pienenkin tautiepäilyn vuoksi, saikut triplaantuivat. Monella alkoi heti "yskä" ja "pikku lämpö". Väitän, että tilannetta käytetään surutta hyväksi, mikä on surullista.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskon näin! Siksi ihan kamalalle tuntui tänään soittaa töihin ja ilmoittaa olevani kipeä. Tuntuu että nyt ei ainakaan esimiehet usko sitä mutta eivät voi asialle mitään. Tosi ikävä tilanne

Vierailija
2/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaikki tietää tämän kyllä mutta ääneen sitä ei voi tilanteen vuoksi tietenkään sanoa. Näkyy ihan selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että jos tautia testattaisiin ei jäätäisi helposti kotiin.

Nyt moni on varmasti ristiriidassa, mikä on se vastuullinen tapa toimia, onko esimerkiksi allergiaa, flunssaa vai koronaa ja koska ei tiedä varmaksi onko vastuullisempaa mennä töihin mahdollisesti tartuttaa muita vai jäädä varmuuden vuoksi kotiin.

Kun ohjeistus on näin huono mitä nyt, niin tietenkin se vaikuttaa.

Vierailija
4/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin menee. Päiväkotien väki on tosi sairasta juuri nyt.

En sanoisi että tää mikään sankaritarina tulee olee.

Vierailija
5/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai voisiko olla että nyt kun on _käsketty_ olla pienistä oireista kotona, ihmiset on kotona. Wau.

Vierailija
6/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko vaan luulen, että odotetaan sitä oikeaa syytä, eikä feikata etukäteen.

Vierailija
7/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ainaki saikutan! Aion saikuttaa vielä ainakin pari kuukautta (perheessä koronaa, oma tauti alkaa, varoaikaa jne) jonka jälkeen firma menee toivottavasti selvitystilaan ja saan kenkää. Sitten yli vuosi liitonpäivärahoilla, josta saan laskennallisesti 3200€/kk.

Tulette näkemään että nyt kun liittojen ahmima ja tyhjänpanttina makaava raha saadaan takaisin tämän yhteiskunnan rattaisiin, täällä ei olot ainakaan huonone.

Ajat sitten olen tullut siihen tulokseen että tuo muurahaismainen työnteko on tämän maailman pilannut.

Hyvää työpäivää kaikille.

Vierailija
8/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että nämä ”feikkisaikutus”-jutut on kotona istuvien työttömien tai etätyössä mukavasti istuvien päiväjorinoita, niiden ihmisten joilla ei ole mitään hajua missä kunnossa ihmiset kaupungilla vielä liikkuvat vaarantaen muut eivätkä joudu lainkaan miettimään esimerkiksi asiakkaiden tai työkavereiden terveyttä jos itse ovat ”vähän kipeinä”.

Vierailija
9/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi normaalioloissa pieni nuha tai muita lieviä oireita, monikaan ei jäisi kotiin. Nyt kun terveydenhuolto on kuormitettuna ja ohjeena on lievistäkin oireista jäädä kotiin, ne lievät oireet saa ihmiset saikuttamaan.

Vierailija
10/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on kehotettu olemaan kotona pienistäkin oireista. Normaali 2-3 päivän poissaolo venyy viikoksi tai pidemmäksi jos koronatestin tuloksia joutuu pitkään odottamaan. Ei tämä mitään kivaa ole. Lapset riehuu kotona ja itse flunssassa yritän pärjätä niiden kanssa.

Vierailija
11/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole feikkisaikutuksesta vaan nyt moni jää kotiin, vaikka olisi mennyt ennen puolikuntoisena pärskimään ja valittamaan kuumetta töihin. Feikkisaikutuksesta huutavilla ei ole mitään hajua työelämästä. Töissä on oikeasti tosi sairaita ihmisiä. Porukkaa tulee töihin aamulla, vaikka on oksentanut koko yön tai kuumetta on 39. Päiväkotiin tuodaan aamulla "vähän" ripuloineita lapsia. Yhdellä raukalla oli silmät muurautuneet umpeen.

Toivottavasti korona opettaa, että sairaan paikka on kotona. Joukossamme on ihmisiä, joille pienikin nuha voi tarkoittaa sairaalareissua.

Vierailija
12/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole feikkisaikutuksesta vaan nyt moni jää kotiin, vaikka olisi mennyt ennen puolikuntoisena pärskimään ja valittamaan kuumetta töihin. Feikkisaikutuksesta huutavilla ei ole mitään hajua työelämästä. Töissä on oikeasti tosi sairaita ihmisiä. Porukkaa tulee töihin aamulla, vaikka on oksentanut koko yön tai kuumetta on 39. Päiväkotiin tuodaan aamulla "vähän" ripuloineita lapsia. Yhdellä raukalla oli silmät muurautuneet umpeen.

Toivottavasti korona opettaa, että sairaan paikka on kotona. Joukossamme on ihmisiä, joille pienikin nuha voi tarkoittaa sairaalareissua.

Järkipuhetta! Kiitos sinulle!

Vierailija
13/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tiistai-illasta lähtien ollut lihaskipuja, voimakasta päänsärkyä ja paleltaa jatkuvasti. Normaalisti menisin varmasti töihin, mutta nyt en uskalla. Sain pari päivää sitten kuulla, että olin viime viikolla samassa tilaisuudessa juuri Italiasta tulleen kanssa. Tosin teen täällä kotona töitä koko ajan. Mitä sanoo raati, pitäisikö minun mennä työpaikalle.

Vierailija
14/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tiistai-illasta lähtien ollut lihaskipuja, voimakasta päänsärkyä ja paleltaa jatkuvasti. Normaalisti menisin varmasti töihin, mutta nyt en uskalla. Sain pari päivää sitten kuulla, että olin viime viikolla samassa tilaisuudessa juuri Italiasta tulleen kanssa. Tosin teen täällä kotona töitä koko ajan. Mitä sanoo raati, pitäisikö minun mennä työpaikalle.

ET MENE TYÖPAIKALLE etkä mihinkään muuallekaan. Sinulla tuo Italian korona joka tappaa 10 % kantajistaan. 

Tee testamentti ja toivo parasta.

Vierailija
15/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Vierailija
16/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää kotiin. Ehdottomasti. Ihmettelen suuresti, mitä se Italiasta tullut teki tuolla tilaisuudessa eikä ollut karanteenissa.

Vierailija
17/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali olosuhteissa on väännytty työmaalle niinkauan kuin jalat vaan kantavat ja nyt kun on "pakko" jäädä sairaana kotiin onkin se vain lusmuilua?!

Tähän pätee nyt vanhan kansan sanonta

" ei ole kohti koskaan,jos ei ole nälkä niin paskattaa "!

Vierailija
18/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko.

Valtaosa suomalaista työntekijöistä on rehellisiä, eivätkä turhaan saikuttele ja toimivat muutenkin sääntöjen ja ohjeistusten mukaan.

Mutta niinkus aina, vain kaikki lusmut ja epärehelliset ja muut laiskiaiset soittavat eniten suutaan ja jopa kehuskelevat sillä, miten helppoa on olla sairaslomalla ja miten helposti sitä saa lääkäreiltä.

Tämä tauti voi muuttaa tilanteen radikaalisti. Tulee yt-jutut moniin paikkoihin ja suur työttömyys uhkaa. Ekana työpaikoilta lähtevät ne lusmut ja turhaan saikuttelijat.

Eikä ole heillä uutta työpaikkaa toiveissa, koska lama puree kaikilla toimialoilla, ympäri maailman.

Vierailija
19/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole itsekkäitä paskoja. Itse olen vuosilomalla.

Vierailija
20/23 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te selitätte? Aivan varmasti hoitoalalla on nyt tavanomaista enemmän feikkisaikkuja. Varmaan muillakin aloilla. Onhan tuo nyt ihan selvä, että mahdollisuus jäädä ilmoituksella pitkälle saikulle houkuttelee löysän moraalin omaavia ihmisiä.