Väitän, että todella moni feikkisaikuttaa nyt kun tilanne on tämä
Ainakin hoitoalalla. Heti kun tuli "lupa" olla pois pienenkin tautiepäilyn vuoksi, saikut triplaantuivat. Monella alkoi heti "yskä" ja "pikku lämpö". Väitän, että tilannetta käytetään surutta hyväksi, mikä on surullista.
Kommentit (23)
Tunnollisesti olen tehnyt työni jo vuosia. Ollut hyvä työntekijä. Ketjutettuja määräaikaisuuksia. Määräaikaisuudet ovat aina saaneet yrittämään hieman enemmän, jotta töitä olisi tulevaisuudessakin. Enemmän teen töitä kuin vakkarit.
Vakkarit jatkavat töitä, minulle ei ole töitä enää koronan vuoksi. Työmotivaatio nollassa ja totta kai saikutan jos yskäisen kerrankin. Minulle ei ole käyttöä firmassa niin samapa tuo saikutanko loppuajan vaiko en.
Onko yllätys, että tähän aikaan vuodesta tosi monella on flunssan oireita? Kun on kielletty menemästä töihin missään oireissa, niin monet tottelevat sitä ohjetta nyt, vaikka normaalisti menisivät töihin vähän kipeinä. Tietenkin osa on niin paskamaisia luonteita, että pätevät jopa tällaisena aikana menemällä töihin pikku flunssassa. On se ihmeellistä, että on vieläkin ihmisiä, jotka ei ymmärrä sitä että aina saikulla olo ei ole itsekkyyttä. Mikä tällaisia aina toisten epäilijöitä oikein vaivaa? Nämä on varmaan samoja ihmisiä, jotka suhtautuu kaikkeen negatiivisesti eikä kukaan koskaan osaa tehdä mitään oikein. Paskalle luonteelle ei mitään kai voi.
No mä olen oireileva (eikä tietenkään testata...) opiskelija ja vanhempien työnantajat kehottaneet olemaan heti poissa, jos heillekin alkaa tulla oireita. Tämä on YLEINEN ohjeistus muutenkin yhteiskunnalta. Tiedetään, että koronaa voi levittää oireettomanakin saatika lieväoireisena, joten ohjeistus on, että jos tulee heti oireita, täytyy jäädä kotiin. Osalla oireet muistuttavat tavallista nuhaa, joka voi äkkiä romahduttaa kunnon. Siksi nyt jäädään helpommin pois. En jaksa nyt muutenkaan tätä ruikutusta näistä laiskoista saikuttajista, koska pikemminkin monelle on iso kynnys jäädä pois töistä ja töihin voidaan tulla normaalitilanteessakin todella kipeänä.