Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Norjassa kiellettiin mökeille pakeneminen – Onko se enää hyvä idea Suomessakaan?

Vierailija
18.03.2020 |

Esimerkiksi Etelä-Savossa suuri mökkiläisten vyöry voisi ajaa terveydenhuollon vaikeuksiin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hölmöä olisi kieltää Suomessa. Parempi olisi vaan ohjeistaa palaamaan asuinpaikkakunnalle heti, jos hengitystieinfektion oireita ilmenee. Näin ei kuormitettaisi mökkikuntien terveydenhuoltoa.

Sehän tiedetään että jos korona on vaikea, se muuttuu sellaiseksi vasta 10-20 sairastamispåivän jälkeen. Eli ihan hyvin ehtii vaikka itse ajella takaisin kaupunkikotiin mökiltä kun huomaa oireita.

Ja sehän on ihan selvä että tiheä populaatio edistää tautien leviämistä. Eli siinä mielessä olisi parempi jos ihmiset olisi mökeillä eikä kaupungeissa.

Vierailija
22/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt itse kun se tauti on jo itämässä, meette johonkin aika helvetin keskelle ei mitään ja soittelette ambulanssia sitten hakemaan sieltä pois... 

Kuolkaa sinne kunniakkaasti, katsellen terassilta auringonlaskua. Se on viimeinen jonka näette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, siinäpä kieltävät. Tuskin koskee meitä koska meillä mökki lyhyen venematkan päässä kotoa.

Hintikka?

Vierailija
24/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt itse kun se tauti on jo itämässä, meette johonkin aika helvetin keskelle ei mitään ja soittelette ambulanssia sitten hakemaan sieltä pois... 

Kuolkaa sinne kunniakkaasti, katsellen terassilta auringonlaskua. Se on viimeinen jonka näette.

Karjalalippis päässä.

Vierailija
25/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän se _omalle_ mökille meno mahdettaisiin Suomessa estää? 

Vierailija
26/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittamalla että ambulanssi hakee vain virallisesta kotiosoitteesta. Jos se ei estä niin onnea matkaan.

Vierailija
27/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa lähteä.

Vierailija
28/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten estetään mökkiläitsen joukkopako mökeille??? Maakunnat kiinni vai?

No, ihmiset voidaan hakea sieltä mökeiltään pois jos niikseen tulee. Poliisin tai armeijan voimin. Mä en oikeasti ymmärrä, miksi pitää poikkeuksellisissa oloissa ihan intikseen alkaa uhmata määräyksiä. Ei niitä ihan huvin vuoksi anneta, ja mitä paremmin itse toimimme määräysten mukaisesti tässä tilanteessa, sitä kuivemmin jaloin selviämme koko sopasta koko porukka. Ihme nillittämistä - ensin ei minihameministerit tee tarpeeksi ja sitten kun tehdään, tehdään liikaa ja väärin. Mitä jos tehtäisiin niin kuin sanotaan? Äitini sanoisi, jos vielä eläisi, että kummaa hommaa, kun ei selviä ohjeita osata noudattaa - onko vika älyssä, silmälaseissa vai kuulolaitteissa?

Vierailija
29/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa lähteä.

Olisi, mutta nuo soittaa pitäjän ainoan lanssin viemään heidät 300km päähän teholle ja valittaa kun tuleminen kesti niin kauan.

Vierailija
30/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onnistuu menemään sinne mökille suoraan ja pysyä siellä ilman kyläkaupoilla käymisiä ja naapurimökkiläisten kanssa saunottelua ryypiskelyä ja ex-tempore bakkanaaleja niin ehkä sitten hyvä ratkaisu.

Vierailija
31/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittamalla että ambulanssi hakee vain virallisesta kotiosoitteesta. Jos se ei estä niin onnea matkaan.

Eli jos ajat kolarin matkalla kauppaan, ambulanssi ei hae sinua? 

Vierailija
32/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä logiikkaa? Miksi mökillä ei saisi olla? 

Sielloin ei saa koronaa vastoin THL:n tavoitteita. 

Vierailija
33/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihmiset voidaan hakea sieltä mökeiltään pois jos niikseen tulee. Poliisin tai armeijan voimin. Mä en oikeasti ymmärrä, miksi pitää poikkeuksellisissa oloissa ihan intikseen alkaa uhmata määräyksiä. Ei niitä ihan huvin vuoksi anneta, ja mitä paremmin itse toimimme määräysten mukaisesti tässä tilanteessa, sitä kuivemmin jaloin selviämme koko sopasta koko porukka. Ihme nillittämistä - ensin ei minihameministerit tee tarpeeksi ja sitten kun tehdään, tehdään liikaa ja väärin. Mitä jos tehtäisiin niin kuin sanotaan? Äitini sanoisi, jos vielä eläisi, että kummaa hommaa, kun ei selviä ohjeita osata noudattaa - onko vika älyssä, silmälaseissa vai kuulolaitteissa?

No eihän tästä _ole_ mitään määräystä! Paitsi Norjassa. 

Vierailija
34/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää kuormittako mökkipaikkakuntien sairaanhoitoa, ette te maksa veroakaan sinne suuntaan !

Maksan mökkikunnalle 1300e joka vuosi kiinteistöveron muodossa. Mitään palveluja en ole koskaan käyttänyt. Vuosikausia jo ennen mökin rakentamista maksoin 800e vuodessa. Siis pelkästä tontista. Sairaala joka tapauksessa sama kuin kotona ollessa jotne mökille menen kyllä.

Vierailija
35/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kyllä vielä pari päivää sitten lääkärit kehoittivat niitä ihmisiä, jotka voivat, lähtemän mökille turvaan ja tekemään siellä etätöitä.

Vierailija
36/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihmiset voidaan hakea sieltä mökeiltään pois jos niikseen tulee. Poliisin tai armeijan voimin.

:D Ja mistähän kukaan tietää, milloin olen mökillä ja milloin kotona ja milloin jossain muualla? Kerropa se. 

Vierailija
37/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tästä _ole_ mitään määräystä! Paitsi Norjassa. 

Niin ja Norjassakin koskee niitä seutuja, joissa lääkäripalveluja ei etäisyyksien vuoksi ole helposti saatavissa.

Vierailija
38/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tosiaan olisi paras tapa lähteä. Ei ambulanssia eikä sairaalaa, vain se auringonlasku ja kädessä lasillinen lempijuomaa. Aah.

Vierailija
39/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos ajat kolarin matkalla kauppaan, ambulanssi ei hae sinua? 

älä esitä typerämpää kuin olet.

Vierailija
40/41 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tosiaan olisi paras tapa lähteä. Ei ambulanssia eikä sairaalaa, vain se auringonlasku ja kädessä lasillinen lempijuomaa. Aah.

Niin olisi, mutta keuhkojen luhistuminen on pitkä ja ikävä tapa lähteä. Uloste kuuluu asiaan.