Koululaiset kotona, onko rahaa ruokkia kaikki päivän ateriat?
Kommentit (15)
On, emme käytä holtittomasti rahaa eineksiin vaan suunnittelemme ruuat ja valmistamme ne itse.
On, en olisi tehnyt lapsia, jos minulla ei olisi varaa ruokkia niitä.
Loppuu se lapsilisien säästäminen. Kjäh.
Tottakai on. Vai ajatteletko, että lapset olisivat kevätjuhlista syyslukukauden alkamiseenkin syömättä? 2,5 kuukautta?
Noin parikymmentä ateriaa/kk. Jos itse tekee ruuan, yhden aterian hinnaksi tulee 1-2 euroa, siis alle 40 euroa kuukaudessa. Ihan oikeasti, kenellä ei ole tähän varaa? Toki lapsia voi olla useampia, jolloin kustannukset kasvavat, mutta silloin täytyy tehdä sitten halvempia ruokia, esim. itsetehty kasvishernekeitto on aika halpaa.
On. Ei vaan olisi aikaa tehdä niitä ruokia, kun tarttis itse tehdä töitä.
^ Kasvishernekkeitto, *kuolee nauruun*
Vierailija kirjoitti:
On. Ei vaan olisi aikaa tehdä niitä ruokia, kun tarttis itse tehdä töitä.
Aika moni etätyöläinen syö lounaaksi edelliseltä päivältä jäänyttä päivällistä. Kannattaa siis tehdä isto annokset päivällistä ja syödä seuraavana päivänä lounaaksi samaa. Näin ei tarvitse tehdä kokata joka päivä kahta kertaa.
Tiukkaa tekee. Puoliso lomautettu ja minä pieni palkkanen perhepäivähoitaja. Saattaa olla että opitaan venyttämään penniä ihan toden teolla.
Ihan samalla kaavalla mennään kuin viikonloput eli yksi lämmin ateria päivässä. Aamupala, välipala, ruoka, iltapala.
Vierailija kirjoitti:
^ Kasvishernekkeitto, *kuolee nauruun*
Mitä nauramista tuossa on? Perinteisessä hernekeitossa on herneiden lisäksi sianlihaa.
Ohis
On kuten 2,5 kk kesälomallakin ja muilla lomilla.
Pitää vaan jaksaa nähdä vaivaa että tekee ruokaa enempi kuin tavallisena arkena, jotta koululaiset voi syödän lämpimän aterian myös etäkoulupäivän aikana.
On varaa. Eipä lapset syö koulussa normaalistikaan. Toinen oli tänään syönyt kotona kolme nakkia, toinen voileivän. Päivällinen maistui hyvin.
No on. Eihän sieltä koulusta tule kuin lounas, ja sitäkin kai vain närpitään.
Mies jäämässä lomautetuksi, on varaa ruokkia hänetkin.o