Ei tää ollutkaan Sannan ansiota, iso kiitos Niinistölle!
Kommentit (90)
Toivottavasti Sale rupeaa vielä ehdolle seuraavissa presidentin vaaleissa. Äänestän varmasti häntä ja niin moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uutinen pitää vähäänkään paikkansa niin hallitus on vetänyt huolella wityralleen tämän jutun. Toivottavasti pää kestää, koska voi hieman syyllisyyden tunto painaa, kun kädet ovat veressä. Turha nyt kuitenkaan rakentaa giljotiiniä. Hoidetaan tämä homma nyt ensin sellaiseen kuntoon, että voidaan aloittaa uudelleen rakentaminen, kunhan pahimmasta ollaan selvitty. Sen jälkeen vastuulliset piinapenkkiin ja tarvittavat johtopäätökset.
Hah hah, vastuuntuntoinen persu näyttelee viisasta.
Miksi näsäviisastelet? Pidä itsestäsi ja läheisistäsi hyvää huolta. Tiedoksi vielä, että äänestän muuta kun persuja. Toki vihavasstoa en tule noiden nykyisten hihhuleiden ollessa siellä johtoasemassa äänestämässä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, hänhän on kaiken aikaa korostanut "heikoimmassa asemassa olevien" eli yli 70-vuotiaiden (!) erityisasemaa. Miksiköhän?
Papparainen ajaa omaa asiaansa, niinkuin suurinosa ihmisistä.
Itse kyllä vähän ihmettelinkin tätä Sanna-hypeä. Olihan tuo nyt selvä, että kukaan ylipäänsä ei yksin voi noin isoa päätöstä tehdä ja kuten on tullut ilmi, muut puolueet ja Niinistö olleet vahvojen toimenpiteiden takana.
Marin luotti liian pitkään thl:ään. Sekin vaatii rohkeutta myöntää olleensa väärässä ja kääntyä toiseen suuntaan, siitä pointsit Sannalle. Toivon, että THL ei enää esiinny julkisuudessa asiantuntijana tässä keississä koska heihin ei ole luottamusta. Silti, hallituksen käsissä on verta aika monesta suomalaisesta kuolemasta (jos joku osaa laskea paljonko virus levisi tuon 5 päivän aikana minkä hallitus ainakin oli myöhässä).
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä vähän ihmettelinkin tätä Sanna-hypeä. Olihan tuo nyt selvä, että kukaan ylipäänsä ei yksin voi noin isoa päätöstä tehdä ja kuten on tullut ilmi, muut puolueet ja Niinistö olleet vahvojen toimenpiteiden takana.
Niin, KUKAAN ei tee tuollaista päätöstä yksin.
Ei edes Niinistö.
Itse ihmettelen tässä lähinnä THL:n toimintaa, hehän hallitusta ovat neuvoneet.
Miten niin ei ollut Sannan ansiota? Jos Niinistöllä ja muilla oli hyvät argumentit, hän kuunteli heitä ja muutti kantaansa kuten viisas ihminen tekee. Toisaalta hän kuunteli tietysti THL:ää. Ehkä oli aika hankala tilanne kun piti tehdä päätös noin dramaattisesta asiasta. Ja vieläkään emme oikein tiedä oliko hyvä päätös vai ei.
Se minua tässä kaikkein eniten ihmetyttää että voiko tosiaan olla niin että Suomen hallitus ja terveydenhuoltoviranomaiset ihan rehellisesti eivät ole tienneet kuinka vakavasta uhasta on kyse. Ovat vain uskoneet että kyseessä on pikku flunssa kun jossain on niin sanottu ja kaikki tämä tuli heille sitten yllätyksenä kuin salama kirkkaalta taivaalta, niin ettei heillä esim. viikko sitten ihan oikeasti ollut aavistustakaan mitä on tulossa.
Esim. Sanna Marin sanoi että pahimmalla epidemia-alueella, Kiinan Hubeissa, vain yksi tuhannesta on saanut tartunnan, lainkaan analysoimatta sitä että mistä tuo alhainen tartuntamäärä johtuu. Ja että näin ollen meilläkin tulee tartunnan saamaan vain 5500 ihmistä, ja kun nämä eivät kaikki sairasta samaan aikaan, ei ole mitenkään mahdollista etteikö meidän terveydenhuoltomme tätä kestäisi. Ihan vinkiksi vaan Sanna että ensinnäkin kyseessä on Kiinan kommunistisen kansantasavallan ilmoittamat luvut. Siitä ei ole mitään takeita että nuo luvut pitävät paikkansa. Todelliset luvut voivat olla kymmenkertaiset tai jopa satakertaiset ja todennäköisesti ovatkin. Toiseksi tartuntojen vähäinen määrä johtuu siitä että Kiinassa 700 miljoonaa ihmistä on kotonaan karanteenissa. Ei tietenkään uusia tartuntoja voi tulla jos kaikki ovat kotonaan eivätkä ole näin ollen lähikontaktissa tartunnan saaneiden kanssa. Jos näitä karanteeneja ei olisi tehty, tulisi Kiinassa nyt miljoona uutta tartuntaa päivässä ja kuolleita olisi joku 50 000 päivässä.
Siis jos hän tuon sanoi ihan tosissaan, uskoen itse täysin siihen että hänen sanomansa on totta, eikä ainoastaan paniikin välttämiseksi, ja muidenkin poliitikkojen kanta asiaan oli sama, niin minua ihan oikeasti hirvittää se että millaisten ihmisten varassa meidän suomalaisten hengissäselviämisen mahdollisuudet ovat
Itse luulin aina että kyllä nuo poliitikot tietävät tasan tarkkaan sen millainen katastrofi tästä on tulossa, mutta he eivät voi sitä kansalle kertoa, koska se aiheuttaisi aivan suunnattoman paniikin. Viime päivinä minusta on kuitenkin alkanut ihan oikeasti tuntua siltä että he eivät yksinkertaisesti ole tienneet.
Vierailija kirjoitti:
Marin luotti liian pitkään thl:ään. Sekin vaatii rohkeutta myöntää olleensa väärässä ja kääntyä toiseen suuntaan, siitä pointsit Sannalle. Toivon, että THL ei enää esiinny julkisuudessa asiantuntijana tässä keississä koska heihin ei ole luottamusta. Silti, hallituksen käsissä on verta aika monesta suomalaisesta kuolemasta (jos joku osaa laskea paljonko virus levisi tuon 5 päivän aikana minkä hallitus ainakin oli myöhässä).
Jos Suomen talous romahtaa, niin se heijastuu koko sote-sektoriin pitkäksi aikaa ja myös sillä voi olla vaikutuksia.
Kyllä ihmetyttää, kuinka osa ihmisistä on sokeasti uskonut THL:ään, vaikka jo heti heidän ensimmäisistä lausunnoistaan näki, ettei touhussa ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi paikkaa mihin en tytärtäni päästä ja ne on persuperheiden kodit ja suomalaisten muslimikäännynnäisten kodit.
Syy molemmissa sama: misogynistinen kulttuuri, jolle en halua lastani altistaa.
Mistä persuperheen tunnistaa🤔? Omasta kokemuksesta se on vaikeaa, kun omassa tuttavapiirissä persuja äänestää niin duunarit kuin akateemiset. Itse olen toistaiseksi kokoomuslainen.
Vierailija kirjoitti:
Sanna on nätti ja sujuvasanainen. Kunhan joku sanoo sille mitä pitää tehdä. Ulkomaillakin saa ihastelua. kun on nuori ja nätti. Ja nainen vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi paikkaa mihin en tytärtäni päästä ja ne on persuperheiden kodit ja suomalaisten muslimikäännynnäisten kodit.
Syy molemmissa sama: misogynistinen kulttuuri, jolle en halua lastani altistaa.
Ihan tavallisia perheitä ne on. Ota ihan rauhallisesti.
Sanna Marin on tuleva SDPn presidenttiehdokas. Tuleva presidentti!
Kiitellään sitten kun kaikki lopulliset vaikutukset selviää (jos edes selviää...). Mulle ainakin tullut sekava kuva koko tästä koronaviruksesta. Aasian maista on kyllä tutkimusnäyttöä että eristäminen on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Huh, onneksi meillä on miespresidentti!
Ei ole tullut ainakaan Haloskaa ikävä! Tosin Sanna Marin on pärjännyt pääministerinä hyvin vaikka hänet heitettiin uima-altaan syvään päähän tämän koronaepidemian seurauksena. Jospa se sote-uudistuskin saadaan tämän jälkeen nopeammin kasaan ilman turhia lisäkiemuroita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmetyttää, kuinka osa ihmisistä on sokeasti uskonut THL:ään, vaikka jo heti heidän ensimmäisistä lausunnoistaan näki, ettei touhussa ole mitään järkeä.
Nyt olisi kyllä syytä vähän avata. Että millä asiantuntemuksella esität moista? Kiitos etukäteen.
Ukkolan Sannan ansiota enemmän kuin Marinin ansiota.
Johan siitä on täälläkin aikamoinen yksimielisyys että rajoitustoimet on ylimitoitettuja. Tämä selvisi sillä hetkellä kun äidit, vaimot, naiset olivat olleet 2 tuntia perheensä kanssa ja tajusivat vihaavansa perhe-elämää ja perheitään, joita ovat pakoilleet työpaikoilleen tätä ennen.
Niin, hänhän on kaiken aikaa korostanut "heikoimmassa asemassa olevien" eli yli 70-vuotiaiden (!) erityisasemaa. Miksiköhän?