Saako siivooja käydä vanhuksella nyt?
Kuinka on? Onko korontatilanteessa nyt niin, että siivojankin tulisi välttää yli 70- vuotiailla käymistä, että ei itse levitä oireettomana tautia riskiryhmille? On kai altistumisen kannalta eri asia viekö esim. nopeasti kauppa-ostokset ovelle tai eteiseen tai kotihoito käy max. 15 min. asiakkaalla kuin, että joku tulee asuntoon vaikkakin siivoamaan, mutta viipyy kenties hyvinkin huonokuntoisen asiakkaan luona 2-3 h?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo antakaa vanhusten olla sotkun keskellä, ei edes yksi terve ihminen sais mennä sinne. Sitten taas lastenhoitajat voi ihan surutta mennä päiväkotiin lasten räkää pyyhkimään, heistä viis.
Se joka ei kykene siivoamaan ei saa mitään kovin suurta sotkuakaan aikaan.
Monet joutuvat käyttämään vaippoja ja se vessassa käynti ei ole ongelmatonta. Paskaa leviää joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Peruttu on kaikki kotisiivoukset. Siis aivan kaikki. Emme halua olla koronan levittäjä.
Rahaa ei nyt tule. Samanlaisessa tilanteessa on hyvin moni yrittäjä.
Tästä me noustaan taas kuitenkin, kun virus saadaan aisoihin.[/quote
Vastuulinen päätös. Itsekin siivousalan yrittäjänä olen perunut kotisiivoukset.
Kukaan ei voi sanoa 100% varmuudella, ettei ole viruksen kantaja. Tartuttaa kun voi monta päivää ennen oireiden ilmaantumista. Hirvittää ajatuskin siitä, että minun rahanahneus koituisi asiakkaan kohtaloksi. Itselle niistä vanhuksista, joiden luona olen siivonnut, on tullut läheisiä. Toimimalla vastuullisesti, voin omalta osalta varmistaa, että tapaamme myöhemmin uudestaan.
Peukutus niille yrityäjille joille asiakas on tärkeämpi kuin raha. Luulenpa että myös asiakkaat ja heidän omaiset arvostavat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietittiin sitä eilen, kun kotihoitoasiakkaana olevan vanhuksen siivousfirma sanoi, ettei tule siivoamaan koronan aikana. Ei mitään käsitystä, onko oletus se, että joku omaisista käy siivoamassa ja entä ne, joilla ei ole omaisia? Eikä ole ihan selvyyttä siitäkään, onko omaisten vierailut kuinka suotavia, hoivayksiköihinhän ne on kielletty?
Mieti sitä tilanteen mukaan voitko itse mennä. Se kiellettiin, mutta jos
A) et ole matkustanut
B) et ole ollut tekemisissä matkustaneen kanssa
C) asut omakotitalossa eikä sinulla ole ollut kontakteja muihin itsesi tai perheenjäsenten kautta
D) olet elänyt ruokavarastoilla
E) Et ole käyttänyt julkisia
F) Sairaanhoitopiirisi alueella ei ole tartuntoja
jne.
F) Tietoihin ei voi luottaa.
Se joka ei kykene siivoamaan ei saa mitään kovin suurta sotkuakaan aikaan.