Voiko korona ahdistukseen saada rauhoittavia?
Olen täysin lamaantunut. Olen opiskelija ja pitäisi saada tehtäviä tehtyä, että opinnot etenisi, mutta en saa mitään aikaan kun olen niin peloissani.
En ole edes poistunut asunnostani kohta kolmeen päivään, eikä täällä ole käynyt ketään. Silti pesen käsiä varmaan tunnin välein, desifioin oven kahvoja, kaukosäätimiä jne. En uskalla edes kunnolla tuulettaa.
Tiedän, että ylireagoin! Tiedän, että tämä on hölmöä mutta en minä tätä tahallani tee. Olen siis totaalisen lamaantunut ja täysin kykenemätön mihinkään järkevään toimintaan tai ajatteluun. Olisikohan minun mahdollista saada jotain rauhoittavaa lääkitystä, että kykenisin edes opiskelun hoitamaan?
Kommentit (33)
Kiitos vastauksista(varsinkin niistä asiallisista). Tiedän kyllä, että olisi järkevää vaan olla rauhassa ja lähteä metsään lenkille tai ottaa päiväunet tai vastaavaa, mutta eihän se onnistu kun en uskalla mennä edes parvekkeelle.
Kotikunnassani on todettu kai vasta pari tartuntaa, joten siinäkin mielessä ihan hölmöä tämä panikointi mutta kuten sanottu niin en minä tätä tahallani tee. Olen vaan jotenkin erityisen herkkä kaikelle tällaiselle.
Tiedän toki, että rauhoittavien kanssa ei ole leikkimistä, enkä ehkä oikeasti niitä edes haluaisi mutta tuntuu vaan ihan ylitsepääsemättömältä ruveta noita tehtäviä tekemään.
Ja kyllä. Olen taipuvainen suremaan ja stressaamaan kaikkea. Kuitenkin tämä ahdistus on nyt ihan uudella tasolla. Ahdistaa korona ja ahdistaa, että opiskelut menee tän takia ihan metsään ja tuet kätkee ja äääh... tää on kamalaa!
Ap
Pullamössöopiskelija ei jaksa edes sohvalla istua. Itsekurilla me muutkin ihmiset asiat hoidetaan.
Mitä mä luin. Oletkohan elinkelpoinen? Järki käteen.
Saunan takana jaellaan Lapua 9mm, nappeja. Sieltä vaan hakemaan.
Et taida tietää millaisia rauhoittavat ovat tai sitten tiedät paremmin, kuin annat ymmärtää. Jos kokemusta niistä ei ole: et opiskele niiden kanssa, vaan nukut ja sama ahdistus päällä seuraavana päivänä.