Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Miyä korkeampi äo sitä herkempi äänille. Tämä vastaus sille joka etsi sitä mielenhäiriön nimeä.
Totta. Vaan viidakossa apinalauma ja paviaanit huutavat ja metelöivät suoraa kurkkuaa eikä niitä itseänhäiritsee tämä ollenkaan. Sivistynyt äo kanssa kun halua elää ihmisten kanssa, ei viidakkossa metelöivän eläinlauman seassa. Vois lsittaa korkeamman öo omasvat eri taloihin ja sitten ne muut asuisivatkin omissa taloissa ja huutaisivat ja metelöisivät siellä kuinka jaksaisivat, koska ocat omanlaisesi joukossa eikä se häiritseisi siinä tapauksessa niistä ketään. Ainut ongelma on se, että nämä metelöivät tykkävät kauheasti kiusata toisia. Ketä he sitren vielä saisivat kiusata, kun asuisivat omassa apinalaumassa, missä kauikki tykkävät metelöinnistä ja metelistä?
7.10.2023 aikana
leenankuja 2 vasarointia päivällä monta tuntia omatoiminen remontti kielletty talon järjestyssäänön pykälät kieltää. ei mutenkaaan ollut muuttopäivä.
huudettu etupihalla ja kolisteltu rapun kaiteita kello 22.15 reikä. muistutan hiljaiis taloyhtiöiden globaali hiljaisuusaika jokaisena kalenteripäivänä ilman poikkeuksia 22.00 reikä - 07.00 reikä voi seurata muuten soitto poliisi ja häätöranagaistus
raporrrti loppu
Olen ihmetellyt sitä, että nuoret elää nykyään tosi äänekkäästi. Siis normaalit elämän äänet on hirveetä kolinaa, ulinaa ja huutopuhetta. Juttelin naapurin nuoren pariskunnan kanssa ja he eivät millään ymmärrä miten äänekkäitä he ovat.
Vierailija kirjoitti:
Okt elämästä nautin edelleen...kerrostaloluukkuun en mene enää koskaan.
Järjetön ja meluisa on kt.
Omakotitalokin pitäisi olla mielellään sitten omassa rauhassa, että tarvi kuunnella pari metrin päästä nurmikonleikkuuta ja myöhäisiä grillijuhlia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kotona saa nostella puntteja ja vetää hyppytreeniä.
Joo saa, jos asuu omakotitalossa!
Ymmärrätkö kuinka kova ääni lähtee aikuisen hyppimisestä, kun kakaroidenkin hyppelystä moni menettänyt hermonsa!?
Ja oikein punttejakin saat nostella?
Eikö sulla ole järkeä päässä yhtään?
Hanki työpaikka, jos salikortti on liian kallis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantapää puupää taas tömistelee kämpässään niin että taulut helisee.
Sama, olen laitellut ylös tätä järjetöntä tömistelyä, kellonaikoja jne. Aion ilmottaa sitten, kun on tarpeeksi 'näyttöä' ja/tai kysyn kuinka usein heillä on juhlia tai temppukerhoja lapsille (ei asu lapsia vaikituisesti tietääkseni). Tai on tullut huoli siitä onko heillä kaikki hyvin, lyöttekö siellä ylhäällä toisianne turpaan ja kanveesiin?
Häiritsevää on jo mielestäni, jos itsellä on pyykki- ja asianpesukone päällä ja elokuva katsonnassa, mutta silti kaiken läpi kuuluu ylhäältä pauke ja pomppiminen, astiat helisee alakerran kaapissa. Ei ole normaalia asukkaan kävelyä.
Harvemmin nämä kantapäillä ryskääjät ovat normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä, että nuoret elää nykyään tosi äänekkäästi. Siis normaalit elämän äänet on hirveetä kolinaa, ulinaa ja huutopuhetta. Juttelin naapurin nuoren pariskunnan kanssa ja he eivät millään ymmärrä miten äänekkäitä he ovat.
Tätä ihmettelen itsekin miten kummassa voi hirveätä kolinaa ja ulinaa pitää jos vaikka syökin vaan paikallaan tai tiskaa yms. Ironista tosin että työpaikoilla taas ei meinaa kuulla kun puhuvat niin hiljaa.
Minulla ei ole kouluikäisiä lapsia, mutta olen silti oppinut tunnistamaan koulujen loma-ajat lähes päivän tarkkuudella, kiitos naapurissa asuvan teini-ikäisen pojan. On se mukavaa, kun jouluaatosta loppiaiseen lähes joka päivä huudetaan, pompitaan, soitetaan musiikkia ja siirretään huonekaluja vielä puolenyön jälkeen. Ihmettelen kyllä suuresti, missä tämän nuoren vanhemmat ovat päivästä toiseen, kun tällainen älämölö sallitaan.
Tänään taisi alkaa täällä etelässä syysloma, koska jo useamman tunnin on soinut musiikki ja karjumalla laulettu mukana. Toivottavasti ei tällä kertaa tarvitsisi mennä yhdeltä yöllä soittamaan ovikelloa, että pääsisi itse nukkumaan.
Mitä aikaisemmin sitä töihin herää, sitä mieluisampi se on paiskata ovi kiinni.
Yläkerran asukkaan töminä aiheutti keittiönkaappien helinää kun jyskytti kantapäitään kuin kumivasaraa. Varhaisesta aamusta myöhäiseen iltaan jatkuvaa ravausta ja kolinaa sekä jyskettä. Häiritsi yöunia molemmista päistä. Ei ymmärtänyt kun oven takana käytiin mainitsemassa, josko vähän voisi hiljentää volyymejä edes aamulla ja hiljaisuuden jälkeen. Pyysi meitä muuttamaan pois jos emme kestä normaalia elämisen ääntä. Onneksi hän itse lopulta muutti vuoden jälkeen, oli hirveä vuosi hänen naapurinaan!
Arvatkaa mihin heräsin aamulla 06.30? Yläkerran naapurin kakka plomps äänin. Kuka käy aamulla tuohon aikaan jaskalla, oikeesti? Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelen itsekin miten kummassa voi hirveätä kolinaa ja ulinaa pitää jos vaikka syökin vaan paikallaan tai tiskaa yms. Ironista tosin että työpaikoilla taas ei meinaa kuulla kun puhuvat niin hiljaa.
Voi kettu kuinka raivostuttavaa. On kaksi asiaa mitä en voi sietää, toinen on se kun suuta ei osata pitää syödessä kiinni, vaan monttu auki lotskotetaan ja mölistään. Toinen on se kun suuta ei osata avata kun puhutaan, ihan niin kuin toinen muka kuulisi sen muminan sieltä umpiturvan sisältä.
Jos henkilö syyllistyy noihin molempiin, niin haluaisin vetää sitä pitkin lärviä jakkaralla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kouluikäisiä lapsia, mutta olen silti oppinut tunnistamaan koulujen loma-ajat lähes päivän tarkkuudella, kiitos naapurissa asuvan teini-ikäisen pojan. On se mukavaa, kun jouluaatosta loppiaiseen lähes joka päivä huudetaan, pompitaan, soitetaan musiikkia ja siirretään huonekaluja vielä puolenyön jälkeen. Ihmettelen kyllä suuresti, missä tämän nuoren vanhemmat ovat päivästä toiseen, kun tällainen älämölö sallitaan.
Tänään taisi alkaa täällä etelässä syysloma, koska jo useamman tunnin on soinut musiikki ja karjumalla laulettu mukana. Toivottavasti ei tällä kertaa tarvitsisi mennä yhdeltä yöllä soittamaan ovikelloa, että pääsisi itse nukkumaan.
No sinä mahdollistat tuon kun olet liian löperö. Miksi siedät moista?
Elämä on valintoja.
Siksi okt 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kettu kuinka raivostuttavaa. On kaksi asiaa mitä en voi sietää, toinen on se kun suuta ei osata pitää syödessä kiinni, vaan monttu auki lotskotetaan ja mölistään. Toinen on se kun suuta ei osata avata kun puhutaan, ihan niin kuin toinen muka kuulisi sen muminan sieltä umpiturvan sisältä.
Jos henkilö syyllistyy noihi
Itsekin tekis mieli vetästä pitkin henkilön naamaa jakkaralla, ei tietenkään iästä ole kiinni mutta silti olen tehnyt havainnon että suurin osa nuorista kuuntelee musiikkia volyymit kaakossa ja puhuvat mumisemalla ja lähes kuiskaamalla. Tietynlainen reippaus puuttuu ja vaikeuttaa yhteistyötä kun toinen kuiskaamalla puhuu. Yleensä en 4:ttä kertaa enkä toista kertaa jaksa enää kysyä ai mitä sanoit? Annan sitten vaan olla.
Varmaankin työssäkäyvät, mutta mitäpä sinä siitä tietäisit
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa mihin heräsin aamulla 06.30? Yläkerran naapurin kakka plomps äänin. Kuka käy aamulla tuohon aikaan jaskalla, oikeesti? Hyi.
Varmaankin työssäkäyvät, mutta mitäpä sinä siitä tietäisit
Iloitsen naapureistani kuuluvista äänistä: siitä tiedän, että ovat elossa.
Vierailija kirjoitti:
Ulvova koira kerrostalossa on ihan tuskaa..
Mun oranssista kissasta tehtiin valitus :D kyllä se muakin ärsytti että herätti ja maukui ja maukui jos halusi kaapin päälle tai parvekkeelle mutta tuli heti takaisin jos parvekkeen oven avasi. Mutta seinänaapuri teki valituksen siitä kun ei kestänyt sitä ja kyllä sillä poikkeuksellisen kova ääni olikin :D
Okt elämästä nautin edelleen...kerrostaloluukkuun en mene enää koskaan.
Järjetön ja meluisa on kt.