Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestyssääntöjä pitää noudattaa. Klo 22 - 7 hiljaisuus, yörauha. Noudatan.
Ennen oli ennen. Nyt on 24h yhteiskunta, että sikäli.
Eli olet sellainen joka haluaa kiduttaa muita valvottamalla muita? Taas yksi aivokuollut joka olettaa että 24/7 saa aiheuttaa häiriötä. Oletko kuullut sellaisesta kuin aamutyö? Ja että aamuvuorolaisten pitää nukkua!!
Kuules nyt sinä ylimielienen luolaihminen. Ettehän tekään jousta koskaan vaikka itse olen yötöissä. Aina sitä rempataan, oon ollu yhteydessä huoltoyhtiöihin, että en saa nukuttua ja teen yötöitä, ja tarvitsen unta jotta ei tapahtuisi tapaturmia. Mutta ei. Ja sitten naapuritkin vain meluaa enemmän kun kerran yötyöstäni. Luulevat varmaan että en käy töissä ja että yötyöni on vain tekosyy.
No en sitten ala teillekkään joustan. Vaan elän ihan normaalisti ja reippaasti öisin ja siihen ette saa sanoa mitään!
Vaikutat avohoitotapaukselta,nyt ne lääkkeet.
Voisin paremmin jos saisin täydet unet klo 8-16. On muutenkin niin rankka työ kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestyssääntöjä pitää noudattaa. Klo 22 - 7 hiljaisuus, yörauha. Noudatan.
Ennen oli ennen. Nyt on 24h yhteiskunta, että sikäli.
Ei pidä paikkaansa. Sinun on noudatettava taloyhtiösi järjestyssääntöjä 24 tuntia vuorokaudessa. Et voi päivisinkään bilettää mielin määrin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yläkerran naapurissa edesmenneen osakkaan perikunnan omistama huoneisto jossa tunnutaan tekevän ikuista remonttia. Äänieristys sinänsä kunnossa, mikään normaali askeltaminen ei kuulu, eikä puhe. Mutta jatkuva naputus ja kopsuttelu, välillä poraaminen ja vasarointi häiritsee elämääni vaikka se tapahtuukin pääasiassa lailliseen aikaan, alkaa noin yhdeksältä ja päättyy viimeistään illansuussa.
Riippumatta syistä joiden takia olen arkipäivisin paljon kotona katson että minulla ja muilla on oikeus kohtuulliseen kotirauhaan silloinkin. Ymmärrän ja hyväksyn täysin jos kyse on remontista mutta tavallisesti sille on alku ja loppu. Nykyään ei tunnu kuuluvan tapoihin ilmoittaa naapurustolle remonteista jotta voitaisiin varautua. Mietin voinko marssia naapurin ovelle (joita en tunne ollenkaan) kysyäkseni että toimiiko asunnossa joku verstas jossa valmistetaan käsityönä vaikka kanihäkkejä. Tulkittaisiinko sellainen häirinnäksi? Ja onko "verstaan" pitäminen asunnossa sallittua riippumatta metelistä kun se tapahtuu normaalina työaikana?
Soita isännöijälle ja kysy, kauanko remontti kestää, Hänellä on tieto näistä.
Olen tämän "ei uskalleta puuttua, ei kuulla mitään" saanut kokea ja myös kärsiä. Alakerrasta kuuluu toistuvasti musiikiksi mieltämääni ääntä. Kuulen sen selvästi ja myös vuoteessa ollessani ääni tulee jopa kehoon, korviin, sydän sykkii musiikin tahdissa jne....., mutta kukaan toinen ei sitä kuule. Omituista se on, ettei ääntä ole kuullut kaksi yöllä kuuntelemaan tulleet hallituksen jäsenetkään. Toinen toki myönsi "jotain" kuulleensa. Tämä henkilö on myös mielikuvitellut minulle kelloradion, joka menee itsestään päälle! Minulla ei ole kelloradiota. Käydessään hän painoi korvan kiinni retrosoittimeeni, josko sieltä olisi jotain kuulunut. Ei kuulunut sillä se ei ollut päällä. Seuraavaksi hän päätteli äänen lähteeksi joko ilmanvaihtoon- tai patterien vedenkiertoon liittyvän lähteen, joka on rikki!!!! Hm- miksi rikkoutunutta ei korjata? Vaihdeta uuteen? Lisäksi epäilen suuresti, ettei kyseinen laite kykene soittamaan rivitanssimusiikkia, rokkia tai muutakaan vastaavaa tai laulamaankaan. Asuntoni yläpuolelta alkaa kuulua edestakaisin kävelyä usein musiikin soidessa, miksi en tiedä, kun väittävät etteivät kuule mitään! Musiikki alkaa soida kl. 00.00, joko vaille tai jälkeen, loppuu pahimmillaan 04.50 tai jopa kahdelta tai kolmelta tai puoli neljältä. Hankin db- mittarin, videoin näyttöä tai otan valokuvan, nämä eivät käy todisteeksi, ai, että miksi ei! Ei kuulu ääntä!!!!! Että sellanen maanpäällinen helvetti!
Täälläkin vihjattu "muuta pois" ei ole oikea ratkaisu.
Kantapää puupää taas tömistelee kämpässään niin että taulut helisee.
Vierailija kirjoitti:
Yläkerrastaan vikaantuneet ovat ihan oma juttunsa. Aiemamlla työpaikalla työkaverilla oli ollut tällainen naapuri. Tyyppi oli mm. seisonut alasti tuolilla keittiön verhot avoimena, ja huutanut ikkunasta törkeyksiä pihalla liikkuville. Sammunut alasti rappukäytävään. Juoksennellut rapussa hakkaamassa ihmisten ovia, ja yleensä siis ilman vaatteita. Mikäli joku oven avaisi, oli alkanut vaatia rahaa kaljaan. Touhu oli loppunut siihen, kun yksi naapuri oli vetänyt tätä sekopäätä turpiin oikein huolella. Sen jälkeen tätä avohoitotapausta ei siinä talossa ollut näkynyt.
Et taida tietää terveydenhuollosta yhtään mitään. Avohoito sana ei kuulu tuohon yhteyteen millään tavoin.
asemakatu 71
sanddell tööllkejä heitelty kello 03.12 reikä
laki pykälä sallioii sako
tuntomerkit seppälä
Oon aikasemman elämäni elänyt pientaloissa, ja nykysessä kt-kämpässä reilu 10 v. Aikasemmin alakerran asunnosta ei kuulunut mitään satunnaisten juhlien musiikkia lukuunottamatta. Sitten sinne muutti keski-ikäinen nainen, jonka kävely kuuluu jytinänä suunnilleen kaiken oman elämisen äänen läpi, tyyliin kun olen suihkussa pyykinpesukoneen ollessa päällä, kuulen selvästi millon hän tulee kotiin, kun se jytinä alkaa. Luonnollisesti herään jytinään, jytinä kuuluu, vaikka kuulokkeissa soi musiikit jne.
Ihmetyttää, millä kävelytekniikalla tuon jytinän saa aikaan ja eikö tuollasesta askelluksesta ole itelle jo terveyshaittaa. Haluaisin mennä kysymään, saisinko nähdä miten hän oikeen kävelee. Tuollasten norsukävelijöitten ei kyllä pitäis saada asua kerrostalossa...
Sama mun alakerrassa asuu dinosaurus.
Valitettavasti vajaamieliset kävelevät kuin taaperoikäinen.
Silloin kun asuin kt niin yläkerrassa jokin nhlö, jotain puukenkiä tai korkkareita aina jalassa, ja lapsella jotkin pianotreenit kodissaan, ihan peffasta sanoisiko. Jotku ei ymmärrä toisilla voi olla vuorotyö tms. ja saisi levätä välillä. Vaan hän taisi olla "minäminä" tyyppiä.
Ja sit on nämä uus suomaliset suurperheet, hitsi mikä möly heillä välillä päällä. Viis veisaavat jostain talosäännöistä.
Kello puoli kaksi yöllä säikähtiin hereille ylhäältä kuuluvin pamauksiin lattia vasten, mikä oli minun kattoni. Naapuri vaan nosteli puntteja, hän oli huoneenkulmasta tehnyt punttisaliin. Niitä pamauksia keskellä yötä tapahtui pari- kolme kertaa viikossa kuukauden verran. Ei auttanut edes poliisien käynnit paikalla. Onneksi muuttivat pois.
Ahaha, tää on kyllä jotain spesiaalia, siis todella terapeuttista ja tavallaan hupaisaa seurata kuinka ihmistä vituttaa. Pala palalta sulaa pois. Ei sillä, tiedän mitä kerrostalossa asuminen on,hirveää, ei sovi mullekaan. Huh hu, koittakaa pärjätä, kyllä se siitä...tai sit ei.
Muutin Tampereelle omakotitaloon uudelle asuinalueelle ja melu vain muuttui erilaiseksi. Eniten ärsyttää ohiajavien autojen rengasmelu kun minäminäminät eivät ymmärrä mitä 30 km/h rajoitus tarkoittaa. Se ei tarkoita 40 km/h tai 50 km/h.
Puolisoni äiti joutuu asumaan sellaisessa ns bungaloowissa. Vituttaa hänen puolesta.
Joutunut kertaalleen jo poliisit soittamaan. Eipähän tuo vaikuta . Ensikerralla mentävä itse ja vedän asunnosta jokaisen niskasta ulos, kysyn kertaalleen vieläkö haluaa bailata.
Onko asemakadun reikä raporttia?
Naapuri hyppii kämpässään ja oikein kivasti tömisee.
Ulos näkyy kuulemma kun tämä emäntä hyppii täydessä valaistuksessa toppi päällä eikä verhoja.
Kyllä kotona saa nostella puntteja ja vetää hyppytreeniä.
Vierailija kirjoitti:
Kantapää puupää taas tömistelee kämpässään niin että taulut helisee.
Sama, olen laitellut ylös tätä järjetöntä tömistelyä, kellonaikoja jne. Aion ilmottaa sitten, kun on tarpeeksi 'näyttöä' ja/tai kysyn kuinka usein heillä on juhlia tai temppukerhoja lapsille (ei asu lapsia vaikituisesti tietääkseni). Tai on tullut huoli siitä onko heillä kaikki hyvin, lyöttekö siellä ylhäällä toisianne turpaan ja kanveesiin?
Häiritsevää on jo mielestäni, jos itsellä on pyykki- ja asianpesukone päällä ja elokuva katsonnassa, mutta silti kaiken läpi kuuluu ylhäältä pauke ja pomppiminen, astiat helisee alakerran kaapissa. Ei ole normaalia asukkaan kävelyä.
Vaikutat avohoitotapaukselta,nyt ne lääkkeet.