Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
6681/7839 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIpä ole tullut ajateltuakaan tuota kerrostalo "elämää" kun on asunut omakotitalossa 25 vuotta nyt vasta muistan että tosiaan aikoinaan kun asui 90-luvulla kerrostaloissa meteliä kuului lähes jatkuvasti, oli hevaria stereot täysillä, nistejä ja muutama juoppo pullojen kilinöineen ja karjumisineen. 

Omakoti rauhaa ei voita mikään 😊

Vierailija
6682/7839 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motivaatio banaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei häiritse mikään muu kuin se, että yläkerran lapsiperhe juoksee, hyppii ja tömistelee koko hereilläoloaikansa. Aiemmassa asunnossa yläkerrasta ei kuulunut muuta kuin imurointia perjantaisin klo 9, ei koskaan töminää tai juoksentelua. On siis täysin mahdollista kävellä niin, että koko talo ei jytise tai kieltää lapsia juoksemasta ja hyppimästä sisällä.

100 kilonen äijä ja ohuet seinät/lattiat tömisee. Joskus ei voi mitään.

Kyse on tekniikasta ja kävelynopeudesta, ei painosta.

Aika n a t s i meininki saa olla,jos menet asiasta naapurille huomauttamaan. "Kävelet väärin"! Että sillä lailla....

Ei kyse ole siitä vaan pelkästään siitä osaako joku edes kävellä muita häiritsemättä. Ellei osaa kuuluu tukiasuntolaan, ei normitaloon.

Jokainen kävely tyyli on käyttäjälleen luontainen. Ei kukaan tietoisesti kävele tietyllä tavalla. Miksi jotkut ahdistuu niin helposti siitä?

Aikuinen opettelee tulemaan tietoiseksi mikä häiritsee muita. Ja kuule on ihan sama onko siellä luonasi robotti elehvantti vai sinä, sen jumputuksen äänen voi aiheuttaa vaikka pallo ja SE on se häiritsevä, ei se tuottaja sinällään.  Ihan sama mikä sen jumputuksen tekee jos se on sitä vitullista ramppaamista tunteja ja pauketta.

On sillä äänen lähteellä lainopillisesti isokin merkitys. Mutta jos on niin herkkä hipiä niin sille ei ole mitään parannuskeinoa.

Se onko äänenlähde mikä vaan on vittuilua toisille kerrostalossa riippumatta lainopillisista jutuistasi. Se riittää että et kunnioita muita, niin leimaudut kusipääksi.

Sitä minä vaan mietin että miksi se äänten tuottaminen kerrostalossa koetaan vittuiluksi. Ei se maailma sinun ympärilläsi pyöri eikä liioin minun. Yritän vaan saada asiallista keskustelua aikaiseksi kun en mistään saa selvää vastausta tähän.

Se johtuu kuule ihan siitä että aikuinen osaa asettua toisen asemaan ja miettii hetken, tykkääkö ne muut jos paukuttelen vaan menemään. Jos aikuinen ei tällaista osaa kuuluu avun ja tukiasumismuotoon.

Omassa asunnossaan saa kävellä ihan niinkuin omaan normaaliin tapaan kuuluu. Lapset saattaa jopa juosta sisällä. Deal with it.

Hyvä näin, olen nimittäin alkanut seuraamaan naapurien esimerkkiä. Aloitan aamu kuudelta tasajalkahyppelyn, varmistan oikein että tulen lujaa alas. Pyykkikone pitkälle ohjelmalle just kun hiljasuus päättyy, joskus pari minuuttia ennen että ehdin töihin. Kun tulen kotiin niin laitan imurin huudattamaan katon tuuletuskanavan alle( ulisee oikein kauniisti) ja alan marssimaan kantapäivällä, lisäksi semi rouheaa bassoa woofereista. Yöt kuuntelen naapurin paiskomista niin itse paiskon ja "siivoan" sitten päivällä. Ja kuten edellinen niin -DEAL WITH IT-

Sama täällä!

Hitto kun naapuri hyppii kotonaan päivittäin, tömisee kivasti.

Kantapäillä muutenkin tampataan edestakaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6683/7839 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli lapsiperhe yläkerrassa. 3 vee juoksi vielä 23.30 ja aloitti uudelleen 5 aamulla. Isäntä nosteli puntteja joka päivä, välillä 6 aamulla ja välillä 22 illalla. Jatkuvaa kolinaa, jytinää ja jyskettä. 2 vuotta kuunneltiin ja muutettiin pois, tällä kertaa ylimpään kerrokseen. Ah mikä hiljaisuus!

Käsittämätöntä, että asunnot ovat nykyään kuntosaleja monille.

Eikö todellakaan ole järkeä sen verran, että tajuaisi miten kovaa kuuluu äänet naapureille, kun aikuiset hyppii ja tömistelee painojen kanssa.

Vierailija
6684/7839 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli lapsiperhe yläkerrassa. 3 vee juoksi vielä 23.30 ja aloitti uudelleen 5 aamulla. Isäntä nosteli puntteja joka päivä, välillä 6 aamulla ja välillä 22 illalla. Jatkuvaa kolinaa, jytinää ja jyskettä. 2 vuotta kuunneltiin ja muutettiin pois, tällä kertaa ylimpään kerrokseen. Ah mikä hiljaisuus!

Eikö todellakaan ole järkeä sen verran, että tajuaisi miten kovaa kuuluu äänet naapureille, kun aikuiset hyppii ja tömistelee painojen kanssa.

Monet nuoret tehnyt kans yksiöistään kuntosaleja,on painoja,on juoksumattoja jne. Meillä ekassa kerroksessa asui himoliikkuja tyttö joka käytti juoksumattoa jokaikinen päivä 7-22.00 välillä pitäen noissa väleissä puolen tunnin tauon ja taas jatkui...tuli loppu 4 viikon jälkeen kun moni asukas valitti kun kuuluu ryskettä ja pauketta siitä laitteesta. Mä asuin 3 kerroksessa ja kuului tosi hyvin tänne kolmoseen, kun alapuolen asunto oli tyhjillään ei sieltä kuulunut mitään sitten kun tuonnekin alas muutti asukas niin se hermostui siihen ääneen,että hakkasi pattereita yms tavaroita, ei sekään ymmärtänyt että pattereiden paukuttaminen ja tavaroiden heittely kuului samperin hyvin tänne ylös.

Vierailija
6686/7839 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerrostalo asunnossa asunnossa asuminen on vankilasta seuraava.

Vierailija
6687/7839 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6688/7839 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5278650/piittaamaton-naapuri-ja-koiran-…

Oletko aivokuollut?

On se, ei kukaan järkevä linkkaa johonkin idiootin aloittamaan vauva.fi ketjuun. Varmasti sama idiootti, joka on tehnyt tuonkin aloituksen.

Vierailija
6689/7839 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun temperamentit ja melutasot eivät kohtaa..voisikohan kerrostalojakin vähän segmentoida asukkaiden melumieltymysten mukaan..silleen että lapsiperheet voisivat asua samassa talossa, niin eivät terrorisoi milloin rappukäytävässä milloin kämpässä sisällä kiljumalla muita. Miksei muuten vanhemmat kiellä lapsia kiljumasta rappukäytävässä? Samoin muut kovempiäänisen temperamentin omaavat voisi asua jossakin mölyasunnoiksi tituleeratussa, voisivat kilpailla keskenään kenestä lähtee eniten ääntä. Koirat ovat yllättäen pienin haitta, vaikka tässä talossa jokunen vähän omistajan perään hetken ulisee. Tosin olen asunut myös talossa, missä pitbull kiljui 6h putkeen, siinä tarvittiin jo vastamelukuulokkeita mielenterveyden tueksi eli myötätuntoni teille, jotka tälläistä pääsette/joudutte todistamaan.

Olen suht. hiljainen introvertti, voisin ihan hyvin viihtyä kerrostalossa, jossa olisi muita samanlaisia. Juu jokunen elämänääni täältäkin kuuluu eli ei ole täysin huopatossutehdasta..samalla ottaisin sen savuttoman talon kiitos, ei tarvitse salamana syöksyä sulkea ikkunaa kun kuulee alakerran äijän menevän terassille röökille.

Vierailija
6690/7839 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun temperamentit ja melutasot eivät kohtaa..voisikohan kerrostalojakin vähän segmentoida asukkaiden melumieltymysten mukaan..silleen että lapsiperheet voisivat asua samassa talossa, niin eivät terrorisoi milloin rappukäytävässä milloin kämpässä sisällä kiljumalla muita. Miksei muuten vanhemmat kiellä lapsia kiljumasta rappukäytävässä? Samoin muut kovempiäänisen temperamentin omaavat voisi asua jossakin mölyasunnoiksi tituleeratussa, voisivat kilpailla keskenään kenestä lähtee eniten ääntä. Koirat ovat yllättäen pienin haitta, vaikka tässä talossa jokunen vähän omistajan perään hetken ulisee. Tosin olen asunut myös talossa, missä pitbull kiljui 6h putkeen, siinä tarvittiin jo vastamelukuulokkeita mielenterveyden tueksi eli myötätuntoni teille, jotka tälläistä pääsette/joudutte todistamaan.

Olen suht. hiljainen introvertti, voisin ihan hyvin viihtyä kerrostalossa, jossa olisi muita samanlaisia. Juu jokunen elämänääni täältäkin kuuluu eli ei ole täysin huopatossutehdasta..samalla ottaisin sen savuttoman talon kiitos, ei tarvitse salamana syöksyä sulkea ikkunaa kun kuulee alakerran äijän menevän terassille röökille.

Terassi vai parveke?

Vierailija
6691/7839 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on se mullakin "kuntosali" eli käsittää joogamaton ja muutaman jooga/pilatesoheistarvikkeen. Jos mä siitä mätkähdän maahan, niin että naapurit kuulee, sitten onkin parempi tulla apuun :D Mut joo kyllä pitäisi huomioida naapurit ettei turhaa jatkuvaa jyskettä/ryskettä tuota.

Vierailija
6692/7839 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terassi vai parveke?

joissakin kerrostaloissa on 1.kerroksessa terassi parvekkeen sijaan, mutta eipä sillä ole röökinkäryn osalta merkitystä kummasta se tulee jos sun parvekkeen alla röökataan.

Vierailija
6693/7839 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ku ois rikas, heti kunnon asuntoauto alle, elelis jossai korvessa rauhassa,ja välillä tulis  kylille muutamaksi päiväksi kuunteleen melua.

Vierailija
6694/7839 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei häiritse mikään muu kuin se, että yläkerran lapsiperhe juoksee, hyppii ja tömistelee koko hereilläoloaikansa. Aiemmassa asunnossa yläkerrasta ei kuulunut muuta kuin imurointia perjantaisin klo 9, ei koskaan töminää tai juoksentelua. On siis täysin mahdollista kävellä niin, että koko talo ei jytise tai kieltää lapsia juoksemasta ja hyppimästä sisällä.

100 kilonen äijä ja ohuet seinät/lattiat tömisee. Joskus ei voi mitään.

Kyse on tekniikasta ja kävelynopeudesta, ei painosta.

Aika n a t s i meininki saa olla,jos menet asiasta naapurille huomauttamaan. "Kävelet väärin"! Että sillä lailla....

Ei kyse ole siitä vaan pelkästään siitä osaako joku edes kävellä muita häiritsemättä. Ellei osaa kuuluu tukiasuntolaan, ei normitaloon.

Jokainen kävely tyyli on käyttäjälleen luontainen. Ei kukaan tietoisesti kävele tietyllä tavalla. Miksi jotkut ahdistuu niin helposti siitä?

Aikuinen opettelee tulemaan tietoiseksi mikä häiritsee muita. Ja kuule on ihan sama onko siellä luonasi robotti elehvantti vai sinä, sen jumputuksen äänen voi aiheuttaa vaikka pallo ja SE on se häiritsevä, ei se tuottaja sinällään.  Ihan sama mikä sen jumputuksen tekee jos se on sitä vitullista ramppaamista tunteja ja pauketta.

On sillä äänen lähteellä lainopillisesti isokin merkitys. Mutta jos on niin herkkä hipiä niin sille ei ole mitään parannuskeinoa.

Se onko äänenlähde mikä vaan on vittuilua toisille kerrostalossa riippumatta lainopillisista jutuistasi. Se riittää että et kunnioita muita, niin leimaudut kusipääksi.

Sitä minä vaan mietin että miksi se äänten tuottaminen kerrostalossa koetaan vittuiluksi. Ei se maailma sinun ympärilläsi pyöri eikä liioin minun. Yritän vaan saada asiallista keskustelua aikaiseksi kun en mistään saa selvää vastausta tähän.

Se johtuu kuule ihan siitä että aikuinen osaa asettua toisen asemaan ja miettii hetken, tykkääkö ne muut jos paukuttelen vaan menemään. Jos aikuinen ei tällaista osaa kuuluu avun ja tukiasumismuotoon.

Omassa asunnossaan saa kävellä ihan niinkuin omaan normaaliin tapaan kuuluu. Lapset saattaa jopa juosta sisällä. Deal with it.

Hyvä näin, olen nimittäin alkanut seuraamaan naapurien esimerkkiä. Aloitan aamu kuudelta tasajalkahyppelyn, varmistan oikein että tulen lujaa alas. Pyykkikone pitkälle ohjelmalle just kun hiljasuus päättyy, joskus pari minuuttia ennen että ehdin töihin. Kun tulen kotiin niin laitan imurin huudattamaan katon tuuletuskanavan alle( ulisee oikein kauniisti) ja alan marssimaan kantapäivällä, lisäksi semi rouheaa bassoa woofereista. Yöt kuuntelen naapurin paiskomista niin itse paiskon ja "siivoan" sitten päivällä. Ja kuten edellinen niin -DEAL WITH IT-

Sivusta. Tuossa on vaan se, että jos asuu ympärillä muita hiljaisesti eläviä samalla saattaa häiritä heitäkin.

Vierailija
6695/7839 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos moderaattori poistelee täältä yksittäisiä viestejä muutaman päivän viivellä, niin koko keskustelun voisi vaan lukita.

Vierailija
6696/7839 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää että jos katsot paljonkin sietäväsi muka itse menoa ja meteliä ja vieläpä itse sitä teet niin miksi sinua suututtaa sitten sen protestoimisäänet? Ai niin sinulla on oikeus olla miten vaan mutta eipä sillä tpisella. Sinähän tässä aloitat tämän pelin.

Näissä on vielä sellaisia hellanlettaksia jotka soittavat protestoijille ne poliisit koska heillähän on täysi oikeus aloittaa ja päättää möykk'ämiset koska haluavat. On nämä hellanlettaksia.

Juurikin niin. Naapurin mummon seinäntakana perseili nuorisoa ja mummo koputtaa seinään eikä lopu ja koputtaa lisää eikä lopu ja paukauttaa jo kovaa ja huutaa. Nuorison luo saapuu aikuinen tukemaan nuorisoa. Tukihenkilö soittaa erikoipoliisin mummon ovelle . Ei saatana tätä touhua!

Vierailija
6697/7839 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää että jos katsot paljonkin sietäväsi muka itse menoa ja meteliä ja vieläpä itse sitä teet niin miksi sinua suututtaa sitten sen protestoimisäänet? Ai niin sinulla on oikeus olla miten vaan mutta eipä sillä tpisella. Sinähän tässä aloitat tämän pelin.

Näissä on vielä sellaisia hellanlettaksia jotka soittavat protestoijille ne poliisit koska heillähän on täysi oikeus aloittaa ja päättää möykk'ämiset koska haluavat. On nämä hellanlettaksia.

Juurikin niin. Naapurin mummon seinäntakana perseili nuorisoa ja mummo koputtaa seinään eikä lopu ja koputtaa lisää eikä lopu ja paukauttaa jo kovaa ja huutaa. Nuorison luo saapuu aikuinen tukemaan nuorisoa. Tukihenkilö soittaa erikoipoliisin mummon ovelle . Ei saatana tätä touhua!

Kuopiossa nyt poliisi niitä valoja!

Vierailija
6698/7839 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kerrostaloissa on ääntä ollut.

Eli kestäkää!!

Vierailija
6699/7839 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopiossa nyt poliisi niitä valoja!

Toinenkin tapaus koettu eikä edes tullut se kolina meiltä vaan muutosta ja nuoriso tukijoineen soitti just erikoispoliisin meille. Yksin olin ja poliisi pyyteli anteeksi. Kävin kuitenkin sanomassa perään että kyllä häiriötä on ollut, Kuopiossa tämäkin!

Vierailija
6700/7839 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa on mittava huumeongelma ja nuorison johtaja jokutukihenkilö jäi itse kiinni diilerinä. Poliisi uskoo näitä peterpan nuorisotukija henkilöitä ja se aikuinen jää aina alkynteen jos ne perseilee pitkin kaupunkia. Yhtälö on mielenkiintoinen poliisia ei paljoa näytä kiinnostavan ottaa huumeväkeäkään kiinni! Korjatkaa jos on väärä vaikutelma mutta tämän kuvanhan tästä touhusta saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi