Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piittaamaton naapuri ja koiran haukuntaongelma

Vierailija
09.09.2023 |

Olen aina pitänyt koirista. Kunnes muutimme nykyiseen kotiimme.

Naapurin koira haukkuu usein pienistä äänistä 45 minuuttia kerrallaan. Olen ilmoittanut isännöitsijälle ja lopulta eläinsuojeluunkin. Omistaja on vain sitä mieltä, että koira on traumatisoitunut, kun joskus hänen koiraansa on kiusattu. Koira ei mukamas ole koulutettavissa. Minusta alkaa pikkuhiljaa tulla koiravihaaja, kun yöunet jäävät lyhyiksi.

Isännöitsijä on ilmeisesti vain silloin tällöin yhteydessä omistajaan, mutta mitään muutosta ei tapahdu. Tilanne jatkunut vuoden jo.

Miten olette vastaavissa tilanteissa saaneet tulosta aikaan? Puoliso sanoo, ettemme voi lähteä keräämään nimiä varoitus-listaan naapureilta, jotta koiranomistaja ei rupea esim. kostona vainoamaan meitä ja naapurisopu säilyisi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kerätä muiltakin naapureilta nimi paperiin häirinnästä, yksi eli vain te ei riitä. Sen jälkeen viette listan eteenpäin >> varoitus. Kolmesta varoituksesta häätö tai asunnon haltuunotto.

Meillä oli samanlainen häirikkönaapuri, joka ilmoitti ettei voi haukunnalle/ulvonnalle mitään. Joutui lopulta muuttamaan, toivottavasti muutti omakotitaloon korpeen eikä muiden riesaksi. Kaikkien on kunnioitettava yhteisiä asumisen sääntöjä, "minulla on oikeus" ei ole mikään automaatio sille, että muiden asumisrauha häiriintyy. Mistä löytyisi koiravapaa kerros-/rivitalo, maksaisin mieluusti sellaisesta ekstraakin.

Vierailija
2/7 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää kerätä muiltakin naapureilta nimi paperiin häirinnästä, yksi eli vain te ei riitä. Sen jälkeen viette listan eteenpäin >> varoitus. Kolmesta varoituksesta häätö tai asunnon haltuunotto.

Meillä oli samanlainen häirikkönaapuri, joka ilmoitti ettei voi haukunnalle/ulvonnalle mitään. Joutui lopulta muuttamaan, toivottavasti muutti omakotitaloon korpeen eikä muiden riesaksi. Kaikkien on kunnioitettava yhteisiä asumisen sääntöjä, "minulla on oikeus" ei ole mikään automaatio sille, että muiden asumisrauha häiriintyy. Mistä löytyisi koiravapaa kerros-/rivitalo, maksaisin mieluusti sellaisesta ekstraakin.

Kuka uskaltaa lähteä avoimesti keräämään nimiä, jos koiran omistaja ei piittaa muista naapureista eikä oman koirankaan stressihaukunnasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen pitäisi olla laissa kiellettyä, eihän muutenkaan saa metelöidä kerrostalossa jatkuvasti, miksi koira sitten saa? Todella stressaavaa kuunneltavaa.... Vaikka itsekin pidän yleisesti ottaen koirista.

Vierailija
4/7 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa asuu nuori likka koiran kanssa ja aina kun koira jää yksin se ulvoo. Jostain syystä koira on yleensä yöllä muutaman tunnin yksin ulvoen koko ajan. Mainitsin tälle likalle asiasta ja hän sanoi, että se on yksinolon opetusta. Tätä opetusta on kestänyt nyt pari kuukautta ja jännästi se tapahtuu aina öisin. Viime yönäkin ulvonta loppui kolmen aikaan kun neiti saapui kotiin. Isännöitsijä sanoi, että kolmen ihmisen pitäisi valittaa asiasta ennenkuin siihen voi puuttua. Harmi vaan kun muut talon asukkaat on tytön kavereita tai umpikuuroja.

Vierailija
5/7 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita naapurin koiralle sitruunapanta.

Vierailija
6/7 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset suhtautuvat valitukseen aina puolustautumalla. Tietenkin. NIinpä ottaisin rakentavamman ja yhteistyötä vaativan asenteen naapuriin. Selvittäisin koirien traumaperäisten käytöksen hoitamista ja eri hoitoratkaisuja ja kävisin niistä keskustelun naapurin kanssa. JOs hän ei olisi edelleenkään halukas tekemään koiran tilanteelle jotakin esittäin naapurille kysymyksen, että onko ok jos ilmoitan hänestä ja koirasta poliisille sekä eläinsuojeluyhdistykseen koiran huonosta kohtelusta. 

MItä enemmän ns kaverina jeesaa naapuria sen vaikeampi naapurin on enää puolustautua. Olen kokeillut tätä kikkaa niin monet kerrat ja tulos on pääosin parempi kuin vain hyökätä valituksilla naapuriin.

Vierailija
7/7 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kyseessä siis kerros vai rivitalo? Ja haukkuiko koira siis keskellä yötä vai mikä siinä häiritsi? Miten naapuri lopulta joutui muuttamaan pois tai mikä oli syy tähän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi