Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Onko rivitaloissa sama meno ja meteli kuin kerrostaloissa?
Olen harkinnut jossain vaiheessa muuttaa omakotitalosta rivariin vuokralle.
Vuokrat on niin korkeat että kyllä koko rahan edestä pitää saada metelöidä ja elää miten sattuu.
Niin kallista on että muista viis näinä aikoina!
Työnteosta vastinetta kirjoitti:
Vuokrat on niin korkeat että kyllä koko rahan edestä pitää saada metelöidä ja elää miten sattuu.
Se on just päinvastoin kallilla kun maksaa kotirauhasta sitä vähemmän sinun elämää saa kuulua ainakaan meille.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin piti taas jalakerrassa juhlia eikä lopettamisella ollut kiirettä. Seuraavan kerran en valvo yötä päälle vaan tulee pollarit. Ugh.
Hiljaisuus on joka päivä 22.00 reikä. Eli soitto poliisit jos liikehdintä/puhe/musiikki kuuluu 21.59 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin piti taas jalakerrassa juhlia eikä lopettamisella ollut kiirettä. Seuraavan kerran en valvo yötä päälle vaan tulee pollarit. Ugh.
Turha haaveilla. Hätäkeskuspäivystäjä sanoo sulle että käy ensin itse sanomassa ja mikäli ei hiljene niin soita uudestaan niin voi harkita sitten jotain jatkoa asialle.
Alakertaan muutti joku hullu. Kolistelee pattereita ja kattoa, jos kävelen tai käyn esim. suihkussa yöllä. Ostin ison vesikannun vessaan, josta kaatelen pönttöön vettä muutakan kerran päivässään. Alakertalainen ihan vimmoissaan hakkaa silloin vessan kattoa 🤣🤣🤣.
Kaikenlaisia se leipä elättää.
Vierailija kirjoitti:
Rivitaloissa asuu kyttääjiä. Siellä et saa senkään vertaa olla rauhassa kuin kerrostalossa. Kaikki liikkuminen tai liikkumattomuus kirjautuu rivarikyttien papereihin ja videoidaan. Useat rivarit on niin pieniä yhtiöitä, että pihatyöt tehdään itse, ja auta armias jos olet minuutinkin omasta vuorostasi myöhässä. Tai mikäli et kyni pihasi nurmikkoa saman mittaiseksi kuin kaikilla muilla, niin taas saat kuulla.
Ei enää koskaan rivaria!
Vierailija kirjoitti:
Työnteosta vastinetta kirjoitti:
Se on just päinvastoin kallilla kun maksaa kotirauhasta sitä vähemmän sinun elämää saa kuulua ainakaan meille.
Hassu asenne. Mahtaa olla raskasta sen kans
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kana kirjoitti:
Sairasta miettiä ja odottaa mitä naapurista kuuluu ,ei taida sinulla olla kaikki mutterit kohdallaan. Minua ei kiinosta mitä naapurista kuuluu, mutta jos yöllä on järkyttävää meteliä, niin soitan aina poliisin. Muuten ei voisi vähempää kinoostaa. En ymmärrä miten joitain ihmisiä voi naapurin elämä kiinostaa. Viittaa mielenterveysongelmiin.
Tiesitkö, että jotkut ihmiset tekevät kotona etätöitä, joka vaatii aivan erityistä keskittymistä? Itse olen tutkija, jonka tutkimusaihe on monimutkainen ja kompleksi. Oman navan tuijottaminen ei tämän oikean ongelman eli välinpitämättömän elämän kerrostaloissa ratkaisua auta. Suomessa on monta tuhatta ihmistä, jotka kärsivät tästä asiasta. Jotain pitäisi tehdä.
Lisaksi poliisiin soittaminen ei ole nykyisin enää ratkaisu. Minulle isännöinti kertoi, että he eivät enää nouda / saa hätäkeskusraportteja häädön aloittamiseen. Voit soitella sinne poliisin vaikka kymmeniä kertoja, satoja, mutta ainoa keino vaikean asukkaan häätämiseen on nykyisin se, että kerrostaloasujat yhdessä tekevät virallisen valituksen isännöintiin.
Häätöprosessi kestää peräti vuoden tai vuosia hyvällä tuurilla puoli vuotta mut siihen asti saa kestää ja kuunnella vielä naapurin älömölöä ja kämpän pistäminen pskaksi joka yö.
Minun taloyhtiössäni kesti narkkien häätäminen melkein vuoden ja sen kokoajan he häiriköivät asunnossaan . Kyseessä espoon kaupungin taloyhtiö
Kaupunkien asunnot ovat aina oma lukunsa. Muissa harvemmin katsotaan touhua noin kauan.
Usko pois kyllä katsotaan varsinkin jos oot ainoa jolle kuuluu naapurien pitämät häiriöt, lisäksi saattaa sekaisin olla kaupungin sekä yksityisen omistamat asunnot.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulee. Mikset nyt käskenyt? Samasta syystä et käske ensi kerrallakaan vaan kärsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rivitaloissa asuu kyttääjiä. Siellä et saa senkään vertaa olla rauhassa kuin kerrostalossa. Kaikki liikkuminen tai liikkumattomuus kirjautuu rivarikyttien papereihin ja videoidaan. Useat rivarit on niin pieniä yhtiöitä, että pihatyöt tehdään itse, ja auta armias jos olet minuutinkin omasta vuorostasi myöhässä. Tai mikäli et kyni pihasi nurmikkoa saman mittaiseksi kuin kaikilla muilla, niin taas saat kuulla.
Ei enää koskaan rivaria!
Tämä on valitettavan totta. Rivitalossa ollaan ikään kuin lähempänä naapureita, ja jokuset ylienergiset haluavat tehdä kaiken itse ja luulevat että kaikki muutkin haluavat. Sitten seuraa kyttäystä ja tullaan toisten tonteille vahtimaan, onko maalattu hyviin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun veljellä 5 lasta ja kaksi naapuria teki valitusta siitä hirveestä huudosta ja tappelusta ja möykkäämisestä ja koirien haukunnasta mutta isännöitsijä sanoi että viidestä lapsesta lähtee niin paljon ääniä että se on normaalia eikä asialle ei oikein voi tehdä mitään :D
Ei kai isännöitsijä voi joka hullun pillin mukaan hyppiä. Meillä tuli taloyhtiölle kalliiksi, kun isännöitsijä joka kuului samaan lahkoon valittajan kanssa, ja yritti eräälle asukkaalle saada häädön.
Kuinka kalliiksi? Miten todistitte valittajan olevan hullu? Mikä lahko oli kyseessä?
Te joille valitetaan klo 22 jälkeen suihkussa käymisistä yms., te pellet teette nämä asiat PAISKOMALLA pahvitaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuus on joka päivä 22.00 reikä. Eli soitto poliisit jos liikehdintä/puhe/musiikki kuuluu 21.59 jälkeen.
Siis mikä ihmeen "22.00 reikä"?? Miten hiljaisuus on jokin reikä? Siis jokin absoluuttinen tyhjiö tai musta aukko vai mikä??
Vierailija kirjoitti:
Te joille valitetaan klo 22 jälkeen suihkussa käymisistä yms., te pellet teette nämä asiat PAISKOMALLA pahvitaloissa.
Paiskomalla mitä? Suihkussa ei yleensä paiskota tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polliisimees kirjoitti:
Ei ketään voi pakottaa olla hiljaa! Paitsi tietenkin hiljaisuus aikana ja silloinkin pitää kestää suihkut/ muut tavalliset äänet
Poliisi voi. Katsotaanko. RAUHA kerrostalossa koskee ihan jokaista tuntia ja erityisesti HILJAISUUS on tasan 22:00-07:00 JOKA PÄIVÄ.
Jos yrität soittaa poliisin paikalle suihkuäänistä niin kyllä ne nuhtelut saat sinä.
En puhunutkaan suihkusta, vaan tämä oletettu metelöitsijä mainitsi "muut tavalliset äänet" jotka ei kyllä yleensä ole meille normaaleille ihmisille mitään tavallisia ääniä. Mistä lähtien muuten mölyapinat ovat saaneet määritellä että mitkä ovat niitä "normaalin elämän ääniä"?
Sori nyt vaan, mutta kyllä se menee niin että myös klo 22-07 saa puhua, nauraa, kävellä, käydä vessassa, käydä suihkussa, laittaa ruokaa ja kaikkea muuta normaaliin elämiseen kuuluvaa. Ylimääräisen metelin pitäminen, kuten huutaminen ja rumpujen soittaminen ei ole soveliasta hiljaisuuden aikaan. Koita kestää tai muuta korpeen.
Sopii! Kustannathan sen asunnon korvesta ja järjestäisitkö myös työpaikan, mahdollisuuksien mukaan auton, jotta pääsisin töihin? Kiitos!
Ei se nyt vaan mene noin, kusi pää. Jos olet niin köyhä, että asut pakon edessä kerrostalossa, sitten sinun on mukauduttava kerrostaloelämään. Et ole maailman keskipiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jo2ille valitetaan klo 22 jälkeen suihkussa käymisistä yms., te pellet teette nämä asiat PAISKOMALLA pahvitaloissa.
Paiskomalla mitä? Suihkussa ei yleensä paiskota tavaroita.
Niinpä? Ilmeisesti et ole tuollaisen paiskovan läiskivän pellen naapuriksi joutunut. Minä olen joutunut, enkä edelleenkään ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
On ihan sama meno, tosin sillä erolla, että rivarissa sulla ei asu ketään ylä- eikä alakerrassa.
Ihan sama, asuuko omakotitalossa, kerrostalossa vai rivarissa, niin naapurituurilla on suurin rooli siinä miten elämä uudessa paikassa lähtee asettumaan. Joskus naapuriksi valikoituu sen verran hullu, että saa saman tien pistää asunnonhaun vetämään. Sitä onnistuu joko muuttamaan väärään paikkaan tai sitten joku ei toivottu muuttaa naapuriin.
Kun taloon yksi muuttaa, niin pian talosta joku muuttaa pois. Elämä on ihan täysin lottoarvontaan perustuvaa, siihen verrattavissa. Tekee ihminen minkä tahansa valinnan missä tahansa asiassa, niin saman tien käynnistyy arvonta.
Vierailija kirjoitti:
Alakertaan muutti joku hullu. Kolistelee pattereita ja kattoa, jos kävelen tai käyn esim. suihkussa yöllä. Ostin ison vesikannun vessaan, josta kaatelen pönttöön vettä muutakan kerran päivässään. Alakertalainen ihan vimmoissaan hakkaa silloin vessan kattoa 🤣🤣🤣.
Kaikenlaisia se leipä elättää.
varo ettei tule käymään, voivat olla aika arvaamattomia.