Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Näköjään normaali kävelykin on joiltakin liikaa pyydetty.
Minun talossa on hyvä äänieristys ja vuosiin ei kuulunut juuri mitään ääniä muista asunnoista. Nyt on yläkertaan muuttanut ilmeisesti joku tonnikeiju kun kuuluu älytöntä kantapäätömistelyä. Useimmiten klo 23-3 välisenä aikana. Ja tosiaan ihmeen kovaa saa tömistää että tässä talossa kuuluu mitään. En ole jaksanut vielä alkaa nalkuttamaan kun yleensä se töminä loppuu muutamassa minuutissa. Silti se ärsyttää kun se on melkein jokaöistä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on yksi häirikkönaapurina joka uhoaa "olevansa omillaan toimeentuleva, tuottavaa työtä tekevä, ja joka elää siksi miten haluaa ja missä haluaa" :) Niinpä jätkä järjestää vaikka konsertin kämppäänsä muille ilmoittelematta. Bilettää viikonloput ja antaa Poikkeustilaaikanakin vieraitten rumbata. Koska Hän.
Ei vaan voi, kaikilla on samat säännöt ja hän maksattaa asumismuotoaan muilla pakottaessaan kuuntelemaan muita elämäänsä. Ihan kuin muut eivät tekisi yhtä tuottavaa työtä ( sh, kääntäjä, pitkän päivätyön tehnyt eläkeläinen...). Mutta kun Hän ja Hänen muijat.
Tuossahan on kaikki ainekset häätöön, laita oikein paperille ajat, voit todistaa. Minä tein noin kun naapuri poltti sisällä huumetta. Sai lähdön kun on todisteet. Kllä tulee ottaa kerrostalossa muut asuvat huomioon
oli nuori tai vanha, ja aina niitä öykkäreitä on, mutta ne tulee laittaa normaalin elämän puitteisiin ja tapoihin jos haluavat kerrostalossa asua. Rauhaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette, naapuri hakkaa seinään kun päiväsaikaan kuuntelen 2 tuntia telkkaria tai musiikkia normaalin puheen voimakkuudella, pitääkö huonon äänieristyksen takia elää hiljaa hiipien vai saako elää normaalisti?
Normaalisti tottakai, jos naapuria tavallinen elämä häiritsee niin voi itse vaihtaa asuntoa. Vaikka kuinka olisi huono äänieristys niin ei siitä mitään tule jos ei omassa kodissa saa edes telkkaria katsoa normaalilla voimakkuudella. Tiedätkö millainen naapurisi on? Jotkut kun valittavat ihan vain huvikseen.
Eläkeläispariskunta, toisella puolella nuori pariskunta koiran kanssa, yläpuolella nuori jätkä. Heitä kaikkia tuntuu häiritsevän musiikin ja tv kuunteluni. Tosin täällä kuuluu läpi aivastuksetkin ja kaikki. Olen aivan varma etten huudata, koska kuulen ihmisten puheen ja linnun laulun myös normaalisti joten en usko siihen että mulla on kuulo heikentynyt, jos joku väittää huudattamiseksi sitä mitä teen niin lupaan mennä kuulotestiin lääkäriin!
Jos asunnostasi kuuluvat äänet häiritsevät noin montaa naapuria, niin vika kyllä sinun toiminnassasi.
Kova ikävä toista lastani, kun en kahteen viikkoon häntä ole saanut luokseni, kun pelkään valitusta. Koska on selvää, että kahden lapsen normaaleista äänestäkin kuuluu enemmän melua kuin yhden. Mitä tuhoa tämä tekeekään 8-vuotiaan psyykelle, jos eristys jatkuu vielä pitkään? Vähän voi nyt miettiä sen oman navan ulkopuolelle. Joudun 4-vuotiasta lasta käskemään puhumaan kuiskaamalla ja puhuminen sekä liikkuminen on meillä nyt pannassa klo 10 asti aamulla. Eilen jouduin käskemään lasta olemaan hiljaa kun hän hiljaisella äänellä itki ikävää veljeensä. Ihan kammottavaa, että pieni lapsi el edes saa itkeä vaan se pitää tukahduttaa. Jos vielä tulee valitus, tiedän, että kyse on kiusanteosta.
Samaan aikaan myös minä kuulen naapurini ääniä. Kuulen esimerkiksi kun hän valitsee vaatteita ja henkarit kolisevat. Samoin kuulen kun verhot avataan tai suljetaan. Tiedän jokaisen kerran kun naapuri avaa tai sulkee oven. Sivulta tai alhaalta kantautuu askelia. Se ero, että täysjärkisenä tajuan asian johtuvan olemattomasta äänieristyksestä. Siksi en valita.
Mutta jos naapurin kermaperseet jatkavat valitustaan, kerron, että heidän koiransa haukkuu ja perheriidat kantautuvat. Kova kovaa vastaan vaan. Ja miksi ihmeessä kerrostalossa pitää olla lemmikkinä koiria? Lapsia ei saa olla, mutta koiria saa kohdella kuin lapsina? Heitä voi kuljettaa rapussa kovaäänisesti keskellä yötä tai 4.30 aamulla? Tällöin ei hiljaisuus päde? Tiedän itse entisenä koiranomistajana, että lenkitykset voi hoitaa hiljaisten aikojen ulkopuolella.
Toisessa Naapurissa asuu punkeroiden perhe, ja eläminen kyllä kuuluu. Esiteini punkero juoksee portaat ylös ja alas ja puuhkuttaa. Sitten samaa mallia äiti löntystää parvekkeelle ja huutaa kolmannesta kerroksesta poikaansa syömään. Mutta eivät asu juuri valittavien kermaperseiden vieressä, joten me saamme kuulla kunniamme. Mahdollisesti saamme osamme myös punkeroiden mekkalasta.
Olen usein muuttanut häirikkönaapureiden takia. En käsitä ihmisiä, jotka kykenevät elämään tavalla, että kaikki tietää niiden kotielämän? Todella noloa. Useinhan on niin, ettei muita todellakaan kiinnosta Matin eikä Maijan elämä mutta pakosta joutuvat osallisiksi siihen! Ajatteleppa häirikkö sitä. Ihmetyttää myös suomalaisen rakentamisen ala-arvoisuus äänieristyksen suhteen uusissakin kerrostaloissa.
Minusta tuntuu, että nämä jotka häiriintyy ainoastaan siitä että kuuntelen päiväsaikaan 2h telkkaria tai musiikkia normaalin puheen voimakkuudella ja olen sillon tällöin 30min suihkussa ovat nipoja. Miten edes kehtaavat olla! Huono äänieristys ei ole kenenkään asukkaan vika ja eikä mielestäni myöskään oikeutus siihen että pitäisi elää normaalia hiljaisemmin, kyllä jokaiselle normaali elämä tulee sallia ja sehän on päivänselvää että näillä naapureilla on eniten vuorokaudessa niitä tunteja kun musiikkini tai tv ei ole päällä, joten eivät halua suoda mulle edes näitä pieniä iloja, pitäisi 24/7 olla hiljaa vaan kun he sitä haluavat! Tulee tunne että eivät yritä pyrkiä edes tasapuoliseen ratkaisuun ja yritetään pakottaa käyttämään myös kuulokkeita vaikka ne ei terveydellisestä syystä käy. Järjestyssäännöissä sanotaan, että tv ja musiikkia saa kuunnella myös ilman kuulokkeita mutta ne ei saa olla kokopäivää päällä joten mikä on ongelma... Ei se ongelma ole muu kuin luonnevika. Minäminäminä ja ainanen hiljasuus, mieluiten ei saisi kuulua inahdustakaan kerrostalossa!
Sitten minua haukutaan häiriköksi, jota en kyllä sulata ja tuolleen et saa sopua kanssani aikaiseksi. Olen mukava ja ystävällinen ihminen niille jotka sen ansaitsee ja valittamisen kynnys on mulla korkealla, annan jokaisen elää kodeissaan mahdollisimman omannäköistä elämää, koska se on mielestäni avain onneen. Kun naapuri hakkasi päivällä seinään sen takia, että kuuntelin tv tai musaa niin olen alkanut nyt pelkäämään käyttää jopa tietokonetta koska olen paljon koneella ja entä jos näppäimistön näpytys kuuluu myös naapuriin, joo ei tää näin voi jatkua että ihminen joutuu pelkäämään kodissaan tavallista elämää ja tämäkään ei oo meluisaa puuhaa, mutta mitä jos naapuri kokee tämänkin häiritsevänä............................................................... Voisi miettiä että mitä jos tässä mun tilalla asuisi juoppo, narkomaani, rikollinen, tappeleva pariskunta jotka heittelee tavaroita myös seinään, ihminen joka ei kunnioittaisi hiljaisuusaikaa. Siinä sulle todellinen häirikkö.
On olemassa kahdenlaisia ihmisiä, niitä jotka vaatii huonosta äänieristyksestä johtuen elämään hiljaisemmin ja niitä jotka ei luovu huonon äänieristyksenkään takia normaalista elämästä koska kokevat sen kuuluvan ihmisen perusoikeuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että nämä jotka häiriintyy ainoastaan siitä että kuuntelen päiväsaikaan 2h telkkaria tai musiikkia normaalin puheen voimakkuudella ja olen sillon tällöin 30min suihkussa ovat nipoja. Miten edes kehtaavat olla! Huono äänieristys ei ole kenenkään asukkaan vika ja eikä mielestäni myöskään oikeutus siihen että pitäisi elää normaalia hiljaisemmin, kyllä jokaiselle normaali elämä tulee sallia ja sehän on päivänselvää että näillä naapureilla on eniten vuorokaudessa niitä tunteja kun musiikkini tai tv ei ole päällä, joten eivät halua suoda mulle edes näitä pieniä iloja, pitäisi 24/7 olla hiljaa vaan kun he sitä haluavat! Tulee tunne että eivät yritä pyrkiä edes tasapuoliseen ratkaisuun ja yritetään pakottaa käyttämään myös kuulokkeita vaikka ne ei terveydellisestä syystä käy. Järjestyssäännöissä sanotaan, että tv ja musiikkia saa kuunnella myös ilman kuulokkeita mutta ne ei saa olla kokopäivää päällä joten mikä on ongelma... Ei se ongelma ole muu kuin luonnevika. Minäminäminä ja ainanen hiljasuus, mieluiten ei saisi kuulua inahdustakaan kerrostalossa!
Sitten minua haukutaan häiriköksi, jota en kyllä sulata ja tuolleen et saa sopua kanssani aikaiseksi. Olen mukava ja ystävällinen ihminen niille jotka sen ansaitsee ja valittamisen kynnys on mulla korkealla, annan jokaisen elää kodeissaan mahdollisimman omannäköistä elämää, koska se on mielestäni avain onneen. Kun naapuri hakkasi päivällä seinään sen takia, että kuuntelin tv tai musaa niin olen alkanut nyt pelkäämään käyttää jopa tietokonetta koska olen paljon koneella ja entä jos näppäimistön näpytys kuuluu myös naapuriin, joo ei tää näin voi jatkua että ihminen joutuu pelkäämään kodissaan tavallista elämää ja tämäkään ei oo meluisaa puuhaa, mutta mitä jos naapuri kokee tämänkin häiritsevänä............................................................... Voisi miettiä että mitä jos tässä mun tilalla asuisi juoppo, narkomaani, rikollinen, tappeleva pariskunta jotka heittelee tavaroita myös seinään, ihminen joka ei kunnioittaisi hiljaisuusaikaa. Siinä sulle todellinen häirikkö.
On olemassa kahdenlaisia ihmisiä, niitä jotka vaatii huonosta äänieristyksestä johtuen elämään hiljaisemmin ja niitä jotka ei luovu huonon äänieristyksenkään takia normaalista elämästä koska kokevat sen kuuluvan ihmisen perusoikeuksiin.
JANK JANK JANK
Etkö sinä naapurihullu voisi pysyä niissä omissa ketjuissasi, kun jokaisessa viestissäsi toistuvat nämä ihan samat jutut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JANK JANK JANK
Etkö sinä naapurihullu voisi pysyä niissä omissa ketjuissasi, kun jokaisessa viestissäsi toistuvat nämä ihan samat jutut?
Mun puheet on loogisia, joten ei sulla oo mitään syytä haukkua mua hulluksi ja siksi sun mielestä jankutan vaan etkä halua jutuilleni lotkauttaakaan korvias koska sä vaadit vaan hiljaisuutta. :) Aivan sama mikä on syy, aivan sama vaikka äänieristyksessä ois ennemmin se vika eikä ihmisen tavoissa, aivan sama ihmisen oikeus tavanomaiseen elämään.
Oma tahto se pitää vaan läpi ajaa, eiks je?
Luulen että sen takia tuo kuulotesti kommenttini sai alapeukkuja, koska itekkin tiedätte ettei mun kuulossa mitään vikaa oo, vika on vaan siinä äänieristyksessä ja siksi haluatte minun lopettavan normaalin elämisen koska se nyt sattuu vaan häiritsemään muita.
Mihin tää raja sitten vedetään, minkälainen normaali eläminen täytyy lopettaa, vai päteekö eri taloyhtiöissä eri säännöt koska naapureita häiritsee eri asiat? Ei se näin pitäis olla että tanssitaan muiden pillin mukaan miten saa omaa elämäänsä elää jos elää kohtuullisesti. Sitä varten on olemassa järjestyssäännöt ja ne pätee kaikkiin ja vaikka siellä on myös pykälä että naapureita ei saa häiritä, niin pitää sun itsekkin miettiä sitä että häiriinnytkö liian pienestä!
PS. En myöskään bileitä oo järjestänyt kerrostalossa. Sekin tekee minusta hyvän naapurin.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulin yks yö kun naapuri imuroi noin klo 3.00. Ei haitannut, käänsin vain kylkeä. Tuskin tahalleen siihen aikaan kuitenkaan, vaan jos on lasinsiruja tms.
Yksi ongelma taitaa olla se, että ei ole ymmärrystä eikä sietokykyä.
Osa porukasta ei ymmärrä että joskus voi joutua imuroimaan tai vaikka laittamaan pyykkikoneen päälle keskellä yötä jos on sattunut joku vahinko tai tapaturma.
Toisaalta taas osa porukasta ei ymmärrä että ne omat äänet kantautuu ties kuinka kauas. Ei ymmärretä että ne häiritsevät naapureita. Ei ehkä kiinnosta.
Osa häiriköi tahallisesti ja osa hermostuu naapurin normaalista elämästä (vaikka siitä että naapuri vetää vessan). Suomalaiset eivät keskimäärin ole kovin hyviä huomioimaan muita ihmisiä. Ehkä sitä huomioimista pitäisi opettaa koulussa.
Mun ex oli häiriköijä. Ei häntä kiinnostanut kuin oma napa. Muut ihmiset kiinnostivat vaan jos heistä sai jotain hyötyä. Siinä onkin syitä sille että hän on ex.
Hänen kanssaan asuin kerrostalossa pienessä yksiössä. Mies kuunteli musiikkia tasan niin lujaa kuin halusi. Ei hiljentänyt vaikka sanoin ettei kerrostalossa voi noin kovalla kuunnella musiikkia. Selitti että oli pakko että kuulee musiikin oikealla tavalla.
Naapurit valittivat sitten minulle siitä musiikista, miehelle ei kukaan sanonut. Eikä mies kuunnellut minua.
Vieläkin tulee paha olo kun mietin noita aikoja vaikka siitä on jo useita vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JANK JANK JANK
Luulen että sen takia tuo kuulotesti kommenttini sai alapeukkuja, koska itekkin tiedätte ettei mun kuulossa mitään vikaa oo, vika on vaan siinä äänieristyksessä ja siksi haluatte minun lopettavan normaalin elämisen koska se nyt sattuu vaan häiritsemään muita.
Saat alapeukkuja, koska olet kirjoittanut nämä sanavalintoja myöten täsmälleen samat lihavoidut sekoilusi tälle palstalle jo satoja kertoja.
Yläkerran nuorehko akka rymistelee taas kolmatta tuntia. En käsitä mitä h*vettiä se muija touhuaa kaiket päivät kotona ollessaan, kun se ryminä on ihan käsittämätön! Todellinen hirviönaapuri. Ei mielenterveys kestä sitä, että joutuu joka ikinen päivä kuuntelemaan tuntitolkulla sellaista käsittämätöntä rymistelyä, kun kolistelee tuolin jalkoja ihan jatkuvasti, hakkaa listoja, raahaa jotain sohvaa jnejne. Olen romahduspisteessä tuon rymisijän takia. Ei siis hetkenkään hiljasuutta!
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran nuorehko akka rymistelee taas kolmatta tuntia. En käsitä mitä h*vettiä se muija touhuaa kaiket päivät kotona ollessaan, kun se ryminä on ihan käsittämätön! Todellinen hirviönaapuri. Ei mielenterveys kestä sitä, että joutuu joka ikinen päivä kuuntelemaan tuntitolkulla sellaista käsittämätöntä rymistelyä, kun kolistelee tuolin jalkoja ihan jatkuvasti, hakkaa listoja, raahaa jotain sohvaa jnejne. Olen romahduspisteessä tuon rymisijän takia. Ei siis hetkenkään hiljasuutta!
Voi ei, tuollainen on ihan kauheaa ja tosiaan käy oman mielenterveyden päälle, jos ei saa ikinä olla rauhassa omassa kodissaan. Adhd-meininki tuntuu olevan nykyajan nuorten naisten yleinen vaiva, oma yläkerran naapurini oli nimittäin aivan samanlainen rymistelijä (parikymppinen tyttö kyseessä). Se ei ollut hetkeäkään paikoillaan ollessaan kotona vaan norsutamppasi ympäriinsä jopa tunteja putkeen, raahasi ja retuutti huonekaluja, pudotteli painavia esineitä _koko ajan_ ja tykkäsi imuroida lähes joka päivä puolen tunnin ajan hakaten suulaketta lattialistoihin ja kalusteisiin. Ei ollut ns. normaalia imurointia vaan kummallista raivoriehuntaa, kuulosti siltä että tyttö halusi laittaa kämpän päreiksi sillä imurillaan. Wtf? Onkohan tuo jonkinlainen oire mt-ongelmista. Oli kyllä omituinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, tuollainen on ihan kauheaa ja tosiaan käy oman mielenterveyden päälle, jos ei saa ikinä olla rauhassa omassa kodissaan. Adhd-meininki tuntuu olevan nykyajan nuorten naisten yleinen vaiva, oma yläkerran naapurini oli nimittäin aivan samanlainen rymistelijä (parikymppinen tyttö kyseessä). Se ei ollut hetkeäkään paikoillaan ollessaan kotona vaan norsutamppasi ympäriinsä jopa tunteja putkeen, raahasi ja retuutti huonekaluja, pudotteli painavia esineitä _koko ajan_ ja tykkäsi imuroida lähes joka päivä puolen tunnin ajan hakaten suulaketta lattialistoihin ja kalusteisiin. Ei ollut ns. normaalia imurointia vaan kummallista raivoriehuntaa, kuulosti siltä että tyttö halusi laittaa kämpän päreiksi sillä imurillaan. Wtf? Onkohan tuo jonkinlainen oire mt-ongelmista. Oli kyllä omituinen tapaus.
Samanlainen tapaus tuo yläkerran hirviö. Tänään imuroidessaan kolmatta tai neljättä kertaa tällä viikolla, hän hakkasi, siis HAKKASI sitä imurin suulaketta laminaattia vasten.
Minä olen itse kolmekymppinen nainen enkä ymmärrä miksi pitäisi tampata kämppää ympäri, pudotella tavaroita, paiskoa kaappien ovia, vetää steppijumppaa sisällä ja yleensäkin olla kovaäänisessä liikkeessä koko sen kotonaolon ajan. Todellakin on adhd.
Nyt siellä on joku akkalauma käkättämässä ja kikattamassa. En ole siis koko tän sunnuntain aikana saanut hetkenkään hiljasuutta, minun piti lähteä ulos lenkille karkuun ja sama meininki jatkui, kun tulin kotiin.
Ja miten tuosta valitat? Et mitenkään, kun jotkut väittävät tuota mölyä "normaaleiksi elämisen ääniksi", vaikka tuollainen jatkuva rymyäminen ja koliseminen on kaukana normaalista.
Meillä on naapureiden kanssa kisa siitä, kuka kusee miehekkäimmin.
Itse olen jo ottanut keittiöjakkaran käyttöön: kun kusee korkeammalta, lorotuskin kuuluu kauemmas.
Jos melu haittaa, kannattaa tehdä siitä kisa! ;-)
Onneks ei tarvii kun on hyvä talo. Normaali elämä ei kuulu naapuriin.
Mä ainakin pyrin hiljaseloon tietty imurointi sms on mahdottomia välttää mutta muuten telkkuunki pistän kuulokkeet.
Mutta oletteko ajatellut että osa voi metelöidä just huonokuuloisuuden takia? Tiedän montakin sellaista etenkin vanhempaa polvea edustavissa naapureissa
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jo ottanut keittiöjakkaran käyttöön: kun kusee korkeammalta, lorotuskin kuuluu kauemmas.Jos melu haittaa, kannattaa tehdä siitä kisa! ;-)
Jep, minä vasta aloittelen kisaa. Laulan hulluna, monta tuntia, kaikkea virsistä euroviisuihin. Surruutan tehosekoitinta vaikka tyhjänä, piipatutan mikroaaltouunia, imuroin joka päivä kolisutellen, paukutan ovia, kolistelen laatikoita, pamautan vessanpöntönkantta, yritän piereskellä kovaan ääneen jne. Jos herään taas ensi yönä ylhäältä kuuluvaan kolinaan ja jonkun laitteen piipitykseen, lähden kirveen kanssa rappukäytävään.
T. Hermonsa jo menettänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen tapaus tuo yläkerran hirviö. Tänään imuroidessaan kolmatta tai neljättä kertaa tällä viikolla, hän hakkasi, siis HAKKASI sitä imurin suulaketta laminaattia vasten.
Minä olen itse kolmekymppinen nainen enkä ymmärrä miksi pitäisi tampata kämppää ympäri, pudotella tavaroita, paiskoa kaappien ovia, vetää steppijumppaa sisällä ja yleensäkin olla kovaäänisessä liikkeessä koko sen kotonaolon ajan. Todellakin on adhd.
Nyt siellä on joku akkalauma käkättämässä ja kikattamassa. En ole siis koko tän sunnuntain aikana saanut hetkenkään hiljasuutta, minun piti lähteä ulos lenkille karkuun ja sama meininki jatkui, kun tulin kotiin.Ja miten tuosta valitat? Et mitenkään, kun jotkut väittävät tuota mölyä "normaaleiksi elämisen ääniksi", vaikka tuollainen jatkuva rymyäminen ja koliseminen on kaukana normaalista.
Kaamea naapuri sinulla, ei ole kerrostaloasuja-materiaalia. Melkoisen ajattelematonta ja itsekästä pitää sunnuntaisin(kin) noin hillitöntä kolinaa ja kälätystä. Itse kyllä laittaisin asiallisen heippalapun postiluukusta että voisitko olla vähän hillitymmin kotosalla. Kaikkea ei pidä eikä tarvitse sietää. Äänekkäästi elävä ei ehkä tiedosta miten hyvin pauke ja kolaaminen kantautuu asunnosta toiseen. Etenkin mikäli muut lähinaapurit eivät harrasta oman elämänsä pakkosyöttöä toisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jo ottanut keittiöjakkaran käyttöön: kun kusee korkeammalta, lorotuskin kuuluu kauemmas.Jos melu haittaa, kannattaa tehdä siitä kisa! ;-)
Jep, minä vasta aloittelen kisaa. Laulan hulluna, monta tuntia, kaikkea virsistä euroviisuihin. Surruutan tehosekoitinta vaikka tyhjänä, piipatutan mikroaaltouunia, imuroin joka päivä kolisutellen, paukutan ovia, kolistelen laatikoita, pamautan vessanpöntönkantta, yritän piereskellä kovaan ääneen jne. Jos herään taas ensi yönä ylhäältä kuuluvaan kolinaan ja jonkun laitteen piipitykseen, lähden kirveen kanssa rappukäytävään.
Jos mikron piippaukset ja vesaanpöntön kannen pamaukset kuuluu, saati jotkut laitteiden piipitykset, niin vika on kyllä äänieristyksissä.
T: Onneksi okt:ssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tuota, mutta en halua rasittaa alakerran naapuriani turhaan, sillä syytön hän siihen on. Tuskin yläkerran asukas edes kuulisi sinne mitään sen oman mekastuksensa läpi. Mietinkin, että voisin käydä pomputtelemaan tennispalloa kattoon, sen luulisi yläkertalaisenkin kuulevan.
Kunhan lomautukseni loppuu, niin voisin pomputella aamukuuden aikaan herätessäni palloa siihen kattoon, niin hirviönaapuri voisi kokea sen miltä tuntuu, kun joka arkiaamu herättää minut mekastuksellaan nyt oman lomautukseni aikana. Hän kuitenkin heräilee töihin vasta puolen seitsemän jälkeen, niin siinäpä sais kirota, kun joutuu heräämään toisen aiheuttamaan mekastukseen.
Noin se varmuudella tulisi olemaan, kotirauhaa ei olisi! Täytyykin ajatella moista tarkemmin.