Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Voiko huutopuhujalle saada varoituksen?
Eivät huuda öisin, mutta muuten koko päivän huutaa kun hullut.
Sama perhe kävelee kantapäillään ja ovat ylipainoisia eli talo tärisee.
Eivät käy ulkona, vaan huutavat tauotta.
Ovat vähämielisiä sen toki huomaan, mutta ei jumalauta tätä jaksa!!
Voi saada. Myös hiljaisuuden ulkopuolella ei saa häiritä muita metelillä. Tehkää yhdessä jonkun toisen naapurin kanssa ilmoitus isännöitsijälle häiriön aiheuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Norsu yläkerrassa on paha mutta nykyisessa talossa naapurit riitelee ja huutaa usein ja se vasta on karmeaa kuultavaa jatkuvasti. Kaksi eri naapuripariskuntaa joissa nimenomaan mies huutaa naiselle kuin mielipuoli. Toinen huutaa aina s*atanaa keuhkojensa pohjasta, toinen karjuu muuten vain kuin sekopää ja välillä kai pahoinpitelee naista ja nainen hädissään kiljuu ja itkee. Mikä ihme noita miehiä vaivaa. Uusi kerrostalo ja kalliit asunnot eikä tyypit ole mitään spurguja. Ahdistaa ja veetuttaa.
Soita poliisit joka ikinen kerta paikalle. Oppivat elämään ihmisiksi tai sitten muuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Mietin pitkään, uskallanko muuttaa kerrostaloon mukavasta rivarista.
Nyt on vuosi asuttu, ja täällä on hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Hissin huminasta päättelen, että muitakin ehkä asuu..
Omistusasuntoja, osa porukasta on asunut jo 80-luvulta lähtien.
Hyvä säkä. Toivottavasti tilanne säilyykin yhtä hyvänä. Paljoahan se ei vaadi, että asumisviihtyvyys tippuu kympistä alle asteikon.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa asuessa on kadonnut nykyisten nuorten aikuisten arvostus. Olen kuullut mm. kun parikymppinen tyttö sai itkuraivarin siitä, kun naapuri kävi huomauttamasta metelistä keskiyön aikaan, kun seinän takana yritti nukkua lapsia. Joukko tyttöjä kosti asiallisen huomautuksen alkamalla laskemaan kolmeen ja huutamalla kaikki yhtä aikaa. Aikuisia ihmisiä! Estivät lapsia nukkumasta arkiyönä.
Lisäksi samaa ikäluokkaa ollut naapurityttö sai täyden huutoraivarin omissa juhlissaan, kun hävisi videopelissä toiselle tytölle. Muutenkin videopeleille täyttä huutoa huutavat parikymppiset ovat outoja. Miksi naapureiden pitää kuunnella "kuole, kuole!" huutoja ja jatkuvaa kiroilua ja omituista naurunräkätystä silloin harvoin kun peli sujuu. Ei se mikään urheilusuoritus ole, kun pelaat kotonasi.
Nykynuoret ovat hirviöitä,vanhemmat kasvattanut niistä prinsessoja ja prinssejä joita ei säännöt ja lait koske eikä muiden ihmisten huomioiminen oli se sit kerrostalossa tai julkisella paikalla, tuo on tuttua että kostetaan 1000 kertaa kovemmin jos pyytää ottamaan yöllä muut asukkaat huomioon jotka joutuu nousemaan kouluun,töihin tms.
Täällä alakerran ääliö suihkuttaa hajusteita niin että tulee ilmanvaihtokanavia myöten huoneistoon saakka. Parvekkeella nimittäin on ilmanvaihtoaukko, ketun fiksua touhua , silloin, kun miehet suunnittelee taloja ja ilmanvaihtoja.
Sit jos ei ole hajuja niin paukkaamista senkin edestä. ja yötä päivää ja kun on osakkeen omistaja ja niin eihän siitä voi valittaa ja jos valittaakin niin ei auta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa asuessa on kadonnut nykyisten nuorten aikuisten arvostus. Olen kuullut mm. kun parikymppinen tyttö sai itkuraivarin siitä, kun naapuri kävi huomauttamasta metelistä keskiyön aikaan, kun seinän takana yritti nukkua lapsia. Joukko tyttöjä kosti asiallisen huomautuksen alkamalla laskemaan kolmeen ja huutamalla kaikki yhtä aikaa. Aikuisia ihmisiä! Estivät lapsia nukkumasta arkiyönä.
Lisäksi samaa ikäluokkaa ollut naapurityttö sai täyden huutoraivarin omissa juhlissaan, kun hävisi videopelissä toiselle tytölle. Muutenkin videopeleille täyttä huutoa huutavat parikymppiset ovat outoja. Miksi naapureiden pitää kuunnella "kuole, kuole!" huutoja ja jatkuvaa kiroilua ja omituista naurunräkätystä silloin harvoin kun peli sujuu. Ei se mikään urheilusuoritus ole, kun pelaat kotonasi.
Nykynuoret ovat hirviöitä,vanhemmat kasvattanut niistä prinsessoja ja prinssejä joita ei säännöt ja lait koske eikä muiden ihmisten huomioiminen oli se sit kerrostalossa tai julkisella paikalla, tuo on tuttua että kostetaan 1000 kertaa kovemmin jos pyytää ottamaan yöllä muut asukkaat huomioon jotka joutuu nousemaan kouluun,töihin tms.
Eipäs moitita nykynuoria, täällä on 80 vuotias häirikkö ja osaa kuule häiriköidä nykynuortenkin edestä. On nimittäin itse paholainen , varmaan putelle sukusa.
Vierailija kirjoitti:
Asuin ennen kerrostalossa, jonka äänieristyksiä kehuin aina kaikille (varmaan pari kertaa tälläkin palstalla). Sitten vaihtui naapurit ja ymmärsin, ettei kyse ollutkaan äänieristyksistä vaan aiemmista normaalijärkisistä naapureista.
Tämä tuntuu olevan yleinen ajatusmalli, kun naapurista ei kuulu mitään niin senhän täytyy johtua hyvistä äänieristeistä joten sittenhän voinkin mellastaa mielin määrin!
Minulla on ollut toistakymmentä nuorta naista naapurina peräkkäin, ja lähes jokaisen vuorokausirytmi on ollut 03-12. Itse nousen kuuden-seitsemän maissa ja nukkumaan menen kymmeneltä.
Kun on huonot äänieristeet, niin jatkuva kuuden tunnin rytmiero naapurin kanssa on vähän raskas.
Vaatii molemminpuolista kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipäs moitita nykynuoria, täällä on 80 vuotias häirikkö ja osaa kuule häiriköidä nykynuortenkin edestä. On nimittäin itse paholainen , varmaan putelle sukusa.
Tai Sanna marinille joka sanoo relax boomer.
Oma naapuri laulaa surkeasti. Ai että on rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut toistakymmentä nuorta naista naapurina peräkkäin, ja lähes jokaisen vuorokausirytmi on ollut 03-12. Itse nousen kuuden-seitsemän maissa ja nukkumaan menen kymmeneltä.
Kun on huonot äänieristeet, niin jatkuva kuuden tunnin rytmiero naapurin kanssa on vähän raskas.
Ei nää nuoret opiskelijatkaan koskaan tunnu nukkuvan ihmettelen miten ne jaksaa käydä koulussa kun eivät koskaan nuku? Ja pitävät naapurit hereillä. Tää on mulla 2 krt peräkkäin uudella paikkakunnalla ja samassa taloyhtiössä kun hlvetti naapuri osuu kohdalle,viime paikkakunnalla 3 krt peräkkäin osui sairas häirikkö, en ole vuoden 2016 jälkeen löytänyt yhtään kerrostaloasuntoa jossa olisi ilta ja yörauha, pikkuisen hermot kireällä ja jatkuva stressi kehossa kun ei tiedä nukahtaako illalla ja saako yöllä nukuttua vai herääkö taas ryminään,ryskeeseen,paukkeeseen ja kiljumispuhumiseen!
Vierailija kirjoitti:
Tosi tarina: kaveri kuunteli pari vuotta teini naapurin mekastusta kunnes hänellä paloi pinna lopullisesti, ja kävi huutamassa ja reuhaamassa tälle teini naapurille. Kaveri sai häädön tämän jälkeen, ei teini naapuri. Isännöitsijä oli aina vain lässyttänyt, että meteli teini naapurista on normaalia. Nuoret saa viettää nuorten elämää. Mutta ilmeisesti duunarit ei saa yöllä nukkua? Meteli oli yöllä huutopuhumista, kantapää marssimista, ja musiikin soittamista yöllä. Yövieraita lappasi jatkuvasti. Kaveri joutui monesti nukkumaan 3 tunnin yöunilla ja menemää siitä töihin. Näin homma toimii oikeusvaltiossa. Häiriköitä suojellaan ja työssä käyvät saavat kärsijä.
Olen kommentoinut tänne jo vuoden verran ja tämä teksti sopii niin kaikkialle työpaikoille,kouluun,kerrostaloon, häiriköt ja kiusaajat saa jatkaa vuodesta toiseen toimintaansa ,työssäkäyvät, lakia,sääntöjä noudattavat saavat lähteä ja leimataan hulluiksi, tää "oikeusvaltio" on vitsi.
Ei reagoi isännöitsijä eikä talonyhtiön puheenjohtaja mihinkään, helppo heidän makeasti nukkua kun alapuolella ei asu huutokiljuja,tavaroita paiskova hullu opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa outoa että ihmiset käy vessassa 🤣 ongelmat ne kullakin..
Outoa se on, kun se kuuluu naapurista samaan tapaan kuin asuttaisiin samassa taloudessa.
Miksi ihmeessä asutte taloissa, joissa on onneton äänenvaimennus. Mä en kuule naapureista mitään. En yhtään mitään.
Toivottavasti sinäkin elät niin, ettei naapuri kuule sinusta mitään, etkä kuvittele vain, että teillä on hyvä äänieristys.
Nythän saadaan enemmän "nauttia" yöelämöijistä kun opiskelijat haluaa yksiöihin muuttaa,siinä sitten kuuntelet bileitä,bassonjumputusta,huutosinfoniaa yöaikaan...
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitusta tulee vain sinun puolelta,ei noiden opiskelijoiden jotka harrastaa kiusaamista muodossa jos toisessa, ei ne välitä hittoakaan että muiden pitää nousta aikaisin töihin, jos mä joutuisin 3 tunnin yöunien jälkeen työmaalle olisin seonnut ja päätynyt kellokoskeen harhoja takia. Noi ei kunnioita ketään tai mitään, ehkä muutama opiskelija joukossa jotka kunnioittaa muita ja sääntöjä kerrostalossa tms rakennuksessa mutta suurin osa on näitä vapaakasvatuksen tuotteita joita kasvatettu niin ettei heitä säännöt ja lait koske.
Luulin talossa olleen hyvät eristykset kunnes nykyinen yläkerran naapuri muutti. Häneltä kuuluu päivittäin toistuvaa kolinaa ja kantapäiden jytinää, joka on kuin hän vetäisi asunnossa maratonia. Laskin kerran, että hän kulki asunnossa 21 kertaa 40 minuutin aikana niin, että joka askelluksen välissä oli tauko. En käsitä mitä hän touhuaa. Samaa ravausta joka ilta useita tunteja putkeen. Hänellä ei ole muutenkaan mitään käsitystä siitä, mitä hiljaisuus tai muiden huomiointi tarkoittaa. Kerrostalossa tuntuu olevan kaikki sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi saada. Myös hiljaisuuden ulkopuolella ei saa häiritä muita metelillä. Tehkää yhdessä jonkun toisen naapurin kanssa ilmoitus isännöitsijälle häiriön aiheuttamisesta.
Kummallinen kuvitelma, tottakai hiljaisuuden ulkopuolella saa aiheutua melua naapuriin. Jopa hiljaisuuden aikana saa elää ihan normaalisti ja vaikka kuunnella musiikkia kohtuu voimakkuudella. Se on sitten voi voi, jos joku häiriintyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen kuvitelma, tottakai hiljaisuuden ulkopuolella saa aiheutua melua naapuriin. Jopa hiljaisuuden aikana saa elää ihan normaalisti ja vaikka kuunnella musiikkia kohtuu voimakkuudella. Se on sitten voi voi, jos joku häiriintyy.
Että oikein saa aiheutua melua naapuriin myös öisin. No tämä avaa teidän kerrostalometelöitsijöiden ajatusmaailmaa sangen hyvin. Minulla muuten oli vastaava "mä saan elää miten tahdon" nuori naapurina, mutta kummasti hän ärsyyntyi jos ei saanut itse nukkua rauhassa iltapäivään saakka. Tyttö siis säännöllisesti valvoi ja metelöi illat ja yöt. Meni nukkumaan vasta klo 6-7 aikaan eli silloin kun ns. normikansalaiset heräsivät töihin ja kouluun.
Kai sanoit että ne lapset voivat mennä tömistelemään ulos.