Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapurini kiusaa selvästi jotakuta muuta, on saanut jo huomautuksia paiskomisesta mutta tänään se likka hakkasi pitkän sarjan kuuluvasti oikein jotain lattiaan ja lopetti satsin vielä rytmikkääseen tahtiin. Ihan selvästi yritti ärsyttää jotakuta muuta. Ilmoittaisikohan Isännöitsijälle?
Minä se vaan olin. Yritin saada kaukosäätimestä pattereita pois ja hakkasin sitä kämmeneeni vasten. Siitä se ääni tuli.
Patterit saa kaukkarista hammastikulla, Einstein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapurini kiusaa selvästi jotakuta muuta, on saanut jo huomautuksia paiskomisesta mutta tänään se likka hakkasi pitkän sarjan kuuluvasti oikein jotain lattiaan ja lopetti satsin vielä rytmikkääseen tahtiin. Ihan selvästi yritti ärsyttää jotakuta muuta. Ilmoittaisikohan Isännöitsijälle?
Minä se vaan olin. Yritin saada kaukosäätimestä pattereita pois ja hakkasin sitä kämmeneeni vasten. Siitä se ääni tuli.
Patterit saa kaukkarista hammastikulla, Einstein.
Kiitos vinkistä. Täytyy ostaa hammastikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa eletään normaalisti, niin kuin muuallakin, poikkeuksena hiljainen aika, silloin tulee välttää aiheuttamasta turhaa melua. Ne ihmiset joille ei kerrostaloelämä sovi, muuttavat johonkin muualle. Kun elämme yhdessä, niin muidenkin ääniä tulee sietää, vaikka itse olisi hiirenhiljaa. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Itse olen hiljainen, mutta ymmärrän, että kaikki eivät ole ja joillain on myös lapsia. Jos minua tämä ottaisi aivoon, muuttaisin johonkin missä ei ota. Koska te älykääpiöt ymmärrätte, että ainoa ihminen jota voitte muuttaa, on jokainen itse. Jos ei kykene sopeutumaan, niin sitten myöntää oman vajavaisuutensa ja muuttaa. Ei normaalin elämisen ääniä tarvitse kenenkään kotonaan varoa ja häiriköintiin puuttumiseen on keinot määritelty laeissa ja asetuksissa. Valittaminen tulisi sanktioida.
Ainiin olikin, unohdin että omakotitalon voi jokainen ostaa tuosta noin vaan jos ei kerrostalo kiinnosta. Kiitos viisaista sanoista!
Ei ehkä jokainen, mutta me älykkäämmät kyllä.
Siksi näissä kolhooseissa asuukin heikkolahjaisimmat turhanruikuttajat, jotka vain kyttäävät muiden elämää ja varsinkin aiheuttamia ääniä, jotta saisivat syyn päteä tekemällä valituksia. Jos olisivat edes suurinpiirtein normaaleja, tämä ruikutus olisi paljon vähäisempää, eikä tässä ketjussakaan olisi satoja sivuja tätä paskaa.
Kunnon ...si siellä. Joo ja sinusta älykkäimmät ne kiljuvat ja paiskovat kuin apinat. Että joo.
???
Oletko tyhmä, vai onko jotain mielenterveydellisiä ongelmia?
Tietenkään minun suuhuni panemasi asiat eivät ole merkki älykkyydestä. Se sensijaan kertoo vain ja ainostaan sinun ongelmistasi, että alhaisella älykkyysosamäärälläsi teet vääriä tulkintoja viesteistä.
Toki kiljujat ja paiskojat ovat tyhmiä, mutteivat läheskään yhtä tyhmiä kuin te turhanvalittajat!
Alakertaan muutti iäkkäämpi pariskunta ja heidän elämänsä alkaa kl. 01.00-02.00, loppuu joko kl. 04.00 tai 04.30, turpakäräjiä, musiikkia. Tätä on jatkunut syyspuolelta 2022 alkaen ja koska olen pitkäkestoisesti toiveikas, olen ajatellut heidän elämänsä asettuvan vaan eihän se niin toimi. Viime yönä heräsin sikeästä unesta 02.10, naishenkilö jotain kälätti kovaan ääneen ja musiikki pihisi, mutta kuitenkin kuuluvana. Nyt hion kynääni heippa lappua miettien. Yöllä kävin kolmen jälkeen varmistamassa, kenellä on valot ja totesin, että heillä oli, koko muu talo oli pimeänä. Unirytmini on mennyttä, illalla mietin tointaako minun mennä lainkaan nukkumaan, koska kuitenkin herään heidän mekkalaansa ja viimein sen loputtua, ehkä nukahdan tai sitten en?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa eletään normaalisti, niin kuin muuallakin, poikkeuksena hiljainen aika, silloin tulee välttää aiheuttamasta turhaa melua. Ne ihmiset joille ei kerrostaloelämä sovi, muuttavat johonkin muualle. Kun elämme yhdessä, niin muidenkin ääniä tulee sietää, vaikka itse olisi hiirenhiljaa. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Itse olen hiljainen, mutta ymmärrän, että kaikki eivät ole ja joillain on myös lapsia. Jos minua tämä ottaisi aivoon, muuttaisin johonkin missä ei ota. Koska te älykääpiöt ymmärrätte, että ainoa ihminen jota voitte muuttaa, on jokainen itse. Jos ei kykene sopeutumaan, niin sitten myöntää oman vajavaisuutensa ja muuttaa. Ei normaalin elämisen ääniä tarvitse kenenkään kotonaan varoa ja häiriköintiin puuttumiseen on keinot määritelty laeissa ja asetuksissa. Valittaminen tulisi sanktioida.
Ainiin olikin, unohdin että omakotitalon voi jokainen ostaa tuosta noin vaan jos ei kerrostalo kiinnosta. Kiitos viisaista sanoista!
Siksi näissä kolhooseissa asuukin heikkolahjaisimmat turhanruikuttajat, jotka vain kyttäävät muiden elämää ja varsinkin aiheuttamia ääniä, jotta saisivat syyn päteä tekemällä valituksia. Jos olisivat edes suurinpiirtein normaaleja, tämä ruikutus olisi paljon vähäisempää, eikä tässä ketjussakaan olisi satoja sivuja tätä paskaa.
Mölyapinalle on selvästikin aikoinaan joku joutunut valittamaan ja se on jäänyt pahasti kaivelemaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mölyapinalle on selvästikin aikoinaan joku joutunut valittamaan ja se on jäänyt pahasti kaivelemaan. 😂
Eli samat harhat vaan jatkuu! Kummallista, että nämä kaikista heikkolahjaisimmat kuvittelevat pystyvänsä päättelemään asioita muista kirjoittajista.
Onneksi olen asunut aina omakotitalossa, niin ei tarvitse, eikä ole tarvinnut olla sinunlaisten mieleltään sairaiden kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli samat harhat vaan jatkuu! Kummallista, että nämä kaikista heikkolahjaisimmat kuvittelevat pystyvänsä päättelemään asioita muista kirjoittajista.
Onneksi olen asunut aina omakotitalossa, niin ei tarvitse, eikä ole tarvinnut olla sinunlaisten mieleltään sairaiden kanssa tekemisissä.
Oikeinhan sinä hakeudut tänne itse :D! Oletpa typerä. Ja mölyapinoit vielä täälläkin ok talosta käsin. Et ole edes niin fiksu ettet matsaisi ok talosta kerrostalon äänimaailmaa.
Klop klop klop klop. Klop klop. Klop klop klopklopklopklop klop.
Terveisin kengät omistava yläkertalainen
Vierailija kirjoitti:
Töms töms töms terkuin kantapää uuno alakerrasta
Oot niin väärässä. Kävelen päkiöillä.
Terveisin alakertalainen
Omakotitalosta siirryin kerrostaloon (kunto ei kestä enää talon huoltoa).
Suht hiljainen pieni kerrostalo, rapussa kuuluu välillä lasten rehaamista. Mutta suurin ongelma on naapurin mummo, joka kuuntelee iltamyöhälle (tai siis joskus 01 asti) musiikkia niin kovaa, että minäkin kuulen selvästi. Musiikin laji ei sinällään haittaa, se on sellaista rauhallista.. mutta en silti haluaisi kuunnella joka ilta tuntikausia musiikkia.
Mummolle on asiasta vinkattu, vähän pudotti volyymia, mutta sitten se nousi taas. Ehkä hänellä huono kuulo eikä tajua, että kuuntelee nupit kaakossa :/
Vanhat eukot vasta huutavatkin.
Kaakatetaan koko päivä alkaen 7 aamulla puhelimessa ja sukulaisia ravaa kantapäillä kylässä jatkuvasti koirineen.
Sitten heitellään porukalla koirille palloa ja koko porukka " puhuu" huutaen.
Ilmoitan kohta isännöintiin että mikä ihmeen majatalo tuolla eukolla on kun porukkaa on joka päivä kämppä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Töms töms töms terkuin kantapää uuno alakerrasta
Et ilmeisesti ymmärtänyt vitsiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä älykkäämpänä elämänmuotona sitten luet näitä ruikutuksia? Jonkinlainen vamma kai tuokin. Mene paukuttamaan patteria ja jytistelemään kolmelta aamuyöstä kunnon tömäkkää kantapääkävelyä ympäri asuntoa, jos niin kovasti harmittaa!
Ei noi opiskelijatytöt ja pojat piittaa tai välitä naapurustosta, alakerran likka soittanut monta tuntia putkeen hevimusiikkia,on kovaääninen kiljuja ja huutaja, oli ihanan hiljaista sen 3 kuukautta kun asunto oli tyhjillään ja edellinen asukas sai häädön koska metelöi yökaudet,eikä tämä uusikaan asukas jää kakkoseksi, rasittaa,verenpaineet taas korkealla ja suututtaa kun omassa kodissa ei saa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei noi opiskelijatytöt ja pojat piittaa tai välitä naapurustosta, alakerran likka soittanut monta tuntia putkeen hevimusiikkia,on kovaääninen kiljuja ja huutaja, oli ihanan hiljaista sen 3 kuukautta kun asunto oli tyhjillään ja edellinen asukas sai häädön koska metelöi yökaudet,eikä tämä uusikaan asukas jää kakkoseksi, rasittaa,verenpaineet taas korkealla ja suututtaa kun omassa kodissa ei saa olla rauhassa.
🔉🎼🎶🎵
White man came across the sea
He brought us pain and misery
He killed our tribes, he killed our creed
He took our game for his own need
We fought him hard, we fought him well
Out on the plains we gave him hell
But many came, too much for Cree
Oh, will we ever be set free?
Riding through dust clouds and barren wastes
Galloping hard on the plains
Chasing the redskins back to their holes
Fighting them at their own game
Murder for freedom the stab in the back
Women and children are cowards, attack
Run to the hills
Run for your lives
Run to the hills
Run for your lives
Soldier blue in the barren wastes
Hunting and killing's a game
Raping the women and wasting the men
The only good Indians are tame
Selling them whiskey and taking their gold
Enslaving the young and destroying the old
Run to the hills
Run for your lives
Run to the hills
Run for your lives
Yeah
Ah, ah, ah, ah
Run to the hills
Run for your lives
Run to the hills
Run for your lives
Run to the hills
Run for your lives
Run to the hills
Run for your lives
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🔉🎼🎶🎵
White man came across the sea
He brought us pain and misery
He killed our tribes, he killed our creed
He took our game for his own need
We fought him hard, we fought him well
Out on the plains we gave him hell
But many came, too much for Cree
Oh, will we ever be set free?
Riding through dust clouds and barren wastes
Galloping hard on the plains
Chasing the redskins back to their holes
Fighting them at their own game
Murder for freedom the stab in the back
Women and children are cowards, attack
Run to the hills
Run for your lives
Run to the hills
Run for your lives
Soldier blue in the barren wastes
Hunting and killing's a game
Raping the women and wasting the men
The only good Indians are tame
Selling them whiskey and taking their gold
Enslaving the young and destroying the old
Run to the hills
Run for your lives
Run to the hills
Run for your lives
Yeah
Ah, ah, ah, ah
Run to the hills
Run for your lives
Run to the hills
Run for your lives
Run to the hills
Run for your lives
Run to the hills
Run for your lives
Just tota se soitti.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea tämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea tämä?
Enontekiö.
Kunnon ...si siellä. Joo ja sinusta älykkäimmät ne kiljuvat ja paiskovat kuin apinat. Että joo.