Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Jos on paska isännöitsijä niin minkäs teet? Vastaat vastamelulla. Jos möykkääjät möykkää yöllä, niin aloita aamulla kun lähdet töihin. Itse jätin vitt*illessani aamuula stereot ihan helvetin kovalle ajastimen taakse. Siinähän bilehileet nautti aamubileistä. Eipä ollut enää isännöitsijälläkään mitään sanomista kun vitt*ilin sille päin naamaa yhtiökokouksessa koska ei hoitanut tehtäviään. Raha kyllä kelpasi.
Tähän toimintaan joudun nyt itsekin turvautumaan kun isännöitsijä ja yhtiön pj ovat täysin kädettömiä metelöitsijöiden suhteen. Miten noihin tehtäviin valitaankin aina sellaiset ihmiset jotka eivät tee asioille yhtään mitään, paitsi korkeintaan sellaisille asioille jotka ovat heille itselleen tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on paska isännöitsijä niin minkäs teet? Vastaat vastamelulla. Jos möykkääjät möykkää yöllä, niin aloita aamulla kun lähdet töihin. Itse jätin vitt*illessani aamuula stereot ihan helvetin kovalle ajastimen taakse. Siinähän bilehileet nautti aamubileistä. Eipä ollut enää isännöitsijälläkään mitään sanomista kun vitt*ilin sille päin naamaa yhtiökokouksessa koska ei hoitanut tehtäviään. Raha kyllä kelpasi.
Tähän toimintaan joudun nyt itsekin turvautumaan kun isännöitsijä ja yhtiön pj ovat täysin kädettömiä metelöitsijöiden suhteen. Miten noihin tehtäviin valitaankin aina sellaiset ihmiset jotka eivät tee asioille yhtään mitään, paitsi korkeintaan sellaisille asioille jotka ovat heille itselleen tärkeitä.
Pitäisikö heidän hyppiä jonkun mielisairaan pillin mukaan?
Nykyään nelikymppisetkin on minäminä ja jääneet teinien tasolle
Mun yläkerrassa asuu uusioperhe joiden luona käy pikkulapsia joa toinen viikko.
Perheen isäntä on aina iltavuoroissa ja emäntä pelaa äänekkäästi satisfyerin kanssa klo 21.30 tietämissä. Nukahtaajo enne klo 22.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä ovat nämä satunnaiset kanta-astunnat verrattuna siihen, että naapurilla on lattialle asennetut ämyrit ja karaoke. Jatkuva basson jumputus voi kestää koko illan ja karaokebileissä erottaa kappaleet ja laulajien äänenvärinän. Kun kävin huomauttamassa asiasta, naapuri sanoi, että ennen kello 22 pitää vaan sietää ääniä. Pitääkö tosiaan kuunnella karaokelaulua koko ilta? Kultaiset korvarenkaat kymmeneen kertaan?
HÄIRITSEVÄ meteli on aina kielletty ja yörauha eli hiljaisuus klo 22- 07(usein).
Vuorotyöläiset saavat käydä suihkussa öisin ja näin, mutta pyykkiä ei hiljaisuuden aikaan saa pestä. Nämä säännöt ovat yleisesti vuokra-asunnoissa ainakin pääkaupunkiseudulla.
Mä yritän kovasti ylimmässä kerroksessa kävellä hiljaa, mutta silti tavarat helisevät, koska on uusi puukerrostalo ja on varmaan tyyppivika. Joku pesee pyykkiä, niin koko talo heiluu.Ei täällä ainakaan voitu säännöillä kieltää yöllistä pyykinpesua, joten häiritsevää pyykinpesuääntä pitävää asukasta jouduttiin lähestymään ainoastaan ystävällisellä pyynnöllä rajoittaa yöpyykkäystä.
Isännöitsijä voi antaa varoituksen tuollaisessa tilanteessa.
Varmasti voi, jos vain on tarpeeksi tyhmä isännöitsijä. Ei normaaleista elämän äänistä voi mitään varoituksia jaella, itse olen vain öisin kotona, joten pesen myös pyykit silloin.
Olet kotona ainoastaan klo 22-07? (hiljaisuusaika useimmissa taloyhtiöissä). Aivan varmasti joo, miksi pitää tahallaan häiriköidä naapureita.
Eli mielestäsi omassa asunnossa ei saa edes pestä pyykkiä?
Ole kyllä todella tyhmä, miksi edes kuvittelet pesukoneen äänen kuuluvan naapuriin, omassa asunnossakin se kuuluu vain vaimeasti viereiseen huoneeseen.
Mistä ihmeestä teitä öykkäreitä aina riittää? Minä teen vuorotyötä, mutta ei tulis mieleenkään pestä pyykkiä keskellä yötä. Kyllä se linkousääni helposti kuuluu naapuriin kun yöaikaan on muuten ihan hiljaista.
Ihme öykkäri. Pese idiootti yöllä, jottei jouduta päivisin turvautumaan kiertäviin sähkökatkoihin. Pyykinpesukone on erittäin suuri sähkösyöppö, joten kaikkien kannattaa pestä pyykit yöllä. Tämä auttaa pitämään sähköverkon tasapainossa.
Oletko vähän outo? Osalla meistä on päivätyössä käyvä puoliso ja lapsia joiden täytyy aamulla herätä kouluun, ei silloin voi pyykätä yöllä.
Sinulla on varmaan helppo elämä kun ei tarvitse ajatella kuin omaa napaa.
Ymmärrätkö sinunlaisten omaan napaan tuijottelijoiden aiheuttavan sähkökriisin? Mikäli kaikki ajattelisivat kokonaisuutta, kuin edellinen kirjoittaja vaikuttaisi se CO2 ja muihin vielä haitallisempiin päästöihin vähentävästi.
Hiilidioksidipäästöjä ja muita päästöjä lisäämättömiä ovat muun muassa tuulivoima, ydinvoima ja vesivoima. Jos näiden tuotanto ei riitä, joudutaan kysyntään vastaamaan fossiilisilla polttoaineilla tuotetulla sähköllä ja se nostaa päästöjä ja hintaa. Fossiilisia polttoaineita ovat esimerkiksi maakaasu ja kivihiili. Varmaan jopa sinä ymmärrät, ettei fossiilisten polttamisen päästöt jää pelkkiin CO2 päästöihin.
Miksei sinua kiinnosta aiheuttamasi päästöt ja toimintasi vaikutus sähkömarkkinoihin?
Ihmetyttää tämä oletus, että olisin jotenkin velvoitettu kuuntelemaan naapurien kakaroiden sisällä riehumista päivät pitkät. Kerran kun naapurin mamman kanssa puhuttiin asiasta, niin kyllä on sen jälkeen ukkokin mulkoillut pitkään silloin harvoin kun olen tätä ulkona mukulansa kanssa nähnyt. Että miten viittii valittaa eikä vaan mielellään kuuntele meidän kultanupun jyskäämistä, niinkö. Joo vaikeeta on varmasti lapsen kanssa, mutta tämän ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä ja se oma kärsimys on ihan itse aiheutettua sen kanssa, eikä minulla ole siihen mitään osaa eikä arpaa, enkä koe että minun pitäisi jotenkin säälistä sietää sitä mökää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon korvat kestää jatkuvaa kuulokkeiden ja korvatulppien pitoa? Muutakaan ei voi kun yläkerrassa kolistellaan huutoriidellään ja tömistellään 24/7. Nukkuakin olisi kiva joskus.
Mulla samasta syystä tulehtui korvat. Korvien pitää saada hengittää.
Näin me ihmiset olemme näköjään erilaisia ja sietokyvyt myös. Itselle tuli kyllä yllätyksenä miten paljon ihmisiä häiritsee äänet.
Itsellä ollut monta "möykkäävää" naapuria, enkä sen liiemmin asiaan ole perehtynyt tai edes ollut kiinnostunut kenenkään metelöinnistä. Vai onko nykyään äänieristys niin huono että oikeesti kuuluu kaikki läpi..
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun olin itse nuori niin kuuntelin joskus musiikkia ehkä liian lujalla, naapuri hakkasi patteria. Laitoin heti musiikin pienemmälle, enkä soittanut enään lujalla.
Nykyään se menee niin, että jos joku hakkaa pattereita häiriköille, niin häiriköt yltyy siitä ja haistatellaan. Nykyisin ei mitään tapoja enään, eikä osata katsoa peiliin.
Tein tämän kun olen kuunnellut jo toista viikkoa kamalaa meteliä yläpuolelta. Paukautin kerran seinään. Tämä aiheutti 3x pahempaa meteliä joka jatkui 12 asti yöllä. Päättivät sitten kostaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin me ihmiset olemme näköjään erilaisia ja sietokyvyt myös. Itselle tuli kyllä yllätyksenä miten paljon ihmisiä häiritsee äänet.
Itsellä ollut monta "möykkäävää" naapuria, enkä sen liiemmin asiaan ole perehtynyt tai edes ollut kiinnostunut kenenkään metelöinnistä. Vai onko nykyään äänieristys niin huono että oikeesti kuuluu kaikki läpi..
Vai et sinä ole "perehtynyt" naapureiden häiritseviin ääniin. En ymmärrä, onko tällaiset ihmiset kuuroja vai itse niitä möykkääjiä, jotka viihtyvät möykässä koska kyllä normaalia ihmistä normaalilla kuulokyvyllä luulisi joskus ulkopuoliset voimakkaat äänet häiritsevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä ovat nämä satunnaiset kanta-astunnat verrattuna siihen, että naapurilla on lattialle asennetut ämyrit ja karaoke. Jatkuva basson jumputus voi kestää koko illan ja karaokebileissä erottaa kappaleet ja laulajien äänenvärinän. Kun kävin huomauttamassa asiasta, naapuri sanoi, että ennen kello 22 pitää vaan sietää ääniä. Pitääkö tosiaan kuunnella karaokelaulua koko ilta? Kultaiset korvarenkaat kymmeneen kertaan?
HÄIRITSEVÄ meteli on aina kielletty ja yörauha eli hiljaisuus klo 22- 07(usein).
Vuorotyöläiset saavat käydä suihkussa öisin ja näin, mutta pyykkiä ei hiljaisuuden aikaan saa pestä. Nämä säännöt ovat yleisesti vuokra-asunnoissa ainakin pääkaupunkiseudulla.
Mä yritän kovasti ylimmässä kerroksessa kävellä hiljaa, mutta silti tavarat helisevät, koska on uusi puukerrostalo ja on varmaan tyyppivika. Joku pesee pyykkiä, niin koko talo heiluu.Ei täällä ainakaan voitu säännöillä kieltää yöllistä pyykinpesua, joten häiritsevää pyykinpesuääntä pitävää asukasta jouduttiin lähestymään ainoastaan ystävällisellä pyynnöllä rajoittaa yöpyykkäystä.
Isännöitsijä voi antaa varoituksen tuollaisessa tilanteessa.
Varmasti voi, jos vain on tarpeeksi tyhmä isännöitsijä. Ei normaaleista elämän äänistä voi mitään varoituksia jaella, itse olen vain öisin kotona, joten pesen myös pyykit silloin.
Olet kotona ainoastaan klo 22-07? (hiljaisuusaika useimmissa taloyhtiöissä). Aivan varmasti joo, miksi pitää tahallaan häiriköidä naapureita.
Eli mielestäsi omassa asunnossa ei saa edes pestä pyykkiä?
Ole kyllä todella tyhmä, miksi edes kuvittelet pesukoneen äänen kuuluvan naapuriin, omassa asunnossakin se kuuluu vain vaimeasti viereiseen huoneeseen.
Mistä ihmeestä teitä öykkäreitä aina riittää? Minä teen vuorotyötä, mutta ei tulis mieleenkään pestä pyykkiä keskellä yötä. Kyllä se linkousääni helposti kuuluu naapuriin kun yöaikaan on muuten ihan hiljaista.
Ihme öykkäri. Pese idiootti yöllä, jottei jouduta päivisin turvautumaan kiertäviin sähkökatkoihin. Pyykinpesukone on erittäin suuri sähkösyöppö, joten kaikkien kannattaa pestä pyykit yöllä. Tämä auttaa pitämään sähköverkon tasapainossa.
Oletko vähän outo? Osalla meistä on päivätyössä käyvä puoliso ja lapsia joiden täytyy aamulla herätä kouluun, ei silloin voi pyykätä yöllä.
Sinulla on varmaan helppo elämä kun ei tarvitse ajatella kuin omaa napaa.
Ymmärrätkö sinunlaisten omaan napaan tuijottelijoiden aiheuttavan sähkökriisin? Mikäli kaikki ajattelisivat kokonaisuutta, kuin edellinen kirjoittaja vaikuttaisi se CO2 ja muihin vielä haitallisempiin päästöihin vähentävästi.
Hiilidioksidipäästöjä ja muita päästöjä lisäämättömiä ovat muun muassa tuulivoima, ydinvoima ja vesivoima. Jos näiden tuotanto ei riitä, joudutaan kysyntään vastaamaan fossiilisilla polttoaineilla tuotetulla sähköllä ja se nostaa päästöjä ja hintaa. Fossiilisia polttoaineita ovat esimerkiksi maakaasu ja kivihiili. Varmaan jopa sinä ymmärrät, ettei fossiilisten polttamisen päästöt jää pelkkiin CO2 päästöihin.
Miksei sinua kiinnosta aiheuttamasi päästöt ja toimintasi vaikutus sähkömarkkinoihin?
Minä en ole tuo, jolle jankkaat, mutta omasta puolestani vastaan, että minua kiinnostaa kyllä enemmän omat yöunet kuin sähkömarkkinoiden vakaus tai fossiiliset päästöt. En ala valvomaan öisin sen takia, että pyykit pitää pestä silloin. Mulla on normaalipäivätyö ja tarvitsen sen vuoksi normaalit yöunet. Pesukoneita ei saa käyttää valvomatta eli ei silloin mennä nukkumaan, kun kone on päällä.
Hiljaisetkin pesukoneet muuten yleensä tärisee jonkin verran ja se tärinä kulkeutuu rakenteita pitkin naapuriin. En itsekään kuule koneen ääntä kylppäristä, mutta alakerrassa tuntuu linkous, olen aiheesta jutellut naapurin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on itsekkyys huipussaan kun naapurit ei saa näkyä tai kuulua. Musikkia ei saa kuunnella, eikä karaokea laulaa. Yksinkertaistaen kerrostaloasukkaat ei saa viettää normaalia elämää kodissaan.
Ilmeisesti nämä valittajat pelkästään nukkuvat huoneistossaan, eikä heillä ole mitään muuta elämää tai harrastuksia. Tämän vuoksi kaikki muiden elämä häiritsee.
Tuleeko isonakin yllätyksenä että maksat vaan seiniesi siäpuolella olevasta asunnosta et naapurin ? Tuleeko isonakin yllätyksenä kun asunnot latjataan päällekkäin ja riveittäin että sun elämisentyyliin tulee samlla se rajoitus että että maksata omia melujasi muilla? vai lähettävätkö he laskun sinulle kun eivät puolestaan voikaan häiriköimisesi takia viettää ihan sinulle sopivaa möykkäelämäntyyliäsi. Se joka maksaa omistaa omalla puolellaan se tilan ja sinne sinulla ei ole mitään asiaa omine meluinesi.
Onko tässä vielä jotakin epäselvää? Aiotko vainota ellei joku suostukaan sinun elämäsi pakkokuuntelemiseen päivät?
Pennut järjestävät Jodeli-vainoamiskampajoita ellei se naapuri suostukaan kuuntelemaan sitä pentujen elämää. Tullaan muutossa mersulla tai audilla ja isä tuo perheineen piltille kaikki kamat. Sitten luullaan että voidaan jatkaa samaa tyyliä kuin siellä omakotitalon peräkammarissa, eli terrorisoida muita musiikilla, huutamisella ja kaveriden ramppaamisella ja yöbileillä. Käynnistetään vitullinen hiostus ellei elämäntyyli saakaan jatkua.
"Mä olen tottunut omakotitaloon, mä saan huutaa , jumsuttaa ja bilettää, ja mulla saa käyä kyllä vieraita..."- jos meet valittamaan.
Jotain on pielessä ja pahoin. Perjuurestaan pielessä. Kaikki on vain itsestä käsin ja muitten sopeuduttava. Se on kahden vuoden taistelu, joka kannattaa käydä, että saa maksamassaan asunnossaan levon ja kotirauhan. Älkää luovuttako, laittakaa tekin ne kaikki voimat liikenteeseen. Jodelipennut eivät saa terrorisoida, eikä stalkata sitten jos rajoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on itsekkyys huipussaan kun naapurit ei saa näkyä tai kuulua. Musikkia ei saa kuunnella, eikä karaokea laulaa. Yksinkertaistaen kerrostaloasukkaat ei saa viettää normaalia elämää kodissaan.
Ilmeisesti nämä valittajat pelkästään nukkuvat huoneistossaan, eikä heillä ole mitään muuta elämää tai harrastuksia. Tämän vuoksi kaikki muiden elämä häiritsee.
Tuleeko isonakin yllätyksenä että maksat vaan seiniesi siäpuolella olevasta asunnosta et naapurin ? Tuleeko isonakin yllätyksenä kun asunnot latjataan päällekkäin ja riveittäin että sun elämisentyyliin tulee samlla se rajoitus että että maksata omia melujasi muilla? vai lähettävätkö he laskun sinulle kun eivät puolestaan voikaan häiriköimisesi takia viettää ihan sinulle sopivaa möykkäelämäntyyliäsi. Se joka maksaa omistaa omalla puolellaan se tilan ja sinne sinulla ei ole mitään asiaa omine meluinesi.
Onko tässä vielä jotakin epäselvää? Aiotko vainota ellei joku suostukaan sinun elämäsi pakkokuuntelemiseen päivät?
Ihmiset on uskomattoman itsekkäitä. Luulisi olevan itsestään selvää, ettei kerrostalossa voi jatkuvasti häiritä naapureita.
Itse jouduin huomauttamaan naapurille jatkuvasti louskuttavasta koirasta. Tiedän että se jatkuva haukku ärsytti muitakin, mutta kenelläkään muulla ei ollut pokkaa mennä sanomaan. Koiranomistaja veti sanomisistani herneet nenään, mutta möykkä loppui kuin seinään. Myöhemmin näin kyseisen henkilön pihalla, ja ajattelin mennä kiittämään. Ei olisi pitänyt, tyyppi alkoi vaan kiukuttelemaan ja totesi että minä voi ihan vapaasti valittaa eikä häntä kiinnosta. Miksi ihmiset on tuollaisia? Kyseessä noin nelikymppinen nainen. Alan olla todella kypsä tähän kerrostaloelämään.
Kävelen kuulemma kantapäillä, lattia, muovimatto, mattojakin on. Alakerran naapuri ei valittanut mutta kysyin kuuluumo ääniä niin hän kertoi, eläkeläinen. Otan nyt huomioon varsinkin kun menen makkariin 22.00 alkaen. Sanoin että en oo hissuttelija.
Vierailija kirjoitti:
Kävelen kuulemma kantapäillä, lattia, muovimatto, mattojakin on. Alakerran naapuri ei valittanut mutta kysyin kuuluumo ääniä niin hän kertoi, eläkeläinen. Otan nyt huomioon varsinkin kun menen makkariin 22.00 alkaen. Sanoin että en oo hissuttelija.
Se on aivan helvetillistä kuunneltavaa se tumina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse vasun yläkerroksessa, mulla on juoksumatto ja kyllä käytän sitä, 7-22. Otan huomioon että mummo voi nukkua jo klo 20 joten ei silloin . Laminaattilattiahan on kuuluva kuulemma. Normaali äänet saa kuulua 7-22 välillä. Kenellä lapsia niin lapset juoksee, tömisee, itkee, nauraa jne. Meidän rapussa ei oo lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yleensä ihmisillä on tv päällä ja normaalit äänet voi kuulua.
Onko teillä kerrostaloissa semmosia joiden pitää itseään kehuakseen haukkua joitain muita?
Elävät hiljaisesti kun itselleen sopii, mutta saattavat tehdä seitsemältä aamulla kakstahtimoottorilla aitahommia.
Meillä nimittäin rivitaloissa näitä piisaa. Tunnistaa hänelle kuulumattomiin asioihin puuttumisesta ja massiivisesta jälkiviisaudesta jokaiseen päätökseen.
Sinä et ilmeisesti tajua, ettei minulla ole yhtä sairasta naapuria kuin sinä. Asia ei ole mikään ongelma, kun uusi edestä täytettävä pesukone on erittäin hiljainen, eikä ryskää niin kuin edellinen päältä täytettävä, joka ei pystynyt edes paikallaan. Kukaan naapuri ei ole edes huomannut milloin kone on päällä.