Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
4221/7839 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus täällä on valitettu, että naapuri on lattiaremontissa unohtanut laittaa äänieristeet ja kopinaa on remontin jälkeen saanut kuunnella.

Tämä ei ole sallittua eikä sitä tarvitse sietää:

https://www.kotitalolehti.fi/melu-naapurista-tai-ulkoa-nostaa-syketta-o…

Lainaus:

Kävi ilmi, että innokas remontoija oli unohtanut askeläänieristeet kokonaan pois parkettinsa alta. Asukas joutui purkamaan lattian, lisäämään vaaditut ääneneristysmateriaalit ja asentamaan uuden lattian omalla kustannuksellaan.

Muistakaa siis oikeutenne jos tulee tämmöistä vastaan!

Vierailija
4222/7839 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto ohi eikä tarvitse enää kuunnella kantapäärallia. Ei tullut ikävä naapureita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4223/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalon pihalla on hiekkalaatikko. Pihalta kuuluu yhden perheen äitylin kamala vihainen kailotus. Joka päivä. Danieeeeel, DANIEL, daaaaanieeel. NYT danieeeel!!!!!

Pentu juoksentelee pitkin pihaa eikä reagoi mihinkään.

Alakerran naapuri kertoi että asunnosta kuului kamala jytinä ja huuto.

Vierailija
4224/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mun kerrostaloyhtiö on rauhallinen mutta ajoittain ärsyttää herätä kantapää töminään klo 5-6 ja monesti jos asukas eli naapurini paikalla kantapäätöminä häiritsee ,edellisessäkin oli sama ongelma, ajattelin että ylin kerros auttaa mutta ei auttanut:( muuten ei valittamista.

Vierailija
4225/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yläkerran naapuri voi kokoajan kävellä. Kävelee, kävelee, kävelee, töm töm töm ja töm. Ja nyt kävelyä kestää yöhön klo 1 saakka. Ei vit#u tätä elämää. Olen muuttamassa kesän aikana ja olen niin varma siitä, että seuraavakin asunto on täynnä näitä töm töm töm tyyppejä, koska olen niin jo menettänyt uskon rauhalliseen asuntoon. Pessimisti ei pety.

Palstan mölyapinoiden mukaan normaalia elämistä. Kuulemma pesukoneen laulatus yöllä on sekin sallittua ja normaalia elämää.

Kotona saa kävellä aivan vapaasti, milloin tahansa, urpo!

Miksi pitää hakata kantapäitä lattiaan? Eikö osata kävellä oikein vai onko vikaa jaloissa,normaalista kävelystä ei kuulu töminää ja pauketta.

Vierailija
4226/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et edes päivin yritä kestää elämisen ääniä, kannatta ehkä miettiä miksi sitten asut kerrostalossa.

Meneppä nyt pienille lapsille sanomaan, että älkää tehkö sitä, älkää tota, älkääkä tätä.

Sama juttu jos joku bilettää 1-2 kertaa vuodessa, niin ei ole paha, eriasia on jos melu on joka viikkoista tai siinä ruvetaan muillakin älyttömillä jutuilla häiritsemään jopa naapureita tai ohikulkijoita.

Vierailija
4227/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei muutti juuri kantapääastuja yläkertaa ou jee! Edellisen kerran oli n 2 v sitten, sitten hiljaista ja nyt se riemu alkaa taas. Miten joku VOI olla noin törppö?

Vierailija
4228/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa potentiaalista rivaria joka on ns. eliitti alueella, mutta ääniherkkänä jäin miettimään rivaria, koska seinänaapureina nuoria naisia. En jaksaisi kuunnella kiljuvien nuorten mekastusta, kun nuorilla aina lappaa niitä yövieraitakin.

Kun on vasta 20 vuotta täyttänyt ja muuttanut juuri vanhemmilta pois, niin ne on kaikkein kauheimpia naapureita.

Juu ja audilla tai mersulla tuo isi ja äiti romppeet, ja sitten alkaa se rälläys. "joo mutku mehän ollaan aina asuttu omaaaakotitaaloooosssa niin kai sitä edes nauraa saa"? Jos näille valittaa ne hyökkää sanallisesti vaan päälle ja alkaa kiusanteko vielä päälle. Vttu että suututtaa. Ei mitään tajua että MUUT pitäisi ottaa huomioon! Joo te nauratte joo , mutta miksi minun pitää maksaa sen kuuntelusta?

Vierailija
4229/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää sitte lähti yläkerran umpihullu nainen, puolisen vuotta sitä piti hiillostaa  ja tehdä valituksia päivittäin.

Koputteli ,vasaroi  yms. joka ikinen päivä  ,jos olin kotona. Joskus hetken, joskus enemmän, ennätys yli 10h.

Aina kielsi asian   ja pisti ovea kii,isännöitsijää ei kiinnostanu.Taloyhtiön hallitusta kiinnosta vielä vähemmän koska olen vain vuokralainen.  Ja umpikuuro toinen naapuri ei ollu valittanu, eikä se ees nääkkään juuri mitään.

Jouduin ite meneen ton ovelle päivittäin yms.

Vierailija
4230/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä oveja pitää paiskoa? Ilmeisesti ovesta puuttuu kahva.

Taas yläkerran jun - tti heräsi klo 14 kun ensin yön marssii kantapäillä, en voi käsittää ihmisten yksinkertaisuutta, eihän tuollaiset ole edes esikoulusta selvitty. En enää jaksa vaan muutan heinäkuussa, vaikka menisikin ojasta allikkoon.

Oikeen alkaa jo naurattamaan, mutta taas tää heräsi klo 14 ja kauhee jytinä. Olen ennenkin asunut kerrostaloissa ja koskaan aikaisemmin ei ole ollut tällaista jytkyä naapurina ja kaiken huippu on, että asun kakkos kerroksessa ja tää jytky asuu nelos kerroksessa. Kolmosesta kuuluu vain satunnaisesti vaimeaa kantapääkävelyä, joka ei häiritse. Jotkut osaa kävellä ja ottaa muut huomioon, mutta tuo nelos kerroksen jytky on kyllä ihan oma lukunsa, ei ole mielestäni normaalia kerrostalo ääntä enää. Oikeen paha olo tulee tuosta jytinästä. Kelatkaa, että me elätetään yhteiskunnavaroista tuollaisia yöllisiä marssijoita jotka makaa iltapäivään saakka. Jotain hyvää, että saankin avaimet uuteen asuntoon jo 28.6. joten pääsen muuttamaan vain muutaman hassun päivän päästä ja seuraava asunto ei olekkaan enää kerrostalo vaan luhtitalo. Luhtitalossa naapurina yksi tuttu joka ei harrasta bilettämistä, yläkerrassa luhtitalon entinen hallituksen puheenjohtaja joka on yksin asuva eläkkeellä oleva papparainen ja toisella puolen seinää lestadiolainen keski-ikäinen yksin asuva mies joka ei myöskään biletä. Kuulin nämä tiedot tutultani joka on tuleva naapuri seinän toisella puolen. Kuullostaa ihanne naapureilta, mutta totuus selviää sitten kun asetun taloksi. Tutun mukaan talo on rauhallinen, enimmäkseen asuu kuulemma eläkeläisiä ja työssäkäyviä. Joka tapauksessa muutan, koska olen saanut tarpeekseni ja olen vain vuokralla. Nyt mökille, koska en tätä jytkyä enää jää katsomaan ja vielä juhannus, joten jytkylle tulee jytky kavereita jotka bilettää yömyöhään. Kaikki jo pakattukkin valmiiksi ja olen niin valmis muuttamaan, enää kahvinkeitin ja astiat pakata banaanilaatikkoon mutta sen teen muuttoaamuna.

Ihmettelen myös täällä näitä alapeukuttajia, jotka alapeukuttaa niitä kommentteja joissa ihmiset kertoo muuttavansa metelin takia. Käykö sekin kateeksi? Tulisiko vain jäädä kuuntelemaan meteliä ja valittaa? Ei asiat valittamalla parane. Itse olen ainakin päättänyt muuttaa vaikka sata kertaa, kunnes löydän sellaisen kodin jossa ei tarvitse pelätä metelöivää naapuria, kuitenkin kodin pitäisi olla se turvasatama jossa tulisi voida rentoutua.

Ensimmäiset yöt takana luhtitalossa ja voi tätä rauhaa sekä hiljaisuutta, ei kuulu kantapää marssi eikä mitään muutakaan ääniä. On ollut varmasti kovat bileet eilen entisessa kerrostalossa yläkerran naapurilla, kun tuppasi bileitä järjestää joka viikonloppu mutta se on vuokranantajan ja isännöitsijän mielestä "normaalia". On ollu ihana ajaa entisen kerrostalon ohi ja katsoa kun bilettäjien autot on parkkipaikalla, eikä minun tarvitse enää tuossa kerrostalossa asua. Kummasti rauhallinen asunto vaikuttaa elämänlaatuun. Olen ensimmäiset yöt nukkunu hyvin ja olenkin nukkunut pitkään. Olen pikkuhiljaa laitellut uutta asuntoa järjestykseen, jotenkin tuntuu siltä, että saisin pikkuhiljaa elämäni takaisin kun naapurit sen vei. Eniten pistää vihaksi entisen vuokranantajan ja isännöitsijän täysin piittamaton käytös, jos olisin oikein ilkeä niin hakisin korvauksia käräjäoikeuden kautta. Kuitenkin sen verran henkisesti otti lujille mennä kolmen tunnin yöunilla töihin ja joskus en edes jaksanut mennä töihin pitkän työmatkan vuoksi. Vuokrasin usein myös mökin, josta tuli minulle kustannuksia mutta oli pakko välillä päästä evakkoon meteliä. Nyt meni myös rahaa tässä muutossa, mutta oli joka euron arvoinen henkisen hyvinvoinnin vuoksi. 

Vierailija
4231/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meidän alakertaa kuulemma ärsyttää kävely yläkerrassa"

Taannoin oli uutisissa, kuinka Tampereella alakerrassa asuneet, joidenkin aineiden käyttäjät kävivät puukottelemassa hengiltä yläkerrassa asuneen "kantapääkävelijän", kävelyäänet olivat liikaa. 

Normi ihminen on kanta-astuja. Vauvat ja aivovaurion saaneet kävelevät varpaillaan.

No narkkarit nyt varmasti kuuluvatkin siihen jälkimmäiseen porukkaan.

Nimenomaan juuri v a j a k i t kävelevät kantapäillä tömistellen.

Yläkerrassa asuu lapsentasolle jäänyt mies joka kävelee kantapäillä.

Taidetaan olla naapureita? Olen sivusuunnassa.

Vierailija
4232/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä moro kirjoitti:

yläkerran nainen harjoittelee kuorolaulua joskus päivisin joskus iltaisin. Väittää kaikille olevansa sopraano, mutta äänensä kuulostaa lähinnä siltä kuin jotain eläintä tapetttaisiin!! tiedä sitten mikä tai millanen kuoro on kyseessä..

Oisko se Huutajat tai Kirkujat?

Vierailija
4233/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ryskytätte hetekkaa ja huudatte kuin sikaa tapettais joka toinen yö klo. 2-3 välillä täällä Oulun Hiirosessa, tiedoksi vaan, että meillä ja suurimmalla osalla talon asukkaista on lapsia. Isännöitsijälle on ilmoitettu, mutta tuskin mitään konkreettista tapahtuu koska asuntonne tarkkaa sijaintia on 3-kerroksisessa luhtitalossa hankala paikallistaa. Ehkä joku tiedote voi tulla mutta tuskin se teitä hiljentää. 

Kun kerta haluatte että koko taloyhtiö kuulee puuhanne, niin minä pistän paremmaksi ja kerron asiasta eteenpäin koko Suomen kansalle :) 

Ja internetti on kansainvälinen vielä :) .Ikuinen.

Vierailija
4234/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ryskytätte hetekkaa ja huudatte kuin sikaa tapettais joka toinen yö klo. 2-3 välillä täällä Oulun Hiirosessa, tiedoksi vaan, että meillä ja suurimmalla osalla talon asukkaista on lapsia. Isännöitsijälle on ilmoitettu, mutta tuskin mitään konkreettista tapahtuu koska asuntonne tarkkaa sijaintia on 3-kerroksisessa luhtitalossa hankala paikallistaa. Ehkä joku tiedote voi tulla mutta tuskin se teitä hiljentää. 

Kun kerta haluatte että koko taloyhtiö kuulee puuhanne, niin minä pistän paremmaksi ja kerron asiasta eteenpäin koko Suomen kansalle :) 

On aivan yksiselitteinen tapa olla normaali kerrostalossa kuin kerrostalossa. Koska jokainen maksaa asunnostaaan on toisen tunkeminen missään muodossa väärin, hajuin mauin ja ääninkin. Oikeutesi asua mahtuu siihen mistä MAKSAT! Muuten maksatat asumistasi niillä toisilla. Elä siis niin kulloisessakin talossa, ettet kuulu naapurille ( ei lasketa Wc tä suihkuääni, lapsen itkua, koiran kalisuttelua, blenderiä).

Mutta kun kuntoilet älä ikinä laske niitä välineitäsi suoraan lattiaan.

Vierailija
4235/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muut huomannu samaa, että vasta rakennetut talot pahimpia? Koskee niin rivi kuin kerrostaloa? Äänieristys surkea ja nuoret myös yleensä tykkää asua uusissa taloissa metelöimässä? Halvalla rakennetaan sekundaa.

Roskaa!

Äänieristys vaatimukset ovat olleet erittäin kovat jo reilut 20 vuotta, eikä merkittävästi parempaan ole käytännössä mahdollista.

Joku tosin väitti, että paremmin äänieristetty talo tulisi vain hieman kalliimmaksi, se ei kuitenkaan pidä paikkansa. Tosiasiassa suurellakaan rahalla ei saisi juurikaan parannusta äänieristykseen.

Vierailija
4236/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaistorvelot päässeet kaupunkiin.

Vierailija
4237/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisena käytän kotona varvastossuja kesät talvet, ei askeleet kuulu. Onneksi on lämmin asunto. Yökukkujana klo 22 jälkeen käytän korvakuulokkeita, koska naapureistakaan ei yö-ääniä kuulu: ovat vanhoja nukkuvat aikaisin. Onneksi tämä on paksumpiseinäinen osaketalo, eikä yhtäkään lasta. Kissa on mukavan hiljainen 'puhekaveri'. Yksi oven jysäyttäjä oli, näin ikkunasta kun tuli kotiin ja menin valmiiksi omalle ovelleni jysäyttämään. Ei tarvinnut toistaa 😀

Vierailija
4238/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa potentiaalista rivaria joka on ns. eliitti alueella, mutta ääniherkkänä jäin miettimään rivaria, koska seinänaapureina nuoria naisia. En jaksaisi kuunnella kiljuvien nuorten mekastusta, kun nuorilla aina lappaa niitä yövieraitakin.

Kun on vasta 20 vuotta täyttänyt ja muuttanut juuri vanhemmilta pois, niin ne on kaikkein kauheimpia naapureita.

Juu ja audilla tai mersulla tuo isi ja äiti romppeet, ja sitten alkaa se rälläys. "joo mutku mehän ollaan aina asuttu omaaaakotitaaloooosssa niin kai sitä edes nauraa saa"? Jos näille valittaa ne hyökkää sanallisesti vaan päälle ja alkaa kiusanteko vielä päälle. Vttu että suututtaa. Ei mitään tajua että MUUT pitäisi ottaa huomioon! Joo te nauratte joo , mutta miksi minun pitää maksaa sen kuuntelusta?

Ihan samat kokemukset nuoresta alta parikymppisestä ensiasunnossaan kerrostalossa. Ei hitto sitä metelöinnin, biletyksen (pahimmillaan juhlivat 4 päivää peräkkäin), kiljumisen ja kolistelun määrää, aivan infernaalista. Kaikki on sallittua koska tahansa kellon ympäri, näin siis tämä nuorisoporukka ajatteli. Kun hillittömään elämöintiin kyllästyneet naapurit sanoivat asiasta alkoi haistattelu ja entistä pahempi meteli kostoksi. Todellista minäminä-sukupolvea. Menisivät opiskelijataloihin meuhkaamaan jos ymmärrys ja kypsyys on tätä tasoa

Vierailija
4239/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapaperin säännöstely on sairainta touhua ikinä! Kädet köntsässä sitten kun paperia ei voi käyttää tarpeeksi. Hyi s..tana, mahtaa olla muukin hygienia kammottavaa..

Vierailija
4240/7839 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapaperin säännöstely on sairainta touhua ikinä! Kädet köntsässä sitten kun paperia ei voi käyttää tarpeeksi. Hyi s..tana, mahtaa olla muukin hygienia kammottavaa..

Outoa, että kuulet naapurin säännöstelyn ja käsien likaantumisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme