Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
3381/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla 2011 rakennetussa talossa niin huono äänieristys, että kuuluu kun alakertalainen lorottaa suoraan pönttöön (kaikuu koko talossa) ja tuntuu että naapuri tulee seinästä läpi kun kolistelee keittiössä. Ihan kuin samassa huoneessa oltaisiin? Puhumattakaan, että yläkerrasta kuuluu kans kaikki mahdolliset äänet. Huoh, laminaattilattiat eli se vaikuttaa olevan äärimmäisen huono vaihtoehto.

Vierailija
3382/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla 2011 rakennetussa talossa niin huono äänieristys, että kuuluu kun alakertalainen lorottaa suoraan pönttöön (kaikuu koko talossa) ja tuntuu että naapuri tulee seinästä läpi kun kolistelee keittiössä. Ihan kuin samassa huoneessa oltaisiin? Puhumattakaan, että yläkerrasta kuuluu kans kaikki mahdolliset äänet. Huoh, laminaattilattiat eli se vaikuttaa olevan äärimmäisen huono vaihtoehto.

Siis kaikuu mun koko kämpässä. Yläkertalainen se ei ole, kun ei ole äänistä päätellen kotona, kuuluu siis niin selvästi se elämöinti. Nämä yksiöt on päällekkäin ja wc:t samassa kohdassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3383/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin jonneilla jotkut huutobileet, selvästi kuulen sanasta sanaan kun "keskustelevat" , kuului hetki sitten kun huudettiin "eikääääää" ja siihen päälle kusen lorotus. Miten jotkut voi olla noin moukkia, hävettää olla suomalainen. Elämänkoululaiset vauhdissa, tuntuu että tässä talossa ei muut käy töissä kuin minä.

Vierailija
3384/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut vihaamaan ihmisiä kerrostalossa.

Vierailija
3385/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, naapurin pelle kutsunut taas vieraita kylään huutamaan kanssaan. En ymmärrä, miksi ei voi puhua normaalilla äänellä, vaan pitää huutaa? Selkeästi juttelevat keskenään huutamalla normaalin puheen sijasta. Miksi?!

Känni.

Vierailija
3386/7839 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä häirikköjonnet ja -jonnettaret voisi häätää ja tilalle sotaa pakenevia ukrainalaisia asumaan. He tuskin kiittäisivät saamastaan palveluksesta riehumalla ja rellestämällä. 

Ei ne ukrainalaiset mitään pyhimyksiä ole. Kirjoitin jo aiemman viestin taloyhtiössäni asuvista ukrainalaisista, mutta se kai poistettiin.

Eli kyllä osaavat ukrainalaiset ryypätä ja rellestää, jos tulisivat naapuriisi asumaan. Pahempia ovat kuin virolaiset naapureina.

Vierailija
3387/7839 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla naapuri ärsytys on mennyt jo nekstille levelille, mölynaapurin nimi nimitaulussa ärsyttää. Odotan joka päivä, että nimi olisi häipynyt nimitaulusta, mutta ei, kärsitty jo 2 pitkää vuotta ja luoja paratkoon kuinka monta vuotta vielä tulossa. Onneksi olen vuokralla, jos häipyisi itse.

Sen olen usein huomannut pitkään samoissa taloissa asuneena, että ne ärsyttävimmät naapurit ei juuri koskaan muuta pois. Tai ehkä silloin kun liian kauan ovat häiriköineet ja kolistelleet. Kivat, rauhalliset naapurit asuu sen vuoden, joskus muuttavat jo aiemminkin pois. Ja voi hitto, v1ttupäänaapurit eivät koskaan lomaile pitkään. Ehkä pari päivää joulun aikaan maksimissaan pois, sitten takaisin kotiin kolistelemaan.

Ei siis aina näin, mutta yleistettynä.

Olen huomannut tismalleen saman asian, yläpuolellani asui kiva rauhallinen nainen mutta muutti pois, hänen tilalle tuli rauhallinen työssäkäyvä mies kiltin koiran kanssa mutta eipä hän siinä asunut kuin muutaman hullun kuukauden, ja sitten tilalle tuli nuori jonne josta ollut riesaa nyt 1,5 vuotta. Kaikki fiksuimmat muuttaa pois, kun näkevät avoitoelämää kerrostalossa. Ja nämä häirikkönaapurit on 24/7 kotona, tuskin edes roskia vievät, kun sossun rahat ei riitä mihinkään matkusteluun, joten tuossa ne on 24/7 riesana. Olen nyt ollut mökilla kohta 2 kuukautta tehden etätöitä, koska ei kiinnosta katsoa naapureiden sekoilua, nyt olin viikon kotona ja eiköhän sinäkin aikana nämä häiriköt häirinny. Nyt olen muuttamassa, koska miksi maksaa vuokraa kerrostalosta jos pitää lähtä mökille evakkoon, tyhjästä maksaa.

Meitä on siis muitakin. Ja vuokrakin pilvissä. Pakko muuttaa, tai siirtyä vailla asuntoa olevaksi. Postikokerosta vois hakea kerran viikossa postin.

Vierailija
3388/7839 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön pahin kyylääjä, valittaja (valittaa nimettömänä isännöintiin) onkin pahin oven paiskoja!  Asuntooni ei kuulu mitään ääniä, paitsi joskus kauhea pamahdus-koko talo tärähtää.  Äsken selvisi kun poistuin asunnostani niin tää hirrrviömies meni juuri kotiinsa ja läiskäytti oven tod. karseella pamauksella.  En asun hänen naapurina mutta samassa kerroksessa.  Voi härregyyd mikä pelle.  

Vierailija
3389/7839 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiniä ja ovia hakataan. Joku huutaa (''laulaa''), joku huudattaa stereoita täysillä. Kaikenlaista meteliä. Naapureita ei oteta vahingossakaan huomioon. Ei ajatella, että jotkut ihmiset SAATTAVAT EHKÄ jopa kokea unentarpeen tunnettakin joskus. Veikkaan, että nämä mölymaakarit eivät itse taida nukkua ollenkaan. Ja vaikkei yrittäisi nukkuakaan, niin on todella raastavaa joutua kuuntelemaan meteliä vastentahtoisesti. Vaan eihän siihen muu auta kuin itse pitää muuttaa pois. Häiriköt saavat mellastaa täysin vapaasti. Tykkään itsekin kovasta musiikista yms, mutta kuuntelen sitä mieluiten omasta radiostani ja silloin kun huvittaa. Tää on tätä kaupungissa. Maaseudulla kun saisi asua, niin a vot. 

Vierailija
3390/7839 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme ennen tänne nykyiseen asuntoon muuttoa parissa kerrostalossa joissa oli jonkinlaista häiriötä, ja mä vielä luulin että se on paha. No enpä tiennyt että tavalliselta näyttävä kolmen teinin perhe olisi ne pahimmat häiriköt. Kun muutimme tänne olin että jes onpas ihanaa, mutta se kaikki alkoi varmaan 5-6kk muuton jälkeen, perheen psyko äiti ei varmaan käy töissä koska on aina kotona ja siis ihan järkyttävä kantapään kävelijä, ja kun esikoinen muutti pois ne alkoi hamstrata koiria yksi toisensa jälkeen ja toinen teini perii tän kantapää kävelyn ja nyt niitä taitaa olla kaksi. Ollaan tätä nyt kestäneet jo kaksi vuotta ja pahemmaksi menee. Ovat näitä koiria itselle hankkineet, mutta me kärsimme tästä. Eivät ulkoiluta niitä ollenkaan vaan viedään nopeasti pissalle j sisälle ja ne on siellä aamusta iltaan sekoamassa, tää on tismalleen sama asia kuin olisi pieniä lapsia yläkerrassa juoksemassa huoneesta toiseen. Ja siis muutenkin koko ajan kuuluu melua sieltä ihan koko ajan, yritäpä mennä nukkumaan jo 21:30 kun pitää herätä viideltä,ei kaikkialla ole viikonloput vapaita. Itsekkäitä p a s kiasija

Vierailija
3391/7839 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostaloissa ei ole koskan mitään tekemistä, onneksi on mökki jonne voi aina mennä jossa on myös tekemistä ja vieläpä Lapissa

Vierailija
3392/7839 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi mitä en ymmärrä on ovien paiskominen ihan aikuisten ihmisten toimesta..ainakin uudemmassa kerrostalossa tämä meinaa että koko kerros helisee..nytkin naapuri tehnyt 2 päivää muuttoa ja viikonloppuani säväyttää tämä ihan oven jatkuva pauke. Olen varmaan jotenkin outo kun vain työnnän oman oveni kiinni enkä yritä irroittaa sitä saranoista joka kerta paukuttelemalla..

Vierailija
3393/7839 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti yläkerran jonne aloittanut työelämän tai en tiedä. Nyt iltaisin on tullut kotiin kovalla kantapääjyskeellä klo 23. Tätä onneksi kestää noin 30 min. mutta silti se on ärsyttävää, kun toistuu joka ilta ja itse herää siihen. Pitäisi kuitenkin saada nukkua ihan inhimmilliset unetkin, kun töissä pitää jaksaa käydä. Minulla kestää kauan ennen kuin pääsen takaisin uneen. Ärsyttää.

Vierailija
3394/7839 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa kun joutuisi huutopuhujien kanssa päiväkausiksi samaan väestönsuojaan!

Vierailija
3395/7839 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran kauhistus muutti viikonloppuna pois ja voi tätä rauhaa! Kukaan ei tiputtele tavaroita jatkuvasti lattialle, ei herätä aamulla keittiössä kolisteluun, ei huudata blenderiä.. Siis uskomatonta miten mieli lepää, kun ei ole jatkuvaa taustakolinaa ja tömistelyä.

Kauhulla tosin odotan minkälainen ihminen muuttaa tilalle, minun tuurillani samanlainen AD/HD, jolla ei kestä mikään tavara kädessä ja laminaatit kolisee.

Vierailija
3396/7839 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa kun joutuisi huutopuhujien kanssa päiväkausiksi samaan väestönsuojaan!

Ja kantapää tömistelijän onnistuvat tömistelmään vaikka kuinka paksua ja kivikovaa betonilattia olis!!

Vierailija
3397/7839 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nightmare

Vierailija
3398/7839 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänään omaan kotiin ja kuulin kuinka naapuri puhui niin kovaa puhelimeen, että puhe kuului rappuun. Kuulin, kuinka hän moitti ilmeisesti omaa lastaan, kuinka hän ei osaa käyttää rahaansa ja on aina vailla muilta rahaa. Puhui siis puhelimeen kaiutin päällä ja kaiuttimen toisessa päässä oleva sanoi, että ei saa antaa rahaa. Siinä ne moitti, että nykyään nuoret ei osaa hoitaa talouttaan, että kaljaan kyllä löytyy rahaa. Joka on muuten totta.

Vierailija
3399/7839 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurin lapsi on säilötty sisälle. Kuuluu juoksevan pitkin seiniä. Pihalla käy sen verran, että kävelee autolle. Äiti valittaa Facebookissa, että lapsella on motorista viivästymää. No ihmekö tuo, jos ei liiku muualla kuin sisällä ja muutama metri autolle.

Vierailija
3400/7839 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on kyllä niin äänekkäät naapurit ylä ja alakerrassa enemmän ehkä alakerrassa, joka päivä on lasten huutoa, musiikkia, karaoke, huonosti kasvatettujen koirien haukkumista jota kukaan ei pysäytä, lattian selittämätöntä kolistelua, paljon on tavaroiden pudottelua ja pianon soittoa aamusta yöhön, eikä siinä vielä kaikki koska tuolla ryminällä he ovat saaneet jo 5 asukasta muuttamaan pois, suurempi määrä on ilmeisesti ärtyneitä eikä kukaan tee ilmoitusta.

RAUHA KERROSTALOON!!!!