Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
as tuki pois tai ainakin puolitettava.
Mun naapurin jonne on armeijassa, kauhulla odotan kun se päättyy. Koska sitten alkaa kova kantapää jyske päivästä toiseen ja yövieraat lappaa huutopuhumassa. Miksi yöllä pitää käydä vieraita, en ymmärrä, taitaa aika pahasti muumit pudonnu kanootista. Ei mulla nuorena juossu ja laukannu yötä myöten vieraita. Mutta tää on normaalia isännöitsijän mielestä ja me valittajat ollaan vain päästä hulluja, niin nähty ja koettu. Eletään kuin siat pellossa. Nyt on tuosta poissa, ihana rauha. Kauhea muutta tällaisten takia pois, olen kovalla kiireellä katsonut uutta asuntoa, toivon löytäväni uuden kodin ennenkuin tällä armeija loppuu. Asunto on ollut muuten halpa ja hyvä mutta vaakakupissa painaa omat yöunet ja terveys. Jäänkö tähän ja nukun öisin muutaman tunnin, joskus hyvällä tuurilla normaalit unet, vai otanko uuden asunnon. Olen etsinyt vuokrattavaa omakotitaloa. En enään tässä iässä jaksaisi yöriekkumista, olen töissä käyväkin ja tarvin unta. Nuorena ei niinkään haitannut muiden melu mutta nyt haittaa.
Joo noi jonnet on pahimpia naapureita mitä olla ja voi! Siis eikö ne nuku ja rauhoitu koskaan!!
Täällä eri kulttuurista tulleet saattaa pitää hirveetä meteliä klo 02 asti yöllä. Rytmi on heillä aivan mitä sattuu. Tästä oppineena en ikinä hakeudu kehitysmaista tulleiden naapuriksi.
Ennekuin muuttaa kannattaa katsoa rapun asukasnimilistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään auta,Sukunimi ei kerro onko kyseessä mitä ikäluokkaa ja käykä töissä,opiskeleeko tms.
Älkää myös antako taloyhtiön tilojen ja vastaantulevan mummon tai papan pettää, niiden puolella saattaa olla rauhallista mutta omalla puolella saattaa seinänaapuriksi tai yläpuolella osua yörymisiä ja huutokiroileva ja pelihullu jonne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään auta,Sukunimi ei kerro onko kyseessä mitä ikäluokkaa ja käykä töissä,opiskeleeko tms.
Älkää myös antako taloyhtiön tilojen ja vastaantulevan mummon tai papan pettää, niiden puolella saattaa olla rauhallista mutta omalla puolella saattaa seinänaapuriksi tai yläpuolella osua yörymisiä ja huutokiroileva ja pelihullu jonne!
Kyllä se nimilista kertoo paljon jos siinä on näitten monikulttuuristen nimiä.
Oikeasti kun keksitään jos mitä niin eikö jo viimein rakennusalaa voi pitää vastuullisena häiriöistä? Tekisivät taloja kunnon eristeillä!
ADHD-naapurit on kyllä pahimpia. Kotona ollessa ei olla paikallaan hetkeäkään, vaan koko ajan kolistellaan jotain, ravataan norsun askelin ympäri asuntoa, tiskataan, imuroidaan, käytetään blenderiä.. Sellaisen alapuolella asuminen täysin äänieristämättömässä asunnossa on yhtä h*lvettiä. Hän ei ilmeisesti esim.ikinä ole vain sohvalla ja katso televisiota, vaan ihan jatkuvasti kolistelee jotain. Ylimmästä kerroksessa ulos lähdessään paiskaa oven kiinni ja rymistelee kaikuvassa rappukäytävässä niin, että kaikki varmasti kuulevat hänen menemisensä. Kyseessä n.kolmekymppinen naishenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Joo noi jonnet on pahimpia naapureita mitä olla ja voi! Siis eikö ne nuku ja rauhoitu koskaan!!
Jonnet kera bimboheilojensa, HIR-VE-ÄÄ kuunneltavaa! Nuoriso ei sovellu asumaan ajattelevien aikuisten keskelle... "Welcome to the jungle"
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten nää oikeasti kuvittelee olevansa jotain "pomoja" . Ehkä ovatkin, kun isännöitsijä tämmöisen sallii. Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonnet kera bimboheilojensa, HIR-VE-ÄÄ kuunneltavaa! Nuoriso ei sovellu asumaan ajattelevien aikuisten keskelle... "Welcome to the jungle"
Joo tiedän, naapurissani asui sellainen pari. Pissaliisa huusi kuin hyena kaverinsa kanssa, yritin itse tehdä etätöitä kun nämä kiljuu naapurissa. Onneksi erosivat. Nyt tää juippi asuu yksin tässä häiriköimässä kavereiden kanssa, nyt uusi muija jonka kanssa on hiljaa. Sitten kun tää uusi muija ei ole paikalla, niin juippi vetää kunnon kaljaremmiä, jopa arkisin. Kuvottavaa katsottavaa. Muutto ensi kuussa edessä, en kestä enää katsoa tällaista kuvottavaa touhua. Nuorilla myös tapana puhua huutamalla. Oikeen kerjätään huomiota, ei ketään kiinnosta teinien säälittävä tyhjä elämä, joka pyörii Kelan tukien ympärillä ja halpa kaljan ympärillä. Itellä kuitenkin arki ja työelämä hoidettava, jotku käy töissä, ja elättää itsensä kun taas jotkut olettaa, että muut elättää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa myös parkkipaikoilla olevia autoa, jos siellä on paljon autoja joissa roikkuu karvanoppia niin kertoo, että nuorta porukkaa asuu mekastamassa.
Muistan kun olin itse nuori niin kuuntelin joskus musiikkia ehkä liian lujalla, naapuri hakkasi patteria. Laitoin heti musiikin pienemmälle, enkä soittanut enään lujalla.
Nykyään se menee niin, että jos joku hakkaa pattereita häiriköille, niin häiriköt yltyy siitä ja haistatellaan. Nykyisin ei mitään tapoja enään, eikä osata katsoa peiliin.
En lähtisi kerostaloon asumaan vaikka maksettais. Täällä omakotitalossa saa lapset ja koirat huutaa , haukkua ja juosta ovista ulos ja sisään niin paljon kuin lystäävät. Ja minä saan tanssia ja laulaa ja soittaa pianoa vaikka keskellä yötä. Ja mieskin musisoi, puhaltaa torvea jokaisena päivänä. Ja saan paukuttaa vasaralla seiniä ja porata ja rakentaa milloin lystään. Ja pihalle mahtuu autoja ja moottoripyöriä, ja vaikka venekin. Ja saan poltella tupakkaa ja nuotiolla paistella makkaraakin ihan rauhassa. Hyvältä maistuu kaljan kanssa.
Ja luovuus kasvaa lapsissa, kun malla pihalla saa puuhastella ja sotkea ja rakennella mitä lystää.
Inhoaisin kyttääviä ja kaikesta valittavia naapureita, jotka ovisilmistään vahtii kuka porraskäytävässä kulkee. Huh.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi kerostaloon asumaan vaikka maksettais. Täällä omakotitalossa saa lapset ja koirat huutaa , haukkua ja juosta ovista ulos ja sisään niin paljon kuin lystäävät. Ja minä saan tanssia ja laulaa ja soittaa pianoa vaikka keskellä yötä. Ja mieskin musisoi, puhaltaa torvea jokaisena päivänä. Ja saan paukuttaa vasaralla seiniä ja porata ja rakentaa milloin lystään. Ja pihalle mahtuu autoja ja moottoripyöriä, ja vaikka venekin. Ja saan poltella tupakkaa ja nuotiolla paistella makkaraakin ihan rauhassa. Hyvältä maistuu kaljan kanssa.
Ja luovuus kasvaa lapsissa, kun malla pihalla saa puuhastella ja sotkea ja rakennella mitä lystää.
Inhoaisin kyttääviä ja kaikesta valittavia naapureita, jotka ovisilmistään vahtii kuka porraskäytävässä kulkee. Huh.
Eipäs nyt luulla itsestä kovin liikoja, ei siellä omakotitalon pihalla saa myöskään yöllä mekastaa ja häiriköidä muita naapureita, nykyisin kun omakotitalot on vieri vieren. Joku voi aina soittaa poliisin paikalle. Eikö ihmisillä ole enään mitään kuria ja järejestystä, eletään kuin eläintarhassa, yäk.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, sääliksi käy sinun naapureita. Minä minä ja minä.
Yleensä nuoret jonnet ei kauan asu samassa asunnossa mutta ite olen saanut jo 2 vuotta "nauttia" naapurin jonnen mekastusta. Muuttaisi jo pois mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Asuin yhden jonnepetterin alapuolella, pahimmillaan se valvoi ja mekasti kaksi vuorokautta putkeen eli pe-illasta su-iltaan. Voitte uskoa että meillä naapureilla oli hyvin "rentouttava" viikonloppu... Pirin voimalla kait valvoskeli, ainakin jutut ja käytös sen mukaista mitä joutui ko. nuortaherraa väkisin kuuntelemaan (puhui aina desibelit katossa ja tömisteli menemään).
Ei ikinä enää tätä samaa!!
eikö siellä mettä kulmalla ollut lepakoita "vintissä" ja etanoita "kellarissa" suomi putos puusta 60-70 luvulla nyt kusipää lapset miettivät perintöä. kyllä heitä ahistaa kun demarit ja kommarit ovat syöneet perinnön olemattomiin.