Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
1581/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä lukiessa muistuu mieleen elävästi kerrostaloelämän "ihanuus". Kantapääkävelijät, päihdeongelmaiset, bilettäjät, kotiteatteriharrastajat, yksinäiset koirat, huonokuuloiset mummot/papat, täysin holtittomat lapset, 24/7/365... Muutimme omakotitaloon, joka on riittävän isolla tontilla. Ihana rauha. Suosittelen.

Vierailija
1582/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin naapurin mikron hurina erottuu aamuyöstä, kun taustamelua on vähän. Olen itse vähän meluherkkä, mutta kyllä siohen yksi aamuyö heräsi myös kovakorvaisempi mieheni. Toetysti tuo herääminen nyt vaatii sen, ettei muutenkaan siinä kohtaa ole enää syvässä unessa, mutta keljuttaa se silti. Etenkin miestä keljutti, koska hänen on minua vaikeampi päästä uudelleen uneen, jos on jo täysin hereillä käynyt.

Onneksi sitä ei usein kuulu, en todella kehtaisi naapurin yöllisiä mikrotteluja ääneen kritisoida. En etenän, kun olemme aamutyöläisiä itsekin, joten kyllä minäkin puurot mikrottelen itselleni arkena ennen viittä. Ymmärrän hyvin, että suurin osa ihmisistä todella haluaa nukkua vielä silloin.

Toivottavasti ette ole seinänaapureitani; joudun joskus yöllä syömään pikaisen mikroaterian, koska minulla on eräs tarpeen mukaan otettava lääke joka on otettava ruuan kanssa. Jos sattuu sellainen yö kohdalle että ilman ko. lääkettä seuraavasta päivästä tulisi aivan kamala, joudun sen mikron käynnistämään vaikka aamuyöllä. Se on vielä 10 vuotta vanha ja hirveän kovaääninen, enkä ole löytänyt mistään mitään keinoa hiljentää sitä hemmetin kilahdusta millä se ilmoittaa lopettavansa lämmityksen.

Voi hyvä ihminen! Voit ottaa lääkkeesi jonkun muun ruoan kanssa, esim. voileipä tai joku välipalarahka. Tai mitä tahansa, mitä ei tarvi yöllä ruveta valmistamaan.

Kas kun et surauta tehosekoittimella smoothieta aamuyön tunneilla.

Ja se mikron kilahdus: minun laitteeni piippaa 5 kertaa, mikä ärsyttää itseäni niin paljon, että pysäytän lämmityksen juuri siinä hilkulla, kun on loppumassa muutenkin.

Ei vaadi paljon älliä tämmöinen, eikä muutama sekunti vähemmän vaikuta ruokaan mitenkään. Jos sinulla on tarkka ajastus, voit siihen laittaa sen 5 sekuntia lisää, jos olet neuroottinen lämmitys/valmistusajan suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeppe74 kirjoitti:

Suurin ongelma taitaa olla se ettei kerrostaloissa ole äänieristystä. Se että kuulee naapurien puheet ja wc toimet ym. Kertoo siitä että äänieristys on jätetty tekemättä kokonaan. Luulis että nykyaikana edes sen verran osattaisiin rakentaa ettei naapurin normaalit äänet kuulu. Se että joku kuuntelee ghettoblasteristaan musiikkia klo 2 yöllä nupit kaakossa tietysti kuuluu aina.

Laki määrää rakentamisen standardit. Askelvaimennus latiassa ja seinien äänieristys on nykyään parempi kuin esim. 70-luvun taloissa. Toisaalta koneistettu ilmastointi voi jopa lisätä taustamelun määrää.

Suurin melun lähde uusissa asunnoissa on omassa kuplassaan elävät naapurit, jotka viis välittävät muiden asukkaiden viihtyisyydestä ja koti/yörauhasta. Ovelle huomauttamaan tulleesta voidaan tehdä jopa rikosilmoitus kotirauhan häirinnästä. Jo on aikoihin eletty.

Vierailija
1584/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi muuttaa jos naapuri häiritsee, mikä siinä on ettei normaalia elämän ääntä sallita kerrostalossa? Kaikki vanhat paperitalot tuliso purkaa pois ja tehdä uudet kunnollisilla äänieristyksillä.

Lisäksi jos naapurista kuuluu liikaa meteliä niin voit ottaa yhteyttä ympäristövastaavaan, joka sitten määrää laittamaan lisää eristyksiä seiniin ja kattoon mikäli dB raja-arvot ylittyvät.

Ja niiden naapurikyttääjien paikka on mielestäni ihan jossain muualla koska

pääässä on vika mikäli normaalit äänet raivostuttaa.

Te normaaliäänistä jankkaajat olette just niitä, joiden "normaalit" äänet saa naapurit hermoromahduksen partaalle. Jyystätte kantapäillänne vaikka kuinka pientä kämppää niin, että koko rappu tömisee, ulko-ovi paiskataan niin mennen kuin tullen sellaisella voimalla, että joku päivä on karmit kaulassa, Ikeasta ostettuja mööpeleitä ruvetaan kokoamaan illalla klo 22, koska insipiraatio iski, lapsukaiset pelaa palloa sisällä ja hakkaa puupalikoita lattiaan jne. ja kaiken tämän päälle vielä sitten ne "satunnaiset" juhlat eli ensin muuttoporukan kiitosryyppäjäiset, sitten tuparit, synttärit, puolison synttärit, lasten synttärit, hääpäivä, nimipäivä, palkankorotus, potkut, kummin kaiman exän kihlajaiset.

Oikeasti teidän paikkanne on omakotitalossa, ei meidän muiden, jotka ymmärrämme, että kaikkien pitää tehdä kompromisseja ja ottaa huomioon muutkin kuin omien seinien sisällä asuvat, jos asumismuotona mikään muu kuin se oma tönö metsän keskellä.

Kiitos! 💐

Vierailija
1585/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää kävellä korkkarit/muut kovapohjaiset kengät jalassa kotona laminaattilattialla? Aivan järjetön klonkse käy alakertaan. Hermot menee (taas kerran)!

Se saatanan tömistely kuuluu myös yläkertaan, usko pois.

Itse kävelin viime kesänä korkkareilla sisällä suht paljon. Olivat siis hääkenkäni, jotka oli pakko sisäänajaa eikä niiden kanssa voinut lähteä sateella uloskaan. Yritin kyllä minimoida meluhaitan ajoittamalla "treenaamisen" päiväsaikaan ja nimenomaan sellaisiin aikoihin, että kuulin yläkerran naapurienkin olevan aktiivisina. Varmaan ihmettelivät silti minunkin kopisteluani ympäri kämppää, muuten en ikinä ole kengät jalassa sisällä.

Eli jos joku kummastelee, miksi naapuri kävelee sisällä korkkareilla, voi tämä olla yksi syy.

Tottakai jotkut valittajat alapeukuttaa vaikka tähdensin, että tätä tapahtui vain päivällä. Joillekin kerrostaloasujille ei näköjään riitä mikään? 

"Joillekin ei riitä mikään"? Oletko mielestäsi jotenkin jalomielinen, kun et metelöi yöllä? Sen pitäisi olla itsestäänselvyys. Ja jos on ihan pakko kävellä korkokengillä sisällä, niin kai sen voi tehdä mattojen päällä, niin ei kopise?

Lähinnä mattojen päällä niin teinkin. Tietty välillä on pakko astua myös sellaiseen kohtaan, missä mattoa ei ole. Minusta kerrostaloissa on myös ihan ok kuulua ääniä päivisin, hiljaisuus on sitten eri juttu.

Sitä paitsi ainoa naapurimme on yläkerran lapsiperhe, joka pitää jumalatonta möykkää päivittäin ja joskus öisinkin. Tuskin edes kuulivat mitään omien elämisen ääniensä ylitse.

Yläkerran lapsiperhe on tuskin ainoa naapurinne.

Samaa väitti etelän ihme-seinänaapurini. Just, ei naapuria ylhäällä, alhaalla, naapurirapussa seinän takana/ylä- tai alaviistoon + minä = 6 naapuria, mutta minä olin se ainoa mahdollinen koputtelija, kun heitti tyttöystävänsä seinään keskellä yötä. Ei se muualta voi kuulua...

Kyllä vaan on. Asumme ekassa kerroksessa, tässä rapussa ainoina. Alapuolellamme on pyöräkellari, seinien takana joko rappukäytävää tai välinevarastoa. Ainoa asunnossamme kiinni oleva asunto on yläpuolella oleva, joka on saman mallinen kuin meidän.

Enköhän minä kuitenkin tiedä parhaiten, millainen asuinympäristö meillä on. Kaikki kerrostalot eivät ole rakenteeltaan samanlaisia, joten tästä on turha väitellä.

Vierailija
1586/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn suihkussa vaikka yöllä oon postimies ja pitää olla puhdas enne jakoa.

Vierailija
1587/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää kävellä korkkarit/muut kovapohjaiset kengät jalassa kotona laminaattilattialla? Aivan järjetön klonkse käy alakertaan. Hermot menee (taas kerran)!

Se saatanan tömistely kuuluu myös yläkertaan, usko pois.

Itse kävelin viime kesänä korkkareilla sisällä suht paljon. Olivat siis hääkenkäni, jotka oli pakko sisäänajaa eikä niiden kanssa voinut lähteä sateella uloskaan. Yritin kyllä minimoida meluhaitan ajoittamalla "treenaamisen" päiväsaikaan ja nimenomaan sellaisiin aikoihin, että kuulin yläkerran naapurienkin olevan aktiivisina. Varmaan ihmettelivät silti minunkin kopisteluani ympäri kämppää, muuten en ikinä ole kengät jalassa sisällä.

Eli jos joku kummastelee, miksi naapuri kävelee sisällä korkkareilla, voi tämä olla yksi syy.

Tottakai jotkut valittajat alapeukuttaa vaikka tähdensin, että tätä tapahtui vain päivällä. Joillekin kerrostaloasujille ei näköjään riitä mikään? 

"Joillekin ei riitä mikään"? Oletko mielestäsi jotenkin jalomielinen, kun et metelöi yöllä? Sen pitäisi olla itsestäänselvyys. Ja jos on ihan pakko kävellä korkokengillä sisällä, niin kai sen voi tehdä mattojen päällä, niin ei kopise?

Lähinnä mattojen päällä niin teinkin. Tietty välillä on pakko astua myös sellaiseen kohtaan, missä mattoa ei ole. Minusta kerrostaloissa on myös ihan ok kuulua ääniä päivisin, hiljaisuus on sitten eri juttu.

Sitä paitsi ainoa naapurimme on yläkerran lapsiperhe, joka pitää jumalatonta möykkää päivittäin ja joskus öisinkin. Tuskin edes kuulivat mitään omien elämisen ääniensä ylitse.

Yläkerran lapsiperhe on tuskin ainoa naapurinne.

Samaa väitti etelän ihme-seinänaapurini. Just, ei naapuria ylhäällä, alhaalla, naapurirapussa seinän takana/ylä- tai alaviistoon + minä = 6 naapuria, mutta minä olin se ainoa mahdollinen koputtelija, kun heitti tyttöystävänsä seinään keskellä yötä. Ei se muualta voi kuulua...

Kyllä vaan on. Asumme ekassa kerroksessa, tässä rapussa ainoina. Alapuolellamme on pyöräkellari, seinien takana joko rappukäytävää tai välinevarastoa. Ainoa asunnossamme kiinni oleva asunto on yläpuolella oleva, joka on saman mallinen kuin meidän.

Enköhän minä kuitenkin tiedä parhaiten, millainen asuinympäristö meillä on. Kaikki kerrostalot eivät ole rakenteeltaan samanlaisia, joten tästä on turha väitellä.

Ja olet siis sitä mieltä, että meteli kuuluu vain suoraan ylöspäin, ei niihin asuntoihin, jotka ovat kulmittain yläpuolellanne? Kyllä vähänkin kovemmat äänet kuuluvat helposti niihinkin. Ja rakenteiden kautta äänet voivat kantautua kerrostalossa kauemmaskin, varsinkin tuollainen korkokengillä kopistelu.

Vierailija
1588/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Koska se on sitä kerrostaloelämää. Uudemmat kerrostalokämpät tehdään entistä pienemmiksi vaikka tietysti myös seinien äänieristys on parempi. Mutta muuten elämisen ääniltä ei voi välttyä kerrostaloasumisessa.  - -

Olisiko sitten hikisenä pitänyt mennä ja yrittää saada unen päästä kiinni ettei naapureiden yliherkkä unenlaatu ei häiriinny? Omasta mielestä pieni kolina on aina pienempi paha siihen verrattuna että jos naapurissa asuu joku mäkättävä pikku-Hitleri joka kokee asiakseen määräillä miten muut elävät elämäänsä. Asiaan löytyy myös paljon parempikin ratkaisu: Hanki korvatulpat."

Moni vain  asuu vielä vanhoissa "pahviseinäisissä" asunnoissa. Kyse harvoin on yliherkästä persoonasta tai unenlaadusta, vaikka uniongelmat ja muu stressi vain lisääntyvätkin. Tai edes kyyläuksestä: jos naapurien äänet on niin kovia, että yhtä hyvin voisi asua samassa kämpässä, tahtomattaan!

Valviran ym. asumisohjeissa tavanomaiset elämän äänet kuten öiset suihkut ja ruuanvalmistus sallitaan, mutta: öisen asumisen äänien häiritsevyyden desibeliraja on alhaisempi, syystäkin.

Sehän tarkoittaa että olisi otettava huomioon muut kanssaeläjät, että kaikilla olisi hyvä ja yksityisenä (=hiljaisena jos haluaa ja tarvitsee) arkielämä - eikä erään edellisen mainitsemaa  kasvotonta, omasta suostumuksesta riippumatonta "kommuuniyhteiselämää", ja sitähän se on kun KAIKKI kuuluu!

Toisten huomioon ottaminen, toisenlaisen kuin itse asemaan asettuminen tuntuu olevan osalle vaikeaa, ellei mahdotonta :(

Jaksamista kaikille öisin elävien naapureille, joilla kokit etsivät ja pudottelevat välineitään rytmikkäästi jokaisesta kaapista ja laatikosta ja lopuksi hakkaavat keittiön pinnat pysymään kassassa (tai sitten purkavat sen kootakseen taas iltayöstä...), joilla öiset pelaajat riehuvat tuoleillaan törmäillen ja tunnekuohuissa ölisten, ja joilla asuu yläkerrassa kanta-astujien iloiset, yllättäin ryntäilevät tanhuajat %)

Vierailija
1589/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mikro kilahduksineen menee ihan vaikka yöllä. 

Vierailija
1590/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun vuokralla ja yhdessä helsingin huonomaineisesss lähiössä.

Täällä on tosihuono äänieristys, mutta silti mä välillä ihmettelen että onko mulla naapureita ollenkaan?

Ihan huippu rauhallinen rappu.

Muutin tänne eron jälkeen ja omakotitalosta.

Omalle lapselle on pitänyt opettaa eräitä asioita mitä ei vain ole soveliasta tehdä kerrostalossa, mutta muuten kyllä eletään ihan normaalisti.

Mä oon ollut positiivisesti yllättynyt tästä kerrostaloasumisesta.

Vierailija
1591/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä lapseni on päiväunilla ja yhtä aikaa yläkerran rouva laulaa sellaisella nuotilla ja taajuudella että hänen oma koiransakin ulvoo ja haukkuu kovaa, yrittäen saada emäntänsä ymmärtämään että ei kannattaisi jatkaa.. Vielä ei naapurin rouva ole ottanut vinkistä vaaria.

Vierailija
1592/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulee, että äiti kuristaa lasta, heittää lattialle ja tönii niin että kaatuu, kenelle tehdään ilmoitus? Mihin mennessä?

Entä kun menet kysymään isännöitsijän kehoituksesta, että oliko aamuyön tunneilla tapahtunut häirintä vahinko, että voitaisiinko siitä keskustella, kun sitä sattuu niin usein, ryhtyy häirikkö uhkailemaan poliisin soittamisella, mikä tietenkin sopisi oikein hyvin, ja aloittaa naapurin haukkumis- ja  mustamaalamiskampanjan?

Vierailija
1593/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä lapseni on päiväunilla ja yhtä aikaa yläkerran rouva laulaa sellaisella nuotilla ja taajuudella että hänen oma koiransakin ulvoo ja haukkuu kovaa, yrittäen saada emäntänsä ymmärtämään että ei kannattaisi jatkaa.. Vielä ei naapurin rouva ole ottanut vinkistä vaaria.

Sellainen mutsi on, joka laulaa kammottavalla äänellä lapsilleen ja ulvoo ja ulisee, että on muka niin hauskaa ja joskus sen lapset sanovat että lopeta. Mutsi esittää aina jotain naapureilleen ja vierailleen, useimmiten aina huutaa ja räyhää lapsilleen koko ajan.

Vierailija
1594/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tosihuono äänieristys, mutta silti mä välillä ihmettelen että onko mulla naapureita ollenkaan?

Omalle lapselle on pitänyt opettaa eräitä asioita mitä ei vain ole soveliasta tehdä kerrostalossa, mutta muuten kyllä eletään ihan normaalisti.

Sinulle on käynyt hyvä tuuri. Hienoa on se, että opetat lapsellesi myös tapoja, etkä ajattele että ne tietäisi kaiken ilman neuvoja. Sellaiset vanhemmat, ketkä antaa pentujensa kiusata naapureitaan oman kiusantekonsa lisäksi, ovatkin sitten ihan eri tapauksia. Niihin pitää isännöitsijöiden puuttua.

Vierailija
1595/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on käynyt hyvä tuuri. Hienoa on se, että opetat lapsellesi myös tapoja, etkä ajattele että ne tietäisi kaiken ilman neuvoja. Sellaiset vanhemmat, ketkä antaa pentujensa kiusata naapureitaan oman kiusantekonsa lisäksi, ovatkin sitten ihan eri tapauksia. Niihin pitää isännöitsijöiden puuttua.

Totta! Monesti oon ajatellut että jos joku päättää tästä rapusta muuttaa ja tilalle tulee joku kauhunaapuri, niin mitäs sitten?

Vierailija
1596/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin keskustan tuntumassa ylimmässä kerroksessa, enkä ole koskaan kuullut oikeastaan mitään ääntä mistään naapurista tai alakerrasta. Nyt kuitenkin tuossa alemmassa kerroksessa on luullakseni eräs vanhempi rouva alkanut katsomaan televisiota ja kuuntelemaan musiikkia aivan täysillä päivät läpeensä, siis sillä tavalla, että joka ikinen sana kuuluu tähän työhuoneeseen, jossa teen etätöitä. Arvelen, että olisiko hänellä kuulo huonontunut, joten eipä tuosta oikein valittaakaan tohdi? Hieman alkaa kyllä jo häiritsemään, kun viikonloppunakin television ääni alkaa kaikumaan aikaisin. Myöhään hän ei kyllä katso eli ei riko hiljaisuuden sääntöjä.

Vierailija
1597/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon parhaita hetkiä ovat ne, kun naapurit ovat jossain reissussa. Istun vaan sohvalla ja nautin hiljaisuudesta. Sitten, kun palaavat takaisin alkaakin taas koko päivän kestävä mekkala ja koluutus.

Vierailija
1598/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuulee, että äiti kuristaa lasta, heittää lattialle ja tönii niin että kaatuu, kenelle tehdään ilmoitus? Mihin mennessä?

Entä kun menet kysymään isännöitsijän kehoituksesta, että oliko aamuyön tunneilla tapahtunut häirintä vahinko, että voitaisiinko siitä keskustella, kun sitä sattuu niin usein, ryhtyy häirikkö uhkailemaan poliisin soittamisella, mikä tietenkin sopisi oikein hyvin, ja aloittaa naapurin haukkumis- ja  mustamaalamiskampanjan?

Tuossa tapauksessa soittaisin saman tien hätänumeroon, jos kuuluu, että lasta pahoinpidellään.

Vierailija
1599/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme paritalossa espoon onnelas167sa. Naapurissa asuu lapsiperhe, jossa kellään perheenjäsenellä ei tunnu olevan mitään rajoja.

Viimeisin tapahtui Joulupäivän aamuna.

Pihaovemme ovat hyvin lähekkäin ja väliaita välissä.

Aidan vieresstä kuului kauhea huutaminen ja paukuttelu.

Kävin parvekkeella katsomassa mitä tapahtuu ; siinä alakouluikäinen paukutti laatikon kantta ja kirkui äitiä sisältä suureen ääneen. Kanteli jotain pienemmästään.

Oli joulu ,juhannus, pyhä mikä tahansa , ei mitään holttia. Ilmeisesti ei mattoja lattialla, koska niin kovaa kaikki äänet sisältä kuuluvat.

Meillä vieraat ovat luulleet että yläkerrassamme on joku, niin kovia ääniä !

Kerran heräsimme klo 7 jälkeen luullen maanjäristykaen tulleen, koiramme jotka eivät nuku sängyssä , hyppäsivät pelästyneinä päällemme.

Naapuri oli alkanut kantavaa seinää porata ! Hyvä ettei seurauksrna ollut meillä sydänkohtaus!

Asiaa selvittäessämme, meille sanottiin että saa remonttia tehdä . Mutta eikö olisi ollut kohtuullista informoida etukäteen ? Varsinkin kun sitä remonttia näyttää olevan tatve tehdä jatkuvasti.

Makuuhuoneemme on yläkerrassa , juurikin pihaoven päällä. Kesäisin nukkumisesta ei tule mitään , kun laittavat lapset ja koirat pihalle kiljumaan , melskaamaan. Koiransa käyttävät vain pihapissalla ja ne räkyttävät koko ajan kun ovat yksin kotona.

Meillä on myös koiria , jotka sitten aikansa kuunneltuaan kommentoivat.

Pienestä äänestä en valittaisi , mutta liika on liikaa !

Hyi saasta, missä tällainen helvetti on,missä päin espoota?? Luulin aina että paritalossakin pääsisi eroon kusipäistä eikä kukaan olisi paukuttamassa yläpuolella..

Vierailija
1600/7839 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten erään alkoholisoituneet yh-äidin lapset oirehti. Vanhempi teini-ikäinen meni pahaksi onnekseen potkaisemaan raollaan olleen naapurin oven kiinni, jonka jälkeen perhe joutui hyvn nopeasti muuttamaan pois, sillä sillä nimenomaisella kerralla ovi potkaistiin isännöitsijän rystysille.

Vanhempien kannattaisi muistaa, että kannustaessaan omia lapsia häiriökäyttäytymiseen, niin jossain vaiheessa voi joutua tilanteeseen, jossa ei enää ole sana sanaa vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi