Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun naapurissani asuu lukioiköinen tyttö, joka on kanta-astuja eikä kevyemmästä päästä. Nyt hän opiskelee etänä ja sen kyllä kuulee, kun aloittaa n. Klo 11 marssin portaita ylös-alas, välillä hiljenee puoleksi tunniksi ja sitten taas ravataan alakerrasta yläkertaan. Välillä käydään takapihalla tupakalla/lumitöissä/viemässä roskia/ties mitä ja hakataan sitä takaovea niin että ikkunat helisee. Itse nautin työskentelystä hiljaisuudessa, joten olen yrittänyt totutella korvatulppiin/vastamelu kuulokkeisiin. Eihän hän tarkoituksella pinnaani kiristä, ymmärrän sen, mutta silti välillä toivoisi että lukiolaiset pääsisivät takaisin kouluun.
Jostain olen kuullut että naiset jotka astuvat vahvasti kantapää edellä käyttävät vähän tai eivät lainkaan korkokenkiä, en tiedä onko tämä totta. OT mutta jos joku tietää onko vaan urbaani legenda niin korjatkaa, niin lakkaan miettimästä korkokenkien ostoa naapurin tytölle ;D
Sitten saisit kuulla korkojen kopinaa KOP KOP KOP...
:D
Toki tyttö voisi olla niin pölvästi että harjoittelisi niillä kävelyä sisällä, en yhtään ihmettelisi, mutta ei ainakaan jytisisi niinkuin nyt. Ja kai se joskus siirtyisi ulos niillä kengillä ja sipsuttelisi sen jälkeen sirosti kotonaan sukkasillaan.
No onpas se kun pelkkä kävelykin tulkitaan mölyämiseksi ja missäs muuallakaan sitä kengillä harjoitellaan kävelemistä, kuin kotona? Valivali :D
Nii joo ja kännykäs värinät päällä eikä vastata.
Hyvin surruttaa. Pistäs älä häiritse tilan päälle. Hiljeni kämppä alhaalta kun mulla puhelin soi enkä vastannut siihen:) ihme keharihiippareita
Minulla on yksi tapa, joka saattaa häiritä naapureita. Pesen astiat aina heti käytön jälkeen (sinkkutalous, pikapesu riittää siksi), eli veden laskemisia ja kolinoita tulee päivän aikana aika paljon verrattuna kerran kahdessa päivässä taktiikkaan. Olenko häirikkö? Nuoli alas, jos olen.
Kyllä maailmaan melua mahtuu.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että näistä ei ole hirveästi ollut mainintoja, mutta minä ja kaverini ollaan viime aikoina päivitelty, kun molempien naapurissa asuu äänekkäitä "pelimiehiä". Kumma kun osataan olla hiljaa klo 21 asti, mutta siitä eteenpäin se onkin "Mitä v*ttua?" V*ttu" "Aaaaaarghhh" läpi yön. Alkuun nauratti, mutta nyt kun jatkunut jo lähes 2kk putkeen enimmäkseen itkettää.
Videoi melu. Voit avata myös postiluukun hetkeksi. Videoi niin että näkyy, kenen nimi ovessa.
Soita heidän ovikelloaan ja pyydä ystävällisesti hiljaisuutta, TAI soita 112 ja poliisi paikalle. Poliisi on myös tärkeä todistamisen kannalta. Melun pitäjä voi kiistää melun aiheuttamisen, mutta jos homma jatkuu eli edes poliisin käynti ei vaikuta, videoi taas ja sinulla on todisteits, josta pelkkä mainintakin riittää, poliisin seuraavan käynnin yhteydessä.
Ilmoita talonmiehelle häiriöstä. Voit halutessasi kysyä muilta naapureilta, häiritseekö heitä - jos häiritsee, pyydä ilmoittamaan talonmiehelle myös, koska voi olla ratkaisevaa, että kaksi valittajaa ("eikä sinulla vain henk.kohtaisesti jotain naapureita vastsan...") Huom. vain virallinen huomatus talonmieheltä auttaa, jos meluaminen jatkuu, koska silloin 3. huomautus = muuttokehoitus.
"Videoi melu"
Saa olla aika jäätävän kova möykkä, että sen saa seinien läpi videoitua. Edes selvästi kuuluva melu ei tallennu ainakaan minun kännykkään jos videoi, vaikka ei ihan halvinkaan luuri ole kyseessä.
Tänä aamulla Niilo22 videolla taustaäänenä pihalla ajavan lumityökoneen ääni.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että näistä ei ole hirveästi ollut mainintoja, mutta minä ja kaverini ollaan viime aikoina päivitelty, kun molempien naapurissa asuu äänekkäitä "pelimiehiä". Kumma kun osataan olla hiljaa klo 21 asti, mutta siitä eteenpäin se onkin "Mitä v*ttua?" V*ttu" "Aaaaaarghhh" läpi yön. Alkuun nauratti, mutta nyt kun jatkunut jo lähes 2kk putkeen enimmäkseen itkettää.
Mulla melkein sama ongelma mutta tämä tapahtuu päiväsaikaan eli silloin kun teen töitä. Juuri tuollaista "Mitä v*ttua" "Jumalauta" "AAAAAAAAAA" -huutoa n. klo. 8-18. Isännöitsijä ei halua puuttua asiaan ja vttuunnuin asiasta niin, että laitoin naapureille lappuja postiluukuista ja kehotin heitä joukkovoimaan. Ei auttanut; reilu kuukausi myöhemmin kun valitin naapurini huudoista isännöitsijälle ja kerroin tästä, että olen ollut yhteyksissä naapureihin sanoivat, ettei ole tullut yhtään valitusta minun lisäkseni. No syy selvisi viime viikolla: naapurissani asuu kehitysvammainen tai autistinen nuori mies jota ilmeisesti naapurit suojelee. Voi j*malauta kuinka raivostuttavaa. Ja ennen kuin haukutte minua: minulla itselläni on asperger ja juuri sen takia mun on vaikea sietää tuota. Turha tuputtaa kuulosuojaimia: joudun ottamaan useita puheluja päivän aikana ja joudun olemaan aina tavoitettavissa. Lisäksi en jaksa olla hiostavat kuulokkeet päässä 8-23 h, aistiyliherkkyyttä sekin.
Eräässä toisessa kerrostalossa jossa asuin harrastettiin seksiä öisin klo. 00-4. Siis maratonina. Siitä kun tein valituksen isännöitsijälle suoraan niin puuttui heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla melkein sama ongelma mutta tämä tapahtuu päiväsaikaan eli silloin kun teen töitä. Juuri tuollaista "Mitä v*ttua" "Jumalauta" "AAAAAAAAAA" -huutoa n. klo. 8-18. Isännöitsijä ei halua puuttua asiaan ja vttuunnuin asiasta niin, että laitoin naapureille lappuja postiluukuista ja kehotin heitä joukkovoimaan. Ei auttanut; reilu kuukausi myöhemmin kun valitin naapurini huudoista isännöitsijälle ja kerroin tästä, että olen ollut yhteyksissä naapureihin sanoivat, ettei ole tullut yhtään valitusta minun lisäkseni. No syy selvisi viime viikolla: naapurissani asuu kehitysvammainen tai autistinen nuori mies jota ilmeisesti naapurit suojelee. Voi j*malauta kuinka raivostuttavaa. Ja ennen kuin haukutte minua: minulla itselläni on asperger ja juuri sen takia mun on vaikea sietää tuota. Turha tuputtaa kuulosuojaimia: joudun ottamaan useita puheluja päivän aikana ja joudun olemaan aina tavoitettavissa. Lisäksi en jaksa olla hiostavat kuulokkeet päässä 8-23 h, aistiyliherkkyyttä sekin.
Eräässä toisessa kerrostalossa jossa asuin harrastettiin seksiä öisin klo. 00-4. Siis maratonina. Siitä kun tein valituksen isännöitsijälle suoraan niin puuttui heti.
Siis 8-12 h...
Ei ne nuo äänet mitään mutta tuo tupakka/sähkötupakka ja muutkin poltettavat. Haisee kaikki tienoot ja kämpät ja itse käryyjät väittävät isännöisijälle ettei haise. Astmaatikot kärsii eivätkä voi asua asunnoissa eikä kukaan puutu asioihin. Kahden vuoden sähkötupakan löyhkästä keuhkoahtauma terveelle ihmiselle. Näin täällä Joensuussa ja Lehmossa. Mistä järki päähän näille asuntojen läheisyydessä ja asunnoissa polttavilla kun ei oma äly toimi?!?
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Olin lopulta raivon partaalla ja tuntui että revin loputkin haivenet päästäni kun yötkin kuuntelin jatkuvaa pelimöykkää. Kannattaa ottaa puheeksi kohteen kanssa. Yksi rasittavimpia naapuriääniä.
Minä kun kuuntelin äsken hetken Puhelimella!!! Bodomin keikkaa niin naapuri alkoi hakkaamaan seinää 🤦♀️ Sama eilen ja tämä on eka kerta tässä kämpässä kun kuuntelen mitään musaa edes hiljaisella.
Vittttu!
Alakerran tyypit huutaa ja juttelee puoleen yöhön asti. Eräänä aamuna kuulin kuorsausta ja rupesin kävelemään kengät jalassa ja siirtelin vähän huonekalua ja tiputinkin jotain... Hähää 🖕
Täällä Joensuussa on niin pöljää sakkia että varoituksetkin menee isännöitsijältä kuuroille korville.Sitten kamojen kanssa lumikinoksessa ihmetellään kengänkuvaa porukalla😁🌲🌲💫💫
Sairastunut kirjoitti:
Ei ne nuo äänet mitään mutta tuo tupakka/sähkötupakka ja muutkin poltettavat. Haisee kaikki tienoot ja kämpät ja itse käryyjät väittävät isännöisijälle ettei haise. Astmaatikot kärsii eivätkä voi asua asunnoissa eikä kukaan puutu asioihin. Kahden vuoden sähkötupakan löyhkästä keuhkoahtauma terveelle ihmiselle. Näin täällä Joensuussa ja Lehmossa. Mistä järki päähän näille asuntojen läheisyydessä ja asunnoissa polttavilla kun ei oma äly toimi?!?
Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin tupakoitsijat kerrostaloissa, mutta nyt kuulostaa kyllä jo hieman liioittelulta :D
Vierailija kirjoitti:
Sairastunut kirjoitti:
Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin tupakoitsijat kerrostaloissa, mutta nyt kuulostaa kyllä jo hieman liioittelulta :D
Passiivinen altistuminen tupakansavulle on joidenkin tutkimusten mukaan lähes yhtä huono asia kuin aktiivinen tuprutteleminen.
Lisäksi hajuhaitat on aivan omaa luokkaansa, vaikka näistä ei mitään tautia syntyisikään.
Onnea on taloyhtiö, jossa asukaskunta on meluhaitatonta ja tupakkavapaata väkeä!
Eri
muuta kerrostaloon, jossa tupakointi on kielletty. tai omakotitaloon.
Klo 22 jälkeen tömistelyä, vedellä lotraamista ja kolistelua. Tätä tämä on. Haluan omakotitaloon asap.
Kyllä minä niin hyvin nukuin viimeyön, kun naapurin kovaääninen mummo kännytoivotti jollekin hyvää yötä kello 23.
Meillä kun yksi miesvuokralainen lauleli musiikkiaan niin kerrostalomummot säikähti niin pahasti että ensihoitoyksikkö kävi tarkastamassa solistin olotilan.
Ei en koita.
Minulla on taapero ja koira, eikä ne ole hiljaa ja olen molemmat hankkinut joten en voi olla täysin hiljaa.
Oikeasti minua ei voisi vähempääkään kiinnostaa meluavatko naapurit joskus, koska minäkin teen sitä.
Varsinkin kun naapurin akka kuoli pois.
Soitti poliisit jokaisesta metelistä esmi park kertaa kun taaperon ollessa vauva itki ja olin suihkussa.
Hyvin kuuluu kerrostalossa asun seiniä pitkin alakerrasta äänet. Lässytystä hihitystä jätkän kovaäänistä puhetta kun vieraita paikalla. Ilmastointi kanavia pitkin kuuluu vessaan ja keittiöön. Varmaan jotain teinejä. Lauantaisin välillä porukalla sitten molottavat hihittävät lässyttävät ja riitelevät. Baariin, kotiin, baariin jne. Jouluna olin poissa monta päivää palatessa molotus jatkui. Nytkin kahdestaan jotain mölisevät. Onneksi on kuulokkeet jolla kuuntelen ohjelmia, muuten lähtisi järki. Ja ovat kovia kyttäämään:) tupakalta kun tulen niin nopeita askelia heti. Harvinaisen ärsyttävää moinen lässytys ja hihitys. Luulin että se jätkä jo ärsyttävä:D siellä kuuntelevat kun ei multa mitään kuulu. Aina tuntuu olevan kotona. Tulis korona ja hiljentäs:)