Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7840)
Toivon sydämeni pohjasta, että jokainen häirikkö saa korkojen kera takaisin sen minkä määrän stressiä, unettomuutta ja ahdistusta ovat muille aiheuttaneet jatkuvalla häiriköinnillään. Kenenkään ei koskaan pitäisi joutua asumaan omassa kodissaan ilman kotirauhaa.
Ensin surjäytynyt pelaaja häiritsi äänillään, eikä hän todellakaan ollut koskaan pois kotoa, vaan pelasi aina, kun itse olin kotona.
Nyt vanhempi nainen, joka puhuu huutamalla, javieraita lappaa pitkin päivää.
Huutopuhe ja kolistelu, kantapäillä kävely alkaa n klo 7 ja loppuu 10 eli hän ei periaatteessa riko sääntöjä, mutta kohta menen ovelle ja sanon, että turpa kiinni!!!
Ei voi olla niin, että saa mekastaa kotonaan kerrostalossa jatkuvasti.
En voi lukea, tai katsoa leffaa kodissani ilman kuulokkeita, kun ämmän kiljuminen pilaa fiiliksen.
Tuntuu ettei yritetä, et on vaan oikeuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin asunto korona-aikaan kerrostalosta ja alan jo harkitsemaan myymistä. Yläkerrassa ei tajuta sitten mitenkään, että jatkuva huonekalujen siirtely lattiaa pitkin (?) ja lapsien jatkuva isojen tavaroiden lattialle paiskominen ja kaikenlainen muu juoksu ja riehuminen ei ole normaalia. Ja tätä kestää aina n. klo 06-01, eli lapset nukkuvat sen 5 tuntia yössä. Kuten sitten minäkin tämän seurauksena. Lisäksi etätöistä ei tule mitään niinä päivinä, kun lapset viettävät koko päivän sisällä. Ei siis ymmärretä, että se oma elämäntyyli voi pakottaa naapurin tosi epätoivoisiin tekoihin, kuten myymään oman kodin. Takkiinhan tästä tulisi, kun muuton kulut huomioi ja alle 2 v. asuttu...
Jos luette tätä yläkerrassa niin voisitteko edes tämän arvokkaan juhlapäivän, eli Itsenäisyyspäivän ajan antaa meille armoa.
Siis ostit asunnon ilman että asuit siinä tai pikemmin nukuit ensin parit yöt makuupussissa?
Rohkea olet. Olen jo kahdesti kun olen vuokralla muuttanut kysynyt sopiiko että punkkaan yön kaksi ensin. Aina on sopinut. Yhden tarjouksen peruin kun naapurina olisi ollut joku outo ramppaaja, meni perjantaina kymmenen kertaa ulos ja aamusta sama hiton meno, en tiedä korjasko autoa vai miksi piti aamu 6lta taas hypätä ja ovee paiskoa monet kerrat ....??
Eipä tullut mieleenkään, että tuollaista voisi pyytää. Toisaalta, ei olisi hyödyttänyt. Ensimmäiset kaksi viikkoa olomme oli kuin taivaissa, sillä yläkerrasta ei kuulunut mitään ääniä ja loputkin asunnot olivat hiljaisia eläkeläisiä. Mutta sitten tämä kauhuremmi astui kuvioon. Olen päätellyt, että ovat olleet jossakin lomilla juuri oston ja muuton aikaan. Ehkä edellinen omistaja kustansi heidät Lappiin muutamaksi viikoksi kauppojen tieltä pois ;) Ja edellinen omistaja sanoi meille kysyttäessä, että koko talo on hiljainen. Se oli siis huijausta, mutta ei taida ihan riittää riitauttamaan tai reklamoimaan.
- edellinen
Ne sanoo aina että on hiljainen, muuten ei mene kaupaksi. Varmaan entinen omistaja muutti pois mölysakin takia. Itse asun onneksi vain vuokralla, mutta kyllä se jatkuva ihmisistä kuuluva töminä, kolke, paiske ja muu elämöinti rasittaa mieltä. Ja se että joutuu nukkumaan heidän mukaansa, unen päästä ei enää saa kiinni kun töminä alkaa aamuisin ja se ravaaminen vaan jatkuu ja jatkuu. :( Yksi pitkä matto pahimpaan kohtaan voisi helpottaa ja olisi mukavempaa kaikille. Korvatulpat on keksitty joo, mutta ei niitä voi jatkuvasti pitää kun itsellä ainakin alkaa särkemään tosi paljon korvia enkä voi nukkua esim kyljellä niiden kanssa. Ja sitten korvavaikku pakkautuu syvälle.
Mitä vuokralaisena voi tehdä kun isännöitsijää ei kiinnosta eikä taloyhtiön hallituksen tyyppejäkään.
Koska häiriö ei kohdistu muihin,olen ainoa häirikön alapuolella asuva.
Ja vuokraisäntä käski ottaa yhteyttä isännöitsijään,joka otti yhteyttä hallituksen PJlle, joka sanoi minulle että se on isännöitsijän hommia.
että silleen.....
Vierailija kirjoitti:
Mitä vuokralaisena voi tehdä kun isännöitsijää ei kiinnosta eikä taloyhtiön hallituksen tyyppejäkään.
Koska häiriö ei kohdistu muihin,olen ainoa häirikön alapuolella asuva.
Ja vuokraisäntä käski ottaa yhteyttä isännöitsijään,joka otti yhteyttä hallituksen PJlle, joka sanoi minulle että se on isännöitsijän hommia.
että silleen.....
Vedä turpaan
Ihmiset tarvitsevat tänä päivänä rauhaa ja hiljaisuutta, pitäis näin koronan aikaan hermot levätä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tarvitsevat tänä päivänä rauhaa ja hiljaisuutta, pitäis näin koronan aikaan hermot levätä.
Kyllä
Ihmisten vuorokausirytmit ovat nykyään aivan mitä sattuu. Se on se pääongelma.
Joskus 70-luvulla kun radio soitti kello 22 Maamme, niin se oli siinä. Kaikilta.
Nykyään osa jengistä elää kuin heillä ei ole sisäistä kelloa ollenkaan.
Kun tyypit eivät kahdelta aamulla edes mene vielä sänkyyn. Nukkumaan mennään kolmelta aamulla. Itse en oikein kyennyt tuollaiseen elämään edes nuorena, puoleltaöin alkoi aina luppaista, viimeistään.
On ollut naapurina monta nuorehkoa naista ja aidosti hämmästyttää se miten heidän sisäinen kellonsa venyy. Kolmelta aamulla nukkumaan, aamukahvit ysiltä, ja sitten takaisin nukkumaan.
Lähes joka naapurin kanssa sama. Sitten kolistellaan yöllä eikä edes tajuta että siinä olisi mitään erikoista, kun eletään käytännössä käänteisessä vuorokausirytmissä.
Itse jos valvon kolmeen, niin mun yö on siinä, pää on jo aamussa ja täytyy olla nukkumatta koko yö.
2664: Se on tätä nykyaikaan kun kelan ja sossun rahoilla helppo lorvia, valvotaan yökaudet häiriöiden ja kolistellen, mennään nukkumaan silloin kun väsynyt ja koko yön valveilla ollut naapuri joutuu heräämään töihin, armollisesti nämä häiriköt antavat ehkä nukkua silloin jos ovat poissa kämpiltään tai toinen hyvä tuuri että joskus menisivät nukkumaan sen klo 22.00.
Vierailija kirjoitti:
2664: Se on tätä nykyaikaan kun kelan ja sossun rahoilla helppo lorvia, valvotaan yökaudet häiriöiden ja kolistellen, mennään nukkumaan silloin kun väsynyt ja koko yön valveilla ollut naapuri joutuu heräämään töihin, armollisesti nämä häiriköt antavat ehkä nukkua silloin jos ovat poissa kämpiltään tai toinen hyvä tuuri että joskus menisivät nukkumaan sen klo 22.00.
Juu, tuo kolistelun määrä on käsittämätöntä. Miten pienikokoisista ihmisist lähtee niin valtavasti ääntä
Kiertokulku. Oon jotenkin ajatellut, että nuoriso valuu kerrostaloon vanhempien omakotitaloista, joissa on saanut mielinmäärin kolistella kyseenalaistamatta sitä lainkaan. Sitten kerrostaloasukit kyllästyvät tähän mekkalaan ja hakeutuvat omakotitaloon ja saavat olla siellä hiljaa ja asuvat yksin tässä rauhan tyyssijassa....
Vierailija kirjoitti:
Kiertokulku. Oon jotenkin ajatellut, että nuoriso valuu kerrostaloon vanhempien omakotitaloista, joissa on saanut mielinmäärin kolistella kyseenalaistamatta sitä lainkaan. Sitten kerrostaloasukit kyllästyvät tähän mekkalaan ja hakeutuvat omakotitaloon ja saavat olla siellä hiljaa ja asuvat yksin tässä rauhan tyyssijassa....
Vähän karrikoitu, mut näib
ei, polkumopoilla vaan sisällä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suoraan korrelaatiota, vaikka ihan hyvän teorian heitit. Johtuu varmaan ihan persoonastakin, eli siitä, kuinka ottaa muut huomioon ja ajattelee muitakin. Itse olen asunut vanhempieni omakotitalossa ennen kuin muutin kerrostaloon. Tiedostan koko ajan, että laminaattilattia kuuluttaa kaikki kolahdukset alakerran naapurille, joten koitan olla kolistelematta, tuolien alla on tassut, kämpässäni on isot matot jne. Ja illalla 22 jälkeen en todellakaan kantapääkävele, imuroi tai vedä kalusteita pitkin lattiaa (kuten oma rakas yläkerran naapurini välillä tekee).
Okt on oma, koti ja talo.
Kerrostalo ei ole oma, koti, eikä talo vaan
Yhtiön omistama, kämppä ja elementtiaatikko.
Kerrostalo on the kaikukoppa... asukas on aika heikoilla, valtaa ja rauhaa ei ole.
Okt on tasokas ja varma ratkaisu.
Kerrostaloon en enää mene kärvistelemään. Never.
Vierailija kirjoitti:
Okt on oma, koti ja talo.
Kerrostalo ei ole oma, koti, eikä talo vaan
Yhtiön omistama, kämppä ja elementtiaatikko.Kerrostalo on the kaikukoppa... asukas on aika heikoilla, valtaa ja rauhaa ei ole.
Okt on tasokas ja varma ratkaisu.
Kerrostaloon en enää mene kärvistelemään. Never.
Hyvä sulle! Mut mites vaikka oma 83-vuotias äitini tai 20-vuotias; opiskelava poikani? Mistä heille omakotitalo?
Isännöitsijälle ilmoittaa siitä sähköpostilla jää dokumenttia, jos ei isännöitsijä tee asialle mitään niin ylinmääräinen yhtiökokous pystyyn ja isännöitsijä vaihtoon...
Ei kuulu normaali elämän piiriin jatkuva koiran haukunta.