Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7840)

Vierailija
2581/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omistusasunnossa kerrostalossa. 24 asuntoa. Niin rauhallista ja tyyntä.

Vierailija
2582/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää koskaan muuta kuin 2000-luvun taloihin! Niissäkin voi olla ties mitä kauhunaapureita, mutta on edes vähän äärieristyks.

Käyn säännöllisesti vierailulla 2000-luvulla rakennetussa taloyhtiössä. Puhe, kantapääaskellus, kolina ja kusen lorina kuuluu. Ei ikinä mihinkään kerrostaloon.

2010 jälkeen näit ei pitäisi kuulua, tai kyseessä on rakennusvirhe

Tuo vaihtelee tosi paljon, riippuu kai rakennusyhtiöstä ja siitä, kuinka paljon on haluttu säästää kuluissa. Vanhempani asuvat 2010 rakennetussa kerrostalossa, siellä ei kuulu kuin joskus harvoin remppaäänet ja alakerran vanhusten luona vierailevan lapsenlapsen kirmaaminen ympäri kämppää. Mutta ei esim. askelia, puhetta, kolistelua tai vessan vetämistä. Itse olen sitten asunut uudemmassa talossa, ja siellä kuului aivan kaikki. Sama ystävälläni, joka asuu niinkin uudessa kuin 2019 rakennetussa talossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2583/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa ja kuulossani ei ole mitään vikaa vaikka joskus olen epäillyt kun ei ylä- eikä alapuolelta kuulu mitään ääniä vaikka molemmilla puolilla asutaan . On ilmeisesti hyvin tehty talo, onneksi. 

Vierailija
2584/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää koskaan muuta kuin 2000-luvun taloihin! Niissäkin voi olla ties mitä kauhunaapureita, mutta on edes vähän äärieristyks.

Käyn säännöllisesti vierailulla 2000-luvulla rakennetussa taloyhtiössä. Puhe, kantapääaskellus, kolina ja kusen lorina kuuluu. Ei ikinä mihinkään kerrostaloon.

2010 jälkeen näit ei pitäisi kuulua, tai kyseessä on rakennusvirhe

Tuo vaihtelee tosi paljon, riippuu kai rakennusyhtiöstä ja siitä, kuinka paljon on haluttu säästää kuluissa. Vanhempani asuvat 2010 rakennetussa kerrostalossa, siellä ei kuulu kuin joskus harvoin remppaäänet ja alakerran vanhusten luona vierailevan lapsenlapsen kirmaaminen ympäri kämppää. Mutta ei esim. askelia, puhetta, kolistelua tai vessan vetämistä. Itse olen sitten asunut uudemmassa talossa, ja siellä kuului aivan kaikki. Sama ystävälläni, joka asuu niinkin uudessa kuin 2019 rakennetussa talossa.

Kuuluuko tavallinen puheääni?

Vierailija
2585/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän nykyään rivarissa hiljaisesti ja pyrin elämään omakotitaloon hiljaisesti.

Vierailija
2586/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma miksi juuri pelaamista harrastavat miehet ovat niitä jotka eläytyvät kovaäänisesti. Naiset osaavat olla hiljaa. Mulla on seinänaapurina tuollainen, syrjäytyneen oloinen nuori mies, saattaa ihan yhtäkkiä tyhjästä vaan karjua "AAAAAAA TAPASEEEEEEEEE!!! "VTTU!!!!" Mulla on stressitasot ihan tapissa sillä tätä tapahtuu enimmäkseen päiväsaikaan, jolloin teen töitä. 

Mun serkku, nuori mies, on myös tuollainen. Ihan uskomatonta minkälaiseksi eläimeksi muuttuu kun avaa koneen tai pleikkarin. 

Nämä reppanat ovat todisteita siitä, miten kovid, ilmastonmuutos ja maailmansota ovat aivan oikea ratkaisu ihmiskunnalle.

Vierailija
2587/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämän äänet kuuluvat kerrostaloon, mutta jos äänieristys on tasoa tavallinen puhe kuuluu selvästi läpi, on homma ahdistavaa. Siksi muutan pois. Ei ole yksityisyyttä.

Vierailija
2588/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä sitä, että näitä luusereita on koko länsimainen maailma tulvillaan. 20 vuoden päästä islamistit ovat määrävässä asemassa, eikä pelikonemiehille enää sossun rahaa tipu.

Vierailija
2589/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta, että huhujen mukaan on jopa 50-vuotiaita pelimiehiä, jotka mölisevät peräkammarin ja energiavoiman avulla! (ajatuksena se, että ehkä minustakin tulee vielä miljonääri pelaamalla! ) :D :D :D

Vierailija
2590/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskomatonta, että huhujen mukaan on jopa 50-vuotiaita pelimiehiä, jotka mölisevät peräkammarin ja energiavoiman avulla! (ajatuksena se, että ehkä minustakin tulee vielä miljonääri pelaamalla! ) :D :D :D

Siis nämähän ovat juuri niitä, jotka EIVÄT ole pelimiehiä.

Vierailija
2591/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaajamiehet sais olla omissa taloissaan. 50-luvun talot huonoimpia äänieristykseltään, bt far

Vierailija
2592/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rageeva pelaaja! 10/10! Nukutaan päivät, pelataan yöt

Vierailija
2593/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkien talojen pitäisi täyttää edes alkeelliset äänieristystasot. Normaali puhe ei kuulu, tiskaus ei kuulu ym. Mutta ei…

Vierailija
2594/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasuminen on alkanut ahdistaa todella. Nyt seitsemän vuotta tässä talossa omistusasunnossa, eikä yhtäkään vuottaa niistä ilman, että jossain naaapuriasunnoista ei olisi asunut häiriötä aiheuttava asukas. Muutoin olisi hyvä ja rauhallinen taloyhtiö, mutta meille on sattunut epäonnisesti aina joku älämölöhäirikkö naapuriksi. En enää uskalla muuttaa tästä toiseen kerrostaloasuntoon, vaan katsomme jo omakotitaloja. Suututtaa ihan hitosti, että nykyään on tällaista. Ihmiset ajattelevat vain omaa napaansa ja oikeuksiaan.

Vierailija
2595/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisten unien kaipuussa kirjoitti:

Kerrostaloasuminen on alkanut ahdistaa todella. Nyt seitsemän vuotta tässä talossa omistusasunnossa, eikä yhtäkään vuottaa niistä ilman, että jossain naaapuriasunnoista ei olisi asunut häiriötä aiheuttava asukas. Muutoin olisi hyvä ja rauhallinen taloyhtiö, mutta meille on sattunut epäonnisesti aina joku älämölöhäirikkö naapuriksi. En enää uskalla muuttaa tästä toiseen kerrostaloasuntoon, vaan katsomme jo omakotitaloja. Suututtaa ihan hitosti, että nykyään on tällaista. Ihmiset ajattelevat vain omaa napaansa ja oikeuksiaan.

Tämä on kyllä sitä ihan itseään, täyttä skeidaa. Itse myös asun omistusasunnossa lähes uudessa kerrostalossa ja alakerrassa asuu huonokuuloinen pariskunta joka kuuntelee telkkaria aivan älyttömän kovalla joka ilta ja viikonloppuisin koko päivät, ja lisäksi pariskunnan miesosapuoli on ketjupolttaja eli polttaa parvekkeellaan jatkuvasti tupakkaa ja oma parvekkeeni, jonka olen sisustanut nätiksi, haisee tuhkakupilta. Olen vieläpä ystävällisesti maininnut asukkalle tv:n aiheuttamasta metelistä ja ukko sai raivarin ja riiteli kanssani asiasta kymmenen minuuttia. Ja meillä on tupakointikin taloyhtiössä kielletty, mutta ei isännöitsijä lähde edistämään asiaa mihinkään silti vaikka alakerran naapuri röökaa 24/7.

Vierailija
2596/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, nykyään huudetaan joko puhelimeen taikka muuten vaan mahdollisimman kovalla äänellä niin julkisissa, kaupoissa kuin kotona.

Vierailija
2597/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhallisten unien kaipuussa kirjoitti:

Tämä on kyllä sitä ihan itseään, täyttä skeidaa. Itse myös asun omistusasunnossa lähes uudessa kerrostalossa ja alakerrassa asuu huonokuuloinen pariskunta joka kuuntelee telkkaria aivan älyttömän kovalla joka ilta ja viikonloppuisin koko päivät, ja lisäksi pariskunnan miesosapuoli on ketjupolttaja eli polttaa parvekkeellaan jatkuvasti tupakkaa ja oma parvekkeeni, jonka olen sisustanut nätiksi, haisee tuhkakupilta. Olen vieläpä ystävällisesti maininnut asukkalle tv:n aiheuttamasta metelistä ja ukko sai raivarin ja riiteli kanssani asiasta kymmenen minuuttia. Ja meillä on tupakointikin taloyhtiössä kielletty, mutta ei isännöitsijä lähde edistämään asiaa mihinkään silti vaikka alakerran naapuri röökaa 24/7.

Niin tuttua, parvetupakointia myöten

Vierailija
2598/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä rappukäytävässä kailottamista.

Eikö asia voi odottaa 2 min että pääsee sisälle?

t. Alakerran kolmivuorotyöläinen

Vierailija
2599/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasuminen on parhaimmillaan ok(hyvät naapurit, kunnon äänieristys), jopa mukavaa. Pahimmillaan helvettiä; paperitalo, alkkisnaapurit. Kumpiakin koettuZ

Vierailija
2600/7840 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataiskohan oikeesti KOTIRAUHA lakipykälä kansalaisalotteella?

Voitaisiin yksinkertaisesti ennakkoäänestämällä häätää häirikkö.

"JÄRJESTYSSÄÄNNÖT" kunniaan.

Joo, jos yksi asukas vastaan asukas tilanne, niin siitä ei vieläkään saada häätöän, täytyy olla useampi allekirjoittanut, niin sitten vasta voidaan tarttua toimeen.

Minäkin muutin juuri kerrostaloon mitä markkinoitiin hiljaiseksi, sitten kolmannen kuukauden aikana naapuri keksi ottaa koiran, minkä random räksyttelyjä nyt joudutaan kaikki ympärillä asujat kuuntelee.

Ei suostunut ees sähköpantaa laittaa, eli selvä häirikkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme