Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7840)
Yläkerran asukkaalla taas ollu kokopäivän puutyöpaja käynnissä.
Rakentelee huonekaluja siellä. Ei kiinnosta taloyhtiötä eikä isännöitsijää.
Vierailija kirjoitti:
Hlvetin tömistäjät!!!! Mitä siellä pikkukämpässä pitää koko ajan tehdä kun edestakaisin jyskytetään? MATOT LATTIALLE
Ei ole enää tekstiilit muotia, eikä seinilläkään ole usein mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olin helpottunut, kun yläkerran perhe muutti pois, sillä he osasivat meluta joka tavalla: 3 lasta juoksi ympäri kämppää ja huusi kimeällä äänellä samalla, koira ulisi päivällä yksin ollessaan, ukko kusta lorotti suoraan veteen, pattereita hakattiin, kiljuttiin rappukäytävässä, yms.
No tilalle muutti perhe jostain muusta maasta. Heillä on tapana keskustella huutaen. Ei kiihtynyttä tappelua, vaan ihan keskustelua. Iso perhe. Jos ymmärtäisin kieltä, niin tietäisin tarkkaan mistä puhutaan.
Onko lähi-idän porukkaa? Mulla samanlainen seinänaapurina, puhuminen hoidetaan huutamalla.
Voi kun me "kerrostalokyylääjät ja ääniyliherkät" löydettäisiin toinen toisemme ja voisimme asua naapurissa, ilman pelkoa että alkaa hiljaisuus aikana "normaalin elämisen äänet".
Ratkaisu tähän kaikkeen olisi kerrostalojen seinien ja rappukäytävien riittävä eristäminen ääniltä. Miten moni voisikaan paremmin jos talo olisi eristetty paremmin ääniltä!
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu tähän kaikkeen olisi kerrostalojen seinien ja rappukäytävien riittävä eristäminen ääniltä. Miten moni voisikaan paremmin jos talo olisi eristetty paremmin ääniltä!
Vastaan tähän itse eli olisi suuri myyntivaltti rakennuttajalta tehdä ja myydä talo joka on hyvin äänieristetty. Varmasti olisi halukkaita asunnonostajia! MUTTA lähipiirissä on "talojen rakentaja" ja kyse on siis rahasta. Väliseiniähän ei eristetä millään. Eli jos aletaan lyödä eristettä väliseiniin se maksaa rahaa. Samoin jos laitetaan jotakin eristelevyjä elementtien päälle, se maksaa rahaa. Eli kyse on rahasta! Enemmän kiinnitetään huomiota lämmöneristykseen mutta äänieristyksellä ei ole niin merkitystä.
Vihervasemmisto kirjoitti:
Älkää aina valittako!
Älkää aina melutko!
Yläkerrassa yksi asukas, joka riehuu joka yö. JOKA YÖ! Klo 0:30-03.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan tähän itse eli olisi suuri myyntivaltti rakennuttajalta tehdä ja myydä talo joka on hyvin äänieristetty. Varmasti olisi halukkaita asunnonostajia! MUTTA lähipiirissä on "talojen rakentaja" ja kyse on siis rahasta. Väliseiniähän ei eristetä millään. Eli jos aletaan lyödä eristettä väliseiniin se maksaa rahaa. Samoin jos laitetaan jotakin eristelevyjä elementtien päälle, se maksaa rahaa. Eli kyse on rahasta! Enemmän kiinnitetään huomiota lämmöneristykseen mutta äänieristyksellä ei ole niin merkitystä.
Ostin asunnon uudesta talosta, jota nimenomaan markkinoitiin hiljaisena, hyvällä äänieristyksellä. Hintakin oli sen mukainen. Nyt voin kertoa, että porraskäytävä on hiljainen eikä seinien läpi kuulu ns. normaali elämä. Sen sijaan yläkerran asukkaan päivärytmi (lue: yörytmi) ja tekemiset kuuluvat kaikki alakertaan. Että silleen. Mihin voin valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä siinä että lähes poikkeuksetta nuo kantapäillä hyppijät on naisia.
Upeita isopyllyisiä naisia, paino jakaantuu tasaisesti kantapään kohdalle :)
Meillä tuo yläkerran kantapääjyskääjä on kylläkin mies. Lorottaakin kuin hevonen.
Sama täällä. Pitäiskö kertoa äijälle, että kaikki lorotukset kuuluu meille?
Kiva olla juuri syömässä, kun kalle koni alkaa heittää vettä yläkerrassa. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin asunnon uudesta talosta, jota nimenomaan markkinoitiin hiljaisena, hyvällä äänieristyksellä. Hintakin oli sen mukainen. Nyt voin kertoa, että porraskäytävä on hiljainen eikä seinien läpi kuulu ns. normaali elämä. Sen sijaan yläkerran asukkaan päivärytmi (lue: yörytmi) ja tekemiset kuuluvat kaikki alakertaan. Että silleen. Mihin voin valittaa?
Rakennuttajalle että osaa ottaa tuonkin huomioon kun tekee seuraavaa äänieristetympää taloa.
Naurattaa miten heikko äänieristys tässä - 68 luvun talossa, yläkerran naapurin hyräilytkin kuuluu tänne alas, mut ennekaikkea kantaaskellus, kanta askellus eniten rassaa varsinkin 22.00 jälkeen, ja yöllä jos haluaisi nukkua,ei varmaan tee tahallaan, mut luulen ettei mattoja lattialla, vaimentaisi kyllä, jos sellaiset olisi, onneksi kuitenkin tässä suht rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Itse joskus silloin tällöin, kun kerrostaloelämä riepoo kunnolla, etsin jostakin internetin syövereistä katsottavaksi italialaisen Bruno Bozzetton animaation "Neuro", ja olen ainakin jonkin tuhannesosan piristyneempi. Tuohon animaatioon on katkeran humoristisesti tiivistetty kerrostaloelämän karuus. En nyt pysty muuten ketään kärsivää auttamaan, mutta toivottavasti tuo animaatio piristäisi hieman jotakuta kanssakärsijää.
Kiitos tuosta vinkistä. Myönnän nauraneeni siinä kohtaa, kun ylimmän kerroksen tyyppi menee kostamaan koiransa ampumisen.
Olen itse alkanut miettiä, mistä sitä Novitshokia saisi pienen kerta-annoksen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle muutti kuukausi sitten uusi naapuri yläkertaan ja mä joudun ilmeisesti muuttamaan pois... Luulin, että parin viikon huonekalujen kokoamisen jälkeen helpottaisi, mutta kävikin niin, että jokapäiväisestä, tuntikausia kestävästä tömistelystä lähtee enemmän ääntä kuin muutosta? Aivan kuin pompittaisiin kantapäät edellä tasajalkaa edestakaisin. Tuntikausia, joka päivä. Välillä käydään hakkaamassa kaapinovia ja sitten taas lähdetään rytmikkäästi pomppimaan. Mitä ihmettä aikuinen ihminen tekee että tuollaista ääntä voi pitkiä aikoja edes tuottaa?
Oijoijoi!! Mulla asuu joku tuon lajitoveri: tekee nopeita spurtteja sinne tänne, ympäri asuntoa. Treenaa ilmeisesti urheilusuorityksen räjähtävyyttä ja nopeita pysäytyksiä! Ei mattoja, ei kenkiä, sälekaihtimet aina kiinni.
Kaapinovien paiskominen ja jokailtainen/öinen huonekalujen(?) raahaus kuuluu taudinkuvaan.
Kerrostaloni yläkerrassani asuu vuokralla n. 25-30 v. venäläinen nainen jolla tuntuu olevan joka torstai joku yleinen mekkalointi, kiljumis, huutamis, kolistelu ja tömistelypäivä joka kestää noin klo 03 asti ja jolloin hänen yksiö on täynnä vieraita. Meteli alkaa jo viiden maissa viimeistään ja kestää yöhön ja välillä rampataan ulkona ja paiskotaan huoneiston ulko-ovea. Todella rasittavaa meteliä, tv huutaa ja ihmiset huutaa. Ihme kyllä musiikki ei soi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle muutti kuukausi sitten uusi naapuri yläkertaan ja mä joudun ilmeisesti muuttamaan pois... Luulin, että parin viikon huonekalujen kokoamisen jälkeen helpottaisi, mutta kävikin niin, että jokapäiväisestä, tuntikausia kestävästä tömistelystä lähtee enemmän ääntä kuin muutosta? Aivan kuin pompittaisiin kantapäät edellä tasajalkaa edestakaisin. Tuntikausia, joka päivä. Välillä käydään hakkaamassa kaapinovia ja sitten taas lähdetään rytmikkäästi pomppimaan. Mitä ihmettä aikuinen ihminen tekee että tuollaista ääntä voi pitkiä aikoja edes tuottaa?
Jos se striimaa jumppatunteja nettiin ja käy välillä hakemassa protskuu keittiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Möykkäämisen lisäksi ihmisten sotkuisuus ärsyttää. Meillä oli juuri käynyt rapussa siivooja, ja pari tuntia myöhemmin jonkun ipanat olivat sotkeneet rappukäytävän, hissin sekä ulko-oven edustan juustonaksuilla! Myös hissin peili oli lääpitty ihan paskaiseksi. Ja tiedän että kyseessä oli nimenoman lapset, joku poikaporukka hääräsi rappukäytävässä kun tulin kotiin.
Meidän yksi naapuri vie aina pullokassinsa ja jotkut isot roskisjätesäkit yleisen tuuletusparvekkeen siihen välitilaan joka on rappukäytävän ja parvekkeen välissä, ennen kuin vie ne roskiin tai kauppaan. Nämä sitten seisovat siellä päivä- ja viikkotolkulla. Mitä ihmettä tällaisen ihmisen päässä liikkuu?! Hän on vielä 2 lapsen viikonloppuisä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloni yläkerrassani asuu vuokralla n. 25-30 v. venäläinen nainen jolla tuntuu olevan joka torstai joku yleinen mekkalointi, kiljumis, huutamis, kolistelu ja tömistelypäivä joka kestää noin klo 03 asti ja jolloin hänen yksiö on täynnä vieraita. Meteli alkaa jo viiden maissa viimeistään ja kestää yöhön ja välillä rampataan ulkona ja paiskotaan huoneiston ulko-ovea. Todella rasittavaa meteliä, tv huutaa ja ihmiset huutaa. Ihme kyllä musiikki ei soi.
Vetää onlyfans -sivustoaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetää onlyfans -sivustoaan
Luulin että sinne riisutaan eikä huudeta ja hakata pattereita.
Olen asunut vuokralla viidessä eri kaupungin omistamassa kerrostalossa ja voin sanoa olleeni onnekas. Hiljaisia taloja kaikki. Nyt kun kirjoitin tuon tänne niin hyvä tuurin loppuu varmaan.. apua :D
Toivon että tämän ketjun pahimmat kärsijät pääsisivät elämään edes jonkinlaisessa hiljaisuudessa.