Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

79v äitini raivosi kakkulat täristen että hän ei kotona pysy eikä ministereitä kumartele

Vierailija
18.03.2020 |

Onko sittenkin totta sanonta että vanhuus on toinen uhmaikä?

Miten suojelen ihmistä omalta itseltään? Muutenkin sairaalloinen ihminen monella eri lääkityksellä ja ennestään hengitystieongelmia.

Kommentit (344)

Vierailija
41/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap isäkin on varmasti samasta puusta veistetty, sellainen aito ja jääräpäinen, mutta samalla myös aivan ihastuttava hahmo, joka viis veisaa helssingin herrojen säännöistä ja tekee sen kerrasta selväksi.

Vierailija
42/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksitkö tuon omasta päästäsi..?

Näitä jääriä on vanhuksissa paljon. Moni taantuu vanhana. Lisäksi käyttävät enemmän mm. käteisrahaa ja vähemmän erilaisia kotiinkuljetuspalveluita yms vaikka olisi niihin periaatteessa mahdollisuus.

Vierailija
44/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ihan hullua touhua. Anoppi ja mummu 70-v. haluaisi tavata lapsenlapsia ja on loukkaantunut, kun ei tulla edes päiväseltään käymään. Syyttelee minua miniää että olen tämän takana, ja pojan pitäisi mennä sinne lasten kanssa. :D Itkee jo valmiiksi pääsiäistä, kai te nyt silloin tulette, ei silloin mitään vaaraa ole enää. Ei tulla, jos karanteenisuositus on edelleen voimassa. Mummu hoitaa edelleen tyttärensä lapsia ja heille tämä järjestely on fine, minulle/meille ei. En minä halua virusta, mummuhan levittää sitä koko ajan ympäri kyliä sukuloidessaan. Mutta hauskaa, miten tästäkin saatiin lyömäase pahantahtoista miniää vastaan.

Vierailija
45/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna akan mennä monttuun. Onko sillä perittävää?

Vierailija
46/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että tämä aiheuttaa nyt kitkaa sukulaisten välille, kun nyt pitäisi tukea toisiaan. Vähän vaikea suojella vanhempiaan, jotka taas vaatii kaikkia muita toimimaan heidän itse keksimillään ohjeilla eikä muita kuunnella.

Vierailija
47/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomessahan on kautta aikojen ylistetty uppiniskaisuutta ja typeryyttä. Kaikkihan me ollaan velliperseitä näitten vanhuksien mielestä kun ei 45 asteen kuumessa, selkä poikki ja jalat paketissa vaan sisukkaasti marssita töihin, satoi tai paistoi.

Vierailija
48/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ihan hullua touhua. Anoppi ja mummu 70-v. haluaisi tavata lapsenlapsia ja on loukkaantunut, kun ei tulla edes päiväseltään käymään. Syyttelee minua miniää että olen tämän takana, ja pojan pitäisi mennä sinne lasten kanssa. :D Itkee jo valmiiksi pääsiäistä, kai te nyt silloin tulette, ei silloin mitään vaaraa ole enää. Ei tulla, jos karanteenisuositus on edelleen voimassa. Mummu hoitaa edelleen tyttärensä lapsia ja heille tämä järjestely on fine, minulle/meille ei. En minä halua virusta, mummuhan levittää sitä koko ajan ympäri kyliä sukuloidessaan. Mutta hauskaa, miten tästäkin saatiin lyömäase pahantahtoista miniää vastaan.

Miten ihmeessa ihmiset ovat kaantaneet taman asian paassaan niin, etta karanteenin syy on se, etta vanhukset jotenkin levittavat virusta enemman kuin muut? Kyse on vain siita etta he sairastuvat pahemmin jos sen saavat. Oletan etta itse asiassa keskimaarin (Jo aiemmin) levittavat vahemman kuin tyoikaiset ja lapset, koska eivat kayneet koulussa, tyopaikoilla jne.

Vierailija
49/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konflikteissa se on kyllä vahvoilla, jolla on hallituksen ohjeet kantansa tukena. Harvemmissa suvuissa normaalisti riitaannutaan sen takia, että joku haluaa toimia kuten valtiovalta sanoo. No varmaan on sellaisiakin ihmisiä, joilla menee välit poikki kun ei halua olla ammattirikollinen, mutta tosi harvinaista on.

Vierailija
50/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 70v vanhemmat vähättelivät tautia ja kauppoihin olisi haluttu entistä ahnaammin. Sanoin, että menkää ja hankkikaa virus, mutta muistakaa kirjata ylös hautajaistoiveet ja miettiä perinnönjako valmiiksi, ettei muiden tarvitse niihin käyttää sitten aikaa. Ilmoitin myös, että voitte nyt sitten hyvästellä lapsenlapset, koska ette enää tapaa. Loppui urputus ja nyt ovat kiltisti kotona.

Vierailija
51/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähipiirissäni ainakin 65-80-vuotiaat urputtavat ja vastustavat kaikkia hallituksen liikkumista koskevia ohjeistuksia. 20-30-vuotiaat nuoret taas pysyttelevät kotona, käyvät mahdollisesti töissä, mutta muuten välttävät julkisissa tiloissa liikkumista. Luulisi, että viisaus ja muista välittäminen lisääntyisi iän myötä. Näköjään itsekkäillä vanhuksilla näin ei ole käynyt.

N24

Vierailija
52/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei idiootteja voi suojella itseltään, luonto nämä einsteinit on korjannut pois vuosimiljoonien ajan.

*korjasi ennen hyvinvointiyhteiskuntaa ja sosiaaliturvaa, nykyään idiootitkin pidetään hengissä

Vierailija
53/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uppiniskaisuus ihmetyttää. Olen 30-vuotias perheetön hoitaja ja olen kaventanut elämääni vapaaehtoisesti suojellakseni itseäni ja läheisiäni. Kavereita ja sukulaisia olen nähnyt viimeksi 2 vkoa sitten, enkä aio tavata heitä seuraavaan kuukauteen ainakaan. Soittelen vain. Kaupasta tilaan ruuan parkkipaikalle. Käyn vain töissä ja olen kotona. Työskentelen iäkkäiden parissa ja olen luvannut tehdä ylitöitä ja vaihtaa tarpeen mukaan työskentelypaikkaa työvoimapulan mukaan. Lupauduin vapaaehtoiseksi, jotta ensisijaisena ei olisi perheelliset hoitajat. Nyt mietin onko tämä kaikki turhaa, kun osa on kuin ellun kanat. Ellun kanailu on riski etenkin kotihoidossa työskennellessä, siellä asiakkailla on enemmän hoito- kuin vapaa-ajankontakteja.

Vierailija
54/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessa ihmiset ovat kaantaneet taman asian paassaan niin, etta karanteenin syy on se, etta vanhukset jotenkin levittavat virusta enemman kuin muut? Kyse on vain siita etta he sairastuvat pahemmin jos sen saavat. Oletan etta itse asiassa keskimaarin (Jo aiemmin) levittavat vahemman kuin tyoikaiset ja lapset, koska eivat kayneet koulussa, tyopaikoilla jne.

Ymmärsit viestini pointin väärin. Mummu, joka hoitaa muita lapsenlapsiaan (8 kpl) säännöllisesti vaikka he olisivat sairaita, ja liehuu pitkin kyliä tapaamassa ihmisiä, voi saada viruksen ja kuolla siihen. Se on toki suurin riski. Kuitenkin sen lisäksi mummu levittäisi virusta myös eteenpäin, mahdollisesti meillekin, jossa minä olen riskiryhmää. En minä halua kuolla koronaan. Vai onko mummot sellaisia, että ainoastaan saavat taudin, eivätkä levitä sitä eteenpäin niin kuin me muut, kyläillessään ja sukuloidessaan aktiivisesti?

Vierailija
55/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota-aikana pidettiin henkeä yllä yrittämällä elää mahdollisimman normaalisti ja unohtaa ikävät jutut. Tämä nyt vaan on vähän sellainen "vihollinen", että sen kanssa tämä logiikka ei toimi. 

Vanhusystäväni olisivat menneet vielä viime sunnuntaina seuroihin, ellei rauhanyhdistys olisi laittanut tilaisuuksia tauolle. Nyt vielä eilen pohtivat, että ei kai sentään suviseuroja (noin 100 000 ihmistä kuin sillit suolassa) peruta. Kehotin vaan henkisesti valmistautumaan siihen, että perutaan. 

Vierailija
56/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on ollut paskaa jauhava idiootti koko ikänsä, niin ei se yhtäkkiä viisaaksi muutu kun täyttää 70.

Vierailija
57/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä uppiniskaisuus ihmetyttää. Olen 30-vuotias perheetön hoitaja ja olen kaventanut elämääni vapaaehtoisesti suojellakseni itseäni ja läheisiäni. Kavereita ja sukulaisia olen nähnyt viimeksi 2 vkoa sitten, enkä aio tavata heitä seuraavaan kuukauteen ainakaan. Soittelen vain. Kaupasta tilaan ruuan parkkipaikalle. Käyn vain töissä ja olen kotona. Työskentelen iäkkäiden parissa ja olen luvannut tehdä ylitöitä ja vaihtaa tarpeen mukaan työskentelypaikkaa työvoimapulan mukaan. Lupauduin vapaaehtoiseksi, jotta ensisijaisena ei olisi perheelliset hoitajat. Nyt mietin onko tämä kaikki turhaa, kun osa on kuin ellun kanat. Ellun kanailu on riski etenkin kotihoidossa työskennellessä, siellä asiakkailla on enemmän hoito- kuin vapaa-ajankontakteja.

No siis ihan sama. Ollaan 40-50 -vuotiaita ja lähimmät ystäväni tekevät töitä etänä, kaupassa ja apteekissa käydään pakollinen, ei kyläillä keskenämme eikä mennä harrastuksiin tai turhiin juttuihin. Virkistyminen tapahtuu ulkoilemalla. 

Vierailija
58/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on sen verran kiihkeää ja kärjekästä, että on pakko kysyä, ovatko yli 70-vuotiaat asiakkaat käyttäyneet jotenkin poikkeuksellisen huonosti ja häiritsevästi? Kiusanneet ja pelotelleet henkilökuntaa ja muita asiakkaita vai mistä tämä raivo kumpuaa? Ja mistä te tiedätte kenenkään iän ilman papereitten tarkistamista?

Vierailija
59/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta ei se ihan niinkään mene, että nyt kaikki yli 70-vuotiaat kuolee tähän. Osa ei edes pahasti sairastu.

Vierailija
60/344 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä