79v äitini raivosi kakkulat täristen että hän ei kotona pysy eikä ministereitä kumartele
Onko sittenkin totta sanonta että vanhuus on toinen uhmaikä?
Miten suojelen ihmistä omalta itseltään? Muutenkin sairaalloinen ihminen monella eri lääkityksellä ja ennestään hengitystieongelmia.
Kommentit (344)
Vierailija kirjoitti:
Keksitkö tuon omasta päästäsi..?
Ap on lukenut liikaa aku ankkoja
Vierailija kirjoitti:
Samoin isäni (74v), rillit lensi nenältä kun vaahtosi pää tutisten että hän ei jum""a saa"na ala kotona kykkimään kun isot herrat käskee. Isä on leski ja tottunut käymään ruokakaupassa, ei ota kuuleviin korviinsa että minä toisin hänelle kerralla isomman satsin kaikkea mitä tarvitsee. Ei, kauppa on nurkan takana ja hän kävelee hakemaan mitä tarvitsee.
terve AP, ettäkö isäsikin? Onpa teillä raskasta.
Vltuttaako ketään muuta tällaiset teatraaliset kakkulan täristen ja pää tutisten-kuvaukset? Ilmeisesti tarkoitus olla hauska, mutta eihän nämä ole. Kukaan ei usko, että Ap:n äiti on raivonnut kakkulat täristen yhtään mistään.
Seurue hoitelee, ettei enää koskaa uskalla ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vltuttaako ketään muuta tällaiset teatraaliset kakkulan täristen ja pää tutisten-kuvaukset? Ilmeisesti tarkoitus olla hauska, mutta eihän nämä ole. Kukaan ei usko, että Ap:n äiti on raivonnut kakkulat täristen yhtään mistään.
Ihan samaa ehdin ajatella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin isäni (74v), rillit lensi nenältä kun vaahtosi pää tutisten että hän ei jum""a saa"na ala kotona kykkimään kun isot herrat käskee. Isä on leski ja tottunut käymään ruokakaupassa, ei ota kuuleviin korviinsa että minä toisin hänelle kerralla isomman satsin kaikkea mitä tarvitsee. Ei, kauppa on nurkan takana ja hän kävelee hakemaan mitä tarvitsee.
En ole ap, mutta jos otan otantaa lähipiiristä niin kahden ystäväni vanhukset ymmärtävät, yhden alkaa ehkä uskoa, kun on kovisteltu, minun ja kahden muun vanhukset eivät ymmärrä. Pitää voida käydä kahvittelemassa ja kaupassa, kampaajalla, yritetty taloyhtiön saunaan (kylmä) jne. Todellakin hyväksyn, jos käyvät kävelyllä, mutta tämä on ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
No joo, mun appiukko tuli meille eilen sisälle (olin jo ottanut lapset pois koulusta) ja huusi ovelta muka vitsikkäänä: "pelätäänkös täällä koronnaa!?!?" Poikansa soitti tuon jälkeen niin tulikivenkatkuisen puhelun isälleen, et vaari on ainakin vähän aikaan ruodussa.
Minä luulen, että tässä on nyt kyse jonkin asteisesta kuoleman pelosta ja sen uhmaamisesta. Vitsaillaan ja röyhistellään ja kuvitellaan, että kun minä olen näin jästipäinen muori/ vaari, niin minuunhan ei mitkään lenssutkaan tartu.
Sodan aikaan syntyneet olivat lapsia kun maassa kaikkien täytyi tehdä hiki päässä töitä jälleenrakentamiseksi. Hänen voi olla vaikea ymmärtää tällaista vaaraa. Eiväthän monet 20-40-luvuilla syntyneet, etenkään miehet, mene hevillä edes lääkäriin. Heillä oli eri realiteetit kuin nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisinkin ap enkä tuon jästipään tytär.
Kannattaa sanoa niille jäärille, että kun korona iskee tuulettimeen ja tehohoitopaikat täynnä, niin sieltä vanhemmasta päästä aletaan sammuttelemaan koneita, jos nuorempia on jonossa.
Aivan kummaksi ovat taas ihmiset vääntäneet tämän vanhusten karanteeniasian. :o
EI kukaan ole kieltänyt ikäihmisiä liikkumasta mihinkään kotoaan! He voivat käydä kaupoissa, he voivat käydä kävelyllä tai istua puiston penkillä. Pääasia, että eivät ole ihan lähellä muita ihmisiä, varsinkaan sellaisia, joilla voi olla koronavirus. Se on ihme kun kaikki täytyy aina paisuttaa jotenkin katastrofaaliseksi ja kamalaksi. Suositus on vain, että vanhemmat ihmiset eivät olisi TURHAAN muiden kanssa lähikontaktissa.
100%:n varmuudella tämä keskustelu on dis-informaatiota.
Anna sen tehdä mitä tekee. Aikuinen ihminen kuitenkin, niin eiköhän tuo osaa itse päätöksensä tehdä. Ikää 79 eli muutamassa vuodessa tuo kupsahtaa muutenkin, joten jos se saa nyt flunssan ja kuolee, niin onko se ihan kamalaa? Elämänsä loppupäässä muutenkin. Ja edelleen kaikki ei siihen tautiin kuole vain muutama prosentti.
Joku hoitaja voisi kiertää piikittämässä jotain rauhottavia kaikille vanhuksille. Olisi parasta koronaehkäisyä
Ihanko kakkulat täristen.
Mitä sitten tapahtui?
Kyllä vanhuus monille on toinen uhmaikä, olen esim. omasta isästäni sen huomannut. Kun ei vaan voida hyväksyä sitä, että ei voi elää ja tehdä kuten 20 tai edes 10 vuotta sitten. Lisäksi pitää väittää vastaan ihan joka saatanan asiasta kuin joku teini.
Aika itsekästä noilta mummoilta. Korona ei juurikaan vaikuta naisiin, mutta sen kotona olevan miehen se tappaa. Toisaalta harvalla mummolla on enää mies elossa tuossa iässä, joten aika harmitonta se on että mummot levittävät tautia keskenään.
Sano sille että luuleeko se että jos taudin saa ja siihen kuolee niin että se tapahtuu tuosta vain yhtäkkiä ja kivuttomasti? Sano että siihen liittyy parin viikon kituminen henkeä haukkoen tukehtumisen tunteessa samaan aikaan kun kaikki paikat särkee helvetisti.
Ihanaa! Sellainen vanha kunnon tervaskanto siellä apn äitinä. Toivottavasti ei saa yrityksistään huolimatta tartutettua muita.
Kai kampaajalla ja hammaslääkärissä saa käydä? Elleivät kampaaja ja hammaslääkäri erikseen omasta aloitteestaan peru jo sovittuja aikoja?
Kampaajalla ollaan yksin, asiakas ja kampaaja, ja jos kummallakaan ei ole sairauden oireita, niin onhan se kansantaloudelle reilua, että kampaaja saa edes muutaman asiakkaan poikkeusaikana.
Sairaana tai edes puolikuntoisena ei tietenkään pidä lähteä mihinkään. Eikä silloin, jos samassa taloudessa asuva puoliso on sairas, vaikkei itsellä olisikaan oireita.
Itse käytän ainakin sovitusti ensi viikolla koiraa trimmaajalla.
Yli 70-kymppisten pitää välttää paikkoja, joissa on yli kymmenen henkeä koolla, pois lukien ruokakaupat ja apteekit.
Eli eläkeläisten iltapäivätanssit, leipäjonot, bingo-illat, jumpat, kirjallisuuspiirit, uimahallit, teatterit, oopperat, keramiikkakurssit, jotka normaalisti ovat täynnä ikäihmisiä. Mutta nämä on muutenkin nyt peruttu eli mummo saa ihan rauhassa käydä Silmäasemalla kiristyttämässä täriseviä kakkuloitaan ja ostaa kenorivin kioskilta siinä samalla. Kunhan ei räi kenenkään päälle.
Älä tapaa pariin kuukauteen, vaikka ottaisikin loukkauksena. Ihan terveyden takia.