Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin tänään, että olen aivan turha työntekijä. Saan 3100 bruttona ja huomisesta lähtien en tee mitään sen eteen. Hävettää.

Vierailija
17.03.2020 |

Olen isossa talossa töissä. Taloon jää välttämättömät toimihenkilöt töihin, muut lähtevät etätöihin. Mun työ on 95% sidottu muiden töihin ja nimenomaan fyysiseen kohtaamiseen, vaikka onkin ihan toimistotyötä. Etänä ei oikein näitä töitä voi tehdä, eikä nyt mitään tehtävää olekaan, kun kaikki lähtevät etätöihin.

Tajusin tänään, että olen ihan turha. Joo tykätty ja tärkeä ihminen töissä silloin, kun muutkin ovat töissä, mutta aivan turha, kun kukaan ei ole paikalla. Vaikea selittää. Esimies sanoi, ettei ole mitään tarvetta kenenkään lomauttamiseen ja että kyllä palkka eristyksissäkin juoksee ja että kyllä jotain hommaa keksitään mullekin.

Täytynee etsiä jotain yhteiskunnalle hyödyllisempää työtä, kun tämä tilanne on ohi. Nyt tunnen häpeää siitä, että saan palkkaa, etten tee mitään ja siitä, ettei työni ole tärkeää.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama fiilis. Annoin oppilaille tehtäviä ja projektihommia kuukaudeksi. Tarkistellaan niitä sitten pääsiäisen jälkeen. Oppilaat ovat jo sen ikäisiä, että hyvin pärjäävät itsekseen. Osaavat kysyä viestillä, jos jossain kohtaa tulee jotain epäselvää. Minä saan rauhassa viettää aikaa lapseni kanssa kotona ja siivoilla kotia ja pihaa ja odotella kevättä. Käytiin hakemassa iso satsi kirjoja ennen kuin kirjastot sulkeutuivat.

Et taida olla peruskoulun, lukion tai yliopiston opettaja? Jos olet, teillä hoidetaan homma ala-arvoisen huonosti.

T.Toinen opettaja, joka stressaa jo valmiiksi tulevasta työmäärästä

Nykyinen ops vaatii oppilaalta itseohjautuvuutta mitä suurimmassa määrin. Meinaatko, ettei vaikkapa kahdeksasluokkalainen osaa esimerkiksi mennä metsään (tai omaan pihaan), ottaa valokuvaa kolmesta eri puusta, liittää kuvaa tekstiin ja kirjoittaa kyseisistä puista pyydettyä tietoa lähdeviitteineen? Tai kuvata siirtolohkaretta siitä koulutien varresta ja kertoa, miten se on siihen päätynyt? Tai kotona tehdä koetta, jossa jääpala laitetaan kiehuvaan veteen, kädenlämpöiseen veteen ja jäätävän kylmään veteen ja oteta aikaa, missä ajassa jääpala sulaa missäkin lämpötilassa (parempi jos on lämpömittari tai vaikkapa paistomittari, jolla voi mitata vesien lämmön mutta summittainenkin ero kolmen veden välillä käy)? Tai katsoa Areenasta jokin tietty nuortenohjelma ja kirjoittaa siitä arvostelu ohjeen mukaan?

En minä ota mitään stressiä. Meillä kaikki opetus on muutenkin jo koneilla. 

ok - sinut sitten irtisanotaan turhakkeena kun koronahässäkkä on ohi. Ja syytä onkin. Veronmaksajien elätti.

Kuule melkoisen määrän olen tehnyt viime kesänä hommia, kun olen tyhjästä luonut kaiken opiskelumateriaalin valmiiksi oppilaille täksi lukuvuodeksi. Ei ollut kyse ihan yhdestä tai kahdesta tunnista tai päivästä tai edes viikosta. Nyt ei tarvitse tehdä muuta kuin jakaa kaikki oppilaille tehtäväksi. Meille ilmoitettiin viime keväänä, että tälle lukuvuodelle ei tilata kenellekään kirjoja vaan kaikkien on tehtävä kaikki opetus itse. Siinä se koko kesä menikin, kun kirjoittelin tekstejä, keksin tehtäviä ja ohjeistuksia ja loin kursseja kaikille vuosiluokille ja kaikkiin oppiaineeni osa-alueisiin. Nyt se työ palkitaan. Nyt otan viime kesäloman takaisin.

Vierailija
22/22 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kohtaaminen on tärkeää. Kun kaikki mökkihöpertyneet aikanaan pääsevät takaisin ihmisten ilmoille, kohtaaminen työpaikalla on ihan varmasti noussut aivan uuteen arvoon. Tsemppiä ap:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme