Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomautuspaniikki

Vierailija
17.03.2020 |

Pelkään siis lomautusta, joka varmaankin tulee, mutta en tiedä milloin.
Ja juuri sitä, että milloin, pelkään eniten, kun inhoan "löyhässä hirressä roikkumista".

Sopeudun kyllä ajatukseen ja tilanteeseen, koska minut on ennenkin lomautettu, ja kuulun YTK:hon.
Talous ei kaadu, mutta erittäin tiukille tulee ottamaan, mikäli/kun lomautus tulee.

Ns. normaalitilantessa lomautus täytyy ilmoittaa 2 viikkoa aiemmin.

Onko tässä tilanteessa sama pykälä voimassa?

Kiitos, jos tiedät ja vieläpä sen kerrot.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi tuo on voimassa, mutta hallitus neuvottelee työmarkkinajärjstöjen kanssa poikkeuksista.

Joka tapauksessa 3 vko kuluttua meillä on noin 22 000 lomautettua enemmän kuin tänään.

Vierailija
2/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ajatus että joku pelkää lomautusta, kun minä taas ottaisin sen ilomielin vastaan ja pitäisin hyvillä mielin lomaa omassa karanteenissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lomauttaa jos meinataan jatkaa töitä syksyllä

Vierailija
5/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ilman asiakkaita 3 kk joten... ei kuule rahaa palkkoihin. 90 pv lomautus tulee ja toivottavasti töitä on kesällä ja syksyllä

Vierailija
6/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu ajatus että joku pelkää lomautusta, kun minä taas ottaisin sen ilomielin vastaan ja pitäisin hyvillä mielin lomaa omassa karanteenissa.

Se riippuu taloustilanteesta. Olen ollut lomautettuna useasti elämäni aikana. Jos rahat on tiukalla niin ei se ole mukava tilanne.

Vierailija
7/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi myös määrätä lomat pidettäväksi jo heti kesälomakauden alussa.

Vierailija
8/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sinänsä lomautusta pelkää, vaan sitä, etten tiedä tuleeko se ja milloin.

Pelkään ja inhoan tätä epätietoisuutta.

En ole alalla, joka tosiaankaan olisi yhteiskunnan takia elintärkeä.

AP

Vierailija
9/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on just näitä ”ihanaa olla luvan kanssa kotona ja sisustaa” ig-hehkuttajia, jotka ei ymmärrä, miten karmaiseva tilanne nimenomaan talouden kannalta tämä korona on.

Vierailija
10/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautusta tulee luultavasti syksyyn asti, välissä kesäloma. Rahallisesti ei huolestuta. Ihan hyvillä mielin jään lasten kanssa kotiin. Ihan mahdollista on että työpaikka menee samalla. Tarvittaessa olen menossa mihin tahansa sopivaan yleishyödylliseen työhön, jos sellaista löytyy. Olen jo ilmoittanut tutuille ikäihmisille ja muille että apua saa pyytää vaikka kauppa- tai apteekkikäynteihin tai esim eläinten hoitoon.

Vierailija
11/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä on huolestuttavaa että niin moni elää palkkakuitista toiseen. Se on hyvin huolestuttavaa. Joidenkin tutkimusten mukaan keskimäärin amerikkalaisilla ei ole edes 400 dollaria pahan päivän varalle, en tiedä mikä luku on Suomessa.

Vierailija
12/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Rahatilanne ei ole mitenkään hulppea, mutta työ tai työilmapiiri on sellainen että otan 3kk lomautusta vaikka heti. Tai mielellään vaikka heti, kun kesäkin on tulossa.

Vierailija
13/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon hartaasti kaikilta työkkäri-ihmisiltä, että jos on selkeä päivästä päivään nimetty lomautusaika, ihmisen ei tarvitsisi kirjoittaa kaiken maailman urakehityssuunnitelmia, tehdä hassun hauskoja (???) "karttoja", saadakseen myönteisen työvoimapoliittisen päätöksen.

.

.

Tietenkin työttömäksi työnhakijaksi on ilmoittaudutava lomautuksen alettua, mutta rautalanka: jos minut on lomautettu vaikkapa esim. 2.5.-5.6.2020, jonka jälkeen työni jatkuu normaalisti, miksi minun täytyy yrittää selittää, tehdä jotakin cv-pankkipaskaa?

Vierailija
14/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on just näitä ”ihanaa olla luvan kanssa kotona ja sisustaa” ig-hehkuttajia, jotka ei ymmärrä, miten karmaiseva tilanne nimenomaan talouden kannalta tämä korona on.

Jos saisin valita pienet tulot ja pienen sairastumisriskin vs. isommat tulot ja paljon isomman sairastumisriskin niin ei tarvitsisi paljon miettiä. Sisustaminen ei kiinnosta paskan vertaa, oma terveys kiinnostaa.

Vierailija
15/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt sellainen epävarmuus että ei ole täyttä selkoa millä perusteella valmiuslakia ollaan soveltamassa, koska lain poikkeusolon 3-kohta jota väläytetty, antaa varsin laajat oikeudet puuttua sosiaaliturvaan. Perustulakivaliokunta pohtii ensi yönä, huomenna tiedetään enemmän.

Vierailija
16/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautus antaa vielä toivoa, mutta kun tiedossa on irtisanomiset, kuten osalla S-ryhmää nyt on,

on toiveet vähissä löytää uusi työ tässä taloustilanteessa.

Vierailija
17/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevat kyllä ymmärtämään, jos tästä tulee lähellekään samanlaista kuin 90-luvun alussa.

Vierailija
18/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi tuo on voimassa, mutta hallitus neuvottelee työmarkkinajärjstöjen kanssa poikkeuksista.

Joka tapauksessa 3 vko kuluttua meillä on noin 22 000 lomautettua enemmän kuin tänään.

Jep minäkin kuulun tuohon joukkoon, joka todennäköisesti on paljon isompi kuin 20 000...

Vierailija
19/24 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautuspaperi tuli tänään alkaen ensi maanantaista 23.3.

En tiedä, koska loppuu.

Toivottavasti pian.

______

Mieli on hyvin matala.

ap

Vierailija
20/24 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou shit. Toivottavasti tuossa lomautettujen joukossa on paljon niitä jotka täälläkin nillittää jatkuvasti työttömien valtavista etuuksista ja laiskottelusta ym. Pääsette nyt itsekin kokeilemaan ainakin vähäksi aikaa tätä onnea ja autuutta. Voitte lisäksi kadehtia vaikka laitoshuoltajia hyvästä ammatinvalinnasta, siivottavaahan riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan