Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomautuspaniikki

Vierailija
17.03.2020 |

Pelkään siis lomautusta, joka varmaankin tulee, mutta en tiedä milloin.
Ja juuri sitä, että milloin, pelkään eniten, kun inhoan "löyhässä hirressä roikkumista".

Sopeudun kyllä ajatukseen ja tilanteeseen, koska minut on ennenkin lomautettu, ja kuulun YTK:hon.
Talous ei kaadu, mutta erittäin tiukille tulee ottamaan, mikäli/kun lomautus tulee.

Ns. normaalitilantessa lomautus täytyy ilmoittaa 2 viikkoa aiemmin.

Onko tässä tilanteessa sama pykälä voimassa?

Kiitos, jos tiedät ja vieläpä sen kerrot.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut lomautettiin jo ajat sitten, koska rakennusalalla talvet ovat hiljaisia. Vasta pääsin takaisin töihin ja nyt lomautukset jatkuu taas.

Laitoin hakemuksen liittoon kaksi viikkoa sitten enkä ole vieläkään saanut ensimmäisiä korvauksia. Toisin sanoen olen elänyt toista kuukautta ilman, että olisin saanut mistään rahaa. Luotto on kohta käytetty, että olen saanut laskut maksettua, ensi kuun vuokraa joudun siirtämään. Minulla ei ollut säästöjä, koska pienituloisena laskujen jälkeen käyttöön jääneet rahat on mennyt ruokaan, ei ollut mitään mahdollisuutta säästää.

Seuraavaksi joudun myymään autoni mikä taas vaikeuttaa töissä käyntiä huomattavasti, mutta se on ainoa keino säästää. Sitten joudun kinuamaan muilta kyytiä, että saan työkalut yms kuljetettua töihin. Jos töitä enää on.

Vierailija
22/24 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ou shit. Toivottavasti tuossa lomautettujen joukossa on paljon niitä jotka täälläkin nillittää jatkuvasti työttömien valtavista etuuksista ja laiskottelusta ym. Pääsette nyt itsekin kokeilemaan ainakin vähäksi aikaa tätä onnea ja autuutta. Voitte lisäksi kadehtia vaikka laitoshuoltajia hyvästä ammatinvalinnasta, siivottavaahan riittää.

Meillä lomautetaan kyllä reilu määrä siivoojia kun kirjastot, uimahallit jne, ovat kiinni. Kunhan vielä suljetaan hotellit niin joutilaita siivoojia piisaa. Sitä paitsi enpä kehuisi ammatinvalinnasta kun saan itse ansiosidonnaisella huomattavasti enemmän kuin siivooja palkkaa työstään jos satun tulemaan lomautetuksi. 

On vähän eri asia olla työttömänä normaaliaikana jolloin fiksu ja ahkera kyllä pääsisi töihin. Toki sitä ei ymmärrä jos ei ole sellainen :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon hartaasti kaikilta työkkäri-ihmisiltä, että jos on selkeä päivästä päivään nimetty lomautusaika, ihmisen ei tarvitsisi kirjoittaa kaiken maailman urakehityssuunnitelmia, tehdä hassun hauskoja (???) "karttoja", saadakseen myönteisen työvoimapoliittisen päätöksen.

.

.

Tietenkin työttömäksi työnhakijaksi on ilmoittaudutava lomautuksen alettua, mutta rautalanka: jos minut on lomautettu vaikkapa esim. 2.5.-5.6.2020, jonka jälkeen työni jatkuu normaalisti, miksi minun täytyy yrittää selittää, tehdä jotakin cv-pankkipaskaa?

Eihän sinun tarvitsekaan. Ei ole tarvinnut vuosiin. Laitat rastin ruutuun "tilanteessani on tiedossa muutos 3 kk sisällä" ja saat vastaanottoilmoituksen, jossa todetaan, että ilmoituksesi on vastaanotettu, työttömyysetuustiedot laitettu eteenpäin ja jos tilanteesi muuttuu, niin ota uudestaan yhteyttä.

Jos et tajua itse ilmoittaa tuota muutosta, niin ei ne työkkärissä mitään ennustajia ole.

Vierailija
24/24 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon hartaasti kaikilta työkkäri-ihmisiltä, että jos on selkeä päivästä päivään nimetty lomautusaika, ihmisen ei tarvitsisi kirjoittaa kaiken maailman urakehityssuunnitelmia, tehdä hassun hauskoja (???) "karttoja", saadakseen myönteisen työvoimapoliittisen päätöksen.

.

.

Tietenkin työttömäksi työnhakijaksi on ilmoittaudutava lomautuksen alettua, mutta rautalanka: jos minut on lomautettu vaikkapa esim. 2.5.-5.6.2020, jonka jälkeen työni jatkuu normaalisti, miksi minun täytyy yrittää selittää, tehdä jotakin cv-pankkipaskaa?

Ilmoittauduin eilen lomautetuksi eikä siellä nettilomakkeella mitään tuollaista ollut. Tuli joku ilmoitus, jossa sanottiin, että asiat OK. Tuskin siinä kukaan työkkärin täti oli vastaamassa klo 22 jälkeen, konehan näitä suoltaa sitä mukaa mitä minä ilmoitan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi