Meille tulee kohta ihana koira - mistä saa koiran ruuat ja muut tarvikkeet halvimmalla hinnalla?
Rahaa ei ole liikaa - mistä te ostatte mustillenne halvimmat safkat ja muut tarvikkeet?
Kommentit (41)
En minä vaan ymmärrä, mitä tuomitsemista siinä on, jos haluaa selvitä edullisesti ruokinnasta ym? Eivät kaikki ole sitä mieltä, että eläin tarvitsisi jotakin merkkisapuskaa tms.
Ainoa kriteeri on mielestäni: lajille tyypillinen ja riittävä ravitsemus, tarkoituksenmukaiset hoito- ja muut tarvikkeet ja tarvittavista el kuluista huolehtiminen (joka ei sekään tarkoita mielestäni, että eläimen kaikki sairaudet kaikissa tilanteissa pitäisi lääkitä, vaan että arvioidaan kokonaiskuva ja eläimen elämänlaatu). Jos näissä raameissa pysyy, saa kukin mielestäni ajatella omaa budjettiaan. Tällainen ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä osta koiraa jos ei ole rahaa, lääkärissä käynti vielä kalliimpaa kuin ruoka,
Itsekäs ihminen.Itse olet ilkeä ihminen - mikset vastaa kysymykseeni vaan haukut vaan.
Olen takuulla rikkaampi kuin sinä, mutta pihi.
Se koira kilahtaa johon kalikka kalahtaa.
Hullua ottaa koira jos on pihi eikä malta ostaa kunnon ruokaa.
Käsitit tahallaan väärin - ostan tietysti kunnon ruokaa, mutta vertaan hintoja.
Tyhmähän se on joka kalliilla ostaa, jos saa saman halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
JOs koira pentu, niin ei pärjää halvimmilla eikä aikuinenkaan. Zooplus esim. tuo kotiin asti ilman postikuluja, jos kertaostos 50e, jolla mennään pitkälle,
KOira tarvitsee vitamiinit yms niinkuin ihmisetkin. Voit katsa myös tori.fi, siellä myydään myös koiranruokia. Halvin ei ole paras koiran terveyden kannalta.
Ok. Kiitos - tämä tieto tuli tarpeeseen!
En ole mikään koiraexpertti, mutta tässä itse-oppimusni asioita: Ravinto on tosiaan tärkeää, ne halvimmat marketin koiranruoat ei valitettavasti ole niitä parhaimpia. Koiralla voi olla allergioita tietyille ruoka-aineille (esim vehnälle), jotka ilmenee vatsa- tai iho-oireina. Liian rasvaista ruokaa ei myöskään ole hyvä syödä. Kun vaihdatte nappuloita toisiin, tehkää se hitaasti. Ainakin meidän koiralla tuli ekan vaihdon yhteydessä veriripuli (vatsatulehdus), kun ei tajuttu tarpeeksi hitaasti vaihtaa. (Aloitetaan uuden syöminen ihan parilla nappulalla ja siitä hitaasti lisätään.) Lisäksi, etsi netistä tiedot ruoista, jotka koiralle vaarallisia, esim. suklaa, sipuli, viinirypäleet... Koirat rakastaa juustoa, terveellinen vaihtoehto on raejuusto, joja ei ole liian rasvaista.
Toivotan hyvää elämää koiran kanssa💛
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sata euroa, kun sanot vasta eläinlääkärille päivää.. oletko varautunut? Vakuutuskin maksaa, harkitsetko? Koiran pito ei ole sitä, että ostetaan halvimmat sapuskat kaupasta. Mitä, jos sille sun koirallesi ei sovi kuin kalliit eläinlääkäriltä ostettavat erikoissapuskat? Oletko suonut ajatusta moiseen ?
Tottakai tiedän nuo asiat, älä nyt urpona pidä.
Tiedetään tiedetään, mutta kun oot rikas mutta pihi et halua maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos omaat luottotiedot niin voit tilata laskulle tai osamaksulla. Koiraa varten pitää olla joko oma ELL tili tai sitten luottotiedot ok. Me suositaan HESY:n kirppistä mistä haemme hihnoja, petejä, saksia etc. torista varmaan löytyy nämä kaikki samalla hinnalla. Ruuat tilataan kivuton verkkokaupasta, koska kauppias myy jopa niitä vähän huonompiakin säkkejä esim. rikkoutuneita pusseja hiukan halvemmalla.
Näin meille jää varoja kerryttää koiran omalle ELL tilille niitä tulevia hätätapauksia varten ;)
Hyvä, kiitos tästä! Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sata euroa, kun sanot vasta eläinlääkärille päivää.. oletko varautunut? Vakuutuskin maksaa, harkitsetko? Koiran pito ei ole sitä, että ostetaan halvimmat sapuskat kaupasta. Mitä, jos sille sun koirallesi ei sovi kuin kalliit eläinlääkäriltä ostettavat erikoissapuskat? Oletko suonut ajatusta moiseen ?
En ole rikas, mutta en tykkää turhasta törsäilystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota koiraa jos ei ole varaa.
No on varaa, muutten ole rikas, ihan tavis vaan.
No sit et osta sitä halvinta paskaa.
10 v terrierin omistaja kirjoitti:
En ole mikään koiraexpertti, mutta tässä itse-oppimusni asioita: Ravinto on tosiaan tärkeää, ne halvimmat marketin koiranruoat ei valitettavasti ole niitä parhaimpia. Koiralla voi olla allergioita tietyille ruoka-aineille (esim vehnälle), jotka ilmenee vatsa- tai iho-oireina. Liian rasvaista ruokaa ei myöskään ole hyvä syödä. Kun vaihdatte nappuloita toisiin, tehkää se hitaasti. Ainakin meidän koiralla tuli ekan vaihdon yhteydessä veriripuli (vatsatulehdus), kun ei tajuttu tarpeeksi hitaasti vaihtaa. (Aloitetaan uuden syöminen ihan parilla nappulalla ja siitä hitaasti lisätään.) Lisäksi, etsi netistä tiedot ruoista, jotka koiralle vaarallisia, esim. suklaa, sipuli, viinirypäleet... Koirat rakastaa juustoa, terveellinen vaihtoehto on raejuusto, joja ei ole liian rasvaista.
Toivotan hyvää elämää koiran kanssa💛
Kiitos kivasta ja informatiivisesta vastauksestasi.💙💚💛
Vierailija kirjoitti:
Itse käydään hakemassa kissojen ruoat Musti&Mirristä. Sieltä saa hyviä paljousalennuksia ja ruoat ovat laadukkaita. Syöttämällä parempilaatuista ruokaa mm. koiran kakat ovat vähemmän epämiellyttäviä ja koira jaksaa paremmin.
Onko tuolla Mustissa ja Mirrissä kaikkein laadukkain ruoka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sta euroa, kun sanot vasta eläinlääkärille päivää.. oletko varautunut? Vakuutuskin maksaa, harkitsetko? Koiran pito ei ole sitä, että ostetaan halvimmat sapuskat kaupasta. Mitä, jos sille sun koirallesi ei sovi kuin kalliit eläinlääkäriltä ostettavat erikoissapuskat? Oletko suonut ajatusta moiseen ?
Kirjoitit juuri olevasi rikkaampi kuin minä, siitä arvelin sinun olevan rikas.
Valehtelit tuostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zooplussasta ja Kivuttomasta saa edullisesti jopa noita erikoisruokia.
Hyvä tietää tämäkin, kun ei tiedä onko koiralla jotain allergioita yms. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sta euroa, kun sanot vasta eläinlääkärille päivää.. oletko varautunut? Vakuutuskin maksaa, harkitsetko? Koiran pito ei ole sitä, että ostetaan halvimmat sapuskat kaupasta. Mitä, jos sille sun koirallesi ei sovi kuin kalliit eläinlääkäriltä ostettavat erikoissapuskat? Oletko suonut ajatusta moiseen ?
Kirjoitit juuri olevasi rikkaampi kuin minä, siitä arvelin sinun olevan rikas.
Valehtelit tuostakin.
Enpäs. Määrittele "rikas?" Onko se rikas, jolla on 5000 euroa? 10 000 euroa? tai 26 000 euroa, vai se jolla on 3.000 000 euroa? Entäs jos omistaa miljoonan euron talon? tai 50 000 euron mökin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä osta koiraa jos ei ole rahaa, lääkärissä käynti vielä kalliimpaa kuin ruoka,
Itsekäs ihminen.Itse olet ilkeä ihminen - mikset vastaa kysymykseeni vaan haukut vaan.
Luepa viestisi tästä.
Ap, älä välitä koirakiihkoilijoista ja heidän ilkeistä kommenteistaan. Olen valitettavan monta kertaa saanut huomata, että osa koiraharrastajista ovat kuin jotain kultin jäseniä. Esim. koirapuistossa minut on haukuttu pystyyn, kun toiset koirat kävivät koirani kimppuun. Kaikki varmaan tarkoittavat koirilleen parasta mutta olisi kiva osoittaa ystävällisyyttä myös ihmislähimmäisille. Suurin osa koiranomistajista on toki mukavia ja maalaisjärjellä toimivia.
Vierailija kirjoitti:
Zooplus, mutta jos haluaa kotimaista tukea, niin Peten koiratarvike tai Musti & mirri. Ihan perus marketeista saa ihan kelpo kuivaruokia, kuten Dagsmark tai Hauhau champion super Premium. Tarvikkeitakin saa melkein kaupasta kuin kaupasta. Mutta yksi pyyntö, älä osta flexi talutinta, kiitos.
Miksei flexi talutinta? Siitä on niin pitkä aika, kun mulla oli koira, etti silloin edes ollut tuollaisia. Koira on kuulemma tottunut kulkemaan valjaissa, joka kuullostaa minusta ainakin hyvältä, niin ei kurista kurkusta.
Onnellinen koiranomistaja kirjoitti:
Ap, älä välitä koirakiihkoilijoista ja heidän ilkeistä kommenteistaan. Olen valitettavan monta kertaa saanut huomata, että osa koiraharrastajista ovat kuin jotain kultin jäseniä. Esim. koirapuistossa minut on haukuttu pystyyn, kun toiset koirat kävivät koirani kimppuun. Kaikki varmaan tarkoittavat koirilleen parasta mutta olisi kiva osoittaa ystävällisyyttä myös ihmislähimmäisille. Suurin osa koiranomistajista on toki mukavia ja maalaisjärjellä toimivia.
Aivan. Olen huomannut saman - ja jos heidän koiristaan valittaa, jos ne haukkuvat liikaa tai ovat aggressiivisia, nämä ihmiset käyvät melkein kurkkuun kiinni.
Tosi kiivasta porukkaa nuo jotkut.
Vaan onneksi tosiaan suurin osa koiraporukoista on sellaista sopuisaa ja ystävällistä sakkia, joiden kanssa tulee hyvin toimeen. =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zooplus, mutta jos haluaa kotimaista tukea, niin Peten koiratarvike tai Musti & mirri. Ihan perus marketeista saa ihan kelpo kuivaruokia, kuten Dagsmark tai Hauhau champion super Premium. Tarvikkeitakin saa melkein kaupasta kuin kaupasta. Mutta yksi pyyntö, älä osta flexi talutinta, kiitos.
Miksei flexi talutinta? Siitä on niin pitkä aika, kun mulla oli koira, etti silloin edes ollut tuollaisia. Koira on kuulemma tottunut kulkemaan valjaissa, joka kuullostaa minusta ainakin hyvältä, niin ei kurista kurkusta.
Koska flexin kanssa saa aikaan vaaratilanteita. Koira, jota ei olla koulutettu, on niin helppo laittaa flexiin räkyttämään vastaantulijoille, antaa koiralle tilaa kun se tottelemattomana muuten lähtis karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa viestisi tästä.
No oletan että olen, mutta tavis kuitenkin. Enkä tykkää hassata rahojani turhuuteen, mutta semilaadukkaasta pidän ja tietysti, jos saa luxusta alennuksella, ostan sitä.
Zooplussasta ja Kivuttomasta saa edullisesti jopa noita erikoisruokia.