Mies haluaa erota
Mies kertoi eilen illalla haluavansa avioeron. On kuulemma miettinyt asiaa yli vuoden, ja nyt haluaa lähteä. Hän kuuluu koronan suhteen riskiryhmään, joten hänen pitäisi olla nyt melkein kotikaranteenissa, mutta hänpä päätti juuri nyt että haluaa jättää perheensä (meillä on kaksi pientä lasta), sanoo että hankkii jostain vuokra-asunnon johon lähtee tästä niin nopeasti kuin pääsee. Aikoo kuulemma sitä ennen viettää päivänsä "jossain" eli notkumalla kaupoissa ja kahviloissa, jotta ei joutuisi olemaan kotona. Ja aikoo kiertää niitä asuntonäyttöjä. Ja minä jään ihmettelemään miten selviän kahden pienen lapsen kanssa tässä tilanteessa, jossa edes tukiverkkoja ei voida käyttää avuksi kun mummit ja papat on kaikki täyttäneet 70 eikä heitä nyt voi pyytää avuksi. Mitä ihmettä? Eikö olisi voinut odottaa pari kuukautta, että pahin epidemia on ohi?
Kommentit (41)
Porvoossa ukotkin niin masentuneita, että ovat valmiita altistamaan itsensä riskiryhmään kuuluvana koronalle.
Mitä miesvihaa tässä muka on?
Jos mies haluaa erota, niin eikö hänellä muka ole siihen oikeus? Pitäisikö Ap:n roikkua miehen lahkeessa ja pakottaa jäämään?
Parisuhteessa oleminen on ihan vapaaehtoista.
Jos jompikumpi haluaa suhteesta pois, niin all bets are off.
Nyt pitää vain miettiä ne käytännön järjestelyt eli omaisuuden ositus jne.
🇺🇦🇮🇱
Ap, onko sulla varaa jatkaa asumista lasten kanssa siinä asunnossa?
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Ei ole, joudun hankkimaan jonkun pienemmän vuokra-asunnon. Ap
ja todennäköisesti taustalla on toinen nainen, vaikka ei sitä sinulle kerrokkaan. Yrittää saada omalle teolleen oikeutusta syyllistämällä sinut. Näin ne pettäjät toimii.
Vierailija kirjoitti:
ja todennäköisesti taustalla on toinen nainen, vaikka ei sitä sinulle kerrokkaan. Yrittää saada omalle teolleen oikeutusta syyllistämällä sinut. Näin ne pettäjät toimii.
Ei ole ollut mitään merkkejä toisesta naisesta, mutta en voi sitä varmaksi tietää tietenkään :( . Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämäkin nyt hetki erota ja jättää pienten lasten äiti (ja lapset). Voisiko olla vielä yhtään enemmän vätys.
Olen aika järkyttynyt siitä, että päätti ilmoittaa erosta juuri nyt kun koko elämä on muutenkin mennyt niin vaikeaksi tämän taudin takia. Ap
Yllättävät vaikeudet, ehkä kuolemanpelon herättämä elämän rajallisuuden tajuaminen yms. usein saavat ihmiset toimiaan unelmoinnin ja väkisinvääntämisen sijaan. Niin kauan kuin huominen oli tuleva samanlaisena kuin eilinen, ei saanut aikaiseksi. Nyt kaikki muuttui ja voi muuttua vielä pahemmaksi. Silloin motivoituu laittamaan elämänsä mieluisampaan järjestykseen, kun mistään jatkuvuudesta ei enää ole takeita. Näin tulkitsisin käyneen, mitenkään tekoa puolustelematta tai tunteitasi väheksymättä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Mitä miesvihaa tässä muka on?
Jos mies haluaa erota, niin eikö hänellä muka ole siihen oikeus? Pitäisikö Ap:n roikkua miehen lahkeessa ja pakottaa jäämään?
Parisuhteessa oleminen on ihan vapaaehtoista.
Jos jompikumpi haluaa suhteesta pois, niin all bets are off.
Nyt pitää vain miettiä ne käytännön järjestelyt eli omaisuuden ositus jne.Niin, sähän et koskaan ole miestä saanutkaan.
Olet jokaisessa mies-ketjussa jakamassa paskaviisauksiasi, aina. Jo vuosikausia.
Entäpäs jos nainen joutuukin maksumieheksi?
Aijaijai, kylläpä osui kipeeseen paikkaan. Tuliko suolaa haavoille?
Paljonko ap on lihonut? Ja se jatkuva nalkuttaminen on tietenkin vakio?
Vierailija kirjoitti:
Niin, sähän et koskaan ole miestä saanutkaan.
Olet jokaisessa mies-ketjussa jakamassa paskaviisauksiasi, aina. Jo vuosikausia.
Entäpäs jos nainen joutuukin maksumieheksi?
Siis häh? Mikä sulla on hätänä?
On mulla mies, mitä sitten?
Miten niin nainen joutuu maksumieheksi? Nythän Ap saa kaikki mahdolliset yh-tuet, asumistuen, ilmaiset päivähoitomaksut, elarit...
Jos tässä joku joutuu maksumieheksi, niin yhteiskunta.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
En yhtään. En myöskään ole ylipainoinen toisin kuin mieheni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Se oli tää mies, joka oli lihonut. Ap ilmeisesti pakottanut hänet kaljaa juomaan :D
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Ei ole, joudun hankkimaan jonkun pienemmän vuokra-asunnon. Ap
Tee asuntohakemuksia ja ota yhteyttä sosiaalitoimeen jos on tarvetta, voit saada asunnon tässä vaiheessa kiireellisenä. Käsittelyyn ja hakuprosessiin menee aikaa. Jos tulosi ovat pienet, voit hakea asumustukea ym. avustuksia.
Menkää tarvittaessa puimaan asiat loppuun avioeroterapiaan tai perheneuvolaan. Lasten huoltajuudesta yms. joudutte sopimaan myös.
Voin taata että sillä on uusi nainen, ja tästä olen 100% varma. Viiskymppisen elämäni aikana en ole nähnyt yhtään tilannetta jossa mies olisi lähtenyt "noin vain" siksi ettei nyt vaan hutsita. Mies ei lähde jos sillä ei ole toinen valmiina odottamassa, piste. Jos joku tietää tähän asiaan poikkeuksen se on sitten se poikkeus joka vahvistaa säännön.
Että alahan vähän kaivella äläkä ällistele siellä miksei mies nyt voi vaan odottaa "paria kuukautta". Ei se voi koska sillä on kiire uuden lämmittäjän luo ja huonon omantunnon kanssa on tympeä elää saman katon alla sun kanssa. Totta helvetissä sillä on kiire pois.
Etätöistä on vaikeampi mennä bylsimään salarakasta työajalla, kun vaimo on kotona vahtimassa :D
Tokkopa se missään kahviloissa notkuu päiviään vaan toisen naisen luona. Sattuu varmasti, mutta loppupeleissä lienee parempi että pääset eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämäkin nyt hetki erota ja jättää pienten lasten äiti (ja lapset). Voisiko olla vielä yhtään enemmän vätys.
Olen aika järkyttynyt siitä, että päätti ilmoittaa erosta juuri nyt kun koko elämä on muutenkin mennyt niin vaikeaksi tämän taudin takia. Ap
Yllättävät vaikeudet, ehkä kuolemanpelon herättämä elämän rajallisuuden tajuaminen yms. usein saavat ihmiset toimiaan unelmoinnin ja väkisinvääntämisen sijaan. Niin kauan kuin huominen oli tuleva samanlaisena kuin eilinen, ei saanut aikaiseksi. Nyt kaikki muuttui ja voi muuttua vielä pahemmaksi. Silloin motivoituu laittamaan elämänsä mieluisampaan järjestykseen, kun mistään jatkuvuudesta ei enää ole takeita. Näin tulkitsisin käyneen, mitenkään tekoa puolustelematta tai tunteitasi väheksymättä.
Näin se taitaa olla. Oma ex-vaimo ilmoitti halustaan erota kun tuli seinä vastaan ja oli pakko valita meneekö töihin kotiäitinä olemisen sijaan vai eroaako. Sitä ennen oli ilmeisesti muutaman vuoden kitkutellut suhteessa ja elätellyt kaikkia epärealistisia haaveita omasta tulevaisuudestaan ja työurastaan (olisi heti pitänyt päästä johtavaan asemaan tai vanhemmaksi asiantuntijaksi vaikka työkokemus käytännössä nolla). Kotiäitinä oli helppo haaveilla ja häivyttää todellisuus kun joku muu (=minä tyhmä) maksoi elämisen. Sitten kun rahat ei enää riittäneet haluttuun elintasiin niin otti kylmästi eron.
Vierailija kirjoitti:
Voin taata että sillä on uusi nainen, ja tästä olen 100% varma. Viiskymppisen elämäni aikana en ole nähnyt yhtään tilannetta jossa mies olisi lähtenyt "noin vain" siksi ettei nyt vaan hutsita. Mies ei lähde jos sillä ei ole toinen valmiina odottamassa, piste. Jos joku tietää tähän asiaan poikkeuksen se on sitten se poikkeus joka vahvistaa säännön.
Että alahan vähän kaivella äläkä ällistele siellä miksei mies nyt voi vaan odottaa "paria kuukautta". Ei se voi koska sillä on kiire uuden lämmittäjän luo ja huonon omantunnon kanssa on tympeä elää saman katon alla sun kanssa. Totta helvetissä sillä on kiire pois.
Poikkeus vahvistaa säännön on täyttä skeidaa koska poikkeus kumoaa säännön. Ja minä tässä olen sellainen poikkeus. Vähemmän itseriittoisuutta kiitos. Sinäkään et voi tietää kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se taitaa olla. Oma ex-vaimo ilmoitti halustaan erota kun tuli seinä vastaan ja oli pakko valita meneekö töihin kotiäitinä olemisen sijaan vai eroaako. Sitä ennen oli ilmeisesti muutaman vuoden kitkutellut suhteessa ja elätellyt kaikkia epärealistisia haaveita omasta tulevaisuudestaan ja työurastaan (olisi heti pitänyt päästä johtavaan asemaan tai vanhemmaksi asiantuntijaksi vaikka työkokemus käytännössä nolla). Kotiäitinä oli helppo haaveilla ja häivyttää todellisuus kun joku muu (=minä tyhmä) maksoi elämisen. Sitten kun rahat ei enää riittäneet haluttuun elintasiin niin otti kylmästi eron.
Kyllä ihmiset tekevät ihmeellisiä asioita, tämä totta. Edellisessä kuuden vuoden suhteessani nainen läksi saman tien kun sai valmistumisensa jälkeen hyväpalkkaisen työn. Sitä ennen oli koko suhteen riippuvainen minun tuloistani. Hommasi muuton vieläpä sille viikolle kun olin itse ulkomaankomennuksella. Palasin sitten tyhjennettyyn kotiin. Olihan meillä mennyt huonommin jo jonkin aikaa ja olisin toki hyväksynyt eron ihan sovussa, mutta olimme juuri sopineet, että yritämme päästä vaikeuksista yli ja olimme sitä varten tehneet romanttisen ulkomaanreissunkin (jonka minä toki tarjosin, kuten aina ennenkin).
Myöhemmin sain kuulla, että hän oli pettänyt minua ainakin koko viimeisen vuoden eri miesten kanssa. Oli siis asunut kanssani ilmeisesti vain taloudellisista syistä, ainakin sen viimeisen vuoden. Jotenkin aika julmaa uskotella edelleen rakastavansa ja samalla suunnitella seuraavaa siirtoa selän takana sekä myös pettää tilaisuuden tullen.