Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset pulassa fugessa! Haluavat Espanjasta Suomeen pikimiten!

Vierailija
17.03.2020 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006442155.html

– Minulla on monia hankalia perussairauksia, joten minun on tärkeää päästä palaamaan Suomen sairaanhoidon piiriin. En voi ottaa riskiä, että jäisin tänne jumiin.

- Valtavan monet haluavat täältä Suomeen. Kuka heitä auttaa sen jälkeen, kun lennot perutaan? Sarri kysyy.

– Kyllä täältä kaikkien haluavien kotiin pitää päästä, ei Suomen kansalaisia voi heitteille jättää.

– Pelkään, että ulkomaalaiset jätetään Espanjassa hoitamatta ensimmäisenä. Se on monilla mielessä, Putkonen sanoo.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä joku aika sitten mainostettiin kuinka terveydenhuoltokin toimii epsanjassa NIIIIIIIIIIN paljon paremmin kuin Suomessa, että tänne vaan kaikki eläkeläiset pois kylmästä Pohjolasta. Minun puolestani saavat nyt pysyä siellä missä ovat. Mitäs läksitte! Kotonahan useimmat nyt sairastavat, jos sairastavat ja jos he ovat aurinkorannikolle muuttaneet, niin kotinsa lienevät nyt siellä.

Vierailija
42/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikkuisen aiemmin olisi voinut terveellä maalaisjärjellä varautua asiaan. Oikeasti, kun nyt itkettää, voisi silmäillä sinne peiliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen valtiolle on kunnia-asia hoitaa kansalaisensa ulkomailta kotiin.

Miksi olisi? Jokainen saa itse valita, missä aikansa ja rahansa käyttää. Valinta osui heillä Espanjaan.

Vierailija
44/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli kai Ylekin tehnyt jonkun jutun, mutta artikkeli on nyt poistettu? Outoa.

Ihmiset varmaan niin vihaisia. Mikä noista tekee tärkeämmän kuin me muut.

Niin varmaankin, aika inhimillistä, vaikkakaan en itse tuota reaktiota ymmärrä. Ehtikö kukaan lukea sitä reportaasia? Nähdäkseni aika poikkeuksellista Yleltä poistaa tehty juttu, sitä tässä eniten kummastelen.

Vierailija
45/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli kai Ylekin tehnyt jonkun jutun, mutta artikkeli on nyt poistettu? Outoa.

Ihmiset varmaan niin vihaisia. Mikä noista tekee tärkeämmän kuin me muut.

"Mikä noista tekee tärkeämmän". Voi elämän kevät, mikä kommentti. Onko joku koskaan jossain väittänyt, että he ovat tärkeämpiä? Kohta varmaan persumentaliteetissasi väität, että Suomelle ulkomaalaiset ovat "tärkeämpiä" kuin suomalaiset...Hoh hoijjaa.

Ainakin niin he itse ku ittelevat. Meinaavat varmaan, että Suomi hakee ne sairaala koneilla tänne, kun espanja ei hoida sairaita eläkeläisiä. Varsinkaan suomalaisia. Kuka heitä auttaa? No ei kukaan!

Vierailija
46/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halunneet maksaa ylimääräisiä lentolippuja Suomeen ja ajattelivat, että joku hoitaa heidät ilmaiseksi kotiin?

Ja nyt ei hoida.

Vierailija
47/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä joku aika sitten mainostettiin kuinka terveydenhuoltokin toimii epsanjassa NIIIIIIIIIIN paljon paremmin kuin Suomessa, että tänne vaan kaikki eläkeläiset pois kylmästä Pohjolasta. Minun puolestani saavat nyt pysyä siellä missä ovat. Mitäs läksitte! Kotonahan useimmat nyt sairastavat, jos sairastavat ja jos he ovat aurinkorannikolle muuttaneet, niin kotinsa lienevät nyt siellä.

Hei, unohdit sanoa että kikkeliskokkelis, sehän on sinun vakioläppäsi. Haha haha. Hassua.

Vierailija
48/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, unohdit sanoa että kikkeliskokkelis, sehän on sinun vakioläppäsi. Haha haha. Hassua.

Taitaa olla sinun oma vakioläppäsi.

Vierailija
49/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hakekoot Espanjan kansallisuutta jos pelkäävät, että jäävät hoitojonossa espanjalaisten taakse

Olisko nyt kuitenkin kansalaisuus parempi? :D :D

Vierailija
50/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee eläkeläisten itsekkyyden. Poimitaan rusinat pullasta aina, kun on mahdollista. Näin aikoinaan erikoissairaanhoidossa yllättävän paljon näitä, jotka lähtivät viettämään eläkepäiviä Espanjaan, mutta Suomen kallis erikoissairaanhoito kyllä kelpasi ja surutta kaikki vaivat tultiin Suomeen hoidattamaan. Nytkin näkee eläkeläisten välinpitämättömyyden, sillä minulla on useampi tuttava kaupan- ja ravitonla-alalla töissä ja ainoat asiakkaat ovat juuri eläkeläisiä, jotka nauresekelevat koronavouhotukselle. Toivottavasti tehohoitoa aletaan rajoittaa tuolta elämänkaaren yläpäästä mahdollisimman pian, jotta lapset ja työikäiset saavat mahdollisimman tehokasta hoitoa.

Vierailija
51/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko priorisoida ja fugen porukka on minusta kaikkein joutavinta kansanosaa Suomen edun näkökulmasta. Jos ajatuksena on, että nostan eläkettä Suomesta (ja ei, se ei ole eläkeläisen itse tienaamaa rahaa, vaan sitä revitään armotta työssäkäyvien suomalaisten selkänahasta), vien kulutukseni Espanjaan, en milläänlailla toimi nuorempien sukupolvien tai minkään yleishyödyllisen asia eteen kotimaassani, vaan palaan vasta jos tarvitsen Suomelta jotain, kuten terveyspalveluita tai asumispalveluita.

Vierailija
52/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä Fugen eläkeläisillä on ollut useita viikkoja aikaa tehdä itse johtopäätöksiä ja hankkiutua Suomeen. Sama juttu näiden etelässä talvehtivien karavaanareiden kohdalla, viime viikolla jos olisi kääntänyt nokan kohti kotia niin hyvin olisi vielä ehtinyt ja päässyt. Mutta jos nyt vasta havahtuu tilanteeseen, niin se on voi voi ja kunkin otettava isku vastaan siellä, missä on valinnut oleilla. 

Vierailija
53/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääköhän nämä, että täällä Suomessa on kylmää ja harmaata vieläkin. Tänä aamunakin kun lähdin töihin ennen 05.00 oli aivan jäätävän kylmää. 

Vierailija
54/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitää odottaa kunnes rajat suljetaan ja lennot perutaan ja sitten itketään lehdissä. Jokainen vähänkin fiksu ihminen olisi tullut lomalta takaisin Suomeen jo pitkän aikaa sitten. Itse päätin jo helmikuussa kun korona alkoi levitä Euroopassa että tänä keväänä jääkin sitten matkat tekemättä. Ja jos terveydenhuollon saaminen nimenomaan Suomessa on elintärkeää miksi sitten lähtee 6kk Espanjaan? Jos asuu puolet vuodesta toisessa maassa niin kyllä silloin pitäisi heidän palvelut kelvata myös, miten edes uskaltavat siellä ylipäätään oleskella jos ei espanjalainen sairaala kelpaa vaikka sydänkohtauksen tullessa? Asun itsekin ulkomailla ja täällä nyt pysyn kotonani enkä aijo itkeä lehdissä tai somessa vaikka täällä on korona moninkertaisesti isompi ongelma kuin Suomessa tällä hetkellä joten ihmettelen kyllä näitä Aurinkorannikon isänmaan sankareita.

Vierailija
55/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selfiet on näköjään jo otettu ja naamaankin saatu tarpeeksi väriä..

Vierailija
56/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on muuttunut erittäin nopeasti. Viime torstaina oli aivan normaali arki Helsingissä, ja sitten perjantaina 13.3. uutiset muuttui yhtäkkiä.

Jos Fugelaisilla on siellä asunto, kai siellä voi asua? Lomalaisille tietysti eri asia.

Vierailija
57/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pestä käsiä huolellisesti siellä Epsanjassa, kyllä se siitä.

Vierailija
58/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas mennään. Kyllä nyt on köyhillä hauskaa, kun voi naureskella tyhmille eläkeläisille.

Köyhiltä ne Espanjassa oleilevat eläkeläiset tässä vaikuttaa jos ei ole varaa edes yksityiseen hoitoon. Espanjassa julkinen hoitaa tietenkin espanjalaiset ensin eikä mammuja. Mutku halpa punkku, vinkki ja leipä, hei tällä me säästetään, terveisin tyhmät ja köyhät suomalaiset eläkeläiset.

Vierailija
59/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kun olisi valittamisen sijaan toiminut, niin olisi voinut vielä saada lennot Suomeen ainakin jonkin vaihtoyhteyden kautta. Suomen valtiolla ei ole mitään velvollisuutta ryhtyä evakuoimaan henkilöitä, jotka ovat aivan itse hankkiutuneet pulaan. Orpolapset voidaan kotiuttaa, aikuiset saavat pitää huolta itsestään. 

Vierailija
60/63 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se parempi elämä siellä nyt maistukaan :D

öhööhö öhÖHÖÖÖHHHööööööö. Sikahauska läppä! Tätähän ei ole tänään luettukaan kuin vasta noin miljardi kertaa.

Sulle se menee kuitenkin vielä nahkan alle heitytämällä :D

Saisiko saman, mutta suomeksi?

Siellä on halpa känni päällä, yritä ymmärtää ja tulkita :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi