Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riskiryhmään kuuluva, käytkö kaupassa vanhojen vanhempiesi puolesta?

Vierailija
16.03.2020 |

Jos oma sairautesi on sellainen, että virus saattaa olla sinule kohtalokas?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, minulla on TNF-alfasalpaajahoito

Vierailija
2/11 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Meillä on useampi sata kilometriä välimatkaa ja kaupungissa toimii ruuan tilauspalvelu.

Vierailija
4/11 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itsellenikin, joten miksi en samalla kävisi vanhemmillenikin. 

Vierailija
5/11 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainetauti. Ja käyn. Ei ole muuta vaihtoehtoa tai 8-kymppinen äitini ei kelpuuta muuta.

Vierailija
6/11 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin kaupoissa on nyt aikaisin aamulla (ulkomaillakin) ostoaika riskiryhmille. Kärryt desinfioitu ja kauppakin illan jälkeen siivottu.

Vierailija
7/11 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kai se on käydä. Tässä kaupungissa ei ole kuin yksi pieni K-market, jolla on kotiinkuljetuspalvelu, joten sen varaan ei voi laskea. Tympii jo valmiiksi se valitus, joka tulee, jos en osaa ostaa just sen tietyn juuston oikeaa versiota tai kaupassa ei ole maidosta valmistajan x maitoa vaan y:n.

Vierailija
8/11 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävin ja käyn jatkossakin.

Vierailija
9/11 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt riskiryhmällä tarkoitetaankaan ... Olen kuusikymppinen, pari vuota sitten kakkostyypin diabetesdiagnoosin saanut pullukka (MBI 37 eli en aivan sairaalloisen lihava kuitenkaan, mutta) aika huonokuntoinen kyllä. Vanhempani taas ovat melkein yhdeksänkymppisiä ja hyväkuntoisia, varsinkin äiti, eikä kummallakaan mitään lääkitystä tai kummempia terveysongelmia, joten voin hyvinkin olla minä joka tähän tautiin kaatuu - se vaan, että vain minulla on ajokortti, joten minähän heitä kuskailen, itse haluavat olla mukana asioimassa eikä kotiin jäädä palvelua odottamaan, katsotaan tämän päivän jälkeen jos uskoisivat viranomaisohjeita kotona pysymisestä.

Vierailija
10/11 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt riskiryhmällä tarkoitetaankaan ... Olen kuusikymppinen, pari vuota sitten kakkostyypin diabetesdiagnoosin saanut pullukka (MBI 37 eli en aivan sairaalloisen lihava kuitenkaan, mutta) aika huonokuntoinen kyllä. Vanhempani taas ovat melkein yhdeksänkymppisiä ja hyväkuntoisia, varsinkin äiti, eikä kummallakaan mitään lääkitystä tai kummempia terveysongelmia, joten voin hyvinkin olla minä joka tähän tautiin kaatuu - se vaan, että vain minulla on ajokortti, joten minähän heitä kuskailen, itse haluavat olla mukana asioimassa eikä kotiin jäädä palvelua odottamaan, katsotaan tämän päivän jälkeen jos uskoisivat viranomaisohjeita kotona pysymisestä.

Öö ... siis ei MBI vaan BMI eli painoindeksi! (Korkea painoindeksi itsessään jo katsotaan kertovan riskistä, vaikka ei muita ongelmia olisikaan.

- sama

Vierailija
11/11 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kyllä vaikka itse olen ollut elinsiirrossa vain pari kuukautta sitten. Kuka heistä muuten huolehtisi? Yhteiskuntako? Täytyy selvittää onko paikkakunnalla mahdollisuutta tilauspalvelulle.