Mikä taho korvaa ansionmenetyksen, jos jää kotiin alle 16-vuotiaiden lasten kanssa?
Sovelletaanko koulujen sulkemiseenkin tartuntatautilakia, jossa vanhemmille maksetaan täysi palkka, jos lapsi on karanteenissa vai miten tämä poikkeustilalaki sanoo asiasta?
Kommentit (10)
Huoh kyllä lapset keskenään selviää kotona
Vierailija kirjoitti:
Huoh kyllä lapset keskenään selviää kotona
Ei selviä, kun toinen on erityislapsi, jonka diagnoosin tutkimukset ovat parhaillaan menossa.
Kyllä 70-luvullakin ekaluokkalaiset pärjäsi itsekseen koulun loma-aikoina päivän vanhempien ollessa työssä. Ei ollut kännyköitä, tietokoneita eikä mikroaaltouuneja. Avain kaulassa ketjussa. Miksi ne nyt eivät pärjäisi?
Ei tartuntapäivärahaa saa tuossa tilanteessa. Vain silloin, jos lapsi on asetettu karenteeniin. Koulujen sulkeminen ei ole karanteeni. Rahaa ei saa mistään.
Eiköhän ne pärjää ihan yksinkin.
Minun ikäpolvelin oli 80-luvulla kolmannella luokalla jo yksin kotona.
Miksi siitä pitäisi maksaa, että hoitaa omia lapsiaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei tartuntapäivärahaa saa tuossa tilanteessa. Vain silloin, jos lapsi on asetettu karenteeniin. Koulujen sulkeminen ei ole karanteeni. Rahaa ei saa mistään.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne pärjää ihan yksinkin.
Minun ikäpolvelin oli 80-luvulla kolmannella luokalla jo yksin kotona.
Minä olin ekaluokasta.
Meillä on kotona kaksi alle 16 vuotiasta lasta ja olen totaali-yksinhuoltaja. Voinko nyt siis jäädä kotiin lasteni kanssa ja saanko silti palkkaa tai muuta vastaavaa tukea yhteiskunnalta?