Kuntouttava työtoiminta suljetaan
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta oli ainoa asia mikä auttoi minua pitämään korkin kiinni ma-to, loppu viikko meni ryypätessä. Ennen kun sain sen paikan oli päivittäistä. Siel on ihmisiä samassa tilanteessa missä mä joskus olin, toivottavasti heille saadaan nopeasti jotain tilalle.
Kyllä sen korkin pitää mennä kiinni ihan muutenkin, ethän voi loppuelämääsi vaatia samassa tilanteessa eläviä ihmisiä ympärille joka päivä. Tilanteet kun muuttuvat kuten nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kuntouttavassa meille annettiin etätöitä. Hoidetaan hommat ruudun takaa
Mitä kuntouttavaa voi tehdä etänä? Jotain tietokonejuttuja? Harvemmin tietokoneella kuntouttavassa tehdään.
Mä teen koneella ihan asiallisia juttuja omasta mielestäni. Hakeuduin itse kuntouttavaan ja onneksi löytyi hyvä paikka, jossa osataan arvostaa mun osaamista. Olen ollut pitkään sairas niin pitää testata jaksamista. Voisin hyvin tehdä töitä etänä, jos vaan saisin luvan. Tukisi mun jaksamista ja sitä tarkoitusta, jota varten kuntouttava työ virallisesti on olemassa eli kuntoutumista varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kuntouttavassa meille annettiin etätöitä. Hoidetaan hommat ruudun takaa
Mitä kuntouttavaa voi tehdä etänä? Jotain tietokonejuttuja? Harvemmin tietokoneella kuntouttavassa tehdään.
Mä teen koneella ihan asiallisia juttuja omasta mielestäni. Hakeuduin itse kuntouttavaan ja onneksi löytyi hyvä paikka, jossa osataan arvostaa mun osaamista. Olen ollut pitkään sairas niin pitää testata jaksamista. Voisin hyvin tehdä töitä etänä, jos vaan saisin luvan. Tukisi mun jaksamista ja sitä tarkoitusta, jota varten kuntouttava työ virallisesti on olemassa eli kuntoutumista varten.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
on tuosta hyvät ja huonot puolet. ne jotka käyttävät noita palvekuita, niin kuinka moni heistä osaa pitää hygieniastaan huolta. tuolta kannilta hyvä että suljetaan. huonona puolena että eivät saa virikkeitä elämäänsä.
Jos luulet, että kaikki kuntouttavaan päätyvät ovat haisevia elämäntapajuoppoja, niin onnittelut, olet idiootti. Toki siellä kaikkia kohdellaan kuin haisevia elämäntapajuoppoja, mutta se on sitten asia erikseen.
Just tuli viesti että ilmotetaan huomenna meneekö ke kiinni
On paljon hyviä ihmisiä joille on tapahtunut paljon pahoja asioita. Joillekkin riittää yksi epäonnekas tapahtuma tai toisen ihmisen tekemä raaka teko ja elämä on pilalla. On mielenterveys ongelmia, syrjäytymistä, tukiverkoston puutetta, jotkut jotenkin vaan tippuu elämän kyydistä eikä pääse omin voimin takaisin. Jotkut eivät päässeet koskaan elämän kyytiin kun eivät osanneet tai uskaltaneet pyytää apua ajoissa.
Kuntouttava työtoiminta on monelle se henkireikä, pelastusrengas tai passi ihmisarvoiseen elämään. Näin nopeasti toiminnan keskeyttämisellä tulee olemaan isoja vaikutuksia heidän elämään. Toivottavasti saavat tarvitsemaansa tukea.
Täällä sama tilanne, eli työ jota olen kuntouttavassa tehnyt tähän asti, onnistuisi hyvin myös etänä. Päätöksen taustalla on kuitenkin ilmeisesti säästötoimet ennen kaikkea muuta. Eli vaikka tämä tilanne on harmillinen, niin näillä kai mennään...
Tarkennuksena vielä, eli työskentelin itse kuntouttavassa työtoiminnassa IT-tuessa, jota ehdimmekin jo kaksi vuoroautta (ma-ti) tehdä onnistuneesti etänä käyttäen puhelimia, Skypeä, sekä Microsoft Teamsiä, joista löytyy keskusteluominaisuudet; viesti, videoyhteydet sekä työpöydän (näytön) etäjako. Suurin osa meille tulleista ongelmista on ratkaistavissa täysin etänä. Kuntouttavaa työtoimintaa on monenlaisissa eri tehtävissä ja toimialoilla. Moni varmasti sekoittaa kuntouttavan työtoiminnan työpajoihin...
Vierailija kirjoitti:
No eikös se ole kivaa että saa senkin ajan ryypätä?
Siellä kuntouttavassahan nimenomaan ryypätään! Mitä sä oikein luulit että siellä tehdään?
Suljetaankohan henkilökohtaiseen työhönvalmennukseen erikoistava yritys myös? Mulla sellaiseen meno keskiviikkona..