Lue keskustelun säännöt.
Miten voisin auttaa? Mitä te tarvitsisitte tässä tilanteessa?
16.03.2020 |
Hei!
Olen ammatiltani hyvinvointialan ammattilainen. Olen miettinyt, mitä voisin tehdä, miten voisin auttaa ihmisiä tässä tilanteessa. Olen itse parhaillaan sairaana, mutta kunhan tästä paranen, haluaisin tehdä jotain yhteiseksi hyväksi. Löydän varmaan jotain konkreettisiakin keinoja (kauppa-apua jne), mutta pyydän nyt teiltä tietoa siitä, millainen henkinen apu teille olisi tarpeen? Mikä voisi auttaa teitä kestämään psyykkisesti nämä ajat?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hei,
Kauniisti ajateltu! Moni on nyt oudossa ja uudessa tilanteessa. Omat käytännön järjestelyt sinällään varmasti lutviutuvat, etätyöt ja lapset kotona. Kunhan koulu järjestää etäopetuksen ja harrastuksetkin laittavat etänä mitä voi niin lapset pysyvät puuhakkaina. Oikeastaan on ihanaa että voi pitää koko pesueen kotona ja turvassa.
Mutta. Miten selvitä siitä kuristavasta tunteesta mitä Suomi on antamassa meille tapahtua? Vaikka itse selviäisin, mikä ei ole tietenkään varmaa, en pysty ajatella kaikkia luottavaisia vanhuksia joita ei pysytä hoitamaan. Niitä jotka ovat kuunnelleet Suomen viranomaisia ja medioita, ajattelevat että ei hätää ja jos on niin hoidetaan. Tai niitä joka kiltisti kuolevat kotiinsa kun niin käskettiin. Se ihan itkettää eikä sille mahda kukaan mitään. Vaikka yritän ajatella että omani ovat turvassa eivätkä riskiryhmää, ei kai kukaan voi olla ajattelematta kaikkia niitä jotka tulevat kärsimään.