Antaako muinoin otettu sikainfluenssarokote tai sairastetut influenssat mitään suojaa koronavirukseen?
Onko elimistössä jonkinlaista vasta-ainetta sen jäljiltä? Entä sairastetut influenssat? Lieventääkö edes oireita eli onko elimistössä muistijälki joka hyödyttää koronaa vastaan taistelussa, jos kerran virus on samantyyppinen kuin sikainfluenssavirus.
Kommentit (29)
Toiset jotka sai sikarokotteen sai myös aivovamman.
Ja paljon rahaa:
https://www.thetimes.co.uk/article/victims-of-swine-flu-jab-to-get-poun…
"Most of the victims are children but they also include six health workers. Peter Todd, a lawyer representing many sufferers, said the government would face a bill of at least £60m — £1m for each victim."
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin, että voisiko SARSin sairastaneena minulla olla mitään erityistä vastustuskykyä... Mutta luulen että ei, siitä on jo 17 vuotta aikaa ja nimenomaan tämähän on uusi virus.
Covid-19 on SARS-CoV-2 eli muuntunut SARS -virus.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X18303153
Assessment of temporally-related acute respiratory illness following influenza vaccination
"Post-vaccination risk of non-influenza respiratory pathogen was higher in children."
Kysyin tätä asiaa THL:llätä ja he sanoivat sähköpostin välityksellä että Pandemrix antaa osittaisen suojan koska sika-influenssa-viruksella ja koronaviruksella on "samoja pinta-proteiini-rakenteita" jolloin Pandemrix toimii molempiin sairauksiin
Antaako herpekseen sairastuminen suojan kuppaan?
No ei anna. Tämä Wuhanin korona on ihan uusi korona virus joka on eläinperäinen, eli mikään aiemmin sairastettu flunssa ei suojaa. Juuri tämän takia tämä on aiheuttanut tämän mittaluokan toimet maailmalla ja täällä Suomessa.
Milloin tämä oikein menee teille perille?
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt olisikin niin, että influenssarokotteita ottaneita on kuollut koronaan, se johtuu siitä että niitä ottaa nimenomaan ne perussairaat ja riskiryhmäläiset. Rokotteella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Hyvä, että on järkeviäkin vastauksia tietämättömien kommenttien joukossa. Tämä keskustelu on just sitä luokkaa, mitä en voi kahvitauollakaan sietää. Tyhmä kysyy, tietämätön vastaa ja sitten alkaa järjetön spekulointi.
Olen niin vanha, että sairastin vauvana Aasialaisen likellä oli ollut menehtyminen sitten Hongkongilaisen ja olihan hirveä tauti, molemmissa käsittääkseni tätä samaa koronaa ja pelkään sitä päivää, kun tuo covid minut tavoittaa se on menoa sitten.
Ei tule immuniteettia.
Nina28Vantaa kirjoitti:
Kysyin tätä asiaa THL:llätä ja he sanoivat sähköpostin välityksellä että Pandemrix antaa osittaisen suojan koska sika-influenssa-viruksella ja koronaviruksella on "samoja pinta-proteiini-rakenteita" jolloin Pandemrix toimii molempiin sairauksiin
Mutta näitä Pandemrixejä pisteltiin joskus 10 vuotta sitten, vieläkö siitä on jotain apua niille jotka sen otti?
Itse mietin, että voisiko SARSin sairastaneena minulla olla mitään erityistä vastustuskykyä... Mutta luulen että ei, siitä on jo 17 vuotta aikaa ja nimenomaan tämähän on uusi virus.