Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sadat peruskoululaiset jääneet omatoimisesti kotiin Porissa

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tällaista! Kyllä hallituksemme superahkeriin naisiin ja pätevään virkakuntaamme pitää sen verran luottaa, ettei ryhdytä käyttäytymään kuin päättömät kanat! Meidän lapsemme menivät kouluun ja eskariin ihan normaalisti, kun kerran mitään oireita ei kerran ole. Minä olen kotona etätöissä ja miehellä on päivystys, niin hän on työpaikalla.

Sanon vielä kerran: hyvät ihmiset, luottakaa ministereihimme ja viranomaisiin ja noudattakaa heidän ohjeitaan! Jättäkää Putinin trolli ja äärioikeistolaiset persut omaan arvoonsa! Meillä on nyt paras hallitus koskaan, maailman toimivin terveydenhoitojärjestelmä, ja Suomi on vauras maa, joka on hyvin varautunut tällaisiin tilanteisiin. Meillä on maailman koulutetuin väestö, nyt käyttäkää sitä tietämystänne ja järkeänne ja luottakaa viranomaisiin! Terv. Nuori äiti Hgistä!

Nuori sinisilmäinen äiti Hgistä - elät harhassa! Welcome to the real world parin viikon päästä!

Ja p.s. Virkakuntaamme ei todellakaan pidä luottaa, he ovat jo todistaneet olevansa kykenemättömiä toimimaan tässä tilanteessa. Hyvä kuulla että porilaisilla on järkeä päässä. 

Vierailija
22/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin koululaisen kotiin jo torstaista alkaen. Hyvin onnistuu, opettaja ymmärsi ja tehtävät hoituu chromebookilla. Tosi moni muukin luokalta nyt kotikoulussa.

Olen yleensä itse noin puolet ajasta etänä, nyt kokonaan.

Miekestäni kaikkien joilla mahdollisuus on, kannattaa nyt ottaa lapset kotiin. Sekä oman että yleisen edun vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni luokalta jäi kaikki oppilaat kotiin. Just laittoi opettaja viestiä. Vantaalla myös tämä ja kyseessä 7. luokka.

Vierailija
24/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tällaista! Kyllä hallituksemme superahkeriin naisiin ja pätevään virkakuntaamme pitää sen verran luottaa, ettei ryhdytä käyttäytymään kuin päättömät kanat! Meidän lapsemme menivät kouluun ja eskariin ihan normaalisti, kun kerran mitään oireita ei kerran ole. Minä olen kotona etätöissä ja miehellä on päivystys, niin hän on työpaikalla.

Sanon vielä kerran: hyvät ihmiset, luottakaa ministereihimme ja viranomaisiin ja noudattakaa heidän ohjeitaan! Jättäkää Putinin trolli ja äärioikeistolaiset persut omaan arvoonsa! Meillä on nyt paras hallitus koskaan, maailman toimivin terveydenhoitojärjestelmä, ja Suomi on vauras maa, joka on hyvin varautunut tällaisiin tilanteisiin. Meillä on maailman koulutetuin väestö, nyt käyttäkää sitä tietämystänne ja järkeänne ja luottakaa viranomaisiin! Terv. Nuori äiti Hgistä!

Jestas miten typerä kommentti. Maailman toimivin terveydenhuoltojärjestelmä? Uskallan epäillä. Seuraa uutisista miten muu maailma toimii, ja ota vaaleanpunaiset lasit päästäsi ja katso miten huonosti Suomi tällä hetkellä reagoi.

Vierailija
25/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset siis osaavat näköjään itsekin toimia. Se, että kouluista jää jopa puolet oppilaista pois ilman erillistä käskyä, kertoo aika paljon tämän hetken ilmapiiristä.

Kyllä. Keskiluokka panikoi.

Niin, keskiluokkaa ei suojele kukaan. Viikonloppuna huulipunahallitus on kokoontunut miettimään taloutta ja ikäihmisten suojelua. Keskiluokka eli kaiken maksajat ei kiinnosta ketään. Silloin noudatetaan järkeä ja omia neuvoja.

Vierailija
26/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille laittoi rehtori viesti, että häneltä voi nyt anoa poikkeuslupaa lomaan, mutta opetus on taattava kotona. Vissiin oppilaita enemmänkin poissa koulusta.

Vierailija
27/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se äiti siellä kotona etätyötä tekee? Ala painua työpaikallesi vaan.

Vierailija
28/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, minusta tässä nyt poliitikot menee tunteella, vanhemmat järjellä...

Niin politiikot ajattelee niitä lapsia, joilla ei ole sitä kodin turvaa ja hoivaa. Se kouluateria on esim. se päivän ainoa ateria. Sekä niitä lasten valmiuksia ottaa vastuuta siitä opiskelusta.

Niin, tämähän että suuri osa lapsia jotka pärjäävät kotona nimenomaan auttaa myös heitä joilla tämä ei onnistu syystä tai toisesta. Kaikki ovat samassa veneessä. Kyse on yhteisön kantokyvystä. Kaikki toimet jotka loiventavat kuormaa ja jaksottavat sitä pitemmälle aikaikkunalle ovat tervetulleita. Tämä on niukkojen resurssien hallintaa oikeastaan eikä mitään muuta.

Maan johdon kyvyttömyys tarkastella kokonaisuuksia on pahasti kateissa. Sama pipo ei edelleenkään sovi kaikille ja se tulisi nähdä vain mahdollisuutena kriisinhoidossa.

Vierailija
29/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes lapset eivät halua kouluun koronan vuoksi. 8-vuotias poikani sanoi, ettei usko käsienpesun ehkäisevän koronaa, kun ruokalassa syödään ja istumapaikkoja vaihdellaan. Lapsetkin ymmärtävät yllättävän hyvin.

Vierailija
30/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, minusta tässä nyt poliitikot menee tunteella, vanhemmat järjellä...

Niin politiikot ajattelee niitä lapsia, joilla ei ole sitä kodin turvaa ja hoivaa. Se kouluateria on esim. se päivän ainoa ateria. Sekä niitä lasten valmiuksia ottaa vastuuta siitä opiskelusta.

Ahaa. Ja siksikö mun lapsenkin pitää ottaa sairastumisriski? Mitä järkeä?

Vierailija
31/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Muistan vielä kun sikainfluenssa iski. Koululaiset käskettiin kouluihin ja painostettiin ottamaan rokote.

Me sairastettiin se. Opettaja toi kouluun Kanadasta. Ei ollut kivaa. Ja rokotteen ottaneista osa vammautui sitten iäksi.

t. Vanha äiti Helsingistä

Vierailija
32/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Muistan vielä kun sikainfluenssa iski. Koululaiset käskettiin kouluihin ja painostettiin ottamaan rokote.

Me sairastettiin se. Opettaja toi kouluun Kanadasta. Ei ollut kivaa. Ja rokotteen ottaneista osa vammautui sitten iäksi.

t. Vanha äiti Helsingistä

Ja ne rokotteesta vammautuneet taistelee edelleen hoidosta ja korvauksista, koska kukaan päättäjistä ei kanna vastuuta...

Vierailija
33/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille laittoi rehtori viesti, että häneltä voi nyt anoa poikkeuslupaa lomaan, mutta opetus on taattava kotona. Vissiin oppilaita enemmänkin poissa koulusta.

Uutisissa on kyllä sanottu, että vanhemmat ovat vastuussa läksyjen selvittämisestä ja hoitamisesta, mutta ei vanhemmilta mitään opetusta vaadita. Levität nyt väärää tietoa. Tämä tilanne on eri kuin se että ottaa lapsen kotikouluun ja allekirjoittaa paperin, jossa lupaa olevansa vastuussa lapsen oppimisesta. Tämä on erikoistilanne, ja on uutisoitu että rehtorin antavat luvat lomaan, eikä se vaadi kotikoulua. Katsoppa nyt tarkemmin mitä rehtori on sanonut. Eivät he voi uhkailla vanhempia tässä tilanteessa. Kotiin jääminen tarkoittaa läksyjen selvittämistä ja tekemistä etänä, ei sitä että vanhempi istuu myös kotona ja opettaa koululaistaan. Järki käteen nyt.

Vierailija
34/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäädään odottamaan nyt sitä, kun vanhemmat alkavat vaatia, että kotona olevien koululaisten ruokailu pitää järjestää jotenkin yhteiskunnan toimesta :D

------

Miettikää tätäkin: koulussa on valmistettu ruuat vaikka 600 oppilaalle ja kouluun ilmestyy 100. Muut 500 ovat jääneet kotiin omin lupinensa. En jaksa ymmärtää tällaista omitoimishoppailua.

Vierailija
35/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä koulut ovat jo kiinni. Opettaja ei pysty sanottavammin opettamaan mitään uutta jos 85-90% luokasta on poissa.

Vierailija
36/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset siis osaavat näköjään itsekin toimia. Se, että kouluista jää jopa puolet oppilaista pois ilman erillistä käskyä, kertoo aika paljon tämän hetken ilmapiiristä.

Kyllä. Keskiluokka panikoi.

No, joo...alemmalla luokalla ei ole niitä chromebookeja, etätyömahdollisuuksia, varaa jättää sitä ilmaista ateriaa välistä.

Vierailija
37/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae apua itsellesi.

Vierailija
38/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäädään odottamaan nyt sitä, kun vanhemmat alkavat vaatia, että kotona olevien koululaisten ruokailu pitää järjestää jotenkin yhteiskunnan toimesta :D

------

Miettikää tätäkin: koulussa on valmistettu ruuat vaikka 600 oppilaalle ja kouluun ilmestyy 100. Muut 500 ovat jääneet kotiin omin lupinensa. En jaksa ymmärtää tällaista omitoimishoppailua.

No olisko kannattanut alun perin toimia älykkäästi.

Vierailija
39/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa on kyllä sanottu, että vanhemmat ovat vastuussa läksyjen selvittämisestä ja hoitamisesta, mutta ei vanhemmilta mitään opetusta vaadita. Levität nyt väärää tietoa. Tämä tilanne on eri kuin se että ottaa lapsen kotikouluun ja allekirjoittaa paperin, jossa lupaa olevansa vastuussa lapsen oppimisesta. Tämä on erikoistilanne, ja on uutisoitu että rehtorin antavat luvat lomaan, eikä se vaadi kotikoulua. Katsoppa nyt tarkemmin mitä rehtori on sanonut. Eivät he voi uhkailla vanhempia tässä tilanteessa. Kotiin jääminen tarkoittaa läksyjen selvittämistä ja tekemistä etänä, ei sitä että vanhempi istuu myös kotona ja opettaa koululaistaan. Järki käteen nyt.

Ei ole mitään yhtenäistä oikeaa tai väärää tietoa. Mitään poikkeuslakia ei olla vielä laadittu vaan koulut ja kunnat vastaa näistä asioista itse, joten silloin kaikki tietokin on koulukohtaista.

Vierailija
40/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset huomaavat, että hallinto ei välitä heistä, ihmisistä, vaan yhteiskunnan kokonaisedusta. Siitä on hyvin lyhyt askel siihen, että ihmiset alkavat ajatella etteivät tarvitse hallintoa oikeastaan mihinkään. Hallinnon arvovalta vähenee samaa tahtia kuin ihmisten luottamus omaan hallintoonsa. Mitä tapahtuu silloin, kun ihmiset alkavat päättää, ettei heitä oikeastaan kiinnosta se, mitä hallinto määrää?