Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sadat peruskoululaiset jääneet omatoimisesti kotiin Porissa

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pojan opettaja laittoi just viestiä, että tänään on paikalla vain 6 oppilasta 28:sta. Tämä siis Vantaalla. Poikani tekee just chromebookilla enkuntehtäviä keittiön pöydän ääressä. Hyvin sujuu näinkin!

Otan pojan koko viikoksi kotikouluun.

Mitä luulet saavuttavasi sillä? Viikolla. Corona epidemian on arvioitu kestävän ainakin vuoden. Lapsenne aloittavat saman luokan uudestaan syksyllä.

Mammoilta on hävinnyt todellisuudentaju aivan totaalisesti.

Vierailija
42/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tällaista! Kyllä hallituksemme superahkeriin naisiin ja pätevään virkakuntaamme pitää sen verran luottaa, ettei ryhdytä käyttäytymään kuin päättömät kanat! Meidän lapsemme menivät kouluun ja eskariin ihan normaalisti, kun kerran mitään oireita ei kerran ole. Minä olen kotona etätöissä ja miehellä on päivystys, niin hän on työpaikalla.

Sanon vielä kerran: hyvät ihmiset, luottakaa ministereihimme ja viranomaisiin ja noudattakaa heidän ohjeitaan! Jättäkää Putinin trolli ja äärioikeistolaiset persut omaan arvoonsa! Meillä on nyt paras hallitus koskaan, maailman toimivin terveydenhoitojärjestelmä, ja Suomi on vauras maa, joka on hyvin varautunut tällaisiin tilanteisiin. Meillä on maailman koulutetuin väestö, nyt käyttäkää sitä tietämystänne ja järkeänne ja luottakaa viranomaisiin! Terv. Nuori äiti Hgistä!

Tämä oli varmaan sarkasmia?

Minä yllätyin siitä, etteivät suomalaiset olekaan niin lampaita! Loistavaa, että suuri osa kansasta osaa tehdä päätöksiä ilman näitä surkeita viranomaisia ja saamatonta hallitusta. Hyvä vanhemmat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pojan opettaja laittoi just viestiä, että tänään on paikalla vain 6 oppilasta 28:sta. Tämä siis Vantaalla. Poikani tekee just chromebookilla enkuntehtäviä keittiön pöydän ääressä. Hyvin sujuu näinkin!

Otan pojan koko viikoksi kotikouluun.

Mitä luulet saavuttavasi sillä? Viikolla. Corona epidemian on arvioitu kestävän ainakin vuoden. Lapsenne aloittavat saman luokan uudestaan syksyllä.

Mammoilta on hävinnyt todellisuudentaju aivan totaalisesti.

No sitten vain jatkaa kotikoulua.

Vierailija
44/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi tajuta Helsingin linjausta. Isot lapset kulkee sitten joukkoliikennevälineissä (meilläkin ainakin kaksi eri välinettä) ja ahtautuu kouluun joka on mitoitettu 200 oppilaalle mutta jossa opiskelee 500 oppilasta?

Ja se taikakäsienpesu on sitten aivan kaikkeen? Koska Jan-setä sanoo niin?

Kaiken huippu on nyt se että koronapotilaiden hoitopiste on siinä mun lapsen koulun vieressä ja ne koronatartunnan saaneet kulkee samoilla kulkupeleillä!

Samalla Helsinki/Vapaavuori viikonloppuna linjannut, että yli 20 hengen kokouksia ei järjestetä, mutta satojen oppilaiden koulut jatkaa toimintaa.

Loistavaa, lapset uhrataan!

Vierailija
45/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi tajuta Helsingin linjausta. Isot lapset kulkee sitten joukkoliikennevälineissä (meilläkin ainakin kaksi eri välinettä) ja ahtautuu kouluun joka on mitoitettu 200 oppilaalle mutta jossa opiskelee 500 oppilasta?

Ja se taikakäsienpesu on sitten aivan kaikkeen? Koska Jan-setä sanoo niin?

Kaiken huippu on nyt se että koronapotilaiden hoitopiste on siinä mun lapsen koulun vieressä ja ne koronatartunnan saaneet kulkee samoilla kulkupeleillä!

Samalla Helsinki/Vapaavuori viikonloppuna linjannut, että yli 20 hengen kokouksia ei järjestetä, mutta satojen oppilaiden koulut jatkaa toimintaa.

Loistavaa, lapset uhrataan!

Tämä!

Vierailija
46/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset siis osaavat näköjään itsekin toimia. Se, että kouluista jää jopa puolet oppilaista pois ilman erillistä käskyä, kertoo aika paljon tämän hetken ilmapiiristä.

Kyllä. Keskiluokka panikoi.

No, joo...alemmalla luokalla ei ole niitä chromebookeja, etätyömahdollisuuksia, varaa jättää sitä ilmaista ateriaa välistä.

Ok, olen vähävarainen yh ja minulla on kyllä tietokoneet ja yhteydet ihan riittävän hyvät sekä ruokaa ihan omasta takaa.

Vierailija
47/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea hyväksyä tuollaista oman käden oikeutta tehdä mitä lystää.

Mutta onhan Suomessa jo riidelty vessapaperistakin.

Vierailija
48/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näin on satoja koululaisia, joiden menemisiä ei kontrolloi ketään ja täysin mahdotonta kartoittaa ketä on ollut tekemisissä kenenkin kanssa ja missä liikkunut. Hienoa vanhemmat.

No minun koululaiseni menemisiä kontrolloin minä. Ja nyt kun hän jäi kotiin tänään, pystyn tosiaan kartoittamaan kenen kanssa hän on tekemisissä, kun pysyy kerran kotona eikä ole koulussa. Huomattavasti vähemmän porukkaa meillä kotona on kuin siellä lähes 500 oppilaan koulussaan.

Minusta on kummallista, kuinka yli 500 hengen yleisötapahtumat ovat kiellettyjä mutta sitä suuremmat koulut normaalisti auki. Ehkä se korona ei viranomaisten mielestä sitten lapsiin tartu? No, minä olen toista mieltä ja odotan että hallituskin ottaa järkikullan käteensä ja määrää sen poikkeuslain.

Vierailija
49/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi jäi kotiin koska pikkuisen yskää. Kunnan ohjeistus ettei silloin mennä. Ei siis jättänyt menemättä siksi että korona pelottaa.

Samasta syystä jään minä saikulle koska pienemmän lapsen nenä vuotaa.

Vierailija
50/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulaan täysjärkinen huoltaja ei pakota enää lastaan menemään kouluun missään päin Suimea!! Nyt järki käteen vaikka kunnan byrokraatit piipittää mitä.

Vierailija
51/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hienoa että vanhemmat tekevät omia päätöksiä. Kukaan ulkopuolinen ei sitä voi määrätä miten tulee toimia. Tässä asiassa vanhemmat kyllä oikeassa.

En tiedä Porista mutta meillä täällä Vantaalla tuli rehtorin viesti että jokainen tekee omat päätökset ja saa anoa lapselleen lomaa jos siltä tuntuu.

Vierailija
52/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes lapset eivät halua kouluun koronan vuoksi. 8-vuotias poikani sanoi, ettei usko käsienpesun ehkäisevän koronaa, kun ruokalassa syödään ja istumapaikkoja vaihdellaan. Lapsetkin ymmärtävät yllättävän hyvin.

Eväät mukaan.

Vierailija
53/53 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi jäi kotiin koska pikkuisen yskää. Kunnan ohjeistus ettei silloin mennä. Ei siis jättänyt menemättä siksi että korona pelottaa.

Samasta syystä jään minä saikulle koska pienemmän lapsen nenä vuotaa.

"– Osa kuuluu riskiryhmään. Sitten on niitä, joilla on flunssa."

Eiköhän tuollakin suurin osa ole niitä jotka vain noudattaa ohjeita eikä mene nyt pikkuflunssassa kouluun.