Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korona hysteria : uskaltaako pienessä nuhassa enää liikkua ulkona, saati käydä kaupassa?

Vierailija
15.03.2020 |

Tulin juuri koirani kanssa lenkiltä ja pistäydyin ohimennen kioskilla hakemassa maidon. Minulla on pieni nuha päällä ja tuntui, että kioskin muut asiakkaat olisivat olleet valmiita tappamaan minut katseellaan, kun uskalsin niiskuttavana mennä kiskalle.
Onko kaikki nyt niin peloissaan, että pitäisi pysyä sisällä vaikka olisi vain pieni nuha?
Huomenna oli tarkoitus suunnata ruokakauppaan, mutta uskaltaako sinne nyt mennä vai saanko paheksuvia katseita?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niiskutan yleensä kylmän takia, mutta se ei levitä tautia, koska hei, ei se räkä lennä muuta kuin niistäessä ja aivastaessa. Kunhan niistät oikein (rauhallisesti ja parhaasi mukaan poispäin muista) niin jotkut ehkä tajuavat, että teet parhaasi. Jos mahdollista, ota käsine pois, niistä hieman, nenäliina roskikseen ja käsine takaisin käteen. Sitten et koske niistokädellä mihinkään. Sitten kotiin päästyäsi pese kädet kunnolla tai jos kotiinpääsy kestää käsidesiä sitten. Kerran maksoin ostokseni lähimaksulla ja peitin toisella kädellä naamani nenäliinalla (en niistänyt, peitin vain koska kutitti saamaristi enkä halunnut aivastaa) Hyvin meni.

Vierailija
2/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan, nyt on myös perus flunssaa ja influenssaa liikkeellä.

Itselläni lievä perusflunssa (ei ole edes kuumetta ja olen ollut kipeä jo ennen koronahysteriaa) ja eilen oli pakko käydä tankkaamassa ruokavarastot (ei ollut mahdollista pyytää ketään avuksi). Parhaani mukaan yritin olla kauppareissun yskimättä ja niiskuttamatta. Suojasin aina kasvoni kun yskin (minulla oli korkea tuubihuivi jonka nostin suuni peitoksi jos alkoi yskittämään ja yskin kyynärtaipeeseen vai mikä lie nyt onkaan). Nopeasti keräsin ostokset ja poistuin lähimaksua käyttäen ja itsepalvelukassan kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla koronapotilaista oireet ovat lieviä ja flunssan kaltaisia, joten jos olet nuhassa ja niiskutat, et voi tietää onko sinulla korona vai tavallinen flunssa. Saatat tartuttaa "pienen nuhasi" kaupassa johonkin vanhaan heikkoon Justiina-tätiin, joka sitten saakin keuhkokuumeen ja kuolee.

Vierailija
4/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuha ei kuulu koronaviruksen tyyppioireisiin.

Vierailija
5/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää liikkua julkisilla paikoilla. En ole edes flunssassa, mutta asunnon huonon sisäilman (liian kylmä ja kuiva) takia olen lievästi yskinyt ja niiskuttanut jo kuukausia. En kuitenkaan halua aiheuttaa toisille ihmisille huolta tai pelkoa, joten koitan liikkua mahdollisimman vähän ulkona. Kuka tahansa niistä tapaamasi "hysteerikoista" voi olla esimerkiksi riskiryhmään kuuluva.

Vierailija
6/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuha johtuu flunssasta, parempi pysyä kotona niin paljon kuin mahdollista. Jos on allergista nuhaa, kylmän ilman aiheuttamaa tms. niin tietysti voit liikkua ulkona. Jos ihmiset katsovat pahasti, niin sitten voi vaikka sanoa että minulla ei ole mitään tartuntatautia, minulla vaan usein vuotaa nenä kylmässä ilmassa. Iso osa suomalaisista tunteekin tämän ilmiön kokemuksesta eikä sitä ihmettele.

Vierailija
7/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI, ja nuha kuuluu koronaan, sullahan voi olla i fluenssa ja korona samaan aikaan. Ei ne ole toisiaan poissulkevia.

Vierailija
8/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin saan nuhaoireita nyt katupölystä ja siitepölystä, ei voi mitään. Kaupassa on silti käytävä, kun yksin asun. Pyrin välttämään niiskutusta kaupassa, mutta eihän sille aina voi mitään. Jos joku säikähtää, niin harmi. Pari tuntia sitten Prismassa ei ollut kyllä onneksi kun muutama asiakas, eikä jonoa kassoille lainkaan.

Vierailija
9/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla koronapotilaista oireet ovat lieviä ja flunssan kaltaisia, joten jos olet nuhassa ja niiskutat, et voi tietää onko sinulla korona vai tavallinen flunssa. Saatat tartuttaa "pienen nuhasi" kaupassa johonkin vanhaan heikkoon Justiina-tätiin, joka sitten saakin keuhkokuumeen ja kuolee.

Heikko Justiina joka kuolee flunssaan lienee valmis lähtemäänkin jo. Pitäisi varmasti kunnostaan parempaa huolta jos ei olisi.

Vierailija
10/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI, ja nuha kuuluu koronaan, sullahan voi olla i fluenssa ja korona samaan aikaan. Ei ne ole toisiaan poissulkevia.

Nuha ei silti kuulu juuri koronaan.

Voihan sulla on koronan lisäksi masennus  ja impotenssi - nekin ovat sinun logiikallasi koronan oireita.

Vierailija
11/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikko Justiina joka kuolee flunssaan lienee valmis lähtemäänkin jo. Pitäisi varmasti kunnostaan parempaa huolta jos ei olisi.

Ei flunssaan, vaan keuhkokuumeeseen.

Vierailija
12/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskalla käydä. Yskäsin vahingossa tänään kaupassa ja käänsin monta päätä. Ei siis ole mitään, ei edes pientä flunssaa.

Vierailija
13/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskalla. Sama tyly reaktio tulee vastaan tulevilta kuin raskaana olevalle tupakoitsijalle.

Vierailija
14/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuha ei ole koronan oire, eli uskaltaa.

Vierailija
15/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI MUUTENKAAN PITÄISI LIIKKUA SAIRAANA ULKONA!!!??? Ap on tyhmä ja itsekäs ihminen.a

Vierailija
16/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni yskii ja niiskuttaa tähän vuodenaikaan muutenkin, ja varmaan kaikki aivastelevat aika ajoin. Joissain päin maata on jo katu- ja siitepölyä ilmassa. Ei siis pidä ylireagoida. Ylireagoijien kannattaa pysyä neljän seinän sisässä ja tilata ruokansa kotiovelle.

Vierailija
17/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Yhtä lailla voi käydä kaupassa norossa, influenssassa, tuhkarokossa, hinkuyskässä jne. Eikö järki päätä pakota? Ei sairaana kauppaan tai muualle. Pysy kotona.

Vierailija
18/19 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kunnostaan huoltapitäminen vaikuttaa siihen, että kuulut riskiryhmään esim. iän takia? Tai kroonisen sairauden takia? Itse olen sairastanut kroonista sairautta syntymästäni lähtien ja vaikka pidän kunnostani nii hyvää huolta kuin pystyn, vaikutusmahdollisuudet ovat rajallisia. En kerta kaikkiaan voi ymmärtää kaltaisiasi ilkeitä ja itsekkäitä ihmisiä.

Vierailija
19/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievienkin flunssaoireiden vuoksi on kehotettu jäämään kotiin. Nuhakin riittää.