Siis oikeasti. Saako nuhassa mennä töihin vai ei
Lievä flunssa. En sairas enkä työkyvytön. Etätyö kielletty. Miten nyt toimia?
Kommentit (41)
Itsellä myös viidettä päivää nuhaa. Siis pelkkää nuhaa. Ei kurkkukipua, ei yskää, ei muuta oiretta kuin nenä tukossa. Täysin työkunnossa siis.
Mulle on epäselvää pitääkö jäädä pois, kun työnantaja ei ole antanut selkeitä ohjeita vaikka kysyin aijemmin viime viikolla. Sanottiin vain, että itse tietää, jos on kipeä. Noh en ole muuten kipeä. Vai joudunko nyt olla päivätolkulla pois töistä nuhanenän takia. Missään matkoilla tms en ole ollut. Nythän THL:n ohje on, että ei missään hengitystieoireessa töihin...
Eikö tämä asia ole jo selvä. EI saa mennä töihin, ei saa mennä julkisiin kulkuvälineisiin, kauppaan tai apteekkiin, terveyskeskukseen jne.
Tällä hetkellä lievätkin vilustumisoireet ovat riittävä syy jäädä kotiin! Toivottavasti olet hankkinut kotivaran tai voit tilata verkkokaupasta ruokaa tai pyytää ystävän tuomaan ovelle ruokaa.
Entä päästääkö oireeton lapsi huomenna kouluun, kun itsellä kuumetta, yskää ja kurkkukipua? On siis altistunut, tosin todennäköisesti perusflunssalle. Jos olisin labravarmistettu koronatapaus, lapsi joutuisi karanteeniin. Lieviä tapauksia ei tietenkään testata.
No jospa sä kysyisit työnantajalta. Vauvapalstalaiset eivät tiedä sun työpaikan käytäntöjä.
Tähän pitäisi saada selkeä ohje!!
Koronan oireiseen ei taida kuulua nuha, joten sen kannalta kyllä saa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä asia ole jo selvä. EI saa mennä töihin, ei saa mennä julkisiin kulkuvälineisiin, kauppaan tai apteekkiin, terveyskeskukseen jne.
Tällä hetkellä lievätkin vilustumisoireet ovat riittävä syy jäädä kotiin! Toivottavasti olet hankkinut kotivaran tai voit tilata verkkokaupasta ruokaa tai pyytää ystävän tuomaan ovelle ruokaa.
Jaa no mulla on vähän yskää mutta ajattelin huomenna mennä kauppaan. On pakko. Mutta tämä yskä ei ole mitään koronaa kun oli jo pari viikkoa sittenkin vähän, ja mulla yskä aina kestää useamman viikon silloin erittäin harvoin kun sattuu tulemaan. Sitä paitsi en ole paljoa liikkunut missään, joten eipä ole tuota tartuntaakaan oikein voinut mistään saada. Eikä ole muita sairauden oireita.
Eihän nuhassa mennä muutenkaan töihin antamaan sitä toisille. Nyt järki käteen, juuri tämmöisen asenteen takia myös nuhasta, flunssasta, influenssasta ja nyt koronasta tulee työnantajille enemmän sairauspäiviä maksettavaksi kun tittelituurat sitä tieten tahtoen levittää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuhassa mennä muutenkaan töihin antamaan sitä toisille. Nyt järki käteen, juuri tämmöisen asenteen takia myös nuhasta, flunssasta, influenssasta ja nyt koronasta tulee työnantajille enemmän sairauspäiviä maksettavaksi kun tittelituurat sitä tieten tahtoen levittää.
Saanko työkyvyttömyyseläkkeen, kun on aina nuha? No en tietenkään, joten typerää sanoa, ettei nuhassa saisi mennä töihin.
Vieläkö on työpaikkoja, jotka eivät ole selkeästi ohjeistaneet työntekijöitään?? Ei ole hallituksen ja Thl:n tehtävä määritellä jokaisen työpaikan menettelytapoja, koska työtehtävät ovat niin erilaisia (esim. etätyömahdollisuus, taudin leviämisen riskit jne.)
Mikäli ohjeita ei ole, yhteys työterveyshuoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat esimiehelle ja kysyt miten toimia. Nythän kaikkialla toitotetaan, että ei töihin jos on flunssaoireita, etätöihin voi jäädä jos vointi on muuten hyvä ja työnteko etänä onnistuu. Miksi teillä ei saa tehdä etätöitä?
Ei kaikkia töitä voi tehdä etänä.
Ei ap
No, jos sulla on nuha, ne työt jää nyt sitten sulta tekemättä. Maailma on lopullisesti muuttunut. Yrittäkää jo tajuta.
Mitenköhän me siitepölyallergiset sitten toimimme, kun alkaa oireita tulla? Pitääkö olla huhtikuusta juhannukseen asti pois töistä nuhan takia?
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän me siitepölyallergiset sitten toimimme, kun alkaa oireita tulla? Pitääkö olla huhtikuusta juhannukseen asti pois töistä nuhan takia?
Nyt pandemian aikana te ette pyöri ihmisten ilmoilla eritteitänne levittäen. Piste.
Onko jollekin vielä epäselvää että koko maailma on astunut uuteen aikaan. Te jäätte nuhaisina kotiin kaikki, tai kurkkukipuisina.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä myös viidettä päivää nuhaa. Siis pelkkää nuhaa. Ei kurkkukipua, ei yskää, ei muuta oiretta kuin nenä tukossa. Täysin työkunnossa siis.
Mulle on epäselvää pitääkö jäädä pois, kun työnantaja ei ole antanut selkeitä ohjeita vaikka kysyin aijemmin viime viikolla. Sanottiin vain, että itse tietää, jos on kipeä. Noh en ole muuten kipeä. Vai joudunko nyt olla päivätolkulla pois töistä nuhanenän takia. Missään matkoilla tms en ole ollut. Nythän THL:n ohje on, että ei missään hengitystieoireessa töihin...
Vastasit jo itsellesi. Jos pientäkään nuhaa, kurkkukipua, kröhää, ei töihin mennä. Vaikka nuha talttuisi kurkkupastilleilla, ei töihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no mulla on vähän yskää mutta ajattelin huomenna mennä kauppaan. On pakko. Mutta tämä yskä ei ole mitään koronaa kun oli jo pari viikkoa sittenkin vähän, ja mulla yskä aina kestää useamman viikon silloin erittäin harvoin kun sattuu tulemaan. Sitä paitsi en ole paljoa liikkunut missään, joten eipä ole tuota tartuntaakaan oikein voinut mistään saada. Eikä ole muita sairauden oireita.
Ei. Et mene kauppaan. Luulisi tämän olevan jo selvää. Ei, ei, ei ja ei. Ei kauppaan. Soitat terveelle ystävällesi ja pyydät häntä tekemään palveluksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pandemian aikana te ette pyöri ihmisten ilmoilla eritteitänne levittäen. Piste.
Kuka maksaa vuokran, jos jään allergisen nuhan takia koko loppuvuodeksi kotiin? Pomo ei ainakaan palkkaa maksa.
Minulla on ollut yskä jo yli kaksi viikkoa. Pakkohan tässä on ollut kaupassa käydä ja muutamaan otteeseen työpaikallakin. Ei ole koronaa eikä muutenkaan kovin tarttuvaa sorttia, kun kukaan muu perhessäni ei ole kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa vuokran, jos jään allergisen nuhan takia koko loppuvuodeksi kotiin? Pomo ei ainakaan palkkaa maksa.
Raha menettää muutenkin arvonsa, kohta on valloillaan viidakon lait, vangit lähtee vankiloista kun ei oo vartijoita terveenä yms. Älä mieti raha-asioita nyt. Suojataan kaikkein heikoimmat eikö pyöritä tuolla levittämässä pöpöjä.
Kyllä näin on. Nyt kun ei anna niin kai se on nuhassa sitten oltava työkyvytön. Ap