Miten liettualaiset vuokratyömiehet pääsee Suomeen tai kotiin kun Latvia keskeytti läpikulkuliikenteen?
"Latvia sulkee rajansa ulkomaalaisilta tiistaista lähtien koronaviruksen leviämisen estämiseksi, kertoo Latvian pääministeri Krišjānis Kariņš.
Lähde: Reuters"
Kommentit (38)
Alkaako nyt kotiinpaluu, saako suomalaiset duunarit taas töitä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä?
Telakat downshiftaa, samoin esim Valmet.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti.
Iso itäinen naapurimme auttaa pulassa olevia pieniä naapureitaan. Kulku järjestyy heidän coronavapaan maansa kautta. Liettualaiset tienaavat ja suomalaiset saavat laadukkaita rakennuksia.
Ei ole meidän ongelma, airbnb-pelleilykin saisi loppua.
Vierailija kirjoitti:
Iso itäinen naapurimme auttaa pulassa olevia pieniä naapureitaan. Kulku järjestyy heidän coronavapaan maansa kautta. Liettualaiset tienaavat ja suomalaiset saavat laadukkaita rakennuksia.
Eikö venäjälle tarvi viisumin?
Myös kohtalaisen pitkä roadtrip.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö venäjälle tarvi viisumin?
Myös kohtalaisen pitkä roadtrip.
Eikä Kaliningradiin taida mennä lauttaa.
Tais tulla vähän kalliimpi työkomennus?
Itse mietin, että miten nyt seuraamani rekkakuskit liikkuvat. Yksi jää varmaan jumiin Saksaan ja ei pääse takaisin millään kun pitäisi mennä Puolan kautta ja nyt vielä Latvian raja kiinni myös. Toinen taas jää toiseen maahan. Vaikeaa tulee olemaan. Ehkä kertovat sitten miten toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Tais tulla vähän kalliimpi työkomennus?
Suomen kulta-kela hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin, että miten nyt seuraamani rekkakuskit liikkuvat. Yksi jää varmaan jumiin Saksaan ja ei pääse takaisin millään kun pitäisi mennä Puolan kautta ja nyt vielä Latvian raja kiinni myös. Toinen taas jää toiseen maahan. Vaikeaa tulee olemaan. Ehkä kertovat sitten miten toimivat.
Miksi stalkkaat porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä?
Telakat downshiftaa, samoin esim Valmet.
Kohta tulee osia kiinasta, eikä usa kauppaa ole jäädyttänyt?
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten käy viinarallin?!?
Kotivara käskettiin hommata!
Vierailija kirjoitti:
Autoilla kuitenkin näyttävät liikkuvan eivätkä lentäen...
Tunnistaa savusta jo ennen kilven maatunnusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti.
Sori, makaan miellummin sohval ja nostan ansio sidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi youtubesta ihan itse stalkata jos haluaa ja nämä henkilöt vaan tykkäävät jos saavat tilaajia. Löytyy paljon jos haluaa katsoa. Itsekin seuraan noin 10 kuskia ( unohtuiko joku) 😅 ja se on minusta tosi mukavaa. Harmittaa tosin, että heille menee nyt aika sekaisin kaikki, kun rajat kiinni ja monista eri maista ovat.
EU:n sääntöjen vastaista.
Latvia ulos unionista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi youtubesta ihan itse stalkata jos haluaa ja nämä henkilöt vaan tykkäävät jos saavat tilaajia. Löytyy paljon jos haluaa katsoa. Itsekin seuraan noin 10 kuskia ( unohtuiko joku) 😅 ja se on minusta tosi mukavaa. Harmittaa tosin, että heille menee nyt aika sekaisin kaikki, kun rajat kiinni ja monista eri maista ovat.
Se harmittaa eikö muuten corona?
Autoilla kuitenkin näyttävät liikkuvan eivätkä lentäen...