Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saimme kesäkuussa neljännen pojan. Miksi hemmetissä kuulee pääasiassa säälittelyä,

Vierailija
28.07.2008 |

kun ei vieläkäääääään tullut se tyttö?

Siis kun me itse (etenkin minä, äiti) olen ihan äärettömän onnellinen nuista pojistani :o)

Tuntuu vaan olevan fakta, että sitä tyttöä tässä yritetään. No, ei yritetty eikä yritetä edelleenkään, lapsiluku on nyt täynnä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi teidän pojille morsiammia, täällä perheessä 8 tytärtä! :0)

Vierailija
22/35 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tuohon mitään lisättävää. Niin kun kirjoitint, on asia minunkin mielestä!! Eli jos itsekin "salaa" vähän toivoo toista, niin onpa sitten vielä raskasta kuulla siitä MUILTAKIN. Tulee ihan "epäonnistunut" olo!

10

jos äiti tai isä tai molemmat itsekin ovat toivoneet sitä toista sukupuolta. Silloin ympäristö oikein vahvistaa näiden ihmisten käsitystä siitä, että on huono asia, että taas tulee samaa sukupuolta.

- - - Ja tietysti nyt kun vauva on syntynyt, se on maailman ihanin, enkä sitä mihinkään vaihtaisi. Mutta siinä pettymyksessä sitä ihan oikeasti kaipaisi ympäristön tukea ja iloa siitä tulevasta vauvasta eikä mitään voivotteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tuohon mitään lisättävää. Niin kun kirjoitint, on asia minunkin mielestä!! Eli jos itsekin "salaa" vähän toivoo toista, niin onpa sitten vielä raskasta kuulla siitä MUILTAKIN. Tulee ihan "epäonnistunut" olo!

vaikka minäkin työstin pettymyksen tunteita, niin sentään tämä toinen tyttö on minulle aivan yhtä rakas ja toivottu kuin ensimmäinenkin. Muille hän taas ei sitä tunnu olevan, kun pitää voivotella. :(

Vierailija
24/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme poikaa ja äärettömän ylpeä olen triosta. Toki sitä tyttöä välilä olen haikaillut, mutta kun poika on tupsahtanut maailmaan niin heti hän on ollut mun oma, rakas kullanmuruni. Ja neljäs poika jos joskus tulee, niin sitten sitä vasta rintarottingilla kuletaankin :D

Onnea vaan neljän koplasta! Voit kyllä olla ylpeä! Ihanan urheita urhoja heistä kasvaa ja saat itse olla perheen prinsessa. Hih :D

Vierailija
25/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttötrio, seitsemän veljestä tai viisi siskoa...Niillä jotka säälittelee, on itsellä jotain odotuksia siitä, että "pitää" olla molempia sukupuolia. Monet monen pojan äidit on sanoneet, että sittenhän niitä tyttäriä tulee, kun pojat tuo tyttöystäviä ja miniöitä. Itse toivoin pienenä aina, että mulla olisi siskoja kuten Bennetin perheessä (Ylpeys ja ennakkoluulo) tai Pikku naisissa.

Vierailija
26/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu.

Joku tuossa yllä kirjoitti, että "fakta on, että lähes jokainen toivoo kumpaakin sukupuolta". No, ei pidä paikkaansa, ainakaan meillä. Meillä on kaksi "samaa" ja siinä asiassa on huimasti hyviä puolia, ihan yhtä lailla kuin siinäkin, että olisi kaksi "eriä". Molemmissa on hyvät puolensa.

Jotenkin useista viesteistä paistaa läpi se, että omat toiveet ovat olleet jotain muuta kuin mistä joku kommentoija puhuu. Toki on usein ajattelematonta kommentoida sukupuolta juuri mitenkään, mutta kyllä minun mielestäni aika moni on loukkaantunut todella todella pienestä kommentista, jota en kyllä itse osaisi ottaa mitenkään säälittelevänä tai osaaottavaisena. Mutta ymmärrän, että jos kovasti on toivonut vaikka kolmanneksi lapseksi sitä "toista", niin kaikenlainen kommentointi voi tuntua kurjalta.

En tiedä, onko sitten itsetuntokysymys vai mikä, mutta itse olen aivan huiman ylpeä omista lapsistani, ja olisin sitä edelleen jos meille kolmas "sama" joskus syntyisi. En sitten kerta kaikkiaan osaisi olla yhtään "pettynyt" tai "harmistunut", jos saisimme kolmannen "saman". Ehkä sitten olen jotenkin kummallinen.

Vierailija
27/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on vähän outoja lapsia. Onneksi mulla on vaan tyttöjä!

Vierailija
28/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 29: hoitoon, mars. Apua on saatavilla.

Vierailija
29/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoi toista sukupuolta mitä sai.

Onneksi minulla on molempia yksi poika ja kaksi tyttöä.

Vierailija
30/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka 29 pilasi.

Vierailija
31/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan rehellisesti sanottuna odotin että toinen olisi ollut poika ja pieni pettymys oli kun tuli tyttö, mutta se pettymys hävisi todella nopeaa ja nyt jos kolmas meille joskus suodaan niin nyt voin rehellisesti sanoa että vaikka sieltä tyttö tulisi niin se olisi enemmän kuin ihana asia. Tällä kertaa ei sukupuolella ole mitään väliä.

Itsekin olen saanut kuulla näitä että vieläkö meinaatte poikaa yrittää ja se tuntuu pahalta, sillä aivan kuin olisi huonompi asia saada tyttö. Eräs ystäväni sanoi kun odotti toista lastaan että jos tämä on poika (esikoinen tyttö) niin meidän lapsi luku on tässä mutta jos tyttö niin sitten joutuu harkitsemaan kolmatta. Jotenkin harmitti ihan hirveesti tuollainen ajatus maailma. Ei lapsia pitäs tehdä sukupuolen takia vaan sen että aidosti haluaa lapsen

Vierailija
32/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok, jos sanoo reilusti, että JOS saisi valita ottaisi X sukupuolisen vauvan. Siis ihan hypoteettisesti ajatellen, että lapsi olisi terve ja kaikki menisi hyvin, mutta että vielä saisi valita sukupuolenkin.

Tuo ajatusmaailma, että odottaa esim. toisen lapsen sukupuolen miettiäkseen, että "tekeekö vielä kolmannen" on omasta mielestäni melkeinpä sairas, anteeksi vain. Se kuulostaa niiin itsekkäältä ajatukselta, että oikein puistattaa.

Vierailija
33/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan toista tyttöä ja olen sen avoimesti kaikille kertonut. Olen ikionnellinen, olen nimittäin aina halunnut vain tyttöjä ja kerron sen aina kaikille, jotka tuota sukupuoliasiaa kommentoivat. Sanon suoraan, että en edes haluaisi poikaa, koska se pitää paikkansa. Sen jälkeen yleensä kommentit loppuvat :)

Vierailija
34/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sua säälittäisikään jos nuo kaikki olisi tyttöjä!

Vierailija
35/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sua säälittäisikään jos nuo kaikki olisi tyttöjä!

poikatoiveen ääneenlausuja on onneton juntti ja surkimus. Henk.koht. minulle on ihan sama kumpia tulee, kunhan tulee, olen vain huomannut tämän varsinkin nyky-yhteiskunnassa. Tyttötoiveilut tunnustetaan, poikatoiveita häpeillään. Ihmeellistä sukupuoliarvottamista, grr.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi